Connect with us

ACTUALITATE

Baby Yoga, alături de micuțul tău, dar și scurt-metraje în aer liber, în Iulius Parc

Publicat


baby yoga iulius parc

Pulsul efervescent al orașului se simte și în gama diversificată de evenimente organizate în acest final de săptămână, în Iulius Parc: clase de yoga cu mămici și pitici în aer liber, la Baby Yoga, și seri de film în parc, în cadrul Très Court International Film Festival.

Weekend-ul acesta și iubitorii de film sunt așteptați în Iulius Parc, unde vor putea să vadă cele mai bune producții mondiale de maximum 4 minute, prezentate în 50 de orașe din întreaga lume și în 10 orașe din România. Proiecțiile în aer liber au loc vineri și sâmbătă, începând cu ora 21.30, iar intrarea este liberă. Vino să vezi până unde a ajuns creativitatea regizorilor, care au spus povești întregi în doar câteva minute!

Iar după ce îi sărbătoriți pe cei mici de 1 iunie, sunteți așteptați în Iulius Parc la Baby Yoga. Duminică, 4 iunie, de la ora 16.00, mămici, tătici, pitici sunt așteptați să învețe tehnici de training sub forma unui show cu eșarfe, stegulețe, baloane, surprize și cadouri. Clasa de yoga este susținută de Mirela Buzilă, trainer autorizat Baby Yoga, certificat în Marea Britanie de către Academia „To Baby And Beyond” și Asociația Terapeuților Complementari din Europa!

Nu uita nici de WCF International Cat Show, concursul internațional unde vei putea admira peste 130 de feline, în Atriumul Iulius Mall Cluj, în perioada 3 – 4 iunie! Află mai multe despre competiție pe pagina de Facebook dedicată evenimentului!

film iulius parc



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CLUJ24 TV

VIDEO. Katia Cărbune, șefă de promoție la Liceul ”Avram Iancu” Cluj-Napoca, la podcastul Cluj24: Vreau să rămân în țară

Publicat

katia

Katia Cărbune, șefă de promoție la Liceul ”Avram Iancu” Cluj-Napoca, a fost invitata jurnalistului Florin Danciu la podcastul Contraste de pe Cluj24.

Tânăra, care se pregătește să dea admitere la Universitatea de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca și să devină psihiatru, a vorbit despre școală și a spus că și-a asumat singură să lucreze enorm, astfel că a devenit șefă de promoție.

Katia a fost la vot și a vorbit și de implicarea civică a tinerilor, care au mers la vot.

”Mai demult erau mai multe păreri pentru a pleca din țară, și eu, mai demult, voiam să plec din țară, dar m-am răzgândit, vreau să rămân în țară. și am văzut acest lucru și la colegii mei, care s-au reorientat, și mai mulți vor să rămână”, a spus tânăra clujeancă.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

ANALIZĂ UBB. ANOMALIA votului în Cluj-Napoca: ce s-a întâmplat cu Emil Boc

Publicat

emil boc

Cercetătorii de la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul UBB Cluj-Napoca au realizat o analiză algoritmică a sentimentului exprimat prin reacțiile și comentariile postărilor de pe Facebook și TikTok care îl menționează pe Emil Boc, aratăPulsulpolitic.ro.

Perioada analizată este iunie 2023 – iunie 2024, dataset-ul cuprinzând 21.703 puncte totale de analiză. Instrumentul utilizat este cel dezvoltat de noi pentru algoritmul implementat pe Pulsul Politic și acoperă prezența publică pe două rețele de socializare: Facebook și TikTok.

ANOMALIA votului în Cluj-Napoca: ce s-a întâmplat cu Emil Boc

În plus, în setul de date a fost aplicată o linie de eveniment pentru a observa eventuale momente cheie în tendințele de sentiment exprimate față de Emil Boc.

Sociologul Ioan Hosu de la FSPAC a explicat pentru Cluj24 câteva din cauzele care au dus la înregistrarea rezultatului între primii doi candidați, Emil Boc și Sabin Sărmaș.

”Au fost mai multe elemente luate în calcul. Primul a fost uzura funcției, faptul că Emil Boc este de 20 de ani în funcție și-a spus cuvântul. Au fost și întârzieri ale unor proiecte ale municipiului care au contat.

Al doilea este folosirea rețelelor sociale de către Sabin Sărmaș la un nivel foarte ridicat. La 35 de reclame plătite de Emil Boc pe Facebook, avem 447 plătite de Sabin Sărmaș.

Pe TikTok, candidatul de pe locul 2 a folosit mesaje care se adresează tinerilor în care nu trebuie să explici probleme serioase, de substanță, pentru că această platformă are specificul ei.

Un alt element ține și de vârsta unor alegători care au votat prima oară în 9 iunie, și care au împlinit 18 ani și au acum până în 22 de ani, și care se simt mai apropiați de Sabin Sărmaș, care este mai tânăr, decât de Emil Boc care se apropie de 60 de ani”, a precizat Hosu.

Explicațiile rezultatelor

Există 3 elemente cheie pe care analiza de sentiment le identifică în rezultatele lui Emil Boc pe perioada analizată:

1. Un trend descendent evident de mai multă vreme, cel puțin din luna iunie 2023, dar care este prezent în toate analizele personalităților publice prezente în spațiul public de multă vreme; este rezultatul uzurii prin care trec politicienii; în ciuda trendului trebuie menționat că Emil Boc scădea de la mijlocul intervalului de foarte bine (ANA Score de 61) la partea inferioară a intervalului de foarte bine (ANA Score de 46);

2. Momentul anomaliei observate apare în martie 2024 când se observă o intensificare a numărului de mențiuni pe care Emil Boc le primește în spațiul online; creșterea este mult mai vizibilă pe TikTok decât pe Facebook și acționează ca un catalizator pentru algoritmii respectivei rețele de socializare; în aprilie 2024 observăm o creștere bruscă, dar de scurtă durată, a scorului de sentiment, cel mai probabil rezultatul realizării unui atac concentrat asupra lui Emil Boc și apelarea la o campanie plătită menită să corecteze algoritmii rețelelor;

3. Începând cu finalul lunii aprilie căderea este bruscă și îl duce pe Emil Boc la un ANA Score de 11, în partea inferioară a categoriei de “rău” și foarte aproape de un ANA Score de “foarte rău” (-100 la 0); aceste căderi puternice se regăsesc în momente de gafe politice, anunțuri nepopulare cu foarte puternic impact emoțional și alte probleme de comunicare cu putere mare de viralizare; în absența acestora, cum este cazul lui Emil Boc, căderea bruscă este foarte probabil rezultatul unei campanii social media bine implementate și foarte bine targetată pe public tânăr, deseori first-time-voter și cu un nivel scăzut de înțelegere a cum funcționează administrația publică.

Reclame plătite, cu mesaj electoral sau de campanie, rulate pe contul de Facebook în ultimele 9 luni:

  • Emil Boc: 35
  • Candidatul de pe locul 2 de la alegeri: 447

grafic

Analiza sentimentului pentru Emil Boc între iunie 2023 și iunie 2024 relevă trei elemente esențiale care conturează evoluția scorului său de sentiment (ANA Score):

1. Trendul descendent continu

Începând din iunie 2023, scorul de sentiment al lui Emil Boc a înregistrat o scădere treptată și constantă. Această tendință reflectă un fenomen comun în rândul personalităților publice, mai ales pentru cei aflați de mult timp în lumina reflectoarelor. Uzura politică este un factor inevitabil, iar analiza indică o scădere de la un scor de 60 în iunie 2023 la 45 în martie 2024, rămânând totuși în intervalul „foarte bine” conform metricilor ANA.

Factorii cheie ai trendului descendent:

Uzura politică: politicienii aflați de mult timp în funcții sau în atenția publicului trec printr-o uzură naturală a imaginii, pe măsură ce percepția publică se schimbă și se acumulează oboseala față de liderii vechi.

Menținerea într-un interval pozitiv: în ciuda acestei scăderi, Emil Boc a reușit să mențină un scor în categoria „foarte bine”, ceea ce indică o bază de susținere stabilă și o gestionare eficientă a imaginii publice pe parcursul majorității perioadei analizate.

2. Anomalia din martie 2024

Martie 2024 marchează un moment critic în analiza sentimentului. În această lună, se observă o intensificare a mențiunilor despre Emil Boc în spațiul online, cu o creștere notabilă pe platformele de socializare, în special pe TikTok, în comparație cu Facebook.

Detalii ale anomaliei:

Catalizator social media: TikTok, cu algoritmii săi specifici și orientarea către un public mai tânăr, a contribuit la amplificarea discuțiilor despre Boc, funcționând ca un catalizator pentru creșterea vizibilității sale.

Campanie de corectare: în aprilie 2024, a fost observată o creștere bruscă, dar de scurtă durată, a scorului de sentiment, sugerând o posibilă campanie plătită pentru a contracara efectele negative și a corecta percepția generată de discuțiile intense din luna precedentă.

3. Declinul brusc ulterior

După această creștere temporară, din aprilie 2024, scorul de sentiment a suferit o cădere abruptă, ajungând la un nivel foarte scăzut, de 11, în iunie 2024. Această cădere îl plasează pe Emil Boc în partea inferioară a categoriei „rău”, aproape de „foarte rău”.

Cauzele posibile ale declinului brusc:

Absența gafelor vizibile: spre deosebire de alte cazuri unde gafe politice majore sau anunțuri nepopulare au provocat declinuri similare, în cazul lui Emil Boc nu au fost semnalate astfel de evenimente majore.

Campanie de defăimare: este foarte probabil ca această scădere să fie rezultatul unei campanii de social media bine orchestrate, țintind un public tânăr, deseori votanți pentru prima dată, care au un nivel scăzut de înțelegere a funcționării administrației publice. O astfel de campanie ar putea manipula percepția prin mesaje bine construite și targetate.

Concluzii generale

În ansamblu, analiza sentimentului reflectă provocările constante ale menținerii unei imagini pozitive pe termen lung pentru politicieni, în special în contextul social media modern. Chiar și cu o bază de susținători stabilă, personalitățile publice trebuie să facă față atât uzurii naturale, cât și atacurilor targetate pe rețelele sociale. În cazul lui Emil Boc, un declin gradual al sentimentului s-a intensificat brusc, probabil din cauza unei campanii de defăimare, demonstrând vulnerabilitățile unui politician expus în mediul digital actual.

Observații asupra campaniilor de promovare

Pe parcursul ultimelor nouă luni, Emil Boc a avut doar 35 de reclame plătite pe Facebook comparativ cu 447 ale candidatului de pe locul 2 de la alegeri. Acest dezechilibru ar putea sugera o regândire a impactului campaniilor plătite în menținerea și creșterea percepției publice pozitive, mai ales în fața unor atacuri concentrate. Investiția relativ scăzută în promovarea pe rețelele sociale nu poate fi compensată în totalitate de vizibilitatea crescută pe care o obține “by default” un primar în funcție.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

IPJ Cluj închiriază o clădire pentru mutarea sediului Poliției Turda. De ce e nevoie de aceasta

Publicat

14 dosare penale deschise la Cluj de alegeri

Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Cluj anunță intenția de închiriere unui imobil în municipiul Turda, pentru mutarea temporară a sediului Poliției municipiului Turda.

Potrivit polițiștilor, imobilul trebuie să aibă o situație juridică clară, CF actualizat și să dispună de o suprafață utilă de 350-650 mp, minim 12 încăperi (sau posibilitatea compartimentării ulterioare), minim 3 grupuri sanitare, parcare subterană sau exterioară pentru minim 15 autoturisme.

Ofertele pot depun fizic la sediul IPJ Cluj– Serviciul Logistic, situat în mun. Cluj-Napoca, str. Decebal, nr. 26, jud. Cluj, până la data de 18.06, iar ofertelor se deschid în 19.06 la ora 12 la sediul IPJ Cluj de pe Calea Turzii nr. 176B.

Mutarea sediului va fi pentru o perioadă de doi ani în condițiile în care clădirea în care funcționează Poliția Turda va intra într-un proces de renovare în urma câștigării unui proiect finanțat prin PNRR.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Studiu: Cum se RĂCORESC românii în sezonul cald

Publicat

aer conditionat

Tot mai mulți români apelează la sisteme de răcire pentru a menține o temperatură confortabilă în locuințe în perioadele caniculare, circa 1/3 dintre gospodăriile din România fiind dotate cu minimum un aparat de aer condiţionat, potrivit unui studiu* realizat de E.ON în primul trimestru al acestui an.

·       57% preferă să aibă în locuință, pe durata verii, o temperatură între 21 și 23°C;

·       43% utilizează aparatul de aer condiționat doar în zilele toride, iar aproape 42% zilnic;

·       67% îl folosesc între o oră și 4 ore pe zi;

Studiu: Cum se RĂCORESC românii în sezonul cald

grafic

Aparatul de aer condiționat este de departe cel mai popular sistem de răcire.

Conform unui studiu sociologic**, realizat în luna mai a.c. pentru platforma despre-energie.ro, 80% dintre cei care dețin deja un sistem de răcire a locuinței declară că folosesc aparate de aer condiționat, iar 18,6% apelează la ventilatoare. Sistemele de răcire prin evaporare și pompele de căldură – care au și funcție de răcire – sunt foarte rar întâlnite la români, în ambele cazuri doar 1% dintre respondenți spunând că dețin un astfel de sistem.

Frecvența utilizării aparatului de aer condiționat. Când vine vorba despre frecvența utilizării aparatului de aer condiționat, 43% dintre respondenți îl utilizează doar în zilele toride și tot cam atâția (42%) spun că îl folosesc zilnic pe perioada sezonului cald. Totodată, pentru a obține confortul dorit, 2/3 dintre respondenți (67%) folosesc aparatul de aer condiționat între o oră și 4 ore/zi, 22% între 4 și 6 ore/zi și 10% peste 6 ore/zi.

Temperatura confortabilă în zilele toride. Confortul dorit nu înseamnă același lucru pentru toată lumea. Concluziile studiului evidențiază, totuși, că pentru majoritatea participanților (57%), temperatura confortabilă în locuință este în intervalul 21 și 23°C. Circa 23% preferă o temperatură mai scăzută, sub 20°C, iar 18% mai ridicată, între 24-26°C. Doar 1,5% dintre respondenți spun că se simt bine la peste 26°C.

„58% dintre respondenți declară că utilizează termostate inteligente pentru controlul temperaturii”

Specialiștii spun că temperatura cea mai potrivită pentru vară este, în general, între 24-26°C. Totodată, recomandarea este ca diferența dintre temperatura interioară și cea exterioară să nu fie mai mare de circa 5-10°C.

Termostatul inteligent pentru controlul temperaturii – foarte apreciat. 58% dintre respondenți declară că utilizează termostate inteligente pentru controlul temperaturii, iar alți 31% spun că sunt interesați de achiziționarea unui asemenea dispozitiv.

Instalarea și configurarea unui termostat inteligent poate aduce economii la factura de energie electrică, prin ajustarea automată a temperaturii în funcție de condițiile din locuință. De reținut că pentru fiecare grad sub 24°C, consumul de energie electrică crește cu 5-7%.

Mentenanța aparatelor de aer condiționat – este loc de mai bine. Referitor la întreținerea aparatelor, 45% dintre respondenți afirmă că fac o verificare a aparatului o dată pe an, iar circa 17% o dată la doi ani. Alți 23% spun că fac verificarea doar când este nevoie.

Recomandarea specialiștilor este ca verificarea să fie făcută de două ori pe an, mai întâi la început de sezon cald și apoi la început de sezon rece, mai ales în cazul celor care folosesc funcția de încălzire a aparatelor de aer condiționat.

În această privință, studiul arată că 48% dintre participanți folosesc aparatul de aer condiţionat și în sezonul rece, pentru  încălzire, iar 52% nu îl folosesc niciodată cu acest scop.

Despre-energie.ro

Platforma despre-energie.ro, un proiect susținut de companiile E.ON și Delgaz Grid, a fost lansată în anul 2020 cu obiectivul de a deveni, pentru consumatorii de electricitate și gaze, una dintre principalele surse de informare și, în același timp, de explicare, într-un limbaj clar și accesibil, a evoluțiilor relevante și de impact de pe piața de energie, dar și să îi ghideze pe cititori în drumul prin acest univers complex astfel încât să poată lua decizii corecte privind tot ceea ce ține de energia și sursele de energie din propriile gospodării.

* Studiul efectuat de E.ON a fost realizat pe un eşantion reprezentativ naţional de 1.000 de persoane fizice lunar, cu vârsta peste 18 ani, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews) în trimestrul 1 din 2024. Marja de eroare maximă calculată este de ± 3.1% la un nivel de incredere de 95%.

** Cercetarea sociologică a fost realizată de Sondaje Marketing Relaţii Publice SRL pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al E.ON și Delgaz Grid, în perioada 09-17.05.2024, pe un eșantion de 1.053 de utilizatori online, cu o marjă de eroare de +/-3%, fiind considerat reprezentativ pentru populația adultă a României, dar asumând limitările din derularea online.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax