Connect with us

ACTUALITATE

Avertisment Pro Infrastructură: Barieră criminală la Tăietura Turcului, feriți linia! Întrebările lui Băltărețu pentru Grindeanu

Publicat


turc 1

Asociația Pro Infrastructură avertizează că Ministerul Transporturilor va emite în curând Autorizația de Construire (AC) pentru una dintre cele mai mari ”aberații post-decembriste în materie de infrastructură”, și anume păstrarea unei treceri la nivel cu potențial mortal, concomitent cu execuția unui pasaj rutier nou pe Tăietura Turcului din Cluj-Napoca.

”În timp ce toată lumea civilizată se străduiește să separe traficul feroviar de cel rutier, pietonal și ciclist, pentru siguranță și încurajarea transportului sustenabil, administrația marelui oraș de 5 stele Cluj-Napoca s-a așezat în poziția ghiocel în fața autorităților centrale și a avizat inepția menținerii trecerii la nivel.

Probabil primarul Boc a fost mulțumit că se face un pasaj rutier nou peste calea ferată folosit de șoferii aducători de voturi. La sol, „loserii” care nu au mașină personală, cei care vor merge pe jos sau cu trenul metropolitan, ori „hipsterii” cu biciclete care lucrează în parcul industrial Tetarom sau au drum pe-acolo își vor risca viața într-un soi de haltă rurală de secol 19”, atrage atenția Pro Infrastructură.

Reprezentanții asociației susțin că ”prostia” menținerii trecerii la nivel, mai ales în contextul în care acolo este stație/gară în proiectul trenului metropolitan, aduc riscuri mortale pentru pietoni, o soluție fiind subtraversarea dedicată pietonilor și cicliștilor și desființarea trecerii la nivel, adică a conflictului de trafic rutier-feroviar-pietonal.

Mâinile pătate cu sânge

turc 2

”În ciuda eforturilor noastre, publice și din birourile bine ferecate cu chei deținute de „speciali”, prostia va fi dusă până la capăt și se va executa un pasaj rutier superior păstrându-se la sol trecerea la nivel.

Așa că acum, în ceasul al 13-lea, ministrul Grindeanu este singurul care mai poate opri această absurditate.

În decizia sa politică stă soluția salvatoare: subtraversarea pietonală, un simplu tub de beton pe sub calea ferată. Dar firește că Grindeanu nu va face nimic, fiind prea ocupat să iasă la televizor și să se plângă când administrațiile locale mai atente la nevoile cetățenilor, precum cea din Timișoara, refuză să înghită pe nemestecate proiecte ilogice și periculoase.

Este doar o chestiune de timp până când „soluția” avizată la Tăietura Turcului își va lua tributul de vieți omenești.

Și ca să știți de la noi, au mâinile pătate de sânge toți cei care au girat prin semnătură aberația de față”, au mai spus reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Vor circula trenuri de călători și marfă, dar și trenul metropolitan

La rândul său, deputatul USR de Cluj, Viorel Băltărețu, implicat în bunul mers al unor proiecte de infrastructură locală, a trimis o interpelare la adresa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe tema pasajului de la Tăietura Turcului, și a întrebat dacă CFR a solicitat contractantului păstrarea trecerii la nivel cu calea ferată în cadrul Pasajului de la Tăietura Turcului, dar și dacă între măsurile și cerințele solicitate de CFR către contractant s-a avut în vedere viitoarea dezvoltare feroviară pentru trenul metropolitan Cluj și dacă se ține seama în proiectarea pasajului de viitoarea stație a trenului metropolitan din zonă și care sunt măsurile propuse pentru asigurarea mobilității pasagerilor trenului metropolitan în vederea traversării căii ferate în zona pasajului rutier și pentru accesul la viitoarea stație.

În răspuns se arată că pasajul de la Tăietura Turcului face din proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Proiectantul a propus Primăriei Cluj-Napoca, emitentul avizului tehnic, o soluție care urmează să fie avizată şi de structurile Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” S.A., din punct de vedere al corelării cu lucrările prevăzute în cadrul contractului de reabilitare a căii ferate.

”Astfel, în acest moment nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru Pasajul Superior Rutier de la Tăietura Turcului.

Execuția lucrărilor la trecerea la nivel cu calea ferată de în zona Tăietura Turcului, situată între stațiile Cluj-Napoca și Baciu Triaj face parte din contractul aferent Lotului 1 de lucrări, Cluj-Napoca – Aghireş, al proiectului de reabilitare a liniei.

”Referitor la proiectul de tren metropolitan dezvoltat pe raza Sucursalei Regionale CF Cluj, menționăm faptuł că specialiștii din cadrul SRCF Cluj au acordat suport tehnic, atât Primăriei Cluj-Napoca, pentru proiectul Trenul Metropolitan, cât şi Consiliului Județean Bihor, pentru proiectul Tram Train Oradea.

Precizăm faptul că trecerea la nivel de de cale ferată din zona Tăietura Turcului va fi prevăzută cu dale elastice, iar suprafața acesteia va fi extinsă pentru amenajarea de trotuare şi piste pentru biciclete, în vederea asigurării mobilității pasagerilor care vor călători cu trenul Metropolitan Cluj”, se mai arată în răspunsul Ministerului Transporturilor.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate