Connect with us

ADMINISTRAȚIE

ATENȚIE, clujeni. Marți, ultima zi de depunere a cererilor la Primăria Cluj-Napoca pentru Programul social ”Alimente”

Publicat


primaria cluj napoca 2

Primăria Municipiului Cluj-Napoca a dublat cuantumul tichetelor sociale pe suport electronic în cadrul Programului social „Alimente” de la 200 lei/an/beneficiar la 400 lei/an/beneficiar, după intrarea în vigoare a Hotărârii de Consiliu local a Municipiului Cluj-Napoca nr. 791/2022.

Astfel, pentru cele 7190 de cereri eligibile depuse din aprilie până în 11 octombrie se trimite diferența de 200 lei – pe aceleași carduri (tichete sociale pe suport electronic) eliberate de Primărie și utilizate și în restul anului, iar pentru cele 507 de cereri eligibile depuse din 12 octombrie până în 31 octombrie cardurile vor fi alimentate direct cu suma de 400 lei.

Cererile în vederea eliberării de carduri tip tichete sociale pentru 2022 mai pot fi depuse până în ultima zi lucrătoare a lunii, 29 noiembrie.

Cine se încadrează

”Se încadrează ca beneficiari ai Programului social „Alimente” următoarele categorii de persoane: a) persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate; b) pensionari, invalizi, veterani, văduve de război, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani, ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 2053 lei și de până la 1386 lei/membru de familie; c) șomeri înregistrați (cu/fără indemnizație de șomaj) ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 2053 lei și de până la 1.386 lei/membru de familie; d) beneficiari de ajutor social sau de alocație pentru susținerea familiei; e) victimele traficului de persoane; f) victimele violenței domestic”, anunță Primăria clujeană.

De unde se pot ridica cardurile sociale

Locațiile de unde pot fi ridicate cardurile (tichetele sociale pe suport electronic) din Programul „Alimente” al Primăriei muncipiului Cluj-Napoca:

  1. Clubul pensionarilor Mănăștur, str. Arinilor, nr. 11
  2. Clubul pensionarilor Mărăști, str. Aurel Vlaicu, nr. 3A
  3. Clubul pensionarilor Horea, str. Horea, nr. 108
  4. Sediul Direcției de Asistență Socială și Medicală, str. Venus FN (intrarea dintre nr. 20-22 – ghișeul nr. 5)

Program ridicare carduri: – Luni, marți, miercuri între orele 08:30-15:30 – Joi între orele 08:30-16:30 – Vineri între orele 08:30-14:00

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ANUNȚURI PUBLICE

STUDIU NAȚIONAL. Ce spun părinții și elevii despre MEDITAȚII. Ce soluții propun experții pentru a le face mai ACCESIBILE

Publicat

profesor meditatii pixabay

Societatea Academică din România (SAR) și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), alături de Friedrich Ebert Stiftung România (FES), au lansat, în data de 3 iunie 2021, studiul național „Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?”, se arată pe ires.ro.

Potrivit sursei, este primul studiu pe aceasta temă după aderarea României la Uniunea Europeană. A fost realizat pe eșantioane reprezentative la nivel național, atât în rândul părinților elevilor de vârstă școlară sau care să fi absolvit liceul anul trecut, cât și în rândul elevilor din  clasele V-XII.

Unde se poziționează părinții

Potrivit studiului, majoritatea părinților cred că elevii au nevoie de meditații pentru a dobândi cunoștințe la nivel mediu. Totodată, sunt de părere că meditațiile ar trebui fiscalizate, întrucât, în cele mai multe cazuri, plata meditatorului se face pe baza unei înțelegeri, fără o formă contractuală și/sau bonuri fiscale. Costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară este între 50 și 100 de lei, iar o familie plătește lunar, aproximativ 300 de lei pentru un copil în scopul meditării.5

Sistemul orelor particulare/meditațiilor este accesat în mai mare măsură de către părinții din mediul urban, cu studii medii și superioare, care au unul-doi copii în familie, venituri peste medie și care sunt nemulțumiți de sistemul public de educație.

Alte rezultate ale studiului cuprind următoarele informații:

  • Unul din trei copii este cuprins în acest sistem al meditațiilor, cu o frecvență mai ridicată în clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.
  • Matematica, limba și literatura română precum și limbile străine sunt materiile la care se solicită cel mai frecvent ore de pregătire.
  • Copiii din mediul rural, care provin din familii numeroase, mai puțin educate și cu resurse financiare limitate sunt lipsiți de posibilitatea de a dobândi cunoștințe prin achiziționarea de ore suplimentare cu un profesor.

326200911 723140376055146 9195028249683320059 n

Ce părere au elevii

Meditațiile sunt considerate ca necesare, în mai mare măsură, de către elevii din clasele terminale (a VIII-a și a XII-a) și elevii care învață în școli din mediul rural. Liceenii care urmează un profil tehnologic, comparativ cu colegii lor de la alt profil, cred că au nevoie de meditații în mai mare măsură.

Un sfert dintre elevii care cred că e nevoie de meditații nu și le permit financiar. Veniturile familiei de proveniență constituie un factor explicativ pentru diferența dintre ponderea celor care consideră meditațiile ca necesare și ponderea elevilor care sunt parte din acest sistem al meditațiilor. Unul din patru elevi care este de acord că meditațiile sunt necesare pentru a obține cunoștințe de nivel mediu, spune că nu și le permite financiar.

Dintre cei care iau meditații, cei mai mulți accesează lecții suplimentare pentru matematică (80%); aproximativ o treime iau meditații la limba română (33%) sau limbi străine (29%). În general, majoritatea elevilor iau meditații la o singură materie (56%), iar 1 din 3 elevi face meditații la 2 materii. Cei mai mulți elevi participă la meditații o dată pe săptămână, iar 1 din 4 participă de mai multe ori.

În cele mai multe cazuri (62%), orele de pregătire suplimentară sunt ținute cu un profesor din altă școală. Profesorul de la clasă este preferat de 16% dintre elevii care au făcut meditații, iar un alt profesor din școală de 13% din elevi. În majoritatea cazurilor (83%) lecțiile se derulează acasă la meditator, iar în cazul a 55% sunt 1 la 1 (meditator-elev). În 40% din cazuri, meditațiile se derulează în grup restrâns, de 2-3 elevi.

Indiferent de opinia adulților cu privire la meditații, majoritatea tinerilor evaluează că această formă de învățare i-a ajutat/îi va ajuta în viitor (94%) și apreciază meditatorul (95%). Ca urmare a participării la meditații, situația școlară s-a îmbunătățit într-o măsură semnificativă în cazul a 73% din tineri. Această percepție este justificată de notele mai mari obținute la școală și la evaluările naționale, înțelegerea materiei și creșterea stimei de sine.

326032213 866258401349097 3023529702229121862 n

Soluții pe termen scurt, mediu și lung

Realizatorii studiului au o serie de recomandări pentru decidenți, în vederea accesibilizării meditațiilor în rândul mai multor elevi.

Măsuri pe termen scurt:

crearea Voucherului Educațional, finanțat din fonduri europene, acordat tuturor elevilor care provin din familii al căror venit lunar nu depășește două salarii minime nete pe economie

  • extinderea Programului național de educație remedială de tip ,,Școală după școală” și pentru învățământul liceal
  • continuarea acestuia în timpul anului școlar 2021-2022
  • autoritățile publice locale trebuie să fie capacitate și monitorizate să organizeze programe de educație remedială/școli de vară/grădinițe estivale în vara anului 2021, unde să poată participa orice elev, iar programul să fie facilitat de către profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, angajați în sistemul plata cu ora
  • organizarea, de către Ministerul Educației și cel al Finanțelor Publice, cu concursul sindicatelor din domeniul educației, a unei campanii de informare care să aibă ca scop organizarea orelor de pregătire particulară în conformitate cu prevederile legale, inclusiv impozitarea acestora

326030156 877581853432902 1017399188098190413 n

Măsuri pe termen mediu:

Pentru școlile din mediul rural și zonele insuficient deservite, trebuie implementat un sistem de mentorat între profesori: profesorii din mediul urban (care predau la colegiile naționale, de exemplu) pot veni să faciliteze aceste cursuri de educație remedială în școlile de la sate, iar profesorii de la sate pot avea acces la mentorat și programe de formare continuă, organizate de către Casele Corpului Didactic.

De asemenea, se propun:

  • bugetară multianuală a programelor de educație remedială din fondurile europene – politica de coeziune, astfel încât să existe continuitate la nivel local și național
  • organizarea, de către administrațiile publice locale, a unor programe speciale de educație remedială în vacanța de vară, facilitate de profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, la nivelul comunității locale, între cele două sesiuni ale examenelor de Bacalaureat
  • investiții pentru dotarea centrelor de excelență de la nivel județean, inclusiv din perspectiva remunerării corespunzătoare a resursei umane, crearea unor parteneriate inovative pentru construcția de hub-uri de excelență academică pentru cei mai dotați dintre elevi

324871469 705303904465340 3550151167373873221 n

Măsuri pe termen lung:

Pe termen lung, se recomandă organizarea unor centre educaționale în mediul rural și în zonele insuficient deservite (pot fi utilizate spațiile din unitățile de învățământ care au fost închise sau care nu mai sunt utilizate din rațiuni demografice), care să fie finanțate de autoritățile publice locale, dezvoltate prin accesarea de proiecte cu finanțare externă, sub patronajul universităților din România, care să fie stimulate să participe la aceste programe prin fonduri suplimentare de la bugetul de stat.

Alte soluții prezentate sunt:

  • dezvoltarea unui sistem de creștere a capacității administrative a școlilor, pentru ca acestea să furnizeze servicii de consiliere și orientare vocațională și psihologică de calitate, în complementaritatea procesului educațional
  • centrele județene de resurse și asistență educațională trebuie optimizate
  • scăderea numărului de elevi dintr-o clasă, în special în cadrul unităților de învățământ suprapopulate, în vederea asigurării unui proces educațional calitativ
  • anumite discipline (de exemplu, cele unde sunt necesare mai multe exerciții aplicative – matematica, disciplină care este cea mai căutată pentru meditații) pot fi organizate în grupuri mai mici, pentru a facilita o mai bună interacțiune elev-profesor; acest proces poate fi aplicat atât în cadrul formal, cât și în timpul desfășurării programelor de educație remedială gestionate de către stat

Sursa: ires.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Sabău, înaintea partidei cu FC U Craiova 1948: Dorim foarte mult să obținem VICTORIA. Sper să găsesc soluțiile cele mai bune

Publicat

În cadrul conferinței de presă de dinaintea meciului de vineri cu FC U Craiova 1948, Ioan Ovidiu Sabău a vorbit despre primul său joc în deplasare cu „U” și atras concluzii după meciul cu Rapid.

Despre deplasarea de la Craiova, Sabău a spus: „E un prim joc în deplasare, aștept să vedem cum ne vom comporta în deplasare. Ne-am pregătit bine și în această săptămână. Trebuie să ne recăpătăm dorința de a juca fotbal. Dorim foarte mult să obținem victoria. Sper să găsesc soluțiile cele mai bune. Este important să-și dorească să câștige.”

Despre meciul de săptămâna trecută, antrenorul clujenilor s-a arătat a fi mulțumit: „Am controlat jocul chiar pe un astfel de teren. Trebuie să pregătești foarte bine jocurile. Am spus-o de fiecare dată, mereu joci cum te antrenezi. Dacă te antrenezi bine nu ai cum să joci slab.”

Sabău pune mare accent pe pregătirea fizică a jucătorilor și este de părere că va fi un factor cheie la următoarea partidă: „Noi am fost foarte solicitați din punct de vedere fizic. Rămâne de văzut cum vom juca pe un teren foarte bun. Să nu fim temători, timizi că jucăm în deplasare. Sunt curios de reacția jucătorilor la un meci din deplasare. Este foarte important cum vom ajunge din punct de vedere fizic în ziua jocului.”

Suprafața de joc de pe Cluj Arena le-a dat mari bătăi de cap jucătorilor și astfel următoarele meciuri de acasă le vor juca pe alt stadion: „Vremea va fi tot mai rea iar terenul nu va arăta mai bine. Astăzi nu ai ce să-i faci. Ne-am dorit foarte mult să găsim o altă variantă și astfel a apărut oportunitatea de a juca la Mediaș.”

„Sportul ar trebui să ne unească”

La ultima partidă disputată de cei de la U Craiova 1948, din cauza scandărilor xenofobe ale suporterilor olteni la adresa jucătorilor de la Sepsi, meciul a trebuit să fie oprit. „N-ar trebui să mai aibă loc astfel de evenimente. Sportul ar trebui să ne unească”, a spus Sabău.

La ultimul meci disputat de cei de la „U”, Thiam a fost absent dar acesta urmează să revină la meciul din această săptămână. „El s-a antrenat de luni și are șanse mari să joace vineri. Este un jucător important pentru noi. Ne-a lipsit în meciul cu Rapid”, a concluzionat Sabău.

Daniel Cucu-Kovaci

Citește mai departe

EVENIMENT

Marți a început DISTRIBUIREA tichetelor pentru plata facturilor la energie

Publicat

card energie nou 2023 fata

Marți a început distribuirea tichetelor pentru plata facturilor la energie, iar plățile ar putea fi făcute și online, a anunțat premierul Nicolae Ciucă, la începutul ședinței de Guvern.

„Mâine (marți – n.r.) începe programul de distribuire a tichetelor pentru plata facturilor la energie. Aș dori să subliniez că astăzi avem o ordonanță de urgență prin care asigurăm implementarea sistemului de plăți electronice”, anunță Nicolae Ciucă.

Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, spune că a primit solicitări ca aceste plăți să fie făcute în platforma electronică disponibilă.

„Practic, dacă se va aproba Ordonanța de Urgență, plățile online vor putea fi făcute pentru a achita facturile la furnizorii de energie, va fi o aplicație informatică simplă care va presupune încărcarea în platformă a documentelor necesare plăților, respectiv cartea de identitate, cardul de energie și factura doveditoare a datoriei față de furnizorul de energie și în acest fel răspundem la toate solicitările, având trei posibilități de efectuare a acestor plăți, respectiv cea prin oficiile poștale, cea prin apelare direct la poștași și sperăm ca, după ședința de astăzi, să avem și forma aceasta aprobată de plăți electronice”, adaugă Boloș.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

EVENIMENT

Recensământ 2021. Zece la sută dintre locuitorii județului Cluj sunt divorțați

Publicat

De

divort

Recensământul Populației și Locuințelor 2021 arată că, în municipiul București, se regăsește cea mai mare pondere a persoanelor divorțate (15,4%), iar o zecime dintre locuitorii județelor Cluj și Timiș sunt divorțați (10,0%, respectiv 10,4%), arată Institutul Național de Statistică (INS).

Din populația rezidentă a județului Cluj, 46,9% reprezintă persoane care au starea civilă egală dle căsătorit(ă). Sunt căsătoriți 156.842 bărbați și 161.715 femei. Persoanele necăsătorite reprezintă 38% din populația județului, 10% divorțate și 5,1% văduv(ă).

Alte cifre relevă că mai mult de o treime dintre locuitorii municipiului București (35,2%) și circa un sfert dintre cei din județele Ilfov (25,2%) și Cluj (24,6%) au studii superioare.

La polul opus se plasează județele Vaslui, Călărași și Botoșani unde ponderea populației cu studii superioare este mai mică de 8% (7,2%, 7,4% și, respectiv, 7,9%).

Cea mai mică pondere a populației șomere revine municipiului București (1,1%), iar alte trei județe înregistrează valoarea scăzută imediată, de 1,3%: Cluj, Timiș și Ilfov.

În schimb, în județul Vaslui se înregistrează cea mai mare pondere a populației șomere, de 5,1% din populația rezidentă a județului.

La nivelul județului Cluj, s-au declarat români 488.212 persoane (83,1%). Populația de etnie maghiară a județului este de 78.455 persoane (13,4%) și cea de etnie romă 17.802 persoane (3,0%).

RPL2021 a fost al 13-lea recensământ din istorie și primul din România organizat integral în format digital.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax