Connect with us
"

EDUCATIE

Aproape 1400 de contestații depuse în Cluj la Bacaluareat!

Publicat


ISJ Cluj a anunțat azi că la nivelul județului Cluj au fost înregistrate 1.377 de contestații la examenul de Bacalaureat.

Dintre acestea, 519 contestații au vizat lucrări la proba scrisă de Limba și literatura română, 28 de contestații au fost de puse la proba de Limba și literatura maternă, în timp ce la proba obligatorie a profilului s-au înregistrat 426 contestații.

La proba la alegere a profilului și a specializării au fost depuse 404 contestații.

Cele mai multe contestații au fost depuse în București (7.380) și în județele Constanța (2.941), Argeș (2.868) și Suceava (2.527), iar cele mai puține – sub 650 de contestații – în județele Mehedinți (639), Călărași (637), Covasna (627), Ialomița (623) și Tulcea (539).

Soluționarea lucrărilor contestate va avea loc în perioada 1-4 iulie 2020, rezultatele finale urmând să fie făcute publice duminică, 5 iulie 2020.

A.P.

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

Dispar materii din orarul elevilor începând cu noul an școlar. Limba română, educația fizică și dezvoltarea personală, vizate de noile schimbări

Publicat

Mai multe materii din orarul elevilor începând de la clasa pregătitoarea și până la clasa a IV-a vor fi supuse unor modificări începând cu noul an școlar.

Astfel, va fi redus numărul de ore la diferite materii, în funcție de clasa din care fac parte elevii, rezultând un număr total de ore redus comparativ cu anul școlar precedent.

Potrivit edupedu.ro, elevii care vor intra de la 14 septembrie în clasa pregătitoare vor avea o singură oră de dezvoltare personală față de două în anii precedenți și un număr total de 18 ore pe săptămână, cu posibilitatea adăugării unei ore opționale în plus.

Elevii clasei I vor avea și ei parte de o modificare în orar, din acesta dispărând o oră de limba română, modificare care va fi introdusă, însă, doar din septembrie 2021.

Alte ore care vor mai fi scoase din orar conform proiectului de plan-cadru pentru învățământul primar fac parte din categorii precum ,,educație fizică, sănătate și sport”, ,,muzică și mișcare”, ori ,,arte vizuale și abilitați practice”.

Modificările făcute de Ministerul Educației din această toamnă au fost instituite cu scopul de a se încadra în normele legii inițiate de Liviu Pop, lege care a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis în noiembrie 2019.

Narcisa BUD

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cluj, pe locul I la examenul național pentru definitivare în învățământ

Publicat

Au fost afișate rezultatele finale ale concursului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, sesiunea 2020, rata de promovare a acestuia fiind de peste 72%, procent ușor crescut în urma constestațiilor. Clujul se află pe primul loc ca rată de promovare, cu 87% dintre candidați admiși, urmat fiind de județele Vălcea(84%), Dolj(80%) și Mehedinți(80%).

Capitala a înregistrat un procent de promovare de 76%.

Conform comunicatului de presă emis astăzi de Ministerul Educației și Cercetării, au fost prezenți la proba scrisă din 22 iulie 6480 de candidați, dintre care opt au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă, iar 433 s-au retras.

Condiția pentru a promova examenul de definitivare în învățământ constă în a obține cel puțin nota 8, notă care reprezintă media ponderată a probelor susținute în cadrul concursului, cea mai importantă dintre acestea fiind cea scrisă.

În urma promovării examenului, candidații declarați admiși dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar ca și cadre didactice.

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Vreau să fac parte din soluția acestei pandemii, nu din problemă și dezastru.” Părerea studenților clujeni despre restricțiile luate în contextul COVID-19 și „Universitatea online”

Publicat

În urma apariției pandemiei de coronavirus, populația la nivel global a fost afectată pe diferite și ample planuri. Economia, viața socială, dar și sistemul de învățământ cunosc o degradarea, o lipsa de fond și de putere de muncă. Studenții din Cluj-Napoca însumează concluzii despre cele patru luni de pandemie și urmările acesteia de până acum. 

„Nu simt că e o manevră politică. Nu ne controlează nimeni”

Roxana, studentă în al patrulea an la Facultatea de Medicină și Farmacie din Cluj-Napoca rezumă totul la un virus asemănător unei gripe, mult mai ușor și rapid transmisibil. „Consider că toate restricțiile impuse de autoritățile din România sunt la locul lor. Purtarea măștii este o chestiune de bun simț și spirit civic, nu este o „botniță” cum spun unii. Oamenii care spun că le este încălcată libertatea prin acest act încalcă dreptul la o viață sănătoasă al celorlalți”. 

Cu privire la conspirațiile și ideile expuse de anumite persoane în spațiul online, mass-media sau în interacțiunea umană și viața socială, Andrei, student la Facultatea de Drept în anul trei afirmă: „Nu simt că e o manevră politică. Nu ne controlează nimeni. Eu nu mă simt nici slab și nici îngrădit când port mască. Sunt conștient că aș putea fi asimptomatic și să împraștii virusul persoanelor cu care intru în contact. Prefer să fiu responsabil.”. 

Universitatea în mediul online a fost un chin, dar și o binecuvântare

„Să fac tot ceea ce ținea de facultate în mediul online pentru mine personal a fost un chin. Cursurile nu erau la fel, înțelegerea acestora era imposibilă. Atenția mea era dusă în părți diferite și informația nu putea fi acumulată la fel de bine și repede. Examenele și învățatul pentru sesiune s-au dovedit a fi mult mai grele ca în mod normal. Interacțiunea cu profesorul și explicațiile nu erau acordate sub același format. Adaptarea a fost grea, dar sigur aș mai supraviețui.”, spune Andreea, studentă la Facultatea de Psihologie pentru primul an.

Diana, studentă la Facultatea de Arhitectură spune că „această sesiune pentru mine a fost o binecuvântare. Am avut timp să fac toate proiectele și machetele, explicațiile au fost scurte și concise, iar timpul pierdut pe drum spre facultate a fost economisit și fructificat. Sunt o fire comodă și cred că acest stil de a studia îmi prinde foarte bine. Ce îți poți dori mai mult decât să nu aștepți autobuzul în frig și să-ți bei cafeaua în timpul cursului?” 

Următorul an universitar online? Ce spun studenții? 

„Sper din tot sufletul să mă întorc la facultate. Îmi e dor să interacționez cu colegii, să beau o cafea cu ei înainte de cursuri, să ne ținem loc în față pentru a auzi profesorii în amfiteatre și să ne plângem unul altuia de cât de mult avem de învățat, fără să facem nimic în acest sens. Totuși, sunt conștientă de problema cu care ne confruntăm pe plan internațional și vreau să fac parte din soluția acestei pandemii, nu din problemă și dezastru”, concluzionează Iulia, studentă la Facultatea de Drept. 

Mircea, student la aceiași facultate, mărturisește că în pandemie a descoperit că are mai multe pasiuni și că noul coronavirus a scos la iveală multe îndeletniciri pe care nu știa că le are. „Îmi doresc să înceapă noul an universitar, dar nu știu sub ce formă. În pandemie am descoperit că știu să gătesc, să scriu poezii și să pictez. Plictiseala m-a condus spre a explora aceste domenii și nu știu dacă aș mai avea când să fac aceste lucruri dacă aș merge iar la facultate. Economisesc mult timp cu aceste cursuri online și îmi face plăcere să pot studia și face ceea ce îmi place fără să fiu limitat de cum decurgeau lucrurile înainte”. 

Frica de virus sau de urmările acestuia? 

În urma răspunsurilor pe care studenții le-au dat în legătură cu pandemia de coronavirus, conchidem că aceștia se tem mai tare de urmările pe plan economic, social, cultural și educațional decât de virus în sine. 

Unii dintre ei spun că această perioadă va conduce spre digitalizare, că multe locuri de muncă vor fi înlocuite prin sisteme electrice și că valoarea a ceea ce învață în facultăți se pierde. “Eu vreau să lucrez la bancă, dar cine știe, poate în câțiva ani voi fi înlocuit cu un ATM sau un sistem online”, spune Dacian, student FSEGA. 

În funcție de vârstă și de mediul social din care fac parte, oamenii se raportează diferit la noul virus și formează diferite credințe. “Atâta timp cât respectăm măcar măsura cu purtarea măștii și distanțarea socială suntem pe drumul bun”, adaugă Roxana, studentă UMF. 

Karla Fanea

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii continuă protestele: ,,Guvernul trebuie să priceapă că scenariile sunt pentru teatru, iar educația are nevoie de decizii”

Publicat

Protestele desfășurate astăzi în fața Guvernului de către reprezentanții elevilor au scos la iveală nemulțumirea acestora cu privire la lipsa deciziilor din partea autorităților în ceea ce privește următorul an școlar. Elevii cer un plan concret, în condițiile în care a mai rămas doar o lună până la începerea anului școlar, moment în care încă există dubii legate de o potențială întoarcere fizică în băncile școlii, ori continuarea orelor în mediul online.

Antonia Pup, fosta președintă a Consiliului Național al Elevilor din România, a declarat pentru Cluj24.ro că, deși nu se mai află în poziția de reprezentant al elevilor din țară, salută decizia asociațiilor de a sancționa derapajele Ministerului Educației și Cercetării, inițiativă exprimată de aceștia prin protestele avute loc astăzi în fața Guvernului. Aceasta este de părere că astfel de inițiative manifestate prin protest sunt eficiente întrucât ,,pornesc de la firul ierbii”.

,,Guvernul trebuie să priceapă că scenariile sunt pentru teatru. Educația are nevoie de decizii”, a declarat fosta președintă a elevilor, subliniind faptul că elevii din România nu pot fi tratați drept o masă de manevră.

Ce s-a întâmplat cu legea prin care elevii defavorizați trebuiau să priească un laptop sau o tabletă?

În ceea ce privește școala online, Antonia Pup a mărturisit că prima experiență din perioada stării de urgență și până la finele anului școlar a lăsat un gust amar (cu referire în special la elevii care nu au avut acces la internet sau dispozitive pentru a se conecta la ore), iar pentru ca școala online să se desfășoare în condiții optime din această toamnă, este nevoie ca Guvernul să aloce bani Ministerului Educației și Cercetării pentru distribuirea dispozitivelor de tip tabletă sau laptop, lucru care până acum nu a fost realizat, după cum a declarat fosta reprezentantă.

Aceasta a completat că în schimbul promisiunilor făcute, ,,Guvernul încearcă să restrângă mișelește dreptul elevilor la un dispozitiv de tip tabletă sau laptop, garantat prin lege, modificând-o în Parlament.”

Elevii vor răspunsuri concrete, nu scenarii

Prin vocea reprezentanților, elevii cer guvernanților, pe lângă un plan concret referitor la anul școlar 2020-2021, o serie de măsuri printre care se numără lipsa toleranței față de profesorii care refuză orele online, formarea competențelor digitale de bază acolo unde este cazul, cu decontare din partea statului român, precum și prezentarea scuzelor autorităților pentru stângăcia cu care a fost gestionată situația elevilor dezavantajați care nu au avut posibilitatea financiară de a participa la cursurile online.

Narcisa BUD

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate