ACTUALITATE
ANRE: Furnizorul de electricitate și gaz, obligat să ofere explicații cu privire la facturi. În ce condiții primiți banii înapoi
Consumatorii care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii prminite trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului. Acesta este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, pot să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituţii şi chiar în justiţie.
„Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.
În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată”, spun reprezentanţii ANRE.
Citiți contoarele
ANRE recomandă clienţilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică și gaze naturale.
Citește și: VIDEO FACTURI la electricitate și gaz, refăcute. Noi MĂSURI de sprijin pentru populație. Anunțul premierului Nicolae Ciucă
De asemenea, aceștia trebuie să solicite citirea lunară a contorului, să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis, să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia.
Bani returnați în maximum 5 zile
De asemenea, clienții sunt sfătuiți să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.
Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, darc şi instanţa de judecată.
„În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 de lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare.
Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare”, au arătat reprezentanții ANRE.
Consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).
De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.
Sursa: Agerpres
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






