Connect with us

EVENIMENT

ANALIZĂ: Motivele pentru care apelurile pe Zoom ne lasă fără energie. Efectele psihologice ale lipsei comunicării față în față

Publicat


Ecranul tău se blochează. Există un ecou ciudat. O duzină de capete te privesc. Există întâlnirile de lucru, întâlnirile individuale și apoi, odată ce ai terminat ziua, locurile de întâlnire cu prietenii și familia.

De când a avut loc pandemia Covid-19, suntem în apeluri video mai mult ca oricând – și mulți consideră că este epuizant.

Dar ce anume ne obosește? BBC Worklife a vorbit cu Gianpiero Petriglieri, profesor asociat la Insead, care explorează învățarea și dezvoltarea durabilă la locul de muncă, și Marissa Shuffler, profesor asociat la Universitatea Clemson, care studiază bunăstarea la locul de muncă și eficacitatea muncii în echipă, pentru a le auzi opiniile.

Comunicarea video este mai grea? Ce este diferit în comparație cu comunicarea față în față?

Pentru a participa la un apel video este nevoie de mai multă concentrare decât un chat față în față, spune Petriglieri.

Chaturile video înseamnă că trebuie să lucrăm mai mult pentru a procesa indicii non-verbale, cum ar fi expresiile faciale, tonul și tonul vocii și limbajul corpului; a acorda mai multă atenție acestora consumă multă energie.

„Mintea noastră este împreună când corpurile noastre simt că nu suntem. Această disonanță, care determină oamenii să aibă sentimente contradictorii, este epuizantă. Nu poți să te relaxezi în conversație în mod natural ”, spune el.

Întârzierile înregistrate la telefoane sau la sistemele de conferințe de 1,2 secunde i-au făcut pe oameni să perceapă răspunsul ca fiind mai puțin prietenos sau mai concentrat

Tăcerea este o altă provocare, adaugă el.

„Tăcerea creează un ritm natural într-o conversație din viața reală. Cu toate acestea, când se întâmplă într-un apel video, ai devenit îngrijorat de tehnologie. De asemenea, îi face pe oameni să nu fie confortabili”.

Un studiu din 2014 realizat de academicieni germani a arătat că întârzierile la telefon sau la sistemele de conferințe au modelat negativ punctele noastre de vedere asupra oamenilor: chiar și întârzierile de 1,2 secunde i-au făcut pe oameni să perceapă răspunsul ca fiind mai puțin prietenos sau mai concentrat.

Un factor suplimentar, spune Shuffler, este că, dacă suntem fizic în cameră, suntem foarte conștienți că suntem urmăriți.

„Când participi la o conferință video, știi că toată lumea te privește; ești pe scenă, așa că vine presiunea socială și sentimentul că trebuie să faci performanță. A fi performant este nervos și mai stresant.”

De asemenea, este foarte greu pentru oameni să nu se uite la propria lor față dacă o pot vedea pe ecran sau să nu fie conștienți de modul în care se comportă în fața camerei.

„Apelul video este memento-ul nostru pentru oamenii pe care i-am pierdut temporar. Este de suferința pe care de fiecare dată când vedeți pe cineva online, cum ar fi colegii dvs., care vă amintește că ar trebui să fim cu adevărat la locul de muncă împreună ”, spune el.

Ceea ce constat este că suntem cu toții epuizați; Nu contează dacă sunt introvertiți sau extrovertiți. Trăim aceeași întrerupere a contextului familiar în timpul pandemiei. ”

Apoi, este faptul că aspecte din viața noastră care erau separate – muncă, prieteni, familie – se întâmplă acum în același spațiu.

Teoria auto-complexității susține că indivizii au aspecte multiple – roluri sociale, relații, activități și obiective dependente de context – și găsim varietatea sănătoasă, spune Petriglieri. Când aceste aspecte sunt reduse, devenim mai vulnerabili la sentimentele negative.

  • ”Imaginați-vă dacă mergeți la un bar și în același bar discutați cu profesorii dvs., vă întâlniți cu părinții sau vă întâlniți cu cineva, nu este ciudat? Asta facem acum” – Gianpiero Petriglieri.

Dar, de exemplu, când intru pe zoom cu prietenii mei nu ar trebui să mă relaxez?

Mulți dintre noi facem discuții de grup mari pentru prima dată, fie că gătim și mâncăm o cină virtuală de Paște, participăm la o recuperare a universității sau organizăm o petrecere de ziua de naștere pentru un prieten. Dacă apelul este menit să fie distractiv, de ce s-ar putea simți obositor?

Shuffler spune că depinde: dacă vă alăturați pentru că doriți sau pentru că simțiți că ar trebui să faceți – ca un happy hour virtual cu colegii de la serviciu. Dacă o vedeți ca o obligație, asta înseamnă mai mult timp pe care îl „activați”, spre deosebire de o pauză.

O conversație adecvată cu prietenii se va simți mai socială și va exista mai puțină „oboseală de zoom” din conversațiile în care ați avut șansa de a fi voi înșivă.

Nu contează dacă îl numiți un happy hour virtual, este o întâlnire, pentru că în cea mai mare parte suntem obișnuiți să folosim aceste instrumente pentru muncă – Gianpiero Petriglieri

Apelurile de grup mari se pot simți deosebit de performante, avertizează Petriglieri. Oamenilor le place să se uite la televizor pentru că îți poți lăsa mintea să rătăcească – dar un apel video mare „este ca și cum te uiți la televizor și televizorul te privește”.

Chat-urile de grupuri mari se pot simți și depersonalizante, adaugă el, deoarece puterea ta ca individ este diminuată.

Deci, cum putem ameliora oboseala Zoom?

Ambii experți sugerează limitarea apelurilor video la cele necesare. Pornirea camerei ar trebui să fie opțională și, în general, ar trebui să se înțeleagă mai mult că camerele nu trebuie să fie întotdeauna aprinse pe parcursul fiecărei întâlniri.

În unele cazuri, merită luat în considerare dacă chat-urile video sunt într-adevăr cea mai eficientă opțiune. Când vine vorba de lucru, Shuffler sugerează că fișierele partajate cu note clare pot fi o opțiune mai bună care evită supraîncărcarea informațiilor.

De asemenea, sugerează să vă luați timp în timpul întâlnirilor pentru a simți atmosefera celorlalți, înainte de a vă scufunda în afaceri.

„Petreceți ceva timp pentru a verifica efectiv starea de bine a oamenilor”, îndeamnă ea. „Este o modalitate de a ne reconecta cu lumea și de a menține încrederea și de a reduce oboseala și îngrijorarea.”

Construirea perioadelor de tranziție între întâlnirile video ne poate ajuta, de asemenea, să ne reîmprospătăm – încercați să vă întindeți, să beți o băutură sau să faceți puțin exercițiu, spun experții.

Limitele și tranzițiile sunt importante; trebuie să creăm tampoane care să ne permită să lăsăm deoparte o identitate și apoi să mergem la alta în timp ce ne deplasăm între muncă și persoane private.

Și poate, spune Petriglieri, dacă vrei să ajungi, exersați o practică de modă veche: „Scrieți o scrisoare cuiva în loc să o întâlniți pe Zoom. Spune-i că ții cu adevărat la ea.”

Sursă: BBC.com

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EVENIMENT

Decontările CJAS pentru spitalele clujene s-au dublat de la apariția pandemiei de coronavirus. Vezi ce sume le-au fost decontate

Publicat

Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Cluj a decontat sume duble pentru spitalele clujene implicate în lupta cu virusul SARS-CoV-2, în comparație cu perioada dinaintea declanșării pandemiei.

Conform informațiilor furnizate de CJAS Cluj pentru Cluj24.ro, pentru două dintre spitalele clujene implicate în lupta COVID-19, decontările CJAS Cluj au fost aproape dublate în luna octombrie, față de aceeași perioadă a anului trecut, când pandemia nu era declanșată.

Decontări de câteva milioane de lei pentru spitalele Covid

Pentru alte două spitale clujene care îngrijesc bolnavii de COVID-19, decontările în luna octombrie au fost de asemenea mai mari cu până la peste 1.000.000 de lei, față de aceeași lună a anului trecut.

Astfel, conform CJAS Cluj, Spitalului Clinic de Boli Infecțioase Cluj-Napoca i-au fost decontați în luna octombrie a anului curent peste 4.200.000 de lei, în comparație cu aproximativ 2.300.000 de lei în octombrie 2019.

Spitalului de Recuperare i-au fost decontați mai puțini bani

Totodată, CJAS Cluj a decontat Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Leon Daniello Cluj-Napoca anul acesta, în octombrie, peste 2.100.000 de lei, în timp ce în aceeași perioadă a anului trecut i-au fost decontați în jur de 1.300.000 de lei.

Spitalului Clinic Municipal Cluj-Napoca i-a fost decontată suma de aproape 3.500.000 de lei în luna octombrie a acestui an, cu peste 1.200.000 de lei mai mult față de octombrie 2019.

Spitalul Militar clujean nu se află în relații contractuale cu CJAS Cluj

Spitalul Clinic de Recuperare Cluj-Napoca a avut decontată de CJAS Cluj suma de peste 2.700.000 de lei, cu aproape 400.000 de lei mai mult față de aceeași lună a anului precedent.

Spitalului Militar de Urgență din Cluj-Napoca nu îi sunt decontați banii de către Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, acesta având contract cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO/ Daniel Stanciu: Prin protestul jucătorilor ”U” Cluj tragem un semnal de alarmă ca lucrurile să se schimbe

Publicat

De

Directorul sportiv al U Cluj, Daniel Stanciu, susține că protestul jucătorilor care au ieșit pe teren la ora când trebuia să se desfășoare meciul cu Farul Constanța a fost un mesaj manifest către toți cei implicați în acest fenomen, ”un semnal de alarmă ca lucrurile să se schimbe”.

”Avem un regulament, trebuie să îl respectăm și sper că gândum toți spre binele fotbalului românesc. În perioada pandemiei nu am putut să jucăm și când putem să jucăm nu o facem. Am făcut demersuri către DSP Constanța, către FRF, Ministerul Sănătății și cel al Sportului și sper să primim niște răspunsuri”, a spus Stanciu.

Acesta a precizat că ”U” Cluj a fost un club construit pe onoare.

”Avem o datorie față de meseria pe care o avem, față de club, față de suporteri  să mergem până la capăt, să descoperim adevărul în această situație”, a mai spus Daniel Stanciu.

Potrivit acestuia, la club au fost în ultima perioadă peste 35 de persoane infectate, jucătorii au stat 18 zile fără să își desfășoare activitatea iar situația nu este bună din punct de vedere sportiv.

”Am vorbit cu Ciprian (Marica, patronul Farul Constanța – n.a.) să își ia măsurile ca jucătorii să stea departe de virus, Le urez succes și dacă nu au respectat toate măsurile sau nu au făcut tot posibilul ca acest meci să se dispute. E o lege nescrisă că lucrurile se întorc când te aștepți mai puțin”, a conchis Stanciu.

Reamintim, echipa Farul Constanța nu s-a prezentat la meciul restant cu ”U” Cluj din Liga a 2-a invocând faptul că mai mulți jucători au COVID.

În aceste condiții, potrivit regulamentului FRF,  cum prima partidă a fost amânată din cauza infectărilor de la ”U” Cluj, Farul va fi declarată câștigătoare la ”masa verde”.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Au fost semnate contractele pentru colectarea și transportul deșeurilor din municipiile Turda, Câmpia-Turzii, Dej și din cele 32 de comune limitrofe

Publicat

Contractele pentru colectarea și transportul deșeurilor din municipiile Turda, Câmpia-Turzii, Dej și din cele 32 de comune limitrofe au fost semnate de Consiliul Județean Cluj, în cursul zilei de 2 decembrie 2020.

Declarația președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe

„Odată cu semnarea acestor contracte intrăm într-o cu totul altă etapă în ceea ce privește gestionarea deșeurilor, o etapă mult mai eficientă, mai prietenoasă cu mediul și, cel mai important, în care costurile aferente acestor servicii scad semnificativ pentru clujeni”, a afirmat omul politic.

În urma derulării licitației publice aferente delegării serviciilor de salubrizare, contractele de servicii aferente Loturilor 2 și 3 au fost semnate cu S.C. Supercom SA, câștigătorul licitației.

În valoare de 139.563.089,07 lei pentru Lotul 2 și, respectiv, de 134.004.396,78 lei pentru Lotul 3,  contractele au fost încheiate pentru o perioadă de 10 ani.

Urmare a semnării acestor contracte, locuitorii din Turda, Câmpia-Turzii, Dej și din cele 32 de comune limitrofe vor achita pentru colectarea și transportul deșeurilor tarife semnificativ mai mici comparativ cu cele actuale, după cum urmează:

Lotul 2: Turda – Câmpia Turzii

  • Mediul Urban/ persoană/ lună: 5,57 lei
  • Mediul Rural/ persoană/ lună: 4,09 lei

Lotul 3: Dej

  • Mediul Urban/ persoană/ lună: 7,42 lei
  • Mediul Rural/ persoană/ lună: 5,06 lei

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Gherla iese din carantină! Măsura nu va mai fi prelungită, după ce rata incidenței a scăzut

Publicat

Carantina nu va mai fi prelungită în localitatea Gherla din Cluj, după ce rata incidenței infectărilor cu COVID-19 a scăzut în ultima perioadă.

„Având în vedere scăderea ratei incidentei in municipiul Gherla la 5,17, precum și analiza de risc a DSP, nu se mai impune prelungirea carantinei, aceasta urmând a fi ridicată în 03.12.2020 la ora 5”, anunță prefectul de Cluj, Mircea Abrudean.

Carantina în Gherla a fost prelungită luna trecută

Vă reamintim că după ce situația cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2 în localitatea clujeană Gherla a devenit tot mai gravă, autoritățile au decis în 19 noiembrie prelungirea carantinei pentru încă o săptămână.

Gherla a intrat în carantină pentru prima dată în 4 noiembrie, când incidența era de 8,44 infectări la mia de locuitori.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate