Connect with us

ACTUALITATE

AMENZI de aproape 2,4 milioane de lei aplicate de Garda de Mediu în Cluj pe 2023

Publicat


Pentru că poluarea olfactivă la Cluj a reapărut pe tapet zilele acestea, Cluj24 a solicitat Gărzii de Mediu o situație a sancțiunilor aplicate în anul trecut la nivelul județului și care au fost principalele fapte pentru care s-au aplicat acestea.

„În anul 2023 au fost efectuate 1.140 inspecții planificate și neplanificate la agenți economici și persoane fizice, aplicându-se 192 sancțiuni contravenționale (86 amenzi și 106 avertismente), în valoare totală de 2.380.000 lei, pentru următoarele fapte:

AMENZI de aproape 2,4 milioane de lei aplicate de Garda de Mediu în Cluj pe 2023

•        desfășurarea activităților cu impact semnificativ asupra mediului fără a deține acte de reglementare;

•        ascunderea și abandonarea deşeurilor in afara spațiilor autorizate;

•        eliminarea, deținerea, depozitarea deșeurilor in afara spațiilor autorizate;

•        amestecarea diferitelor categorii de deșeuri periculoase cu alte categorii de deșeuri periculoase sau cu alte deșeuri, substanțe sau materiale;

•        nerespectarea condițiilor impuse prin actele de reglementare sau prin actele de control încheiate de comisarii GNM C.J. Cluj;

•        lipsa ținerii unei evidențe, stricte, a deșeurilor, in mod cronologic;

•        neatingerea unui nivel de pregătire pentru reutilizare și reciclare de minimum 50% din masa totală generată, minim pentru deșeurile de hârtie, metal, plastic și sticlă provenind din deșeurile menajere sau, după caz, din alte surse, in măsura in care aceste fluxuri de deșeuri sunt similare deșeurilor care provin din gospodării”, a transmis Garda de Mediu.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. sergiu

    martie 30, 2024 la 12:17 am

    PE CAND LA MOTEL PREMIER VALCELE ???????locație construita sub linia de înaltă tensiune împreună cu sala de nunți și piscina cică OXYGEN..care deranjează cu muzica data la maxim toată Valea Căprioarei…CUM ESTE POSIBIL ASA CEVA…au fosa septica???

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Pro Infrastructură: Licitația tronsonului 2 al centurii metropolitane, ANULATĂ de Primăria Cluj-Napoca

Publicat

De

Asociația Pro Infrastructură a anunțat că licitația pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane a Clujului a fost anulată din nou.

Asociația Pro Infrastructura a arătat, pe rețelele de socializare, că Primăria Cluj-Napoca ar fi descalificat oferta depusă de asocierea condusă de CON A pentru lucrările la tronsonul 2 al centurii metropolitane.

Pro Infrastructură: Licitația tronsonului 2 al centurii metropolitane, ANULATĂ de Primăria Cluj-Napoca

„BREAKING: Anulare-nainte de Săptămâna Mare pe Centura Metropolitană Cluj-Napoca.

Pe 9 aprilie ceream un deznodământ. Acesta a venit astăzi: anularea licitației după 5 luni în care primăria a clocit singura ofertă depusă de către sibienii de la CON-A și bistrițenii de la Dimex în noiembrie 2023.

Este neverosimil felul în care administrația clujeană în frunte cu primarul Emil Boc se chinuie, realmente, să «implementeze» acest proiect: studiu de fezabilitate gestionat din 2017 care trebuia să fie gata în 12 luni dar a durat 4 ani, la prima licitație pornită în februarie 2023 n-a participat nimeni și a fost anulată în mai, iar la a doua au avut nevoie de 5 luni ca să descalifice unica ofertă, deși puteau face asta în 3-4 săptămâni.

Poate a treia oară-i cu noroc”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructură.

Dimex 2000 ar fi primit notificare de anulare a licitației

Potrivit informațiilor Cluj24, firma Dimex 2000, una din asocierea care a depus oferta, ar fi primit o înștiințare de anulare a licitației din partea Primăriei Cluj-Napoca.

Pe platforma SEAP, a licitațiilor publice, licitația de proiectare și execuție a tronsonului 2 al centurii figurează ca fiind „în desfășurare”, dar sprecialiștii Asociației Pro Infrastructura au explicat că schimbarea statusului în „anulată” durează.

Pe de altă altă, Mircea Bulboacă, președintele companiei CON-A din Sibiu, liderul asocierii care a depus oferta, a declarat pentru Cluj24 că nu a primit nicio înștiințare privind anularea licitației și s-a arătat mirat de un asemenea demers al Primăriei clujene.

„Eu nu am fost informat și nu văd de ce s-ar anula”, a spus Bulboacă.

De asemenea, Cluj24 a contactat conducerea Primăriei Cluj-Napoca pentru un punct de vedere, dar nu am primit niciun răspuns.

Costuri mai mari pentru cele două tronsoane de centură

Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat recent actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru centura metropolitană. Astfel, valoarea totală a investiției a crescut la peste 8,65 de miliarde de lei cu TVA.

Tronsonul I a ajuns la peste 6,1 miliarde de lei cu TVA, iar tronsonul II, la peste 2,5 miliarde de lei cu TVA.

„E o chestiune tehnică. Se actualizează valoarea de realizare a centurii metropolitane, tronsonul 2, prin actualizarea indicatorilor tehnico-economici cu nivelul inflației, astfel încât să poata fi finalizată procedura de licitație”, a declarat primarul Emil Boc la Napoca Live.

Amintim că licitația pentru tronsoanele 2 și 3 a fost anulată în mai 2023, deoarece niciun constructor nu s-a înscris la start. Ulterior, licitația a fost relansată sub forma unui singur tronson. În cadrul licitației, a fost depusă o singură ofertă, cea a Asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden.

Contractul pentru primul tronson al centurii metropolitane a fost semnat în luna august 2023 cu Asocierea S.C. Viarom Construct S.R.L. – S.C. Electrogrup S.A.

Durată de execuție este de 20 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 14 luni pentru execuție.

La începutul lunii aprilie, Primăria Cluj-Napoca a făcut cerere către CNAIR pentru a putea face plata pentru exproprieri, astfel încât să poată începe lucrările la centură.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj închiriază spații pentru fumători. Când e licitația

Publicat

aeroport cluj facebook

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj anunță o licitație publică în 16 mai ora 9 pentru închirierea unor spații cu destinația spațiu fumători.

Potrivit anunțului de licitație, un spațiu este situat în incinta aeroportului clujean la Terminalul pasageri Plecări Schengen, parter, zona de Nord, având o suprafață totală de 51,33 mp, iar celălalt la Terminalul pasageri Plecări Non-Schengen, etaj, zona de Nord-Est, având o suprafață totală de 63,60 mp.

Data-limită de depunere a ofertelor este 16 mai ora 8,50, ședința publică de deschidere a ofertelor fiind programată în aceeași zi la ora 9.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Alunecarea de teren de pe str. Uliului, văzută din DRONĂ. Strada e închisă. Viceprimarul Tarcea, la fața locului

Publicat

drona

Craterul apărut pe strada Uliului din Cluj-Napoca în urma surpării de teren de vineri seara a fost surprins de un clujean din dronă, iar imaginile arată dimensiunea sa și faptul că strada este complet blocată pentru accesul mașinilor. Viceprimarul Dan Tarcea a fost la fața locului.

Porțiunea afectată, o lungime de aproximativ 20 m, este îngrădită cu benzi de avertizare și de interzicere a accesului.


Clujenii care locuiesc mai sus pe stradă nu pot folosi mașinile pentru a coborî în oraș, iar accesul se face doar pe jos.

Locuitorii reclamă lipsa de reacție a autorităților și declară că se tem de venirea unei ploi abundente, care ar putea surpa și mai tare drumul.

„Asta e șocant, lipsa de reacție… Genul acesta de calamități se pot întâmpla, dar este o totală lipsă de reacție. Vine Poliția Locală, care nu poate să facă nimic. Avem noroc că nu plouă astăzi, dar ce o să se întâmple dacă mâine sau în următoarele zile o să plouă? Nu vine niciun profesionist din Primărie să ia vreo decizie”, a declarat un locuitor al străzii.

Vom reveni cu detalii despre intervenția autorităților și vom prezenta și soluții tehnice propuse de acestea pentru stabilizarea alunecării.

Viceprimarul Tarcea la fața locului

UPDATE. Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, și directorul Poliției Locale, Marcel Bonțidean, au fost sâmbătă dimineață la locul surpării de pe strada Uliului și au vorbit cu un locuitor al străzii.

Tarcea nu a făcut declarații și a spus doar că autoritățile locale sunt preocupate să găsească soluții pentru rezolvarea situației.

Locuitorii care locuiesc mai sus pe stradă au o cale de acces prin Hoia, un drum neasfaltat, de pământ și piatră.

„Doamne ferește să avem nevoie de ambulanță sau de pompieri”, a spus un locuitor de pe Uliului.

 

Sursa video & foto: Sergiu Răzvan

drona

Citește mai departe

ECONOMIE

Angajat în gospodărie cu aceleași drepturi ca alți salariați. O nouă MESERIE în România. Pot lucra și tinerii, de la 16 ani

Publicat

De

Lucrător casnic, o nouă meserie

Noutate pe piața muncii din România. Persoanele fizice pot plăti, legal, un angajat în gospodărie. Munca presupune activități casnice.

Cei care prestează astfel de servicii vor primi tichete pe baza cărora vor fi remunerați și vor beneficia de drepturile pe care le au și alți salariați, respectiv plata contribuțiilor sociale. Statul va lua 3 lei din 15.

Angajat în gospodărie cu aceleași drepturi ca alți salariați. O nouă MESERIE în România. Pot lucra și tinerii, de la 16 ani

Platforma electronică destinată beneficiarilor și prestatorilor de activități casnice, care introduce un concept nou pe piața muncii, este funcțională și poate fi accesată AICI, a anunțat Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

Conceptul presupune achiziționarea tichetelor cu care pot fi remunerate persoanele care desfășoară activități ocazionale în gospodărie.

Tichetele sunt purtătoare de beneficii de asigurări sociale și de sănătate.

Astfel, lucrătorii beneficiază de servicii medicale decontate, contribuțiile lor fiind valorificate și la pensie.

„Marketplace” pentru cerere și ofertă

Conform reprezentanților Ministerului Muncii, o altă funcționalitate a platformei este că facilitează interacțiunea dintre beneficiar și prestatorul casnic.

Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.

Care este valoarea unui tichet și cum beneficiezi de asigurări sociale

Platforma accesibilă AICI, poate fi utilizată de lucrători, de beneficiari casnici, dar și de către angajatori și reprezintă o formă de suport pentru persoanele subocupate care nu sunt asigurate în sistemul de asigurări sociale de stat.

Avantajul pe care îl aduce înrolarea în platformă și furnizarea serviciilor în baza tichetelor valorice este faptul că lucrătorii casnici beneficiază de asigurări de pensie și sănătate cu condiția preschimbării a cel puțin 85 de tichete de activități casnice.

Acest lucru înseamnă, practic,1.275 de lei pe lună.

Valoarea unui tichet este de 15 lei, din care 3 lei reprezintă contribuțiile necesare prestatorului pentru a beneficia de asigurarea de pensie și sănătate, fără să fie nevoie de un contract de muncă între părți.

Convenție în loc de contract

Convenția care se încheie între prestator și beneficiarul casnic în vederea prestării activităților, deși nu este obligatorie forma scrisă, va stabili:

  • activitățile şi numărul de ore sau volumul de muncă;
  • faptul că plata prestatorului casnic se face cu tichete de activități casnice;
  • volumul de muncă zilnic, care nu poate să depășească 12 ore pentru un adult și 6 ore pentru prestatorii cu vârste cuprinse între 16-18 ani.

Cine poate presta munci casnice

Se poate înscrie ca prestator casnic orice persoană care a împlinit 16 ani și care dorește să aibă sau să-și suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activități casnice necalificate, fie că este șomer, pensionar, elev, student sau angajat.

Conform Ministerului Muncii, angajatorii care se înscriu în platformă pot achiziționa și distribui propriilor angajați tichete pentru activități, transformându-i pe aceștia în beneficiari ai unor servicii oferite de prestatorii casnici.

Tichetele de activități casnice pot fi acordate sub formă de primă sau bonus, cu precizarea numelui, prenumelui şi codului numeric personal ale angajatului care poate utiliza tichetul de activități casnice, aceste date fiind înscrise pe tichet.

La achiziționarea a cel puțin 600 de tichete într-un an, angajatorii și beneficiarii pot primi, cu titlu gratuit, în anul următor, 75 de tichete.

Care sunt activitățile casnice pentru care se emit tichete

Printre activitățile casnice care pot fi remunerate cu tichete se numără:

  • aranjarea și servirea mesei;
  • curățarea / întreținerea piscinei;
  • curățenia/igienizarea locuinței;
  • călcatul rufelor;
  • debarasarea și spălarea vaselor;
  • hrănirea/îngrijirea animalelor de companie,
  • plimbarea animalelor de companie;
  • prepararea hranei;
  • plantarea pomilor/arbuștilor;
  • plantarea răsadurilor;
  • realizarea cumpărăturilor pe bază de listă;
  • recoltarea fructelor și legumelor;
  • spălarea covoarelor;
  • spălarea geamurilor și a tâmplăriei;
  • spălarea rufelor;
  • spălarea și curățarea autovehiculelor;
  • strângerea resturilor vegetale din natură.

Tranzacțiile se vor efectua digital

Punerea în funcțiune a platformei digitale de gestionare a tichetelor pentru lucrătorii casnici permite efectuarea digitală a tuturor tranzacțiilor legate de tichete.

Asta înseamnă achiziționare și înregistrarea orelor de lucru, înregistrarea detaliilor privind activitatea lucrătorilor casnici, cum ar fi număr de ore și tip de activitate casnică desfășurată, precum și interoperabilitatea bazelor de date de la mai multe instituții.

Foto: pixabay.com

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax