ADMINISTRAȚIE
Alin Tișe despre duhoarea din Cluj-Napoca: Am aplicat penalizări, am cerut Gărzii de Mediu să ia măsuri. Îmi cer scuze
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a declarat, marți, că au fost aplicate sancţiuni societăţii care se ocupă cu operarea deşeurilor şi implementarea măsurilor de reducere a mirosurilor.
Acesta a afirmat la NapocaLive că în calitate de președinte al unei instituții publice își cere iertare clujenilor pentru miros.
”Încă din ziua de 23 august am sesizat Garda de Mediu, Agenţia de Mediu, pentru a verifica exact cauza acestui miros, pentru a dispune măsuri de remediere. Consiliul Judeţean a aplicat penalizări şi a solicitat acestor instituţii luarea de măsuri. Puţină lume ştie că acum gestionarea problemei gunoaielor a presupus, ca după ce se construiesc aceste centre de deşeuri, să se dea către o administrare privată.
În momentul de faţă atât administrarea centrului CMID, cât şi ridicarea gunoaielor din întreg judeţul, aşa cum prevedea proiectul european, a fost dat către o firmă privată (Supercom – n.a.).
Dacă firma privată nu îşi îndeplineşte contractul, cum suntem în situaţia de faţă, atunci noi trebuie să aplicăm sancţiuni.
În cazurile acestea de nerespectare a contractului din punct de vedere al condiţiilor de mediu, Garda de Mediu şi Agenţia de Mediu aplică sancţiuni. În prezent, contractul de ridicare a gunoaielor îl va gestiona fiecare Primărie direct în raporturile cu societatea care trebuie să ridice gunoiul. Primarii toţi sunt într-o asociaţie care se numeşte Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară.
Toate deciziile cu privire la gestionarea gunoaielor din judeţ sunt acolo. Atunci când nu se respectă ceva trebuie ca alte organe de control să aplice sanţiuni. Noi aplicăm sancţiuni legate de contract în cazul în care firma care ridică gunoiul, care depozitează gunoiul, încalcă contractele cu primăriile. Se poate întâmpla ca această asociaţie să ofere amenzi sau primăriile să ofere amenzi, Garda de Mediu şi Agenţia de Mediu. Ieri s-au aplicat sancţiuni. Astăzi de dimineaţă Garda de Mediu şi Agenţia de Mediu au fost prezente. Cred că în timp prin aplicarea de sancţiuni şi prin faptul că aceste instituţii sunt permanent acolo, societaţile care operează vor intra într-o normalitate”, a spus Tișe.
Acesta a explicat că au fost încă de la început multe lucruri care nu au fost în regulă în noul sistem de operare şi gestionare a centrului de deşeuri.
Nereguli constatate de Garda de Mediu
”Au fost constatate nereguli de Garda de Mediu. S-au semnalat deficienţe în operare şi deficienţe în implementarea măsurilor de reducere a mirosurilor.
S-au întocmit, conform contractului de delegare pe care noi îl avem cu firmele respective, un număr de 5 avize, deficienţe majore de operare pe care le-am semnalat şi acestea au dus la avize negative majore şi în final au dus la facturi de penalizări în valoare de peste 30.000 de lei doar o singură factură. Sper să se remedieze”, a precizat președintele CJ Cluj.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger







Marius
august 30, 2023 la 8:10 am
Supercom va plăti amenda, însă OSĂ-si scoată „pârleala” ulterior,prin mărirea tarifelor aplicate populației…facem pariu ?!?