EVENIMENT
Alexandru Cordoș (candidat PSD Cluj la Senat): STABILITATEA legislativă este crucială pentru dezvoltarea economică

Alexandru Cordoș, candidat PSD Cluj pentru funcția de senator, a declarat într-un interviu, printre altele, că stabilitatea legislativă este crucială pentru dezvoltarea economică și pentru încrederea cetățenilor în instituțiile statului.
Ce priorități aveți pentru județul Cluj, dacă veți fi ales senator?
„Prioritatea mea principală este accesul tuturor cetățenilor la servicii publice de calitate, fie că vorbim de sănătate, educație, infrastructură sau digitalizare. Totodată, vreau să sprijin stabilitatea legislativă – oamenii trebuie să aibă încredere că legile sunt clare și predictibile, iar mediul de afaceri să știe că poate investi fără teama de schimbări neprevăzute. Mă voi asigura că județul Cluj primește resursele și atenția necesară pentru a se dezvolta ca un model pentru toată România.”
Alexandru Cordoș (candidat PSD Cluj la Senat): STABILITATEA legislativă este crucială pentru dezvoltarea economică
Domnule Cordoș, sunteți cunoscut pentru legătura strânsă cu comunitățile din Câmpia Turzii și Turda. Ce impact a avut această conexiune în decizia de a candida pentru Senat?
„Legătura cu oamenii de aici m-a definit de-a lungul vieții. Am copilărit în Câmpia Turzii și Turda, mi-am început cariera la Industria Sârmei și, de-a lungul anilor, am rămas mereu aproape de comunitate. În decizia de a candida, a contat mult faptul că prietenii, familia, vecinii îmi spun direct ce așteptări au și cu ce se confruntă. Vreau să aduc în Parlament nevoile reale ale clujenilor și să contribui concret la îmbunătățirea vieții lor, așa cum mi-am dorit dintotdeauna.”
Care este poziția dumneavoastră cu privire la justiția din România și ce considerați că ar trebui îmbunătățit pentru ca aceasta să fie mai accesibilă cetățenilor?
„Consider că justiția trebuie să fie un pilon de stabilitate, iar cetățenii să aibă acces la un sistem corect și echitabil. Îmi doresc să văd o legislație stabilă, dezbătută public, în care magistrații să joace un rol activ în procesul legislativ, asigurând astfel o aplicare corectă a legii. Voi sprijini în Parlament inițiativele care îmbunătățesc accesul la justiție, astfel încât toți cetățenii să fie tratați cu respect și imparțialitate.”
„Pentru mine, politica este despre oameni și pentru oameni”
Clujul este recunoscut pentru dezvoltarea sa accelerată. Ce planuri aveți pentru a susține această tendință de creștere?
„Clujul are potențialul de a deveni un model de dezvoltare regională, însă sunt aspecte care necesită atenție urgentă. Infrastructura trebuie îmbunătățită pentru a facilita legătura dintre zonele rurale și urbane. Crearea unei companii publice județene de transport pentru a asigura mobilitatea forței de munca, accesul la educație și servicii medicale trebuie extins în toate colțurile județului. Prin măsuri concrete, vreau să susțin investițiile și să promovez politici care să transforme Clujul într-un exemplu de succes la nivel național.”
Cum intenționați să implicați mai mult comunitățile locale în procesul decizional?
„Pentru mine, politica este despre oameni și pentru oameni. Voi crea o rețea de dialog constant cu cetățenii din Câmpia Turzii, Turda și restul județului, organizând întâlniri și consultări periodice. Oamenii trebuie să fie ascultați, iar opiniile lor să conteze în deciziile care îi afectează direct. În felul acesta, politicile pe care le voi susține în Parlament vor fi relevante și adaptate nevoilor locale.”
„Le spun oamenilor că sunt unul de-al lor”
Cum vă poziționați în privința stabilității legislative? Este aceasta o nevoie reală pentru România?
„Absolut! Stabilitatea legislativă este crucială pentru dezvoltarea economică și pentru încrederea cetățenilor în instituțiile statului. De prea multe ori, românii se confruntă cu modificări legislative intempestive, care creează incertitudine și confuzie. În Parlament, voi milita pentru un cadru legislativ clar, coerent și stabil, prin care să reducem pe cât posibil intervențiile de urgență ale Guvernului. Doar așa putem construi o Românie predictibilă și sigură.”
Ce mesaj aveți pentru cei care se gândesc să vă acorde votul lor?
„Le spun oamenilor că sunt unul de-al lor, format de aceleași valori. Vin cu experiența și motivația necesare pentru a aduce soluții reale și eficiente. Le promit că voi fi un senator aproape de comunitate, un partener de încredere care va lupta pentru interesele lor. Îi invit să aibă încredere și să mi se alăture în acest drum, pentru un Cluj mai puternic și o Românie mai echitabilă.”
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


Un sistem de escrocare la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate face ravagii în Europa. Vânzătorii necinstiți au folosit bucăți de țesătură în loc de airbag-uri.
Aproximativ 16.000 de mașini – numărul de vehicule pe care gruparea infracțională le-a adus din Statele Unite și Canada în țările europene începând cu 2020. Evaziunea fiscală se ridică la peste 31 de milioane de euro, iar mașini care au suferit daune atât de importante încât pun în pericol viața șoferilor și a pasagerilor au fost vândute în diferite țări europene.
STUDIU. Sistem de ESCROCARE la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate din Europa
Autoritățile din Lituania și Germania și-au unit forțele și au identificat o metodă la scară largă de a escroca cumpărătorii de mașini rulate din Europa.
Escrocii operau în multe țări europene
Autoritățile din Lituania aduc la cunoștința publicului că gruparea infracțională activează în mai multe țări europene printre care și Germania, Lituania, Letonia, Estonia, România, Ungaria, Ucraina, Portugalia, Țările de Jos și Belgia.
Potrivit oamenilor legii, a fost declanșată o anchetă preliminară pentru evaziunea fiscală comisă de un grup infracțional. În cadrul anchetei s-a descoperit și că mașinile importate erau reparate foarte slab, resturi de țesături sau îmbrăcăminte fiind „instalate” în locul airbag-urilor. Câteva dintre aceste vehicule au fost deja identificate în Germania și scoase de pe drumuri, dar numărul exact de mașini de acest fel care sunt încă în uz rămâne necunoscut.
Daunele ascunse sunt încă o problemă răspândită în Europa de Est
Informațiile carVertical, companie de date istorice auto, arată că în cadrul tranzacțiilor transfrontaliere cu mașini second hand – reprezentând 1 din 20 de vehicule vândute în Europa – sunt șanse deosebit de mari să se comită fraude. Cercetările anuale ale carVertical pentru calcularea Indicelui de Transparență a Pieței au arătat că țările cele mai puțin transparente sunt Ucraina, Letonia, Lituania, România și Estonia.
O proporție mare de mașini care au kilometrajul dat înapoi și care au suferit daune, un parc de vehicule învechit și rate ridicate de import fac ca aceste piețe să fie considerate extrem de netransparente și riscante.
Consumatorii est-europeni au de obicei o putere de cumpărare mai mică în comparație cu cei din Europa de Vest. Prin urmare, există o cerere ridicată pentru mașini mai ieftine, cele rulate fiind deseori preferate în detrimentul celor noi. Importatorii și dealerii profită de acest tip de cerere aducând vehicule mai vechi sau deteriorate din țările europene mai bogate sau din SUA și vânzându-le la prețuri mai mici.
Datele carVertical evidențiază și faptul că aproximativ 7,2 % dintre mașinile importate în Europa provin din Statele Unite ale Americii. O parte semnificativă dintre acestea sunt vehicule avariate care au fost achiziționate la licitațiile susținute de companiile de asigurări, vehicule care sunt adesea reparate și revândute la prețuri atractive.
„Sunt dese cazurile în care o mașină este deteriorată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta”
Statisticile și numărul cazurilor depistate de fraudă subliniază faptul că este esențial să verificați istoricul oricărei mașini rulate pe care vreți s-o achiziționați deoarece acestea v-ar putea pune viața în pericol din cauza daunelor suferite în trecut.
„Sunt dese cazurile în care o mașină este deteriorată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta. Multe vehicule care au fost implicate în accidente majore în SUA sunt importate în Europa. Un raport care prezintă istoricul mașinii vă permite să aflați ce părți ale vehiculului au fost avariate și la cât au fost estimate costurile reparațiilor. Puteți împărtăși aceste informații cu un mecanic profesionist ca acesta să poată inspecta cu atenție modul în care au fost reparate zonele afectate”, spune Matas Buzelis, expert auto din cadrul carVertical.
Țările din Europa de Vest se confruntă cu pierderi mai mari
Ascunderea daunelor nu este singurul tip de înșelătorie pe care samsarii de mașini o folosesc pentru a profita de pe urma cumpărătorilor de vehicule second hand. În martie 2025 carVertical a estimat că fraudele care implică falsificarea kilometrajului costă țările europene în jur de 5,3 miliarde EUR anual, chiar și într-un scenariu conservator. Impactul real poate fi mai mare având în vedere că multe cazuri rămân nedetectate.
Chiar dacă modificarea odometrului este o problemă serioasă care costă economiile europene miliarde de euro în fiecare an, deciziile luate de guvernele anumitor țări sunt mai favorabile vânzătorilor de mașini necinstiți decât cumpărătorilor de mașini second hand. Acest lucru se datorează implementării fragmentate a GDPR, drepturilor de acces ale persoanelor vizate, dificultăților de schimb transfrontalier de date și altor dificultăți care complică în mod semnificativ accesul cumpărătorilor de mașini rulate la istoricul mașinilor pe care vor să le cumpere.
„Astăzi, informațiile esențiale din istoricul vehiculelor cum ar fi kilometrajul, accidentele, înregistrările de proprietate și numerele VIN rămân captive în bazele de date ale corporațiilor private sau în bazele de date naționale, creând condiții perfecte pentru comiterea de fraude în cadrul tranzacțiilor transfrontaliere”, spune Rokas Medonis, CEO al carVertical.
Cele mai recente cercetări au mai arătat că, deși fraudele care implică modificarea odometrului sunt o problemă larg răspândită, impactul lor financiar este mai mare în Europa de Vest comparativ cu țările din Europa de Est.
Evaluând numărul de mașini verificate de carVertical, valoarea lor medie de piață și rata de fraudă din fiecare țară, studiul estimează că Regatul Unit pierde anual în jur de 1,4 miliarde de euro din cauza manipulării odometrelor, Franța pierde 1,15 miliarde de euro, iar Germania 1,1 miliarde de euro.

Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au intervenit, vineri seara, la un accident rutier petrecut între localitățile Băișoara și Iara. În accident a fost implicat un singur autoturism care, din primele date, s-a răsturnat.
”În interior s-a aflat încarcerat un bărbat de aproximativ 28 de ani, pe care echipajul de la Garda Băișoara l-a extras în siguranță.
Acesta a fost în permanență conștient și cooperant, prezentând multiple traumatisme. Victima este transportată în aceste momente la spital. La misiune iau parte o autospecială cu modul de descarcerare, o ambulanță SMURD și un echipaj SAJ.”, arată ISU Cluj
CULTURA
Spectacol caritabil pentru un angajat al Operei Naționale Cluj-Napoca. Actorii care urcă pe scenă

Opera Națională Română Cluj-Napoca organizează în 9 iunie de la ora 19 spectacolul caritabil ”Împreună pentru Călin” în care va fi prezentată piesa ”Scandal în familie”, în regia lui Răzvan Săvescu.
”Vă invităm cu drag să luați parte la un spectacol caritabil organizat în sprijinul colegului nostru Călin, care în urma unui accident de muncă a suferit mai multe operații chirurgicale maxilo-faciale, aflându-se în continuare într-o perioadă de recuperare, de reconstrucție a feței și de implanturi.
Fiecare bilet cumpărat poate schimba în mai bine viitorul și starea lui de sănătate. Împreună putem face o diferență!
Actori bine cunoscuți precum Adriana Trandafir, Paula Chirilă, Marius Bodochi, Alexandra Apetrei, Răzvan Oprea și Andrei Mateiu vă așteaptă să petreceți câteva ore în compania lor vizionând un spectacol încărcat de umor și bună dispoziție care vă va descreți frunțile transpunându-vă într-o stare de vacanță.
Sumele obținute din vânzarea biletelor, precum și donațiile vor fi oferite colegului nostru pentru plata tratamentul și îngrijirea lui. Haideți să fim alături de Călin și să îi oferim împreună o rază de speranță!”, arată conducerea Operei.
Biletele costă între 60 și 130 de lei.
EVENIMENT
FOTO. A luat decorațiuni de la un magazin de haine din Cluj-Napoca fără să plătească. O recunoașteți?

O femeie cu poșetă verde a luat, vineri, decorațiuni din magazinul de haine din cadrul ReClothing Hub din Cluj-Napoca fără să le plătească. Reprezentanții magazinului așteaptă ca produsele să le fie returnate până luni dimineață, în caz contrar vor anunța Poliția.
”Azi vă spunem o poveste. Una… mai puțin frumoasă. Episodul de azi: femei minunate ne-au trecut pragul. Dar, precum în fiecare pădure cu uscături, s-a rătăcit și o „doamnă ” cu poșetă verde care ne-a dat nițel bătăi de cap. Se pare că i-au plăcut tare mult decorațiunile noastre. Atât de mult… încât a decis să le ia acasă.
Fără să plătească. Fără să spună un cuvânt. Fără să se gândească că și noi le iubim. Că fac parte din povestea noastră, din identitatea acestui loc pe care îl construim cu grijă, zi de zi.
Gesturi care dor
Știm că nu trăim într-o lume perfectă. Dar când deschizi un spațiu mic în care investești timp, visuri, emoții și resurse limitate… astfel de gesturi dor. Mult. Pentru că nu e prima oară. Și pentru că e greu să tot strângi din dinți, să repari, să zâmbești în continuare.
Noi credem într-un Cluj frumos. În oameni buni și sinceri. În comunități care se susțin, nu care se fură.
Dacă o cunoașteți… luni așteptăm înapoi obiectele pâna la ora 11. Dacă nu, vom merge mai departe cu pașii necesari (inclusiv la poliție) + facem și un “wall of fame” drăguț pe vitrină.
Nu e despre valoarea lucrurilor. E despre respect. Hai să-l păstrăm la vedere”, au transmis cei de la ReClothing.
ReClothing Hub, magazinul unde moda sustenabilă prinde viață, a fost deschis în 9 aprilie pe B-dul 21 Decembrie 1989 nr.48 din Cluj-Napoca.