Connect with us
Advertisement
Advertisement

ACTUALITATE

AJOFM Cluj: 92 de ucraineni au fost încadrați în muncă în județ. Funcționarii se deplasează în centrele de refugiați

Publicat


cluj napoca

Aproape 100 de angajatori interesați să angajeze refugiați ucraineni au participat la webinarul „Raportul de Muncă cu Refugiații din România” oferit de FSP Global la Cluj-Napoca. Evenimentul a fost gândit să vină în sprijinul mediului de afaceri, pentru a clarifica nelămuririle legate de integrarea pe piața forței de muncă autohtone a cetățenilor ucraineni.

Astfel, special pentru webinar, Gianluca Zanellato, expert contabil, cadru didactic la Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) și membru al Boardului IBC a elaborat unul dintre cele mai utile ghiduri pentru firmele care vor să angajeze refugiați ucraineni, care a fost completat cu noutăți legislative de către experții Agenției de Ocupare a Forței de Muncă și de reprezentantul Parlamentului prezenți online.

Directorul executiv adjunct al AJOFM Cluj, instituție cheie în gestionarea relației dintre angajatori și ucraineni, a anunțat că, pentru a facilita procesul de recrutare – angajare, funcționarii instituției se deplasează în localitățile unde există comunități sau centre de refugiați.

„Noi suntem cu toate forțele mobilizate. Legat de ce înseamnă încadrarea în muncă a acestor persoane afectate de conflictul din Ucraina, procedura este destul de simplă. Este vorba de Ordinul 301/2022, semnat de ministrul Muncii și Inspecției Sociale, ordin care prevede încadrarea în muncă pe baza actului de identitate și pe baza unei declarații pe proprie răspundere.

Această declarație vine ca să confirme un nivel de studii, pentru ocuparea unui job. Această încadrare în muncă se face acum fără avizul de muncă. Anterior, acest aviz se obținea, de către angajator, de la Oficiul pentru Imigrări”, a declarat Ana-Maria Chiciudean, director executiv al AJOFM Cluj.

AJOFM îi ia în evidență

Ana-Maria Chiciudean a mai menționat că, până acum, 92 de ucraineni au fost încadrați în muncă în județul Cluj și, momentan, sunt disponibile 3.700 de joburi, în toate sectoarele economiei.

„Noi nu ne-am propus să acoperim toate locurile de muncă vacante (n. red. cu refugiați), noi ne-am propus să creăm un cadru de implicare în viața socială a urbei pentru aceste persoane greu afectate de conflictul din Ucraina.

Suntem deschiși oricărei inițiative pentru integrarea socială a acestor persoane, și aici mă refer la integrarea copiilor în școli sau a părinților pe piața muncii. Apelul meu către toți angajatorii care doresc să încadreze ucraineni pe piața forței de muncă este să faciliteze luarea în evidență la AJOFM a acestor persoane”, a mai precizat directorul AJOFM Cluj.

Legislația românească ține pasul cu nevoile ucrainenilor

La rândul său, parlamentarul Oana Țoiu, fost președinte al Comisiei pentru muncă şi protecţie socială și actual președinte al Comisiei pentru tineret și sport, a adus câteva clarificări de natură legislativă, cum ar fi: taxele pentru refugiații din Ucraina care solicită permis de lungă ședere sau condițiile în care ucrainenii cu profesii liberale își pot exercita meseria în România.

„Este incredibil ritmul în care s-a modificat legislația muncii într-un timp atât de scurt și m-am bucurat să văd că în Cluj instituțiile s-au mobilizat să aducă la cunoștința angajatorilor toate aceste modificări. Așadar, nu mai există taxe pentru ucrainenii care solicită permis de lungă ședere.

Taxe zero pentru angajatori și pentru angajați. Ce poate face un cetățean ucrainean acum: poate sta 90 de zile pe teritoriul României, apoi poate solicita acel permis de lungă ședere și primește, practic, CNP românesc. Legislația este încă în schimbare, Guvernul a preluat multe din ideile venite dinspre societatea civilă și mediul de afaceri, ceea ce este îmbucurător”, a explicat Oana Țoiu, membru al Parlamentului.

Parlamentarul a mai precizat însă că încă nu există un cadru legal cu privire la cei cu profesii liberale, care ar vrea să se angajeze în România, cum este cazul medicilor sau al avocaților, de exemplu.

„Cadrul legal actual spune că se aplică constrângerile pentru fiecare profesie în parte. Sigur că nu poți fi avocat în Ucraina și să profesezi în România. Dar poți fi, de exemplu, dentist, pentru că procedurile sunt aceleași. Ține de corpul profesional al fiecărei profesii să își reglementeze condițiile”, a mai spus Oana Țoiu.

Statul și mediul de afaceri găsesc soluții la aceeași masă

foto01

”Rolul webinarului de acum este a-i aduce la aceeași masă pe toți actorii implicați în procesul de ajutorare, sprijin și integrare în societatea românească a refugiaților din Ucraina.

Am făcut cu toții ce am știut și am putut mai bine, acum e nevoie de mai mult”, a declarat Antonio Patanè – fondator FSP Global, președinte al IBC și vicepreședinte al Camerei de Comerț Italiene. Acesta a fost alături de Kai Frithjif Brand-Jacobsen, ambii membri fondatori ai inițiativei multisectoriale „All Ukraine”, o premieră în România.

„Solidaritatea din Cluj și din întreaga Românie este incredibilă, oamenii s-au mobilizat exemplar să-i aștepte și ajute pe refugiați. Dar acum, războiul continuă și avem altă situație îngrijorătoare: oamenii au nevoie de sprijin să se integreze.

All for Ukraine aduce la un loc toate inițiativele de sprijin și ajutor pentru ucraineni, iar acum trebuie să găsim soluții pentru acești oameni, să găsim școli pentru copii, să învețe în limba lor, dar și să facilităm găsirea unor locuri de muncă și oportunități economice pentru ucrainenii care rămân în România. Avem nevoie de voi, de mediul de afaceri din România să susțină poporul ucrainean”, a transmis Kai Frithjif Brand-Jacobsen, președinte PATRIR Peace Action.

În cadrul webinarului au mai luat cuvântul: István Vákár – vicepreședinte al Consiliului Judeţean Cluj, Aurel Mocan – director executiv la Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, Gianluca Zanellato – PhD cadru didactic asociat al Universității Babeș-Bolyai, expert contabil, Rahela Vlasa – Co-CEO FSP Global.

Despre FSP Global

FSP GLOBAL GROUP este un consorțiu de companii cu sediul central în Cluj-Napoca și cu operațiuni în țări de pe toate continentele. FSP Global, principala companie a consorțiului, și lider de piață în domeniul Business Processing Outsourcing (BPO), își desfășoară activitatea 24/7, 365 de zile pe an. FSP Global furnizează servicii de relații cu clienții și consultanță de cea mai înaltă calitate în toate call-center-urile sale.

FSP Global, cu sprijinul Gamemine, a lansat, în 2 martie, două linii telefonice gratuite, în limbile română, ucraineană și rusă, unde primesc informații atât refugiații din Ucraina, cât și cetățenii români dispuși să ajute cu bunuri sau servicii. Astfel, toate persoanele care vin sau se află pe teritoriul Ucrainei, indiferent dacă sunt cetățeni ucraineni sau ai altor state, și care doresc informații sau au nevoie de asistență de orice natură, sunt îndemnați să apeleze numerele de telefon gratuite 0800 360 880, apelabil din România, și 0800 801 489, apelabil din Ucraina, de luni până duminică.

Aceste linii telefonice speciale pot fi apelate și de către cetățenii români care doresc să ofere ajutor sau asistență celor care ajung în țara noastră de pe teritoriul ucrainean. Ofertele lor de ajutor sunt implementate direct pe platforma https://refugees.ro/.

Webinarul a fost organizat de Italian Business Club (IBC), cu sprijinul Camerei de Comerț Belgia-Luxemburg România-Moldova, Cluj International Committe, CFAC (Clubul de Afaceri Francez din Cluj), DWNT (Clubul de afaceri german din Transilvania de Nord), Camera de Comerț Italiană pentru România (CCIpR), PATRIR Peace Institute și alte asociații și instituții.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Aeroportul Cluj anunță LICITAȚIE publică în vederea ÎNCHIRIERII unui spațiu comercial de alimentație publică

Publicat

aeroport

Aeroportul Cluj anunță o licitație publică în vederea închirierii unui spațiu comercial destinat desfăşurării activităţii de alimentație publică prevăzut cu loc de joacă pentru copii. Spațiul este situat în Terminal Pasageri PLECĂRI SCHENGEN, etaj, zonă de vest, vedere către pistă, în suprafață totală de 160 mp. Licitația va avea loc în data de 05.06.2024, ora 09:00.

1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoana de contact:

Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., Cluj-Napoca, str. Traian Vuia, nr. 149, înregistrat la ONRC nr. J12/3463/1992, CUI RO 2882425, telefon: 0264/307.500, e-mail: office@airportcluj.ro.

Aeroportul Cluj anunță LICITAȚIE publică în vederea ÎNCHIRIERII unui spațiu comercial de alimentație publică

2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat

Închirierea unui spațiu comercial destinat desfăşurării activităţii de alimentație publică, prevăzut cu loc de joacă pentru copii – identificat ca PSE_01 (FOOD 04), situat în Terminal Pasageri PLECĂRI SCHENGEN, etaj, zonă de vest, vedere către pistă, în suprafață totală de 160 mp., aparținând domeniului privat al Județului Cluj, aflat în administrarea regiei, închiriat conform Hotărârii Consiliului Județean Cluj nr. 112/28.05.2020 și în temeiul dispozițiilor O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, art. 332 – 333.

3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în fișa de date a procedurii, caietul de sarcini, clauzele contractuale obligatorii și formulare și modele de documente.

3.1. Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire:

– prin mijloace electronice sau pe suport de hârtie, de la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A. Biroul Achiziții Publice, în urma unei solicitări scrise pe adresa de e-mail: office@airportcluj.ro.

3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire:

-se pot obține de la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., Biroul Achiziții Publice, telefon: 0264/307.500, int. 429/430, e-mail: office@airportcluj.ro.

3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ:

– prețul documentației de atribuire pe suport hârtie este de 200 de lei (T.V.A. inclus) sau echivalentul în euro la cursul BNR din ziua plăţii. Plata se poate face în numerar, la casieria organizatorului, în zilele de luni până vineri, între orele 09:00 – 15:00, sau prin Ordin de plată, într-unul din conturile: RO12BTRL01301202919844XX Lei sau RO58BTRL01304202919844XX Euro, deschise la Banca Transilvania, CIF RO 2882425.

3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificarilor: 23.05.2024, ora 16:00.

Informații privind ofertele:

4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 05.06.2024, ora 08:50.

4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., str. Traian Vuia, nr. 149, Cluj-Napoca.

4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: Oferta se va depune în două exemplare, un exemplar în original și unul în copie.

Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 05.06.2024, ora 09:00, la sediul Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj R.A., str. Traian Vuia, nr. 149, Cluj-Napoca.

Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței:

Tribunalul Cluj, Calea Dorobanților nr. 2-4, Cluj-Napoca, județul Cluj, telefon 0264-596110, fax 0264-595844, email tr-cluj@just.ro.

Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 09.04.2024.

Citește mai departe

EDUCATIE

UBB introduce programul de licență Inginerie Medicală, în anul universitar 2024-2025

Publicat

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) va avea, începând din anul universitar 2024-2025, un program de licență în Inginerie Medicală

UBB  Cluj își întărește programul UBBMed printr-un nou program de Inginerie Medicală. Acesta va completa astfel programele UBBMed relevante pentru sănătate-medicină din cadrul UBB School of Health, după modele similare de programe de la universități internaționale de referință.

„Programul – cu accent inițial pe Centrul UBB din Reșița (dar nu numai) – va fi unul interdisciplinar, prin care excelența UBB în științe & tehnologie & sănătate va stimula atât un program ingineresc modern în educație, cât și unul care să genereze inovații tehnologice în domeniul medical/al sănătății”, declară rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.

Pregătire la cele mai înalte standarde academice

Programul va fi integrat și cu noua Platformă INSPIRE – InfoBioNano4Health&Biomedical Imaging, una dintre cele mai avansate platforme academice de acest tip la nivel internațional, studenții având astfel posibilitatea de a se pregăti la cele mai înalte standarde academice și profesionale în domeniu.

UBBMed a fost lansat recent, acoperind strategic trei arii clinice (1. sănătatea mintală; 2. boli netransmisibile – inițial mai ales cancer -; și 3. sănătate publică), alături de alte condiții medicale mai specifice (în funcție de proiectele existente) și doua abordări transversale strategice (1. inginerie & tehnologie medicală și 2. etica & psihosociologia medicinei), alături de alte demersuri interdisciplinare mai specifice.

Trei unități academice au fost dezvoltate până acum în cadrul UBBMed pentru a susține ariile strategice: (1) Platforma BrainQ – în relație mai ales cu sănătatea mintală; (2) Centrul Național de Competențe pentru Stilul de Viață Sănătos – în relație mai ales cu sănătatea publică și bolile netransmisibile și (3) Centrul Multidisciplinar de Cercetare și Abordare Comprehensivă a Cancerului – în relație cu oncologia. De asemenea,  Platforma INSPIRE și Centrul de Prevenție Covid-19 și alte Boli Infecțioase susțin arii clinice și mai specifice.

Citește mai departe

EDUCATIE

Trei decenii de la înființarea Facultății de BUSINESS a UBB Cluj-Napoca

Publicat

ubb cluj

Facultatea de Business din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) sărbătorește în acest an trei decenii de excelență în domeniul educației antreprenoriale și de business.

„Progresul continuu al Facultății de Business a determinat creșterea numărului de studenți, de la 34 în anul universitar 1995-1996, la aproximativ 1.700 în anul universitar 2023-2024.

Trei decenii de la înființarea Facultății de BUSINESS a UBB Cluj-Napoca

Facultatea a fost acreditată de către NIBS (Network of International Business Schools) în anul 2015 și reacreditată la începutul acestui an, în urma vizitei comisiei de evaluare.

Totodată, eforturile cadrelor universitare se îndreaptă și spre alinierea facultății la standardele AACSB (Association to Advance Collegiate Schools of Business).

„Pentru a marca aceste momente deosebite din evoluția facultății noastre, în săptămâna 13-19 mai 2024 vom organiza o serie de evenimente, la care vor lua parte toți cei care au contribuit sau continuă să contribuie la dezvoltarea noastră instituțională (IN PARTNERSHIP): cadre didactice, studenți, alumni, colaboratori și parteneri din mediul de afaceri. Membrilor comunității academice și de business din România li se vor alătura invitați din străinătate”, afirmă conducerea Facultății de Business.

Programul evenimentului va cuprinde:

· Evenimentul central îl va reprezenta Gala Aniversară “30 de ani de Business” care se va desfășura marți, 14 mai 2024, începând cu ora 17:30, în Aula Magna a UBB (la etajul al doilea din sediul central al Universității Babeș-Bolyai).

· Miercuri (15 mai 2024) studenții vor avea ocazia să participe la workshopul „Înțelegerea și îngrijirea sănătății mintale în timpul studenției”, invitat: psiholog dr. Cristina Tomoiagă, în intervalul orar 10:00-11:30.

· Tot miercuri, în prima parte a zilei, va fi organizat workshopul „Business Studies from Local to Global”, la care vor participa reprezentanți AACSB, decani și prodecani ai facultăților de profil economic din țară, respectiv cadre didactice ale Facultății de Business.

· De asemenea, în după-masa zilei de miercuri (începând cu ora 19:00), studenții vor avea posibilitatea să se relaxeze și distreze împreună cu colegii din ASB, încercând „să evadeze” din cadrul facultății – Facultate Escape.

„Studenții se vor putea întâlni cu diverși întreprinzători”

· Ziua de joi (16 mai 2024) va fi marcată de deschiderea oficială a conferinței internaționale Modern Trends in Business, Hospitality, and Tourism, ediția a 4-a, la ora 9:30. În acest an vor fi prezentate peste 110 lucrări științifice, realizate de autori din România, Marea Britanie, Turcia, Australia, Polonia, Elveția, Malta, Franța, Spania, Filipine, Israel, SUA, Grecia, Portugalia, Brazilia, India, Zimbabwe, Africa de Sud, Qatar, Republica Moldova, Slovacia, Ungaria și Arabia Saudită. Programul va continua cu discursurile keynote speakerilor și prezentările pe secțiuni. Cei 41 de studenți înscriși își vor prezenta rezultatele studiilor realizate și vor primi sugestii pentru dezvoltarea lor.

· Tot în aceeași zi, joi, studenții se vor putea întâlni cu diverși întreprinzători în intervalul 10:00-11:30, iar apoi, un reprezentant CCOPA va susține un workshop privind deciziile profesionale, în intervalul orar 12:00-13:00. Ziua se va încheia cu Board Games Night, activitate în cadrul căreia studenții vor avea posibilitatea să socializeze și să joace diverse jocuri.

· Ziua de vineri (17 mai 2024) va fi dedicată evenimentului „Alumni Days”, studenții având posibilitatea să interacționeze cu un Alumn al facultății, Patrick Ciorcilă, organizator Transylvania Open și cofondator Sports Festival, care va prezenta experiența sa de afaceri. Ultima activitate este reprezentată de un Quiz interactiv, care va cuprinde atât întrebări referitoare la Facultatea de Business, Universitatea Babeș-Bolyai, mediul economic, mediul business, cât și unele de cultură generală.

· Conferința Internațională MTBHT va continua în ziua de vineri cu discursurile keynote speakerilor și prezentările pe secțiuni.

· Duminică (19 mai 2024), ASB va sărbători 27 de ani de la înființare, în cadrul Casei de Cultură a Studenților, Sala Transilvania”, se arată în comunicatul UBB.

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO. Parcul Primăverii, tot mai aproape de modernizare. Dispare benzinăria și crește suprafața spațiului verde

Publicat

Parcul Primăverii se va transforma radical. Primăria Cluj-Napoca a depus solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru începerea lucrărilor.

Proiect anunțat de Primărie încă de mai mulți ani, revitalizarea Parcului Primăverii și a zonei adiacente ar urma să fie realizată anul acesta. Municipalitatea a depus luni, 13 mai, solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru lucrări la Parcul Primăverii și la străzile Ion Meșter, Emil Cioran și Almașului.

Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Cluj, Calea Dorbonaților nr. 99 și la sediul Primariei Municipiului Cluj-Napoca. Observațiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Cluj.

Parcul Primăverii ar urma să fie realizat anul acesta, fiind inclus spre finanțare în bugetul pe anul 2024 al municipiului Cluj-Napoca.

Benzinăria din zonă va fi demolată

Stația de carburanți de pe strada Almașului va fi demolată. În septembrie 2023, consilierii locali au aprobat un proiect de hotărâre ce prevedea exproprierea benzinăriei pentru suma de 1,4 milioane de lei. în locul acesteia, va fi realizată o zonă umedă, care va deveni principalul element natural al parcului.

Proiectul presupune de asemenea decopertatea pârâului Calvaria, crearea unei grădini pluviale, extinderea parcului cu 25%, modernizarea circulației, realizarea unui parc pentru câini, dublarea numărului de arbori și amenajarea unei zone pentru evenimente publice.

Totodată, străzile adiacente devin spații „shared-space”, pentru utilizarea comună de către toate categoriile de utilizatori. Acestea își vor păstra însă sensul de circulație.

Mobilierul urban va fi înlocuit cu unul modern, iluminatul public se modernizează cu tehnologie LED.

Proiectul propune, de asemenea, desființarea locurile de parcare amenajate în zonă și redistribuirea lor, cu păstrarea numărului acestora. Vor fi amenajate stații de încărcare pentru autoturisme, biciclete și trotinete electrice.

Machetă 3D a cartierului Mănăștur

Cartierul Mănăștur va fi și primul care va avea propria machetă 3D care va fi amplasată în incinta parcului.

Primăria Cluj-Napoca a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor cu asocierea de firme ilfovene Garden Center Grup SRL și de Ro-Verde Landscaping SRL. Valoarea contractului este de 23,8 milioane de lei.

Proiectul va fi depus spre finanțare din fonduri nerambursabile în perioada de programare 2021-2027. Durata de execuție a lucrărilor este de 19 luni, după cum anunța primarul Emil Boc în 2022.

Conceptul de reorganizare a parcului a fost realizat de arhitecții Vlad Sebastian Rusu, Octav Olănescu și de Studio 82, fiind prezentat în dezbatere publică. Ordinul de începere pentru proiectarea Parcului Primăverii a fost semnat în noiembrie 2022.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax