EVENIMENT
ADR Nord-Vest angajează un EXPERT tehnic dezvoltare regională. Care sunt condițiile
ADR Nord-Vest scoate la concurs un post vacant de Expert tehnic dezvoltare regională în cadrul Biroului Planificare Strategică/ DIRIPP, pe perioadă determinată de 24 luni, cu normă întreagă.
Responsabilități cheie / Atribuții:
– Analiza nevoilor și potențialului regiunii: Realizarea de studii și analize pentru identificarea nevoilor prioritare și a resurselor disponibile în regiune;
– Elaborarea și actualizarea Planului de Dezvoltare Regională 2028-2034: Contribuirea la redactarea, actualizarea și implementarea Planului de Dezvoltare Regională , asigurând alinierea cu obiectivele strategice ale Uniunii Europene și ale României.
– Coordonarea consultărilor publice: Organizarea și participarea la consultări cu autoritățile locale, organizațiile neguvernamentale, mediul privat și alte părți interesate pentru a integra opiniile și nevoile comunității în PDR.
– Monitorizarea și evaluarea Planului de Dezvoltare Regională 2021 -2027: Urmărirea implementării priorităților și acțiunilor din cadrul PDR, evaluarea progresului, identificarea eventualelor dificultăți și propunerea de soluții.
– Actualizarea bazelor de date și rapoarte periodice: Gestionarea și actualizarea bazelor de date cu informații despre proiectele regionale și realizarea de rapoarte periodice pentru monitorizarea progresului, evaluare și informare a factorilor de decizie.
– Monitorizarea evoluțiilor legislative ale politicii de coeziune: Urmărirea modificărilor și noilor direcții stabilite de Comisia Europeană pentru politica de coeziune post-2027, adaptând strategia și prioritățile regionale pentru aliniere cu noile cerințe.
– Elaborarea de propuneri pentru alinierea regională cu politica de coeziune: Dezvoltarea de propuneri și strategii prin care regiunea Nord-Vest să respecte obiectivele de coeziune post-2027, inclusiv orientările legate de tranziția verde, digitalizare, inovare și incluziune socială.
Cerinţe:
Educaţie şi calificări:
Studii universitare, absolvite cu diplomă de licență în următoarele domenii (în conformitate cu Hotărârea nr. 412 din 23 aprilie 2024)
– Domeniul de licență: Geografie, Științe Administrative, Sociologie, Științe Politice, Economie, Administrarea afacerilor, Urbanism.
Experienţa:
-Minimum 2 ani experiență în proiecte cu finanțare nerambursabilă, ulterior licentierii.
Constituie avantaj pentru experiența anterioară : activitatea în domeniul planificării strategice – SDL, SIDU, PATJ, SDJ, Strategii Naționale etc.
Abilităţi şi competenţe:
– Gândire analitică și de sinteză: Capacitatea de a analiza date complexe și de a extrage informații relevante pentru dezvoltarea Planului, sintetizând și corelând multiple surse de informații și abilitatea de a anticipa tendințele viitoare, riscurile și oportunitățile pe termen lung, esențială pentru elaborarea unei strategii;
– Abilități de cercetare și evaluare: Competențe solide în colectarea, interpretarea și evaluarea datelor economice, sociale și de piață pentru a înțelege contextul actual și a formula priorități relevante pentru Regiunea Nord-Vest.
– Abilitatea de lucru cu legislația relevantă și cadrul politicilor publice pentru a asigura conformitatea și aplicabilitatea strategică în contextul regional, național sau internațional.
– Abilități de Comunicare în limba engleză (B2)
– Abilitatea de a utiliza instrumente software pentru realizarea analizelor;
Beneficii:
– pachet salarial atractiv, tichete de masă, pachet de servicii medicale, mediu de lucru profesional și competitiv, condiții de muncă la standarde înalte, posibilități crescute de dezvoltare profesională.
Bibliografia pentru concurs:
– Legea nr.315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările și completările ulterioare; (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/53040 )
– Noțiuni de bază despre Politica de coeziune a Uniunii Europene / Cadrul strategic de programare (https://www.europarl.europa.eu/erpl-app-public/factsheets/pdf/ro/FTU_3.1.1.pdf )
– Planul de Dezvoltare Regională (PDR) Nord-Vest 2021-2027 (https://www.nord-vest.ro/adr-nv-2/dezvoltare/planuri-de-dezvoltare-regionala/ )
– HOTĂRÂRE nr. 379 din 23 martie 2022 privind aprobarea Metodologiei de elaborare, implementare, monitorizare, evaluare și actualizare a strategiilor guvernamentale (https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/253158 )
Informaţii organizatorice:
Anunţul privind concursul organizat va fi transmis la AJOFM și va fi postat pe site-ul ADR Nord-Vest în data de 07.11.2024.
Persoanele interesate, care întrunesc cerinţele obligatorii specificate, vor transmite până în data de 21.11.2024, ora 16.00 următoarele documente pe email la adresa resurse.umane@nord-vest.ro:
– copie document de identitate;
– CV datat şi semnat;
– scrisoarea de intenţie cu data depunerii şi semnătura;
– copii după documentele de studii;
– copii după documentele care atestă experienţa profesională (conform cerinţelor), semnate, cu număr de înregistrare de la angajator;
– copii după orice documente oficiale legale, relevante pentru dovedirea formărilor/certificărilor şi/sau a cunoştinţelor dobândite (semnate şi cu număr de înregistrare);
– cazierul judiciar (valabil 6 luni de la data eliberării) sau declaraţie pe propria răspundere că nu există înscrisuri în cazierul judiciar.
Comunicarea rezultatelor privind eligibilitatea candidaților se va face telefonic și/sau pe email până la data 25.11.2024, până la ora 16.00; candidații care întrunesc cerinţele obligatorii ale postului vor fi invitați să se prezinte la proba scrisă.
Proba scrisă (testare scrisă a cunoştinţelor din domeniul de specialitate conform bibliografiei, testul de cunoştinţe operare PC-Word şi Excel, precum şi testul de Limba Engleză) se va desfăşura la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Cluj în data de 28.11.2024, începând cu ora 10.00. Durata examinării este în medie de 3 ore.
Comunicarea rezultatelor obţinute la proba scrisă (test scris, test de operare PC şi test de Limba Engleză) se va face telefonic și/sau pe email până la data de 02.12.2024, ora 16:00.
Interviurile de selecţie se vor desfăşura în data de 04.12.2024, la ora comunicată de către comisie, la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53A, Jud. Cluj. La interviul de selecţie vor participa doar candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar pentru promovarea în etapa de interviu.
Comunicarea rezultatelor obţinute la interviul de selecţie şi respectiv rezultatele finale ale concursului se va face până la data de 06.12.2024, după finalizarea lucrărilor comisiei de recrutare şi selecţie.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
ECONOMIE
La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania
Evenimentul va avea loc în data de 28 noiembrie și va marca o etapă importantă în creșterea reprezentativității asociației în zona de centru și nord.
Patronatul Societăților din Construcții – Filiala Transilvania este o subdiviziune care se ocupă de specificul pieței și al regiunii Transilvania, care include județele din centrul și nordul țării și reprezintă interesele angajatorilor din domeniul construcțiilor din zona Transilvaniei, unii dintre cei mai importanți actori din industria construcțiilor la nivel regional.
”Împreună pentru protejarea valorilor breslei”
PSC a luat ființă din necesitatea de asociere a companiilor care activează în domeniul construcțiilor și din dorința de a colabora mai bine pentru a asigura un mediu de afaceri sănătos. Patronatul se dorește a fi reprezentativ în domeniu, atât în interiorul României cât și în afara granițelor țării, fiind promotor activ pentru protejarea valorilor acestui domeniu.
La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania
Motto-ul PSC este “Împreună pentru protejarea valorilor breslei” și reprezintă direcția în care ne dorim să mergem în continuare, a declarat președintele Alexandra Stoica. De asemenea, exprimă spiritul organizației și felul în care interacționăm cu membrii, autoritățile, media sau alte organizații”, a mai adăugat Stoica.
Patronatul Societăților din Construcții – PSC este membru fondator al Federației Patronatelor Societăților din Construcții – FPSC, singura federație reprezentativă la nivel de Sector de activitate, în domeniul Construcțiilor civile și industriale.
Un accident de circulație a avut loc, în jurul orel 21.00, pe strada Aurel Vlaicu din Cluj-Napoca.
O femeie care a vrut să treacă strada pe culoarea roșie a semaforului a fost lovită de o mașină.
Accident pe strada Aurel Vlaicu. Femeie lovită de o mașină
Din primele verificări ale polițiștilor a reieșit că o femeie, de 64 de ani, din Cluj-Napoca, s-ar fi angajat în traversarea părții carosabile pe culoarea roșie a semaforului destinat pietonilor.
În aceste condiții, aceasta ar fi fost accidentată de un autoturism care se punea în mișcare de pe loc, condus de un bărbat, de 32 de ani, din Cluj-Napoca.
Testările cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative.
Cercetările continuă pentru stabilirea tuturor circumstanțelor producerii accidentului.
Foto: Arhivă
EVENIMENT
Descoperire importantă în lupta împotriva TUBERCULOZEI. Câte cazuri au fost depistate în Cluj de la începutul anului
Tuberculoza a devenit în 2024 cea mai răspândită boală infecțioasă din lume, depășind COVID-19. Cercetătorii Universității din Otago au făcut o descoperire importantă în lupta împotriva tuberculozei. Aceștia au identificat vulnerabilitatea ascunsă a bacteriei care provoacă această boală.
Oamenii de știință au dezvoltat o nouă tehnologie care le-a permis să găsească „călcâiul lui Ahile” al bacteriei Mycobacterium tuberculosis, chiar și în cazul tulpinilor care au devenit rezistente la tratamentele obișnuite. Mai mult, ei au reușit să identifice medicamente care pot ataca exact acest punct slab.
Descoperire importantă în lupta împotriva TUBERCULOZEI. Câte cazuri au fost depistate în Cluj de la începutul anului
„Este o descoperire crucială în contextul în care infecțiile rezistente la medicamente reprezintă o amenințare majoră pentru sănătatea publică”, explică dr. Matthew McNeil, coordonatorul studiului.
„În prezent, opțiunile de tratament sunt foarte limitate pentru pacienții infectați cu astfel de bacterii rezistente”.
Cercetătorii sunt optimiști că noua metodă ar putea fi folosită nu doar pentru tuberculoză, ci și pentru alte boli infecțioase care au devenit rezistente la antibiotice.
„Dacă gândim diferit când vine vorba de dezvoltarea noilor medicamente, putem găsi soluții viabile pentru a opri această problemă”, subliniază dr. McNeil.
Studiul a fost publicat în revista Nature Communications.
Care e situația la Cluj
„Până în trimestrul 3 din 2024 inclusiv, numărul cazurilor noi și recidive de tuberculoză înregistrate în jud. Cluj a fost de 109, comparativ cu anul 2023 când numărul cazurilor a fost 170, această cifră cuprinzând și trimestrul 4 din 2023”, a precizat pentru Cluj24 Direcția de Sănătate Publică a județului Cluj.
EVENIMENT
Austria se dă pe BRAZDĂ. Se pregătește să aprobe ca România și Bulgaria să obțină acces DEPLIN la Spațiul Schengen
Austria se pregătește să aprobe ca România și Bulgaria să obțină acces deplin la Spațiul Schengen. Autoritățile de la Viena vor să renunțe la dreptul de veto în ceea ce privește controalele la frontierele terestre ale celor două țări, potrivit Financial Times.
România și Bulgaria au aderat parțial la Schengen la sfârșitul lunii martie. De asemenea, guvernele din București și Sofia au sporit securitatea la granițele lor, iar cererile de azil și numărul de migranți ilegali au scăzut, potrivit FT care citează surse. De aceea, Austria vrea să renunțe la dreptul de veto asupra aderării depline a României și Bulgariei la zona de călătorie fără granițe Schengen, deschizând calea pentru ca ambele țări să devină membre cu drepturi depline.
Austria se dă pe BRAZDĂ. Se pregătește să aprobe ca România și Bulgaria să obțină acces DEPLIN la Spațiul Schengen
România și Bulgaria au aderat parțial la Schengen la sfârșitul lunii martie ceea ce a dus la suspendarea controalelor la frontierele aeriene și maritime. Controalele la frontierele terestre au rămas din cauza poziției Austriei. Între timp poziția s-a modificat, iar Viena pare să fie pregătită să ridice interdicția. Anunțul ar putea fi făcut vineri, la Budapesta, la o întâlnire a miniștrilor de interne din Austria, România, Bulgaria și Ungaria.
Aderarea la Schengen trebuie să fie oficializată la următoarea reuniune a miniștrilor de interne din UE, programată pentru 12 decembrie. Acest lucru ar permite ridicarea tuturor restricțiilor începând de anul viitor.