Connect with us

ACTUALITATE

Achitarea contribuțiilor către stat aduce beneficii firmelor dar și persoanelor fizice

Publicat


Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au luat mai multe măsuri pentru a sprijini economia și mediul afacerilor în contextul instituirii stării de urgență și pandemiei de coronavirus.

Măsurile luate prin intermediul termenelor de drept

Conform Codului de procedură Fiscală nu se calculează, datorează dobânzi sau penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale și neachitările din momentul intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului 29/2020 și nici nu sunt considerate obligații fiscale restante. Totodată, în afară de recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală, se suspendă sau nu se încep executările silite sub formă de somații, popriri și altele. Mai mult, până la împlinirea a 30 de zile de la încetarea stării de urgență nu se calculează sau datorează dobânzi sau penalități. În acest caz, organul fiscal competent, din oficiu, reface graficul de eșalonare, cu respectarea perioadei de eșalonare aprobate. Noul grafic de eșalonare se comunică debitorului prin decizia organului fiscal.

Se mai suspendă și condițiile de menținere a valabilității eșalonărilor la plată, condițiile fiind considerate împlinite dacă debitorii achită obligațiile aferente termenului de 30 de zile de la încetarea perioadei de aplicare a acestor măsuri fiscale. Pentru obligațiile care reprezintă condiție de menținere a valabilității înlesnirilor la plată, contribuabilii pot solicita modificarea eșalonării la plată, cu condiția ca cererea să fie depusă până la expirarea termenului menționat la pct. 5, prevederile art. 195 din Codul de procedură fiscală aplicându-se în mod corespunzător. Sunt considerate obligații fiscale restante doar obligațiile bugetare care reprezintă condiție de menținere a valabilității înlesnirilor la plată.

S-a mai extins și rambursarea taxei pe valoare adăugată (TVA) cu control ulterior. Termenele de prescripție se suspendă sau nu încep până la împlinirea a 30 de zile de la stingerea stării de urgență. Se acordă o bonificație calculată asupra impozitului pe profit datorat, dacă contribuabilii plătitori de impozit pe profit plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I al anului 2020, până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 inclusiv. Bonificația este de 5% pentru contribuabilii mari și 10% pentru contribuabilii mijlocii si ceilalți contribuabili.

Cine beneficiază de aceste bonificații?

a) contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și plată prevăzut de art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

b) contribuabilii care intră sub incidența Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru impozitul pe profit aferent trimestrului I al anului 2020, determinat pentru activitățile desfășurate, altele decât cele corespunzătoare codurilor CAEN prevăzute de lege;

c) contribuabilii care intră sub incidența prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, respectiv contribuabilii care inițial au optat pentru un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, iar ulterior au optat ca anul fiscal să corespundă exercițiului financiar. Această categorie de contribuabili beneficiază de bonificație dacă plătesc impozitul datorat pentru trimestrul/plata anticipată trimestrială până la termenul scadent cuprins în perioada 25 aprilie – 25 iunie 2020.

Ce mai prevede Codul de Procedură Fiscală?

Se acordă o bonificație de 10% calculată asupra impozitului datorat pentru trimestrul I al anului 2020, pentru plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferent acestui trimestru, până la data de 25 aprilie 2020, inclusiv. Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, potrivit Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru anul 2020, nu datorează impozit specific pentru perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Pentru depunerea situațiilor financiare anuale aferente exercițiului financiar 2019, respectiv a raportărilor contabile anuale încheiate la 31 decembrie 2019, termenele prevăzute la art. 36 alin. (1) și (3), respectiv art. 37 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se prorogă până la data de 31 iulie 2020 inclusiv.

Deducerea sumelor reprezentând sponsorizări către instituții publice și alte organe ale autorității publice din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, în limita prevăzută de actul normativ, se efectuează în baza contractului de sponsorizare, fără a exista obligația înscrierii entităților beneficiare respective în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. Totodată, nu se face plata efectivă la organele vamale de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform Codului fiscal, care importă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și în următoarele 30 de zile calendaristice de la data încetării stării de urgență, medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID-19, prevăzute în anexa care face parte integrantă din ordonanța de urgență.

Modificarea modului de calcul a plăților anticipate pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit care aplică sistemul anual de plată a impozitului pe profit cu plăți anticipate, în sensul stabilirii nivelului acestora la valoarea stabilită pe baza calculului trimestrial curent ,față de 1/4 din impozitul anului precedent, pentru a corela sarcina fiscală cu încasările reduse determinate de închiderea activităților total sau parțial prin afectarea mediului economic de măsurile de combatere a epidemiei cu coronavirus.

Măsurile adoptate de ANAF și Minister

Au avut în vedere implementarea obligațiilor de plată în platforma ghiseul.ro pentru facilitatea îndeplinirii obligațiilor de plată ale contribuabililor și introducerea de noi documente pe baza cărora contribuabilii persoane fizice să se poată identifica electronic.

Asigurarea cadrului legal împreună cu MFP în vederea depunerii electronice și a altor formulare specifice evitării dublei impuneri și acorduri fiscale internaționale. Mai mult, soluționarea la distanță a solicitărilor contribuabililor de către 900 de inspectori, care au acces la bazele de date necesare desfășurării unor activități specifice.

Aprobarea, pe perioada stării de urgență, a susținerii contestației în fața organelor de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță/telefon, direcția de specialitate menținând legătura permanent cu contribuabilii pentru găsirea celor mai bune soluții.

Asigurarea de la distanță a serviciului de asistență a contribuabililor în domeniul fiscal și IT în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale (SPV, Call – Center și Formularul de Contact) pentru asigurarea conformării fiscale.

Direcția Generală a Vămilor și Direcția Generală Antifraudă Fiscală lucrează în prima linie pentru a pune în aplicare ordonanțele militare din perspectiva atribuțiilor ANAF.

Desfășurarea de campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.

Continuarea procesului de reorganizare a ANAF pentru ca analiza de risc să fie principalul mecanism de aplicare a procedurilor de administrare fiscală.

Constituirea Grupului de analiză fiscală pentru comunicarea rapidă cu reprezentanții mediului de afaceri și ai mediului academic, în care se discută și se propun măsuri economice și fiscale care să vină, în continuare, în sprijinul contribuabililor.

 

Un articol de Karla Fanea



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

FOTO. Mihaela Noroc, autoarea „Atlasului frumuseții”, a vorbit la Cluj despre noua sa carte-album: Este o carte-terapie

Publicat

Mihaela Noroc, carte -album

Mihaela Noroc, autoarea bestsellerului „Atlasul Frumuseții: Femeile lumii în 500 de portrete”, s-a întâlnit cu publicul clujean cu care a vorbit despre ultima sa carte-album, o colecție unică de portrete și povești din toată lumea.

Mihaela a povestit ce stă în spatele cărții „Lumea fetelor: Portrete și povești din judrul pământului”, lansată anul trecut, pe care a numit-o o carte-terapie.

FOTO. Mihaela Noroc, autoarea „Atlasului frumuseții”, a vorbit la Cluj despre noua sa carte-album: Este o carte-terapie

Evenimentul a avut loc vineri la librăria Humanitas, iar Mihaela a vorbit despre această nouă carte într-un dialog cu Alexandru N. Stermin.

,,Ce am suprins în această carte este ultimul cântec înainte să vină potopul de problema și responsabilități’’, a spus Mihaela Noroc, referindu-se la faptul că a devenit mamă.

Acela a fost momentul în care s-a maturizat și a înțeles că „viața nu este o joacă”, dar și cel în care a decis că trebuie să lase ceva în urma ei. Cartea, a spus Mihaela, este dedicată fetiței sale, care a fost și sursa de inspirație.

Portrete de fete

Pasionată din copilărie de fotografie, tată el fiind pictor, Mihaela a așternut în carte o serie de portrete de fete de prin diferite colțuri ale lumii, pe unde a poposit în călătoriile ei.

Deși spune că nu este una din preferințele ei, ea a călătorit până acum în peste 55 de țări, în multe dintre ele împreună cu fiica sa.

Așa a strâns amintiri și fotografii, pe care le-a pus în cartea „Lumea fetelor: Portrete și povești din judrul pământului”.

„Este o carte-terapie, pentru că în momentul în care eram eu fetiță, în anii ’90, în România era sărăcie, postcomunism, oamenii nu se preocupau foarte mult de sănătatea unei fetițe, a unei copile…

Dacă aș fi avut atunci posibilitatea să văd chipuri atât de diferite și povești atât de interesante în jurul pământului, și să explorez puțin, să înteleg cum se trăiește în jurul lumii, ce înseamnă să fii fetiță, poate mi-ar fi fost mai bine și mie cand aveam 8, 10 ani’’, a mărturisit Mihaela.

Alexandu N. Stermin: Este și o carte pentru băieți

Invitatul ei a fost Alexandu N. Stermin, care a precizat ca deși se spune că noua carte a Mihaelei este una pentru femei, el consideră că este una și pentru bărbați pentru că vine în ajutorul lor pentru a înțelege femeile.

,,Lumea Mihaelei e foarte mare. Ea spune la un moment dat că a intrat în proiectul acesta pentru că a avut două super-puteri: perseveranța și creativitatea.

Cartea aceasta este despre curaj, despre perseverență și despre creativitate. Eu va spun sincer, cred că e o carte și pentru băieți, pentru că băieții poa’ să se uite în cartea asta și să înțeleagă ce sunt de fapt fetele”, a spus Alexandru N. Stermin.

Andreea Ungur

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. 100 de polițiști, jandarmi, salvamotiști și voluntari au căutat-o toată noaptea pe femeia dispărută la Valea Ierii

Publicat

De

Caăutări femeie dispărută Valea Ierii

Poveste cu final fericit. Aproape 100 de oameni au participat la operațiunea de căutare a Ioanei Nicoleta Hristea, femeia dispărută vineri în Valea Ierii.

Căutările au durat aproape toată noaptea, pe teren accidentat, având în vedere că femeia de 39 de ani a plecat spre o mănăstire prin pădurea din apropierea casei. Ea avea doar șosete în picioare.

Ioana Nicolata Hristea a fost găsită sâmbătă dimineața, nevătămată.

100 de polițiști, jandarmi, salvamotiști și voluntari au căutat-o toată noaptea pe femeia dispărută la Valea Ierii

Alarma a fost dată de familie la poliție vineri, 12 aprilie, în jurul orei 22.40.

Femeia din localitatea Plopi, comuna Valea Ierii, a plecat printr-o zonă împădurită, la o mănăstire, în jurul orei 18.00.

Aceasta era îmbrăcată cu o rochie fără mâneci, de culoare bleumarin, cu motive florale de culoare gri și purta doar șosete în picioare.

Localnicii s-au alăturat autorităților în încercarea de a o găsi pe femeie

Imediat au fost formate echipe pentru căutarea femeii. La căutări au participat polițiștii Serviciului de Investigații Criminale, cei ai Secției 9 de Poliție Rurală Turda, jandarmi din cadrul IJJ Cluj, salvamontiști ai Serviciului Salvamont Cluj, voluntari din cadrul Asociației Medical International Rescue, Asociația Câini de Salvare Transilvania și CERT Transilvania.

Căutările au început inițial pe timp de noapte, pe teren accidentat, de munte.

De asemenea, au fost demarate eforturi pentru găsirea femeii și sprijinirea misiunii și la nivelul localității, unde localnicii și reprezentanții autorităților locale s-au alăturat căutărilor din pădure.

Femeia a fost găsită teafără

Pe timpul nopții, arată polițiștii clujeni, aproape 100 de persoane au „periat” zona în care existau informații că s-ar fi aflat femeia, fiind utilizate inclusiv mijloace tehnice cu termoviziune.

Căutările au fost oprite la ora 04.00, sâmbătă dimineața, și reluate la ora 9.00, la aproximativ o oră fiind găsită și femeia.

Aceasta era nevătămată, în condiții bune de sănătate.

Potrivit polițiștilor, până acum nu s-a putut stabili motivul pentru carea aceasta a plecat de acasă.

 

 

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Doi consumatori de droguri reabilitați și-au spus povestea în fața a peste 250 de elevi și profesori din Gherla

Publicat

De

Experiențe foști conumarori de droguri Cluj

Peste 250 de elevi și profesori din Gherla au umplut cinematograful „Pacea” pentru a asculta poveștile cutremurătoate a doi foști consumatori de droguri.

Acest gen de acțiuni, organizate de Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Cluj, au cel mai mare impact în rândul elevilor, care află de la tineri ca și ei, calvarul prin care trec consumatorii de droguri.

Doi consumatori de droguri reabilitați și-au spus povestea în fața a peste 250 de elevi și profesori din Gherla

Evenimantul care a avut loc vineri la Gherla, reprezintă, practic, cea de a 5-a ediție a conferinței cu tema „PREVENIREA CONSUMULUI DE DROGURI ÎN RÂNDUL ADOLESCENȚILOR CLUJENI- ALEG”.

Este un eveniment foarte bine primit de elevii din tot județul Cluj, organizat de Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) Cluj, un for consultativ în subordinea Consiliului Județean Cluj, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj.

De altfel, Clujul este primul județ din țară unde instituțiile publice s-au asociat într-un ecosistem care luptă împreună împotriva escaladării acestui fenomen.

1.800 de tineri clujeni au aflat ce înseamnă consumul de susbtanțe psihoactive direct de la foști consumatori

Astfel de întâlniri au avut deja loc la Cluj-Napoca, Turda, Dej și în Huedin.

„Scopul acestor întâlniri este ca autoritățile cu competență în domeniu să discute cu tinerii, cu părinții, cu cadrele didactice și cu toți cei interesați să se implice activ în lupta împotriva celui mai mare inamic al societății contemporane și anume traficul și consumul de droguri. Până în acest moment, în cadrul celor 5 evenimente, am reușit să interacționăm direct cu peste 1.800 de tineri”, a subliniat Maria Forna, președinte ATOP.

Doi tineri care au consumat droguri s-au aliat cu autoritățile

Rafael Breazovan și Andrei Rus, reprezentanți ai Teen Challenge Cluj, sunt cei care și-au spus povestea emoționantă în calitate de foști consumatori de substanțe interzise și actualmente persoane reabilitate.

Experiențe foști conumarori de droguri Cluj

Evenimentul a fost moderat de Amalia Gurzău, inspector școlar si purtător de cuvânt al ISJ Cluj.

„Le-am transmis elevilor faptul că doar prin comunicare, informare și o mai mare apropiere a instituțiilor față de generația tânără putem să diminuăm escaladarea fenomenului de trafic și consum de droguri.

I-am îndemnat totodată ca în momentele în care tentația încearcă să pună stăpânire pe ei, să solicite ajutorul, să se sprijine pe familie, pe prieteni adevărați, pe dascăli în care au încredere și nu în ultimul rând, să apeleze la ajutor specializat din partea instituțiilor”, a mai precizat Maria Forna.

Elevilor și profesorilor de la Gherla le-au vorbit despre fenomenul consumului de droguri în școli și Mircea Abrudean – Secretarul General al Guvernului, Ovidiu Drăgan – primarul municipiului Gherla, Marinela Marc – inspector școlar general ISJ Cluj și Marcel Borota – agent șef din cadrul Inspectoratului de Poliție Cluj.

Consumul de droguri în rândule elevilor, o problemă reală la Cluj

Copii de 12-13 ani, elevi de gimnaziu, ajung să consume droguri la Cluj.

Șefa Inspectoratului Școlar (IȘJ) Cluj, Marinela Marc, a declarat într-un interviu pentru Cluj24 că numărul elevilor care consumă droguri este mare și continuă să crească.

Tot felul de substanțe, mixuri create în laborator, ajung la elevii din întreg județul, iar fenomenul este greu de ținut sub control, din cauza unei legislații care nu este adaptată la aceaste probleme.

Marinele Marca a mai precizat că evenimetele de acest gen, în care foști consumatori de droguri povestesc prin ce au trecut au cel mai mare impact asupra elevilor.

„Modul interactiv și onestitatea cu care își prezintă povestea cutremurătoare de viață în fața colegilor de generație, cred că este de mult mai mare impact decât toate discursurile adulților care le prezintă informații, relevante altfel, despre aceast lucru”, a declarat șefa IȘJ Cluj.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Emil Boc și-a anunțat candidatura la Primăria Cluj-Napoca într-un live pe Facebook

Publicat

De

Emil Boc anunța candidatura la Primăria Cluj-Napoca

Emil Boc și-a anunțat sâmbătă candidatura pentru un nou mandat de primar al Clujului. Anunțul a fost făcut de primar live, pe pagina sa de Facebook.


„Îmi voi depune candidatura pentru un nou mandat de primar al Clujului”, a anunțat Emil Boc.

VIDEO. Emil Boc și-a anunțat candidatura la Primăria Cluj-Napoca într-un live pe Facebook

Emil Boc s-a filmat în oraș, în piața Mihai Viteazu, și a transmis că face acest lucru pentru ca locuitorii orașului să afle de la el cu privire la decizia de a candida pentru un nou mandat de primar.

Boc a spus că nu i-a fost ușor să ia aceast decizie și a recunoscut că a primit invitația de a merge la Bruxelles în Parlamentul European. A mai spus și că i s-a propus în urmă cu câțiva ani să fie judecător la Curtea Constituțională a României, dar că nu „l-a tras inima”.

Vrea să ducă mai departe proiectele din oraș

„Voi candida în primul rând pentru a continua lucrurile bune pe care le-am făcut împreună aici la Cluj”, a spus Emil Boc.

Acesta a mulțumit clujenilor „pentru onoarea” pe care i-au încredințat-o de a conduce „acest minunat oraș”.

„Împreună, am reușit să schimbăm în bine orașul nostru și să fim mândri că suntem clujeni. Singur, poți să faci atât de puțin, ÎMPREUNĂ putem face atât de mult”, a mai transmis Emil Boc.

Boc candidează pentru a șasea oară la Primăria Cluj-Napoca

Emil Boc are 57 de ani.  S-a născut la 6 septembrie 1966, în Răchițele, județul Cluj.

A fost ales pentru prima dată primar al Clujului în anul 2004.

La alegerile locale din 2008, Emil Boc a fost reales în funcția de primar încă din primul tur de scrutin, cu un procent de 76,21% din totalul voturilor valabil exprimate.

La alegerile locale din 2012, desfășurate într-un singur tur de scrutin, s-a clasat pe locul întâi, obținând 40,61% de voturi. În anul 2016 a fost ales, din nou, primar al Clujului cu 64,76% din numărul de voturi valabil exprimate.

În 2020, Emil Boc a fost votat de aproape 75% dintre clujeni pentru un nou mandat de primar.

Emil Boc și-a întrerupt cel de al doilea mandat de primar fiind numit prim-ministru al României. El a condus Guvernul între 22 decembrie 2008 și 6 februarie 2012.

În acest an, alegerile locale vor avea loc în data de 9 iunie, în același timp cu cele pentru Parlamentul European.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax