Connect with us
"

EDUCATIE

Absolvenții clasei a VIII-a trebuie să completeze, începând de azi, fișele cu opțiunile pentru admiterea la liceu

Publicat


Potrivit Ministerului Educației și calendarului cu date de examinare, admitere și înscrieri propus, de azi elevii care au absolvit ciclul gimnazial pot începe să se înscrie și să completeze opțiunile pentru intrarea la liceu.

Completarea opțiunilor durează o săptămână și are loc în unitatea de învățământ absolvită sau prin formular electronic.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Actele necesare pentru înscrierea elevilor pe locurile repartizate de la licee. Până când se depun dosarele

Procedura ministerului mai adaugă că în cazul în care înscrierea se face într-un alt județ, elevul poate să transmită formularul pe cale electronică sau să meargă la școala de proveniență și să-și exprime în scris, pe formular, dorințele.

Completarea are loc în ordinea preferințelor, primul lucru arătând opțiunea preferată. După verificarea fișelor, are loc repartizarea computerizată conform unui algoritm. Acesta ordonează elevii descrescător, după media de admitere.

În cazul în care un elev nu este acceptat la niciun liceu în urma fișei și opțiunilor completate, deoarece alții au medii mai mari, acesta rămâne nerepartizat.

Admiterea reprezintă media ponderată între media generală a examenelor naționale, reprezentând 80% și notele din cei patru ani de gimnaziu, reprezentând 20%.

În perioada 13-20 iulie are loc afișarea repartizării și depunerea dosarelor de înscriere a candidaților.

Karla Fanea

Sursa: Hotnews

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Cluj, pe locul I la examenul național pentru definitivare în învățământ

Publicat

Au fost afișate rezultatele finale ale concursului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, sesiunea 2020, rata de promovare a acestuia fiind de peste 72%, procent ușor crescut în urma constestațiilor. Clujul se află pe primul loc ca rată de promovare, cu 87% dintre candidați admiși, urmat fiind de județele Vălcea(84%), Dolj(80%) și Mehedinți(80%).

Capitala a înregistrat un procent de promovare de 76%.

Conform comunicatului de presă emis astăzi de Ministerul Educației și Cercetării, au fost prezenți la proba scrisă din 22 iulie 6480 de candidați, dintre care opt au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă, iar 433 s-au retras.

Condiția pentru a promova examenul de definitivare în învățământ constă în a obține cel puțin nota 8, notă care reprezintă media ponderată a probelor susținute în cadrul concursului, cea mai importantă dintre acestea fiind cea scrisă.

În urma promovării examenului, candidații declarați admiși dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar ca și cadre didactice.

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Vreau să fac parte din soluția acestei pandemii, nu din problemă și dezastru.” Părerea studenților clujeni despre restricțiile luate în contextul COVID-19 și „Universitatea online”

Publicat

În urma apariției pandemiei de coronavirus, populația la nivel global a fost afectată pe diferite și ample planuri. Economia, viața socială, dar și sistemul de învățământ cunosc o degradarea, o lipsa de fond și de putere de muncă. Studenții din Cluj-Napoca însumează concluzii despre cele patru luni de pandemie și urmările acesteia de până acum. 

„Nu simt că e o manevră politică. Nu ne controlează nimeni”

Roxana, studentă în al patrulea an la Facultatea de Medicină și Farmacie din Cluj-Napoca rezumă totul la un virus asemănător unei gripe, mult mai ușor și rapid transmisibil. „Consider că toate restricțiile impuse de autoritățile din România sunt la locul lor. Purtarea măștii este o chestiune de bun simț și spirit civic, nu este o „botniță” cum spun unii. Oamenii care spun că le este încălcată libertatea prin acest act încalcă dreptul la o viață sănătoasă al celorlalți”. 

Cu privire la conspirațiile și ideile expuse de anumite persoane în spațiul online, mass-media sau în interacțiunea umană și viața socială, Andrei, student la Facultatea de Drept în anul trei afirmă: „Nu simt că e o manevră politică. Nu ne controlează nimeni. Eu nu mă simt nici slab și nici îngrădit când port mască. Sunt conștient că aș putea fi asimptomatic și să împraștii virusul persoanelor cu care intru în contact. Prefer să fiu responsabil.”. 

Universitatea în mediul online a fost un chin, dar și o binecuvântare

„Să fac tot ceea ce ținea de facultate în mediul online pentru mine personal a fost un chin. Cursurile nu erau la fel, înțelegerea acestora era imposibilă. Atenția mea era dusă în părți diferite și informația nu putea fi acumulată la fel de bine și repede. Examenele și învățatul pentru sesiune s-au dovedit a fi mult mai grele ca în mod normal. Interacțiunea cu profesorul și explicațiile nu erau acordate sub același format. Adaptarea a fost grea, dar sigur aș mai supraviețui.”, spune Andreea, studentă la Facultatea de Psihologie pentru primul an.

Diana, studentă la Facultatea de Arhitectură spune că „această sesiune pentru mine a fost o binecuvântare. Am avut timp să fac toate proiectele și machetele, explicațiile au fost scurte și concise, iar timpul pierdut pe drum spre facultate a fost economisit și fructificat. Sunt o fire comodă și cred că acest stil de a studia îmi prinde foarte bine. Ce îți poți dori mai mult decât să nu aștepți autobuzul în frig și să-ți bei cafeaua în timpul cursului?” 

Următorul an universitar online? Ce spun studenții? 

„Sper din tot sufletul să mă întorc la facultate. Îmi e dor să interacționez cu colegii, să beau o cafea cu ei înainte de cursuri, să ne ținem loc în față pentru a auzi profesorii în amfiteatre și să ne plângem unul altuia de cât de mult avem de învățat, fără să facem nimic în acest sens. Totuși, sunt conștientă de problema cu care ne confruntăm pe plan internațional și vreau să fac parte din soluția acestei pandemii, nu din problemă și dezastru”, concluzionează Iulia, studentă la Facultatea de Drept. 

Mircea, student la aceiași facultate, mărturisește că în pandemie a descoperit că are mai multe pasiuni și că noul coronavirus a scos la iveală multe îndeletniciri pe care nu știa că le are. „Îmi doresc să înceapă noul an universitar, dar nu știu sub ce formă. În pandemie am descoperit că știu să gătesc, să scriu poezii și să pictez. Plictiseala m-a condus spre a explora aceste domenii și nu știu dacă aș mai avea când să fac aceste lucruri dacă aș merge iar la facultate. Economisesc mult timp cu aceste cursuri online și îmi face plăcere să pot studia și face ceea ce îmi place fără să fiu limitat de cum decurgeau lucrurile înainte”. 

Frica de virus sau de urmările acestuia? 

În urma răspunsurilor pe care studenții le-au dat în legătură cu pandemia de coronavirus, conchidem că aceștia se tem mai tare de urmările pe plan economic, social, cultural și educațional decât de virus în sine. 

Unii dintre ei spun că această perioadă va conduce spre digitalizare, că multe locuri de muncă vor fi înlocuite prin sisteme electrice și că valoarea a ceea ce învață în facultăți se pierde. “Eu vreau să lucrez la bancă, dar cine știe, poate în câțiva ani voi fi înlocuit cu un ATM sau un sistem online”, spune Dacian, student FSEGA. 

În funcție de vârstă și de mediul social din care fac parte, oamenii se raportează diferit la noul virus și formează diferite credințe. “Atâta timp cât respectăm măcar măsura cu purtarea măștii și distanțarea socială suntem pe drumul bun”, adaugă Roxana, studentă UMF. 

Karla Fanea

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii continuă protestele: ,,Guvernul trebuie să priceapă că scenariile sunt pentru teatru, iar educația are nevoie de decizii”

Publicat

Protestele desfășurate astăzi în fața Guvernului de către reprezentanții elevilor au scos la iveală nemulțumirea acestora cu privire la lipsa deciziilor din partea autorităților în ceea ce privește următorul an școlar. Elevii cer un plan concret, în condițiile în care a mai rămas doar o lună până la începerea anului școlar, moment în care încă există dubii legate de o potențială întoarcere fizică în băncile școlii, ori continuarea orelor în mediul online.

Antonia Pup, fosta președintă a Consiliului Național al Elevilor din România, a declarat pentru Cluj24.ro că, deși nu se mai află în poziția de reprezentant al elevilor din țară, salută decizia asociațiilor de a sancționa derapajele Ministerului Educației și Cercetării, inițiativă exprimată de aceștia prin protestele avute loc astăzi în fața Guvernului. Aceasta este de părere că astfel de inițiative manifestate prin protest sunt eficiente întrucât ,,pornesc de la firul ierbii”.

,,Guvernul trebuie să priceapă că scenariile sunt pentru teatru. Educația are nevoie de decizii”, a declarat fosta președintă a elevilor, subliniind faptul că elevii din România nu pot fi tratați drept o masă de manevră.

Ce s-a întâmplat cu legea prin care elevii defavorizați trebuiau să priească un laptop sau o tabletă?

În ceea ce privește școala online, Antonia Pup a mărturisit că prima experiență din perioada stării de urgență și până la finele anului școlar a lăsat un gust amar (cu referire în special la elevii care nu au avut acces la internet sau dispozitive pentru a se conecta la ore), iar pentru ca școala online să se desfășoare în condiții optime din această toamnă, este nevoie ca Guvernul să aloce bani Ministerului Educației și Cercetării pentru distribuirea dispozitivelor de tip tabletă sau laptop, lucru care până acum nu a fost realizat, după cum a declarat fosta reprezentantă.

Aceasta a completat că în schimbul promisiunilor făcute, ,,Guvernul încearcă să restrângă mișelește dreptul elevilor la un dispozitiv de tip tabletă sau laptop, garantat prin lege, modificând-o în Parlament.”

Elevii vor răspunsuri concrete, nu scenarii

Prin vocea reprezentanților, elevii cer guvernanților, pe lângă un plan concret referitor la anul școlar 2020-2021, o serie de măsuri printre care se numără lipsa toleranței față de profesorii care refuză orele online, formarea competențelor digitale de bază acolo unde este cazul, cu decontare din partea statului român, precum și prezentarea scuzelor autorităților pentru stângăcia cu care a fost gestionată situația elevilor dezavantajați care nu au avut posibilitatea financiară de a participa la cursurile online.

Narcisa BUD

Citește mai departe

EDUCATIE

Înscrierea online la facultăți, soluție inovativă ,,descoperită întâmplător”? Studenții de la UBB au păreri diferite

Publicat

Anul acesta, în contextul pandemiei de coronavirus, înscrierile la facultăți s-au desfășurat în mediul online. Mai mult, admiterile facultăților care s-au desfășurat pe bază de concurs de dosare au fost tot în mediul online. Astfel, anul 2020 a fost primul din istorie când toate demersurile pentru a studia la o facultate au fost făcute online (exceptând cele la care concursul de admitere a fost sub forma unui examen scris). Menționăm aici faptul că unele facultăți foloseau procesul de înscriere online și înainte, dar în altă măsură. 

Pentru a evita deplasările lungi și aglomerația de la centrele unde viitorii studenți trebuiau să se înscrie la facultate, universitățile din România au luat decizia ca aceste procese să se desfășoare exclusiv în mediul online. Astfel, cozile de sute de metri la care studenții urmau să aștepte cu orele nu au mai existat. Toate aceste decizii au fost luate în contextul pandemiei de coronavirus.

Soluție inovativă implementată forțat din cauza unui virus ucigaș

Înscrierea și concursurile de dosare online pot fi o soluție de viitor? Părerile sunt împărțite. Unii studenți de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca cu care am luat legătura sunt încântați de această soluție, iar alții sunt sceptici.

,,Consider că de acum ar putea să fie și înscriere online o soluție pe lângă cea fizică mai ales pentru studenții străini. Este și o soluție bună pentru a evita statul la coadă în special pentru cei care nu au răbdare”, a spus Alexandra, proaspăt admisă la Facultatea de Jurnalism din Cluj-Napoca.

Un alt student este de părere că ar trebui să fie posibilă și o admitere online, dar și una clasică, iar viitorii studenți să aleagă felul în care vor să se înscrie la facultate.

,,Este o soluție pentru cei ce vor să evite cozile, drumul la Cluj și să economisească niște bani. Ar trebui păstrat acest proces, dar nu exclusiv. Din punctul meu de vedere, ar trebui să fie în paralel cu înscrierea fizică”, este de părere Narcisa.

Înscrierea online, un proces cu erori care trebuie corectate

Navigând pe comunități cu viitori studenți, am observat faptul că mulți se plângeau. La unele facultăți, sistemul de înscriere online avea mari probleme. De la taxe de înscriere luate de două ori din contul bancar, până la imposibilitatea de a încărca unele documente. Narcisa Andronic, ,,boboacă” la Facultate de Jurnalism din Cluj-Napoca ne-a vorbit despre problemele pe care unii dintre viitorii studenți le-au întâmpinat în procesul de înscriere online, fiind de părere că această soluție nu este chiar una potrivită sau cel puțin nu până când unele erori se vor repara.

,,Poate sunt tradiționalistă, însă această modalitate nu mi se pare tocmai cea mai potrivită. Poate este considerat că un pas spre viitor, spre a evolua din punct de vedere tehnic și științific, însă în această manieră mereu pot există erori și dificultăți de înțelegere, iar anumiți candidați a fi respinși doar pentru că nu s-au încadrat în timp, în cerințe ori nu au înțeles bine ce le era solicitat”, a spus Narcisa Andronic.

Cât de dificil a fost procesul de înscriere la facultate online?

Curioși de dificultatea procesului de înscreire la facultate, am luat legătura cu mai mulți studenți în cauză. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva păreri în urma procesului de anul acesta.

,,Admiterea de anul acesta mi s-a părut o modalitate mai ușoară și mai sigură atât pentru candidați cât și pentru oamenii care s-au ocupat de acest lucru. Din punctul meu de vedere, a fost cea mai bună decizie de a ne înscrie la facultate chiar dacă la început părea destul de “complicat”. Pentru mine a fost destul de ușor deoarece m-am uitat la tutorialelor făcute de cei de la FSPAC, facultatea pe care am ales-o, și acest lucru m-a ajutat destul de mult. Fiind o persoană destul de organizată, mi-am scanat documentele înainte de ziua înscrierii iar în momentul în care m-am înscris mi-a fost mult mai ușor”, crede Alexandra.

,,Nu a fost nici greu, nici ușor. Unele detalii pot fi mai bine puse la punct, mereu este loc de mai bine. Dar a fost relativ ușor, ne-a ușurat muncă într-o oarecare măsură, deși partea cu scanatul documentelor pus pe mulți în dificultate”, spune Narcisa.

,,Procesul de admitere de anul acesta mi s-a părut puțin dificil, întrucât există mereu îndoiala și întrebarea “Oare am făcut bine? Oare s-a trimis?”, fiind într-o continuă nesiguranță. Pe lângă acestea, a fost complicat când a fost necesară scanarea documentelor, deoarece unele nu mi-au fost acceptate, fiindcă îmi ieșise de pe aplicația pe care le-am încărcat de culoare alb-negru și erau necesare a fi color. Ca să nu mai vorbim despre faptul că nu puteam încarcă pe platforma anumite documente și a fost nevoie să cer ajutorul prietenilor mei”, ne-a spus Narcisa Andronic.

Concluzii

Procesul de înscriere online ar putea fi o soluție de viitor, dar acest lucru ar însemna că este nevoie de o revizuire a procesului și de a corecta toate erorile aferente. În plus, în urma discuțiilor avut cu studenții, se pare că soluția de tip hibrid este la modă și ar fi cea mai bună. În acest fel, viitorii studenți pot alege dacă se înscriu online sau merg pe metoda clasică.

Răzvan DAN

Foto: Unsplash

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate