EVENIMENT
7 zile până la UNTOLD 2022. Vezi PROGRAMUL pentru ridicarea BRĂȚĂRILOR, sistemul de PLATĂ și alte sfaturi de la organizatori

Untold, cel mai mare festival din România și unul dintre cele mai mari din întreaga lume, își deschide porțile în 7 zile, având loc, mai exact, între 4 și 7 august. Organizatorii dezvăluie detalii despre accesul în festival și sistemul de plată, recomandând fanilor să aleagă opțiunile de Check-in și Top-up online pentru a beneficia de acces mai rapid în tărâmul magic Untold.
„Check-in-ul online poate fi realizat până la eveniment, iar cei care aleg să îl facă la fața locului trebuie să achite o taxă de 25 de euro la punctul de Ticketing.
Organizatorii atrag atenția că doar fanii înregistrați în formularul de Check-in (online sau la locație) pot să primească brățara de festival, în baza unui abonament sau a unui bilet de o zi, cu un cod de bare valid, și a unei cărți de identitate.
Cei care au cumpărat mai multe abonamente sau bilete pot efectua Check-in-ul și pentru prietenii lor. În cazul în care posesorul unui abonament sau bilet dorește să îl transfere către o altă persoană, acesta trebuie să selecteze online din contul lui de Check-in opțiunea de Transfer Bilet.
Apoi trebuie să completeze datele persoanei care va primi biletul (nume, prenume, email, telefon, localitate) și să se asigure că biletul generat (PDF) ajunge în posesia noului destinatar. După realizarea cu succes a Check-in-ului online, fanii își pot crea propria Pușculiță de Festival”, informează echipa Untold.
Astfel, fiecare participant își poate pune în avans de festival bani pe bilet, prin selectarea serviciului de Top-up. Suma încărcată va fi transferată și activată pe brățara de festival la orice punct de Credit Point din festival. Această modalitate de încărcare a brățărilor va fi disponibilă și în timpul festivalului și va putea fi accesată direct de pe telefon din aplicația Untold.
Tinerii sub 18 ani trebuie să aibă la ei, pe lângă abonamentul sau biletul de acces și actul de identitate, și documentul care atestă acordul părinților. Acesta poate fi descărcat de pe parental-consent-ro.pdf (untold.com), iar organizatorii recomandă să fie completat înainte de venirea la festival.
Minorii sub 14 ani trebuie să vină însoțiți de un părinte și să dețină un bilet valid. Copiii sub 7 ani au intrarea gratuită la festival.
Program pre-festival pentru ridicarea brățărilor
Organizatorii au pregătit și anul acesta un program pre-festival. Asta înseamnă că fanii care au abonamente General Access și VIP și au făcut Check-in-ul online își pot ridica în avans brățările de festival după cum urmează:
- Iulius Mall Cluj-Napoca: 30.07.2022 – 01.08.2022 (de sâmbătă până luni), între orele 10:00 – 20:00.
- Parcul Simion Bărnuțiu, intrarea dinspre Opera Maghiară: 2.08.2022 – 3.08.2022 (de marți până miercuri), între orele 14:00 – 22:00. Tot de aici își pot ridica brățările de festival și fanii care au bilete Day 1.
În timpul festivalului, intervalul orar pentru ridicarea brățărilor este între orele 14:00 – 05:00, în parcul Simion Bărnuțiu, intrarea dinspre Opera Maghiară.
Sistemul de plată de la UNTOLD este oferit prin sprijinul Băncii Transilvania și, la fel ca în 2019 și 2021, este integrat cu sistemul de acces, care aduce mai multă siguranță și facilitate participanților.
Restituirea banilor de pe brățară și alte beneficii
Visa este cardul oficial al festivalului, iar cei care îl folosesc la eveniment primesc diverse beneficii în cele 4 zile și 4 nopți de distracție.
Și în acest an, brățara de festival este realizată din plastic reciclat – RPET. Organizatorii au pregătit peste 90.000 de brățări de acces cu sistemul de plată integrat. În perimetrul festivalului, vor exista peste 30 de puncte de încărcare a brățărilor, iar pentru a se mișca mai rapid, organizatorii recomandă opțiunea de Top-up online.
Cei care și-au pus bani pe brățară în festival și nu i-au cheltuit pe toți și vor să îi recupereze, o pot face de la oricare dintre punctele de Credit Point din festival, pe întreaga perioadă a festivalului, sau la punctul din afara festivalului, luni, 8 august, până la ora 14:00.
Participanții care și-au alimentat brățările prin opțiunea Top-up online au posibilitatea să solicite restituirea sumelor necheltuite, în cuantumul sumei încărcate online, prin optiunea de Refund Online. Pentru Refund Online, fanii trebuie să completeze formularul de refund, disponibil din contul de festival creat inițial, până la data de 12 august, ora 23:59.
Spații pentru depozitare, disponibile pentru rezervare. Ce obiecte sunt interzise
În acest an, spațiile de depozitare pentru participanți vor fi poziționate chiar înainte de zona de acces în festival. Fanii au posibilitatea să își rezerve un dulăpior pentru o zi sau pentru întreaga perioadă a festivalului.
Obiectele interzise sunt următoarele: droguri, alcool, sticle (inclusiv sticle de parfum sau deodorant), biberoane, umbrele, produse cosmetice inflamabile, rucsacuri sau borsete mai mari de 29 cm X 21 cm X 12 cm, conserve, artificii, lasere, spray-uri, cuțite, arme, obiecte contondente, bannere susținute de bețe, scaune, lanțuri, articole pirotehnice, mâncare sau băuturi, animale, aparate foto sau video profesionale, inclusiv orice tip de aparat DSLR sau cu obiective detașabile, orice tip de obiecte care pot răni.
Este permis accesul cu medicamente însoțite de prescripție medicală, insulină, picături pentru uz medical, spray inhalator pentru astm, doar dacă posesorii prezintă o scrisoare medicală sau orice alt document înlocuitor al acesteia și în cantitatea maximă recomandată zilnic.
Festivalul Untold își deschide porțile joi, 4 august, la ora 14:00. În toate cele 4 zile și 4 nopți de distracție, accesul în tărâmul magic se face între 14:00 și 05:00.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Ce BENEFICII obții dacă îți înregistrezi marca printr-o agenție specializată din Cluj Napoca

Înregistrarea mărcii este un proces esențial în protejarea companiei tale, fiind unul dintre primii pași pe care trebuie să-i realizezi pentru a te asigura că brandul tău își păstrează statutul în piață. În afara urmării acestei proceduri riști ca alte business-uri să îți copieze numele, logo-ul și identitatea, punând astfel în pericol relația pe care o ai cu publicul țintă și integritatea produselor sau serviciilor tale.
Astfel, într-un mediu de business tot mai competitiv, care pune preț pe imaginea firmelor și percepția clienților asupra acesteia, deținerea unei mărci înregistrate devine crucială. Pe lângă obținerea dreptului exclusiv asupra brandului tău, ea oferă și posibilitatea diferențierii față de competiție, precum și apărarea împotriva concurenței neloiale.
Înregistrarea mărcii pentru firma ta din Cluj
În ultimii 5 ani, tot mai multe business-uri de diferite dimensiuni și care activează în diverse industrii, au realizat importanța deținerii unei mărci înregistrate. Mai mult, fondurile alocate prin diverse programe europene care oferă reduceri la taxele de înregistrare au crescut popularitatea acestor servicii. Astfel, în România, precum și în Cluj, în particular, există numeroase companii care oferă soluții de înregistrare marcă.
Ce BENEFICII obții dacă îți înregistrezi marca printr-o agenție specializată din Cluj Napoca
În acest context, alegerea între ele poate să se arate dificilă. Există însă o serie de criterii principale pe care poți să le urmărești pentru a garanta că marca ta este în mâini bune. În primul rând, este important să te asiguri că firma aleasă deține expertiza necesară în domeniu și că avocații săi sunt specializați în proprietate intelectuală. În al doilea rând, compania trebuie să aibă un portofoliu vast, cu mărci înregistrate atât în România, cât și în afara țării. În ultimul rând, este necesar ca agenția să fie acreditată de către organele naționale și internaționale.
Acestea sunt cele trei criterii de bază în alegerea unei companii care oferă servicii de înregistrare marcă de calitate. Există însă business-uri care oferă multe alte avantaje favorabile. Printre ele se numără și Agenția TAS.
Beneficiile înregistrării mărcii din Cluj cu Agenția TAS
După cum menționam anterior, există câteva criterii de bază care trebuie să le urmărești pentru a te asigura că alegi o firmă de încredere pentru înregistrarea mărcii tale. În cazul Agenției TAS, avocații business-ului au o experiență de peste 15 ani în înregistrarea mărcii și proprietate intelectuală.
Ei dețin un portofoliu de 1500 de mărci înregistrate la nivel național și 1000 la nivel european și internațional. În plus, aceștia sunt acreditați de OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci), sunt reprezentanți EUIPO (Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală) și membri AIPPI (Asociaţia Internaţională pentru Protecţia Proprietăţii Intelectuale).
„Prevenirea disputelor legale”
Însă, pe lângă îndeplinirea criteriilor fundamentale, Agenția TAS oferă numeroase alte beneficii ale colaborării pentru înregistrarea mărcii. Printre ele se numără:
· Verificarea disponibilității mărcii. Agenția TAS efectuează o analiză inițială detaliată pentru a identifica potențiale conflicte cu alte mărci deja existente, asigurând astfel o înregistrare fără obstacole legale și evitarea risculului de opoziție.
· Consultanța personalizată pentru înregistrare. Avocații firmei oferă consiliere adaptată specificului companiei tale, recomandând teritoriul de înregistrare (național, european sau global) și tipul potrivit de marcă. Astfel, ei garantează o protecție juridică adecvată pentru afacerea ta.
· Gestionarea completă a procesului. Agenția TAS se ocupă de toate etapele administrative și juridice ale înregistrării, de la pregătirea atentă și completă a documentelor, până la depunerea acestora. Tu te bucuri astfel de un proces eficient și bine gestionat, care crește sansele de succes ale cererii tale.
· Monitorizare și asistență continuă. Compania nu se limitează doar la înregistrarea mărcii, ci oferă și servicii de monitorizare constantă pentru a preveni utilizarea neautorizată. În plus, ea oferă suport pentru reînnoirea drepturilor de marcă, înainte de expirarea lor.
· Soluții complete de protecție a proprietății intelectuale. Pe lângă înregistrare, Agenția TAS îți pune la dispoziție o gamă largă de servicii complementare de protecție și valorificare a mărcii tale. Printre ele se numără opoziția, licențierea și cesiunea mărcii, oferind astfel un cadru complet de protejare pe termen lung.
· Prevenirea disputelor legale. Prin verificări riguroase și o gestionare atentă a procedurii de înregistrare, compania te ajută să eviți litigii sau contestații din partea terților, reducând riscurile de conflicte legale.
· Consiliere juridică specializată și actualizată. Avocații Agenției TAS participă constant la conferințe și cursuri internaționale, menținându-se la curent cu schimbările legislative din domeniul proprietății intelectuale. Astfel, tu beneficiezi de cele mai bune practici și soluții actualizate pentru înregistrarea și protecția mărcii tale.
Firmele din Cluj care au apelat la serviciile Agenției TAS
Agenția TAS a colaborat cu peste 500 de companii din Cluj pentru înregistrarea mărcii lor, de diferite dimensiuni și care își desfășoară activitatea în diverse industrii. Printre ele se regăsesc retaileri precum Mariflor și Dr. Green, companii de recrutare și consultanță cum ar fi Hygia și Talent Matchmakers, agenții imobiliare ca Blitz, Imofinder și Marina Properties, agenții de marketing digital cum ar fi Klain și firme de transport precum RavCar. Serviciile oferite au inclus atât înregistrarea mărcilor, cât și protecția pe termen lung a drepturilor de proprietate intelectuală.
Datorită portofoliului extins și expertizei solide, Agenția TAS garantează rapiditate și eficiență în înregistrarea mărcilor pentru companiile din Cluj, indiferent de domeniul de activitate sau de cerințele lor specifice.
Agenția TAS este o firmă din Cluj-Napoca, alcătuită din avocați specializați în domeniul proprietății intelectuale și în dreptul comercial, cu o vechime de 15 ani în domeniu. Compania oferă suport juridic și îndrumare în protejarea numeroaselor drepturi de proprietate intelectuală, printre care se numără înregistrarea mărcilor, brevetelor și desenelor/modelelor, opoziția, monitorizarea și licențierea mărcilor, precum și drepturile de autor.
EVENIMENT
Remus Lăpușan (PSD): „Demisia președintelui Iohannis este un gest făcut mult prea târziu de un președinte mult prea absent”

Remus Lăpușan, prim-vicepreședintele PSD Cluj, a comentat demisia președintelui Klaus Iohannis spunând că aceasta reprezintă „un gest făcut mult prea târziu de un președinte mult prea absent”.
Deputatul social-liberal a subliniat că demisia îi servește doar președintelui Iohannis, care „scapă de rușinea de a fi dat afară”, în timp ce România devine „un studiu de caz pentru manualele de științe politice, la secțiunea așa nu”.
„Demisia președintelui Iohannis este un gest făcut mult prea târziu de un președinte mult prea absent. În acest moment, demisia îi servește doar sieși: Iohannis scapă de rușinea de a fi dat afară, dar România devine iarăși un studiu de caz pentru manualele de științe politice, la secțiunea așa nu.
Este momentul să ne unim și să construim un leadership politic bazat pe transparență, responsabilitate și respect față de cetățeni. România merită mai mult, iar noi avem datoria să luptăm pentru asta!”, a declarat Remus Lăpușan, prim-vicepreședinte PSD Cluj și deputat în Parlamentul României.
Declarația sa vine în contextul în care președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că demisionează din funcție în data de 12 februarie. Acesta a spus că vrea să îi scutească pe români și România de o criză prelungită, care ar putea fi provocată de suspendarea sa.

Un bărbat de 44 de ani din comuna Apahida a fost reținut de polițiști după ce a agresat un alt bărbat din comună, care a avut nevoie de îngrijiri medicale în urma altercației.
Un bărbat de 44 de ani, din comuna Apahida, a fost reținut pentru 24 de ore de către polițiștii Secției 2 Poliție Rurală Apahida, fiind cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de lovirea sau alte violențe.
Bărbat arestat după ce a „băgat în spital” un alt bărbat
Incidentul a fost semnalat poliției la data de 2 februarie, în urma unei agresiuni petrecute pe 29 ianuarie, în localitatea Pata din comuna Apahida. Conform cercetărilor, conflictul ar fi izbucnit spontan, iar victima, un bărbat de 43 de ani, a avut nevoie de îngrijiri medicale în urma agresiunii.
„Polițiștii Secției 2 Poliție Rurală Apahida au dispus măsura reținerii pentru 24 de ore, față de un bărbat de 44 de ani, din comuna Apahida, cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de lovirea sau alte violențe.
În fapt, la data de 02 februarie a.c., polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul că în data de 29 ianuarie a.c. un bărbat ar fi fost agresat fizic de către o altă persoană, în timp ce se afla la o locație din localitatea Pata, comuna Apahida.
Din cercetări rezultă că starea conflictuală ar fi fost una spontană, iar în urma agresiunii fizice bărbatul în vârstă de 43 de ani a avut nevoie de îngrijiri medicale.
Cercetările sunt continuate de polițiști sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca”, a transmis IPJ Cluj.
EVENIMENT
Clujeanul Mircea Abrudean, al doilea om în stat: Demisia președintelui Klaus Iohannis, un act de responsabilitate

Liberalul clujean Mircea Abrudean, care este vicepreședinte al Senatului României, a declarat că demisia lui Klaus Iohannis din funcția supremă în stat va detensiona lucrurile în societate.
Mircea Abrudean va prelua funcția de președinte interimar al Senatului după data de 12 februarie, când Ilie Bolojan va prelua, interimar, funcția de șef al statului.
Mircea Abrudean: Demisia, un act de responsabilitate
”Demisia lui Klaus Iohannis este un act de responsabilitate, un act unilateral, care detensionează lucrurile în societare”, a declarat Mircea Abrudean la Digi24.
Acesta a mai spus că Ilie Bolojan, care urmează să devină președinte interimar al României nu va candida la alegerile prezidențiale. ”Noi am stabilit foarte clar în Consiliul Național candidatul susâinut de PNL, care este susținut și de Coaliție, Crin Antonescu”, a declarat Mircea Abrudean.
În ceea ce privește discuțiile în partidele de opoziție despre un alt pas și anume dărâmarea Guvernului, Mircea Abrudean spune că nu crede că acet lucru se va întâmpla.
”Nu cred că există șanse și nu ar ajuta România în vreun fel căderea Guvernului… Va putea fi o varianta pentru cei care vor să depună o moțiune de cenzură, dar actuala coaliție este stabilă, este puternică”, a mai spus vicepreședintele Senatului României.
Președintele României, Klaus Iohannis, a anunțat luni că va demisiona din funcție începând cu data de 12 februarie. Acesta a spus că vrea să îi scutească pe români și România de o criză prelungită.