CULTURA
55.000 de lei amenzi pentru nerestituirea contravalorii biletelor la spectacole anulate la Cluj
Platforma iabilet.ro a fost amendată cu 55.000 de lei pentru că nu a rambursat contravaloarea unora dintre biletele achiziţionate în cazul spectacolelor anulate, informează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).
„Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj – cel care instrumentează reclamaţiile referitoare la platforma online iabilet.ro, la nivelul întregii ţări, începând din luna mai 2023 – a desfăşurat o acţiune de control la operatorul economic care administrează platforma.
Cele 124 de reclamaţii primite de la consumatori în perioada mai 2023 – martie 2024 au semnalat nerambursarea contravalorii unora dintre biletele achiziţionate pe platforma iabilet.ro, pentru spectacole care au fost anulate”, se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, în urma neregulilor constatate după verificare, comisarii CJPC Cluj au aplicat următoarele sancţiuni: amenzi contravenţionale în valoare de 55.000 lei şi propunerea încetării practicii comerciale incorecte, fapt care a dus la emiterea de către preşedintele ANPC a unui Ordin de încetarea acestor practici, prin dispunerea restituirii integrale a sumelor achitate pentru evenimentele anulate la solicitarea consumatorilor, indiferent de termen.
Care au fost abaterile
Abaterile de la legislaţie au fost: nerestituirea comisioanelor către consumatori, în cazul anulării unor spectacole şi a rambursării contravalorii biletelor achitate, ceea ce constituie o practică comercială incorectă; ţinând cont de cele precizate pe site, consumatorii sunt obligaţi să accepte condiţiile din termenii generali, fără să aibă posibilitatea de a alege altă variantă, chiar în cazul unui termen foarte scurt de decizie, sub presiunea termenilor şi condiţiilor impuse, fiind obligaţi să le asume, prin bifarea în procesul de achiziţionare a biletului; transmiterea în spaţiul public a unor informaţii false sau inducerea în eroare sau posibilitatea inducerii în eroare a consumatorului mediu, astfel încât acesta să fie determinat sau susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o, având în vedere disponibilitatea sau artiştii consacraţi din promovarea aferentă evenimentului, care îl determină pe consumator să tranzacţioneze achiziţionarea biletului.
ANPC menţionează că, din datele furnizate de către operatorul economic, în perioada 2021-2023, au fost anulate 1.440 de spectacole, respectiv 70.703 bilete deja vândute, în valoare totală de circa 7,675 milioane de lei. De asemenea, în primele două luni ale anului 2024, au fost anulate 106 spectacole.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Un accident de circulație a avut loc în urmă cu puțin timp în localitatea Jucu Herghelie din județul Cluj.
Două mașini au fost implicate în accident.
Accident la Jucu Herghelie
Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca sunt cei care intervin la un accidentul rutier. Din primele date, în accident au fost implicate două autoturisme. Două persoane nu au reușit să iasă singure afară dintr-un autorurism, astfel că se lucrează acum pentru extragerea lor.
La fața locului actioneaz și ă pompierii de la Punctul de lucru Jucu, mai exact cu o autospecială cu modul de descarcerare, respectiv o ambulanță SMURD. În sprijin a fost trimisă și o ambulanță SMURD de terapie intensivă mobilă.
UPDATE
Potrivit reprezentanților ISU Cluj, ambele persoane au fost extrase în siguranță de către pompieri. Ambele sunt conștiente și cooperante. Deocamdată, s-a luat decizia ca o femeie de aproximativ 65 de ani să fie transportată la spital.
Revenim cu amănunte.
Foto: ISU Cluj
Administrația Națională de Meteorologie anunță că temperaturile vor fi peste cele normale în cea mai mare parte a lunii februarie. Frig va fi doar în prima săptămână. De asemenea, va fi o lună cu precipitații puține.
Săptămâna 3-10 februarie
Temperaturile medii vor fi ușor mai coborâte decât cele normale pentru această săptămână îndeosebi în nordul Carpaților Orientali, în timp ce în restul teritoriului se vor situa în jurul celor specifice. Cantitățile de precipitații vor fi deficitare în toată țara, dar mai ales în vestul, nord-vestul și centrul țării.
ANM: Luna februarie va fi săracă în PRECIPITAȚII dar va fi mai CALDĂ ca în alți ani
Săptămâna 10-17 februarie
Mediile valorilor termice vor fi ușor mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă îndeosebi în nord-vestul teritoriului, iar în restul țării se vor situa în jurul mediilor climatologice. Regimul pluviometric va avea o tendință deficitară în toate regiunile.
Săptămâna 17-24 februarie
Temperatura medie a aerului va avea valori ușor mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă în toată țara. Cantitățile de precipitații estimate pentru această săptămână vor fi în general deficitare în cea mai mare parte a țării.
Săptămâna 24 februarie – 3 martie
Mediile valorilor termice se vor situa peste cele specifice pentru această săptămână în toate regiunile. Regimul pluviometric va avea o tendință deficitară în toate regiunile, a precizat ANM.
Un accident rutier a avut loc, vineri dimineața, pe A10. O autocisternă cu var s-a răsturnat. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.
„Pompierii din cadrul Detașamentului Turda asigură măsuri specifice de prevenire și stingere a incendiilor, după ce o autocisternă s-a răsturnat pe A10. Din primele date, cisterna transporta var.
FOTO. ACCIDENT pe A10, în Cluj. Cisternă RĂSTURNATĂ. Nimeni nu a fost rănit
Din fericire, nu există persoane care să solicite îngrijiri medicale. La fața locului a fost trimis un echipaj cu o autospecială cu apă și spumă”, a comunicat ISU Cluj.
În 2024, peste 1,3 milioane de consumatori și-au schimbat furnizorul de electricitate și aproape 500.000 au trecut la o altă companie de gaze naturale, arată datele transmise pentru HotNews.ro de Autoritatea Națională de Reglementare în Energie.
Cei mai mulți clienți au migrat la Engie România, iar cei mai mulți au plecat de la Electrica Furnizare. Un consumator își poate schimba furnizorul în 24 de ore pe platforma pusă la dispoziție de ANRE, unde există și un video care arată cum se procedează.
Cât durează schimbarea furnizorului de electricitate și gaze
Prin intermediul platformei POSF de pe site-ul ANRE, clientul final îşi poate schimba furnizorul de energie electrică şi gaze naturale, din punct de vedere tehnic, în 24 de ore.
Pașii pentru schimbarea furnizorului de electricitate și gaze
Pentru ca un client final să-şi schimbe furnizorul de energie electrică/gaze naturale acesta trebuie inițial să-şi creeze un cont de client final în platforma POSF.
Ulterior acestei acțiuni, în contul de client final se asociază locurile de consum. După ce au fost asociate locurile de consum, în tab-ul „contracte” se vor încărca din baza de date a POSF toate informațiile privind contractele pe care clientul final le are încheiate cu furnizorii de energie electrică și gaze naturale.
Pentru schimbarea furnizorului, clientul final identifică în contul său contractul pe care dorește să îl denunțe unilateral și selectează butonul „schimbă furnizor”. La accesarea butonului clientul final va fi direcționat către Comparatorul de oferte-tip.
Enumerăm mai jos pașii pe care trebuie să îi parcurgă un consumator pentru a-şi schimba furnizorul de energie electrică și gaze naturale:
Cum se folosește Comparatorul ofertelor tip de furnizare a energiei electrice:
Pasul 1: Accesarea Comparatorului de Oferte
Pasul 2: Selectarea tipului de client
Pasul 3: Alegerea tipului de ofertă (concurențială, serviciu universal)
Pasul 4: Introducerea consumului estimat
Pasul 5: Selectarea nivelului de tensiune
Pasul 6: Alegerea tipului de preţ (preț nediferenţiat, preț diferențiat pe zone orare)
Pasul 7: Stabilirea datei de aplicare a ofertei
Pasul 8: Selectarea judeţului
Pasul 9: Introducerea valorii facturii curente (opțional)
Pasul 10: Selectarea ofertelor care includ sau nu componentă fixă (o valoare stabilită în lei/zi sau lei/lună)
Pasul 11: Alegerea tipului de preț (preț fix, preț variabil)
Pasul 12: Criterii suplimentare de selecție (mod transmitere factură, frecvență citire contor, energie din surse regenerabile, frecvență emitere factură, perioada contract) (optional)
Pasul 13: Compararea ofertelor
Pasul 14: Consultarea ofertei pe site-ul furnizorului
Pasul 15: Încheierea contractului
Cum se folosește Comparatorul ofertelor tip de furnizare a gazelor naturale:
Pasul 1: Accesarea Comparatorului de Oferte
Pasul 2: Alegerea criteriilor de selecție (tip client, modalitate de racordare, categorie de consum anual, tip preț unitar de furnizare – cu servicii reglementate incluse sau fără servicii reglementate incluse, județul și localitatea)
Pasul 3: Completarea informațiilor pentru comparație
Pasul 4: Selectarea tipului de preţ şi alte criterii suplimentare
Pasul 5: Selectarea altor criterii suplimentare (frecvența emiterii facturilor, termenul de plată, modul de transmitere etc)
Pasul 6: Generarea şi consultarea ofertelor
Pasul 7: Consultarea ofertelor detaliate
Pasul 8: Încheierea contractului