Connect with us

ECONOMIE

25 de studenți pe șantierul fostei platforme Carbochim, în cadrul unui parteneriat între grupul IULIUS și UAD Cluj-Napoca

Publicat


25 de studenți de la Universitatea de Arte și Design (UAD) din Cluj-Napoca au petrecut o zi pe șantierul de pe fosta platformă industrială Carbochim, arătându-și creativitatea și talentul artistic în cadrul unui concurs de pictură și desen, organizat de grupul IULIUS, în parteneriat cu mediul universitar.

„Pânza” pe care s-a pictat a fost una inedită, pentru că artiștii au personalizat căști de protecție pe șantier, tema provocându-i să transpună în manieră artistică trecerea de la istoria industrială a locului la spațiu activ, al comunității.

Parteneriat între IULIUS și Universitatea de Artă și Design

Acțiunea face parte dintr-un parteneriat mai amplu dintre grupul IULIUS și Universitatea de Arte și Design din Cluj-Napoca, care presupune imortalizarea diferitelor etape ale demersului de dezvoltare a proiectului de reconversie urbană a fostei platforme industriale.

Recent, 25 de studenți din cadrul UAD din Cluj-Napoca au participat la un concurs cu dublu obiectiv, acela de a personaliza într-o manieră artistică căști de protecție pe șantier, dar și pentru a oferi oportunitatea tinerilor de a-și exprima prin desen și pictură viziunea privind transformarea fostei platforme industriale Carbochim.

Tema concursului a fost ,,Regenerare urbană pentru o nouă Parte din Cluj. De la istoria industrială a fostei platforme Carbochim, la un spațiu renăscut, redat comunității”.

Trei lucrări câștigătoare

Toate lucrările celor 25 de studenți au impresionat prin conceptele transpuse și tehnicile folosite, iar trei dintre aceștia au fost desemnați câștigători. Astfel, Revesz Alexandru – student la departamentul de Pictură, anul III, Adrian Buda – masterand la departamentul Grafică, anul II și Costescu Cezara – doctorand la departamentul Arte textile – Design textil au impresionat cel mai mult cu lucrările lor.

Decizia s-a bazat pe criterii precum ingeniozitate, compoziție și culoare și a aparținut juriului, format din: prof. univ. dr. Florian Ștefan, Rectorul UAD, lect. univ. dr. Dănuț Alban, decan al Facultății de Arte Decorative și Design, conf. univ. dr. Andrei Budescu, prorector al UAD⁠, conf. univ. dr. Cristian Opriș, director al departamentului Grafică, conf. univ. dr. Alice Andreea Iliescu, prodecan al Facultății de Arte Plastice, precum și Sorin Guttman, managerul proiectului de reconversie urbană a fostei platforme industriale, și Dora Andercău, coordonatoarea acțiunii.

„Elementele care au stat în centrul creațiilor mele au fost oamenii, indiferent de vârstă, care întâmpinau schimbarea și o integrau în comunitate, iar alt element important este golul, extrem de important în contextul supraaglomerării. Lucrările au fost realizate utilizând markere, tehnica a fost unitară în cazul tuturor lucrărilor, însă stilistica a diferit în funcție de mesajul fiecărei lucrări în parte.

Însă, dacă ar trebui să identific ceva comun, care leagă toate lucrările, este ideea de secvențialitate, care se poate identifica în fiecare compoziție. Nu mi-am pus problema câștigului, oportunitatea de a fi alături de oameni frumoși și împărtășirea unei pasiuni comune au făcut deja această experiență să fie un timp pe care l-am câștigat și care nu a trecut insesizabil”, a explicat Adrian Buda, masterand în anul II în cadrul departamentului Grafică, unul dintre cei trei câștigători.

 Studenții și-au dat frâu liber imaginației

Acțiunea a fost un context creativ și pentru studenții din departamentul foto-video, care au surprins măiestria colegilor.

 „Noi am venit cu oamenii, iar cei de la IULIUS au venit cu inițiativa, spațiul și toate cele necesare. Ne dorim să avem cât mai multe astfel de colaborări cu cei de la IULIUS. Acesta a fost doar începutul colaborării noastre, ceea ce este un lucru foarte frumos”, a declarat Florian Ștefan, Rectorul Universității de Arte și Design din Cluj-Napoca.

Maraton artistic

 Activitatea, desfășurată pe parcursul a aproximativ 8 ore, a permis fiecărui student să picteze între 4 și 10 căști, în funcție de organizare și atenția la detalii. Nu doar cei trei studenți declarați câștigători principali au plecat acasă cu premii, ci toți participanții, care au fost recompensați pentru că au acceptat provocarea de a participa la maratonul artistic.

„Proiectul de pe fosta platformă Carbochim este «Parte din Cluj», așa cum sunt și universitățile din acest oraș. Noi ne-am dedicat încă din momentul în care proiectul era la stadiul de discuții și planuri implicării a cât mai multor membri din comunitatea clujeană în dezvoltarea lui și chiar asta facem. Acțiunea realizată cu studenții de la UAD ne arată faptul că proiectul nostru prezintă interes pentru toate categoriile de vârstă și că viziunea ce sta la baza lui este frumoasă, mai ales prin desenul tinerilor.

Ne mândrim cu lucrările realizate de studenți și îi felicităm pentru pasiunea lor și munca depusă. În aceeași măsură, ne bucurăm că în această manieră am marcat începutul unei colaborări care, cu siguranță, va dezvolta proiecte cel puțin la fel de reușite”, e explicat Sorin Guttman, project manager al proiectului de regenerare urbană.

Proiecte de regenerare urbană marca IULIUS

Grupul IULIUS are o experiență vastă în dezvoltarea proiectelor mixed-use de regenerare urbană, exemple fiind Palas și Iulius Town, realizate la Iași și Timișoara, iar noul proiect de la Cluj-Napoca va fi unul inovator, care integrează tehnologii avansate și soluții sustenabile. De-a lungul celor peste 25 de ani în domeniul dezvoltării de proiecte de regenerare urbană, compania a legat diverse parteneriate cu universitățile din cele 4 orașe unde a dezvoltat proiecte – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava – și și-a asumat rolul de a implica studenții în proiectele și inițiativele companiei, prin diverse programe de internship, stagii de practică și oportunități de dezvoltare.

Proiectul de regenerare urbană dezvoltat de grupul IULIUS la Cluj-Napoca, pe fosta platformă industrială Carbochim, se află în etapa finală de avizare. Află mai multe despre demers pe www.partedincluj.ro.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

UBB Cluj pune la dispoziția candidaților la admitere peste 400 de locuri de cazare. Care este tariful pe zi

Publicat

De

Cazare în caminele UBB pentru admitere

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) pune la dispoziţia candidaţilor la statutul de student peste 400 de locuri în căminele proprii din Campusul Studențesc Hașdeu.

Locurile de cazare vor fi disponibile pentru întreaga perioadă a admiterii şi sunt destinate candidaţilor care locuiesc la o distanţă de peste 20 de kilometri de Cluj-Napoca.

UBB Cluj pune la dispoziția candidaților la admitere peste 400 de locuri de cazare. Care este tariful pe zi

Situate în camere cu 5 paturi, locurile sunt disponibile în perioada 15-31 iulie 2024 şi vor putea fi ocupate la un tarif de cazare de 25 de lei pentru un pat pe noapte, în baza unei cereri transmise Serviciului Social al Universităţii, candidaţii având posibilitatea de a se caza împreună cu părinții.

În vederea obținerii unui loc de cazare, candidaţii trebuie să trimită o cerere și o copie a cărţii de identitate la adresa social@ubbcluj.ro, cu cel puțin două zile înainte de data solicitată pentru cazare.

Aproape 28.000 de locuri scoase la concurs de UBB

Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la concurs pentru cei care doresc să se înscrie la programele de licență, master și doctorat ale UBB.

UBB scoate la concurs, pentru anul universitar 2024-2025, un număr de 5.298 de locuri bugetate destinate absolvenților de liceu care vor să se înscrie la facultate, 9.977 de locuri în regim cu taxă și 2.300 de locuri pentru învățământ la distanță și cu frecvență redusă pentru studii universitare de nivel licenţă.

De asemenea, cei care vor să se înscrie la programele de master ale UBB au la dispoziție, în această sesiune de admitere, 3.583 de locuri la buget şi 6.024 de locuri la taxă.

Perioada de admitere pentru noul an universitar este cuprinsă între 15 și 31 iulie 2024, iar calendarul admiterii cuprinde perioada de înscrieri, probele de concurs, afişarea rezultatelor, depunerea contestațiilor, confirmarea locurilor și perioada de redistribuire a locurilor rămase disponible pentru fiecare dintre cele 22 de facultăți ale UBB.

Informațiile complete cu privire la admiterea din acest an la UBB pot fi consultate AICI. https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/ .

 

Citește mai departe

ANUNȚURI PUBLICE

Post de asistent director, scos la concurs la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest Cluj-Napoca. Este pe doi ani

Publicat

Agenția de Dezvoltare Regională

Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest scoate la concurs un post vacant de Asistent director în cadrul Cabinetului Directorial – Direcţia Generală, pe perioada determinată de 24 luni, cu normă întreagă.

Responsabilități cheie și atribuțiile sunt:

Organizează agenda întâlnirilor directorului general al agenţiei,
Procesează informaţiile şi documentele adresate conducerii agenţiei,
Transmite sarcini către angajaţi conform deciziilor Directorului general şi monitorizează modul de executare a acestora,
Asigură legătura directorului general cu colaboratorii săi şi cu terţii,
Asigură primirea persoanelor din afara agenţiei şi îndrumarea acestora către persoanele competente din cadrul departamentelor specializate,
Întocmeşte situaţii/rapoarte solicitate de către directorul general adjunct;
Contribuie la asigurarea fluxului de comunicare în interiorul şi înspre exteriorul agenţiei,
Furnizează informaţii solicitate de către solicitanţi din exteriorul agenţiei,
Participă la prevenția riscurilor și la acțiunile de gestiune a neregulilor,
Asigură păstrarea în bune condiții a documentelor (arhivare) și securitatea informațiilor specifice.
Cerinţe:

Educaţie şi calificări

Studii superioare absolvite cu diplomă de licență

Experienţa: Minimum 1 an experiență în muncă, în activităţi de secretariat, asistent director, back-office, protocol, organizare de evenimente şi/ sau comunicare.

Cunoştinţe/abilităţi/competenţe:

Capacitate de planificare şi control;
Capacitate de analiză şi sinteză;
Capacitate de organizare (google calendar);
Multitasking;
Rapiditate în luarea deciziilor;
Memorie bună;
Atenţie distributivă;
Eficienţă în condiţii de presiune;
Cunoștințe de operare PC, minim Office Word, Excel, PowerPoint.
Cunoştinţe bune de limba Engleză
Cunoştinţe minime de protocol şi organizare de evenimente
Abilităţi de comunicare formală şi informală
Apreciem: Inițiativa, capacitatea de adaptare, rezistența la stres, răbdarea, diplomația, responsabilitatea, capacitatea de concentrare, atenția și spiritul de echipă.

Bibliografia pentru concurs

Legea nr.315/2004 privind dezvoltarea regională în România;

Informaţii organizatorice:

Anunţul privind concursul organizat va fi transmis la AJOFM și va fi postat pe site-ul ADR Nord-Vest în data de 15.07.2024.
Persoanele interesate, care întrunesc cerinţele obligatorii specificate, vor transmite până în data de 29.07.2024, ora 16.00 următoarele documente pe email la adresa resurse.umane@nord-vest.ro:copie document de identitate;

CV datat şi semnat;
scrisoarea de intenţie cu data depunerii şi semnătura;
copii după documentele de studii;
copii după documentele care atestă experienţa profesională (conform cerinţelor), semnate, cu număr de înregistrare de la angajator;
copii după orice documente oficiale legale, relevante pentru dovedirea formărilor/certificărilor şi/sau a cunoştinţelor dobândite (semnate şi cu număr de înregistrare);
cazierul judiciar (valabil 6 luni de la data eliberării) sau declaraţie pe propria răspundere că nu există înscrisuri în cazierul judiciar.
Comunicarea rezultatelor privind eligibilitatea candidaților se va face telefonic și/sau pe email până la data 31.07.2024, până la ora 16.00; candidații care întrunesc cerinţele obligatorii ale postului vor fi invitați să se prezinte la proba scrisă.
Proba scrisă (testare scrisă a cunoştinţelor din domeniul de specialitate conform bibliografiei, testul de cunoştinţe operare PC-Word şi Excel, testul scris de limba Engleză) se va desfăşura la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Cluj în data de 02.08.2024, începând cu ora 10.00. Durata examinării este în medie de 3 ore.

Rezultatul, în august

Comunicarea rezultatelor obţinute la proba scrisă (test scris, test de operare PC si test de limba Engleză) se va face telefonic și/sau pe email până la data de 06.08.2024, ora 16:00.

Interviurile de selecţie se vor desfăşura în data de 08.08.2024, la ora comunicată de către comisie, la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, str. Donath nr. 53 A, Jud. Cluj. La interviul de selecţie vor participa doar candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar pentru promovarea în etapa de interviu.

Comunicarea rezultatelor obţinute la interviul de selecţie şi respectiv rezultatele finale ale concursului se va face până la data de 12.08.2024, după finalizarea lucrărilor comisiei de recrutare şi selecţie.

Citește mai departe

EVENIMENT

Angajatorii, OBLIGAȚI să asigure măsuri de protecție a angajaților pe CANICULĂ

Publicat

angajati

Angajatorii au obligaţia să asigure, în perioadele cu caniculă, o serie de măsuri minimale de protecţie a angajaţilor, conform prevederilor legale, informează Inspectoratul Teritorial de Muncă.

Astfel, în zilele caniculare, pentru ameliorarea condiţiilor de muncă, trebuie luate următoarele măsuri: reducerea intensităţii şi a ritmului activităţilor fizice; asigurarea ventilaţiei la locurile de muncă; alternarea efortului dinamic cu cel static; alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus în locuri umbrite, cu curenţi de aer, scrie Agerpres.

Angajatorii, OBLIGAȚI să asigure măsuri de protecție a angajaților pe CANICULĂ

De asemenea, pentru menţinerea stării de sănătate a angajaţilor este nevoie de asigurarea apei minerale adecvate (câte 2-4 litri/persoană/schimb), asigurarea echipamentului individual de protecţie, asigurarea de duşuri.

Reprezentanţii ITM menţionează că angajatorii care nu pot asigura condiţiile prevăzute de lege vor putea lua, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, după caz, măsuri precum: reducerea duratei zilei de lucru; eşalonarea pe două perioade a zilei de lucru (până la ora 11:00 şi după ora 17:00); întreruperea colectivă a lucrului cu asigurarea continuităţii activităţii în locurile în care aceasta nu poate fi întreruptă, în conformitate cu prevederile legale.

„Angajatorul trebuie să asigurare examenul medical la angajare”

Măsurile din perioada cu temperaturi extreme se vor stabili dacă aceste valori se menţin pe o perioadă de cel puţin două zile consecutiv.

„Angajatorii, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, precum şi ordonatorii de credite sau conducătorii instituţiilor finanţate din fonduri extrabugetare, după caz, vor stabili modalităţile de recuperare a timpului nelucrat şi modalităţile de plată”, notează instituţia.

Potrivit sursei citate, în vederea prevenirii unor îmbolnăviri determinate de munca în condiţii de temperaturi extreme, angajatorul trebuie să asigurare examenul medical la angajare şi controlul medical periodic, urmărind depistarea precoce a contraindicaţiilor pentru munca la temperaturi crescute sau scăzute.

În plus,va fi nevoie de asigurarea primului ajutor şi a transportului la cea mai apropiată unitate sanitară a persoanelor afectate, precum şi trecerea, după posibilităţi, în alte posturi sau reducerea programului de lucru pentru persoanele cu afecţiuni, care au contraindicaţii privind munca la temperaturi extreme.

Citește mai departe

POLITICA

AUR: România este cu spatele la zid: astăzi va plăti cea mai SCUMPĂ electricitate din Europa! Dacă va avea de unde să o cumpere

Publicat

curent

România este cu spatele la zid, spune AUR: astăzi va plăti cea mai scumpă electricitate din Europa. Dacă va avea de unde să o cumpere.

În vremea asta, ministrul energiei, fiul lui Burduja de la Bancorex și protejatul lui Iohannis, ne spune că va face niște reactoare modulare mici prin 2034 și mii de panouri fotovoltaice prin 2030. Numai ce va face mâine nu ne poate spune.

AUR: România este cu spatele la zid: astăzi va plăti cea mai SCUMPĂ electricitate din Europa! Dacă va avea de unde să o cumpere

În lumea reală, de când e Burduja ministru se putea termina centrala cu pompă invers de la Tarnița Lăpușești și problema de mâine nu ar mai fi existat.

curent

Dar guvernul Ciolacu preferă să cheltuie 10 miliarde în 10 ani în loc să cheltuie 1 miliard într-un an și să rezolve fix aceeași problemă!

Avem, de asemenea, hidrocentrale nefinalizate și resurse pentru a demara noi proiecte majore în energie verde și ieftină, dar adaptate la realitățile din România.

Dar guvernul nu are niciun plan!

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax