EVENIMENT
Ziua PREMATURULUI: O privire asupra impactului și eforturilor de îngrijire
Anual, la nivel mondial, 15 milioane de bebeluși din întreaga lume vin pe lume înainte de termen, iar în România, numărul lor ajunge la aproximativ 20.000. Deoarece nașterea prematură reprezintă o provocare medicală importantă, pentru care este nevoie de dotări speciale în spitale, dar și de informare cu privire la măsurile necesare pentru ca acești copii să se dezvolte sănătos, în fiecare an, pe 17 noiembrie, de Ziua Mondială a Prematurității, organizațiile și asociațiile internaționale își propun să crească gradul de conștientizare a populației asupra nașterilor premature și a complicațiilor asociate.
Dr. Camelia Vidra, Medic Primar Neonatologie, Spital Cluj REGINA MARIA: Din punct de vedere medical, prematurii au mai multe riscuri, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung
Ziua PREMATURULUI: O privire asupra impactului și eforturilor de îngrijire
Șansele de supraviețuire și, ulterior, de dezvoltare normală ale copilului prematur sunt substanțial îmbunătățite dacă este îngrijit într-o secție de terapie intensivă neonatală, în care există echipamente și tehnologii moderne, dar mai ales medici și asistente medicale bine pregătiți în îngrijirea prematurilor și a nou-născuților în stare critică.
Regina Maria deține, în cadrul maternităților din rețea, secții de neonatologie dotate cu tehnologie medicală de cel mai înalt nivel. De exemplu, în cadrul Secției de Neonatologie a Spitalului Regina Maria din Cluj, sunt tratați bebeluși începând de la 32 de săptămâni.
”În primele zile de viață ne preocupă foarte mult stabilizarea respiratorie și cardio-circulatorie a nou-născutului”, explică Dr. Camelia VIDRA, Medic Primar Neonatologie, Spital Cluj, vorbind despre provocările pe care le au medicii neonatologi în momentul în care un bebeluș vine pe lume înainte de termen. ”În funcție de gradul de prematuritate, pot fi necesare intervenții mai mult sau mai puțin complexe, de care depinde salvarea vieții sau durata spitalizării. O altă provocare este acoperirea nevoilor nutriționale și energetice, în condițiile în care majoritatea prematurilor, chiar și cei cu vârsta apropiată de termen, nu sunt capabili să se alimenteze pe cale enterală.”
„Un nou-născut prematur reprezintă o provocare în fiecare zi”
Tranziția la viața extrauterină a prematurului necesită aceleași procese de adaptare ca și în cazul nou-născutului la termen, punctează Dr. Camelia VIDRA. ”O tranziție normală presupune un anumit grad de maturizare a tuturor organelor și sistemelor, pentru a fi capabili să se descurce pe cont propriu. Evident, în cazul nou-născutului prematur, gradul de imaturitate și rezervele limitate pot face tranziția dificilă. Este motivul pentru care, în lipsa asistenței specializate, acești copii nu ar supraviețui.”
Având în vedere toate aspectele, echipa medicală care are în grijă astfel de cazuri nu include doar medici de excelență, ci și asistenți medicali cu un înalt grad de expertiză și profesionalizare. De exemplu, deoarece un copil născut prematur trebuie să beneficieze de o atenție sporită, pe toată perioada de spitalizare o asistentă medicală poate avea în grijă doar unul sau doi astfel de bebeluși.
”Un nou-născut prematur reprezintă o provocare în fiecare zi, îndeosebi din cauza complexității și diversității situațiilor întâlnite. Un astfel de bebeluș este “imprevizibil”, deoarece starea sa de bine depinde de un cumul de factori care se pot schimba dintr-un moment în altul”, menționează Dorina Coroi, Asistent Șef, Secție Neonatologie Spital Cluj.
„Cele mai dificile momente sunt cele de așteptare”
Tocmai de aceea, în astfel de cazuri, provocările profesionale pentru un asistent medical sunt legate mai degrabă de identificarea timpurie a semnelor sau simptomelor complicațiilor ce pot apărea în procesul de îngrijire al prematurului, precum și căutarea soluțiilor de a rezolva “situațiile de criză” nou apărute, alături de echipa medicală, subliniază Asistent Șef Dorina Coroi.
„Un prematur este expus la aceleași pericole ca și un copil născut la termen”
La o secție de neonatologie care are în grijă bebelușii născuți înainte de termen, cele mai dificile momente sunt cele de așteptare. ”Ca medic neonatolog, aștepți ca pacientul să răspundă la tratament, să se stabilizeze, acestea sunt cele mai grele momente. În aceeași categorie se încadrează, însă, și apariția diferitelor complicații posibile și, uneori, inevitabile ale prematurității. De cele mai multe ori, ne atașăm de micii pacienți și ne dorim din tot sufletul să aibă o evoluție cât mai blândă, deoarece orice survine pe parcurs ne afectează și pe noi”, spune Dr. Camelia VIDRA.
Pe de altă parte, pentru bebelușul născut înainte de termen, ”cele mai grele momente includ tranziția la viața extrauterină, precum și depășirea diferitelor episoade acute (detresă respiratorie, enterocolită, infecțiile, hemoragiile etc).”
„Încercăm să implicăm cât de repede și cât de mult părinții în îngrijirea propriului copil”
Practic, un prematur este expus la aceleași pericole ca și un copil născut la termen, însă, în cazul primului, există mai multe riscuri, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, atrage atenția Dr. Camelia VIDRA. Printre acestea se numără ”dificultățile de adaptare la viața extrauterină, hipotermia, insuficiența respiratorie și cardio-circulatorie, infecțiile, hemoragiile, enterocolita ulcero-necrotică, complicațiile neurologice și neuropsihice, dar și afectarea vizuală, auditivă, cognitivă, emoțională și socială.”
Acestea sunt aspecte de care părinții trebuie să fie foarte conștienți, rolul lor în îngrijire fiind esențial. La început, un medic neonatolog se poate confrunta cu dificultăți în depășirea temerilor sau a barierelor de comunicare, însă, pe măsură ce se stabilește un grad de încredere, părinții devin foarte deschiși. Reacția lor inițială depinde foarte mult de cât de pregătiți au fost pentru această situație anterior, dacă se așteptau la prematuritate sau dacă aceasta a survenit neașteptat.
”Încercăm să implicăm cât de repede și cât de mult părinții în îngrijirea propriului copil, în funcție de disponibilitatea lor și de starea nou-născutului. Faptul că pot fi prezenți oricând și oricât de mult îi ajută să câștige încredere și să înțeleagă tot ceea ce se întâmplă”, afirmă Dr. Camelia VIDRA.
„Personalul medical are în vedere și nevoile mamei”
”Un nou-născut înainte de termen care primește căldura mamei se va stabiliza mai ușor și mai repede”, subliniază Asistent Șef Dorina Coroi. ”Din punct de vedere medical, asistentul oferă cele mai bune îngrijiri, la indicația medicului, dar componenta esențială, cea a dragostei, nu o putem satisface la fel ca mama.
”Primul contact cu părinții este unul esențial, pentru că stabilește viitoarea relație pe care echipa medicală o va construi cu ei pe toată perioada de spitalizare. ”Este important ca părinții să vadă în noi, echipa medicală, oameni deschiși, comunicativi, îndreptați către căutarea soluțiilor particularizate și eficiente”, adaugă Dorina Coroi.
De asemenea, personalul medical are în vedere și nevoile mamei. ”În aceste cazuri, îngrijirea bebelușului poate fi una de durată, de ordinul zilelor sau al săptămânilor, drept urmare este extrem de important să oferim experiențe pozitive mamelor nou-născuților prematuri. Comunicarea asistentei medicale cu mama nou-născutului prematur este caldă, rolul său fiind de a transmite clar informații corecte, complete și la timp, dar și de a fi un ascultător activ, cu atenție la cerințele, dorințele și nevoile mamei”, completează Asistenta Șefă a Spitalului Regina Maria din Cluj.
„Regina Maria a dezvoltat și un Program de Follow-up al Copilului Prematur”
Relația doctor-pacient nu se încheie odată cu ieșirea din spital și, de multe ori, medicul neonatolog menține legătura cu părinții unui copil născut prematur. ”Unii pacienți ni se “lipesc” mai tare de suflet și păstram o relație apropiată cu ei. Alteori, ne bucură doar să auzim câteva vești bune, la intervale mai mari de timp. Să știm că au crescut și că evoluează bine este ceea ce ne dorim cel mai mult”, menționează Dr. Camelia VIDRA.
În general, bebelușii născuți înainte de termen necesită și monitorizare ulterioară, până la 1 an de viață. Tocmai de aceea, Regina Maria a dezvoltat și un Program de Follow-up al Copilului Prematur, care continuă, după externarea din maternitate, prin evaluarea și terapia copiilor născuți înainte de termen și a celor care au avut nevoie de terapie intensivă.
Programul se adresează copiilor care au venit pe lume înainte de 37 de săptămâni de sarcină și celor care au avut nevoie de terapie intensivă neonatală, iar rolul acestuia este de a depista din timp semnele unor posibilele patologii asociate prematurității, ceea ce permite adoptarea celor mai bune soluții terapeutice. Serviciile disponibile includ evaluări și tratamente nutriționale, medicale, neuromotorii, de dezvoltare, psihologice și psihosociale.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Proiectul național „Învie Tradiția”, cel mai mare magazin de artă populară, întâmpină ca de obicei sărbătorile magice ale Crăciunului într-un mod special, prin organizarea Târgului de Crăciun.
Cei care doresc să cumpere produse artizanale românești, creații ale meșteșugarilor locali tinerilor creatori, atent alese, la prețuri corecte, o pot face fie la showroom-ul „Învie Tradiția” aflat în București, strada Mihai Eminescu, nr. 142, fie prin intermediul Târgului de Crăciun „Învie Tradiția”.
Mii de produse ale MEȘTERILOR populari la Târgul de Crăciun „Învie Tradiția”
„Am adunat din atelierele artizanilor și meșterilor populari mii de produse românești artizanale și cadouri tradiționale, pentru a cinsti obiceiurile și tradițiile, pentru ca acestea să fie transmise din generație în generație. Produse tradiționale care există în casele românilor de sute de ani: ceramică și lut, din lemn, din piele, decorațiuni și mobilier, port tradițional, obiecte de cult, suveniruri și cadouri pentru suflet”, precizează dl. Cosmin Cucoș, co-fondator „Învie Tradiția”.
În cadrul târgului, cumpărătorii pot alege dintre următoarele categorii: Bunătăți Tradiționale Românești, Obiecte din atelierele meșterilor populari, Coșuri cadou de Crăciun, Cadouri corporate, Colțul artizanilor tineri, Cadouri pentru bugete mici și Vestimentație inspirată de tradiție.
Târgul promite o experiență de neuitat, oferind vizitatorilor o gamă variată de cadouri tradiționale românești, create cu migală și pasiune de meșteri populari din cele mai renumite regiuni etnografice ale țării. Mii de obiecte unice, de la decorațiuni de Crăciun și articole vestimentare inspirate de portul popular, până la bunătăți culinare specifice sărbătorilor sunt disponibile pentru cei care doresc să aducă spiritul autentic al României în casele lor.
Organizatorii oferă și o zonă specială pentru cadourile corporate, ideale pentru companiile care doresc să îmbine tradiția cu eleganța în darurile oferite partenerilor de afaceri și angajaților. Cu o varietate de coșuri cadou și pachete personalizabile se oferă soluții adaptate pentru fiecare buget și preferință.
„Învie Tradiția” este un proiect național care susține meșterii populari și producătorii locali, contribuind la promovarea și perpetuarea meșteșugurilor tradiționale românești. Cu fiecare ediție a târgului, „Învie Tradiția” aduce în prim-plan frumusețea artei populare și creează o punte între trecut și prezent, oferind o nouă piață de desfacere pentru produsele autentice.
EVENIMENT
Au fost PROBLEME cu Facebook, Instagram și WhatsApp, miercuri seara. Numeroși utilizatori au fost AFECTAȚI
Facebook, Instagram și WhatsApp nu au putut fi accesate sau au funcționat cu greutate. Incidentul s-a produs miercuri. Au fost afectați numeroși utilizatori, în special din Europa și SUA.
Facebook și Instagram nu au funcționat miercuri, afectând mii de utilizatori din Statele Unite ale Americii, potrivit site-ului Downdetector.com. Sincope în funcționare au fost resimțite și în țara noastră.
Au fost PROBLEME cu Facebook, Instagram și WhatsApp, miercuri seara. Numeroși utilizatori au fost AFECTAȚI
Au fost peste 100.000 de incidente de plângeri legate de Facebook și peste 70.000 cu privire la Instagram, într-o avarie care în SUA a început în jurul prânzului.
WhatsApp, aplicația de mesagerie a Meta, a picat și ea, afectând cel puțin 12.000 de utilizatori, potrivit Reuters.
Unii utilizatori de Facebook și Instagram au anunțat problema pe platforma rivală X. Platformele s-au mai confruntat cu probleme în acest an.
EVENIMENT
U-BT – JL Bourg, 89-86. VICTORIE importantă pentru clujeni în BKT EuroCup, în fața finalistei din 2024
U-BT Cluj a învins, miercuri seara în BTarena, finalista din 2024 JL Bourg, scor 89-86, în etapa a XI-a a BKT EuroCup și a ajuns la a şasea victorie din grupa B şi prima cu formaţia franceză, după șase meciuri directe. La partidă au asistat 7.023 de spectatori.
Pentru U-BT Cluj principalii marcatori au fost Simpson 27 puncte, Stephens 17, Orelik 14, Guzman 12, iar pentru JL Bourg, Castaneda 17, Kokila 12, Pansa 10, Usher 10.
U-BT – JL Bourg, 89-86. VICTORIE importantă pentru clujeni în BKT EuroCup, în fața finalistei din 2024
Pe 18 decembrie, U-BT Cluj va juca în deplasare cu Valencia Basket.
EVENIMENT
Aeroportul Internațional Cluj va evalua sisteme avansate care îmbunătățesc fluxul de pasageri sau manipularea bagajelor
Aeroportul Internațional Cluj colaborează cu SITA pentru a redefini inovația și sustenabilitatea aeroportuară. Astfel, la Cluj vor demara proiecte transformatoare în eficiența operațională, experiența pasagerilor și tehnologiile aviatice verzi.
Împreună cu SITA, liderul global în tehnologia transportului aerian, aeroportul din Cluj a încheiat o colaborare strategică prin semnarea unei Scrisori de Intenție (en.Letter of Intent – LOI).
Aeroportul Internațional Cluj va evalua sisteme avansate care îmbunătățesc fluxul de pasageri sau manipularea bagajelor
”Această inițiativă comună reprezintă un angajament de pionierat necesar în contracararea provocărilor tehnologice și de mediu cu care se confruntă aeroporturile, dar care pune bazele unor progrese semnificative în eficiența operațională și practicile sustenabile din domeniu”, au transmis reprezentanții aeroportului.
Proiecte pilot la Cluj
Scrisoare de intenție deschide calea pentru o serie de proiecte pilot, care vor permite Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj să testeze soluțiile avansate oferite de SITA în condiții reale. Aceste testări sunt concepute pentru a valida tehnologii care simplifică procesele aeroportuare și creează o experiență fluidă pentru pasageri. Prin aceste proiecte inițiale, Aeroportul Internațional Cluj va putea evalua sisteme avansate care îmbunătățesc fluxul de pasageri, manipularea bagajelor și eficiența energetică, sprijinind tranziția aeroportului către operațiuni sustenabile.
„Pe măsură ce industria aviației se confruntă cu cereri fără precedent pentru soluții mai inteligente și mai sustenabile, această cooperare cu Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj ne permite să aducem inovația direct în prim-planul operațiunilor aeroportuare,” a declarat Sergio Colella, Președinte pentru Europa, SITA.
„Împreună, nu doar că anticipăm viitorul călătoriilor aeriene, ci îl și creăm activ, prin proiecte care vor demonstra cum tehnologia poate transforma fiecare etapă a călătoriei pasagerilor. De la reducerea timpilor de așteptare până la diminuarea impactului asupra mediului, colaborarea noastră își propune să stabilească noi standarde care să servească drept model pentru aeroporturile din întreaga lume”, a spus și David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj.
Soluții practice pentru eficiența aeroportului
Un element central al colaborării este cercetarea și dezvoltarea personalizată peisajului operațional unic al Aeroportului Cluj. Prin abordarea unor provocări specifice, SITA și Aeroportul Cluj își propun să co-dezvolte soluții practice care să îmbunătățească eficiența aeroportului și să alinieze operațiunile la obiectivele globale de sustenabilitate. Colaborarea include, de asemenea, ateliere comune pentru schimb de cunoștințe despre tehnologii emergente și tendințe, asigurându-se că ambele părți rămân în avangarda progreselor din domeniile procesării pasagerilor, tehnologiilor mobile și biometriei.
„În primul rând, doresc să felicit SITA pentru recenta deschidere a unui nou centru de tehnologie în Cluj-Napoca, România, dedicat avansării viitorului transportului aerian prin inovație de vârf. Apreciem alegerea lor de a stabili un centru global de cercetare aici și dorim să profităm de această oportunitate pentru a colabora cu unul dintre cei mai importanți lideri în tehnologia transportului aerian, deoarece Aeroportul Internațional Cluj are printre prioritățile sale strategice investiții în soluții tehnologice inovatoare, care vor face industria noastră mai rezilientă și mai sustenabilă în anii care urmează”, a spus David Ciceo.
Responsabilitatea față de mediu este o prioritate majoră, atât SITA, cât și Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj sunt angajați să reducă amprenta ecologică a operațiunilor aeroportuare. Inițiativele de sustenabilitate includ dezvoltarea potențială a tehnologiilor aviatice verzi și a programelor de responsabilitate socială corporativă, stabilind un standard pentru practicile ecologice în industria aviației.
Despre SITA
SITA este furnizorul de soluții IT pentru industria transportului aerian, oferind soluții pentru companii aeriene, aeroporturi, aeronave și guverne. Tehnologia noastră facilitează călătoriile aeriene mai fluide, sigure, securizate și sustenabile.
Cu aproximativ 2.500 de clienți, soluțiile SITA îmbunătățesc eficiența operațională în peste 1.000 de aeroporturi, livrând totodată beneficiile avioanelor conectate către utilizatorii a peste 18.000 de aeronave la nivel global. De asemenea, SITA oferă soluții tehnologice care ajută mai mult de 70 de guverne să găsească echilibrul între securizarea granițelor și asigurarea unor călătorii fără întreruperi. Rețeaua de comunicații conectează fiecare colț al globului, iar SITA gestionează 45% din schimbul de date al comunității de transport aerian.
În 2023, inițiativa Science Based Targets (SBTi) a aprobat obiectivele SITA de reducere a emisiilor pe termen scurt și lung. Aceste obiective, bazate pe date științifice, sunt esențiale pentru ghidarea acțiunilor climatice ale companiei, vizând reducerea eficientă a emisiilor de gaze cu efect de seră. SITA dezvoltă, de asemenea, soluții care ajută industria aviației să își atingă obiectivele de reducere a emisiilor de carbon, inclusiv reducerea consumului de combustibil și creșterea eficienței operaționale.
În 2024, SITA a achiziționat Materna IPS, lider în gestionarea pasagerilor, pentru a crea cel mai puternic portofoliu de soluții pentru pasageri, destinat aeroporturilor și călătoriilor digitale. Ulterior, SITA a achiziționat ASISTIM, pentru a oferi un serviciu complet de gestionare a Centrelor de Control al Operațiunilor de Zbor pentru companiile aeriene. Compania a lansat și SmartSea, pentru a oferi industriei maritime acces la aceeași tehnologie avansată care transformă transportul aerian. Această lansare face parte din extinderea SITA în domeniile croazierelor, căilor ferate și Mobilității Aeriene Urbane, precum vertiporturile.