Connect with us

EVENIMENT

Voleibalista turdeană Cristina Pîrv a primit titlul de „Maestru Emerit al Sportului”

Publicat


Cristina Pîrv și Alexandru Lazăr au primit titlurile de „Maestru Emerit al Sportului”, respectiv „Antrenor Emerit”. Echipa ACS Volei Turda „Cristina Pîrv” participă în acest weekend la al V-lea turneu al Diviziei A2 Feminin Vest desfășurat la Craiova.

Cristina Pîrv, cea mai valoroasă jucătoare de volei a României din toate timpurile și primul ei
antrenor, Alexandru Lazăr, alături de care manageriază în prezent echipa de volei feminin ACS
Volei Turda „Cristina Pîrv”, au primit din partea Ministerului Tineretului și Sportului titlurile de
„Maestru Emerit al Sportului”, respectiv „Antrenor Emerit”.

Titlurile au fost acordate prin Ordinul nr.1544 emis pe 9 decembrie 2020, iar de curând aceștia
au intrat în posesia carnetelor și a medaliilor care atestă aceste calități. Acordarea titlurilor de
„Maestru emerit al sportului”și „Antrenor emerit” se face la propunerea federațiilor sportive
naționale către Ministerul Tineretului și Sportului și se acordă sportivilor și antrenorilor români
care au obținut rezultate deosebite în competițiile naționale și internaționale oficiale.

Cristina Pîrv și Alexandru Lazăr au împreună o frumoasă istorie de peste 40 de ani care îi leagă,
dar și un mare respect pe care și-l poartă reciproc. Alexandru Lazăr a fost cel care a descoperit-o
pe marea sportivă, la vârsta de 8 ani, cultivându-i totodată talentul. Chiar dacă la vârsta de 14
ani, Cristina a plecat să joace la Dinamo București, iar patru ani mai târziu în afara țării să își
urmeze visul de a deveni cea mai bună voleibalistă, cei doi au ținut permanent legătura. Astfel,
nu este întâmplător faptul că la întoarcerea în țară a Cristinei, aceasta a revenit la Turda, locul de
unde a început totul, pentru a face din nou echipă cu cel care i-a călăuzit pașii la început de drum.

„Sunt foarte fericită pentru că am primit acest titlu. Mulțumesc mult Ministerului Tineretului și
Sportului pentru acesta. Cea mai mare satisfacție a mea este faptul că l-am primit împreună cu domnul profesor Lazăr, care a fost primul meu antrenor și mă bucur mult că și în acest moment suntem împreună”, a declarat Cristina Pîrv.

Turneu la Craiova

Echipa ACS Volei Turda „Cristina Pîrv” participă la cel de-al V-lea turneu al Diviziei A2
Feminin Vest care se dispută în acest weekend. Alături de echipa din Turda vor participa la
turneul desfășurat în Sala Sporturilor „Ion Constantinescu” din Craiova formațiile SCM „U”
Craiova, CSU Oradea și CSM Sighetu Marmației.
Formația turdeană va juca împotriva CSU Oradea, sâmbătă, 13 februarie și contra CSM Sighetu
Marmației duminică, 14 februarie.

Programul turneului:

Sâmbătă, 13 februarie 2021
Ora 15:00 ACS Volei Turda „Cristina Pîrv” – CSU Oradea
Ora 18:00 CSM Sighetu Marmației – SCMU Craiova
Duminică, 14 februarie 2021
Ora 11:00 ACS Volei Turda „Cristina Pîrv” – CSM Sighetu Marmației
Ora 14:00 CSU Oradea – SCMU Craiova

„Am trecut cu bine cel mai important test, testul Covid. Suntem bine, toată echipa are rezultatul
negativ, astfel că, plecăm cu optimism la acest turneu. Treaba merge foarte bine, mai ales după
transferurile din iarnă. Am crescut puțin și în calitatea antrenamentelor, fetele încep să se
integreze în sistemul gândit de noi, de staff, astfel că suntem pe drumul cel bun.

Mergem la Craiova să abordăm doar cu gândul la victorie meciurile. Trebuie să avem grijă pentru că fiecare pas greșit ne costă în drumul nostru spre promovare”, a declarat antrenorul Bogdan
Tănase înaintea turneului de la Craiova.

Două transferuri

În această iarnă, în cadrul echipei ACS Volei Turda „Cristina Pîrv” au avut loc două transferuri.
Este vorba despre brazilianca Laiza Kelly Figueiredo Ferreira, primul transfer internațional
pentru voleiul turdean și despre clujeanca Andreea Murar, sportive care s-au integrat foarte bine
în echipă.

„Mergem la Craiova plini de încredere. Am muncit mult în cadrul antrenamentelor, ne dorim să
dăm 100% în cadrul fiecărui meci pe care îl vom disputa și să ne întoarcem acasă cu un rezultat
cât mai bun care să ne ajute să ne atingem obiectivul de a promova în prima ligă”, a spus
managerul echipei, Cristina Pîrv.

Meciurile se vor desfăşura fără spectatori ca urmare a Ordinului Ministerului Tineretului şi
Sportului şi al Ministerului Sănătăţii. Acestea vor fi transmise LIVE, pe pagina de Facebook:
https://www.facebook.com/scmucraiova.

Următoarea etapa a turneului va avea loc în perioada 26-28 februarie, la Timișoara.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Mădălina Amăistroaie (CS „U” Cluj), CONVOCATĂ la lotul național de Tir cu Arcul

Publicat

Mădălina Amăistroaie

Sportiva clujeană de la CS „U” Cluj, Mădălina Amăistroaie, a fost convocată la lotul național de Tir cu Arcul, în vederea pregătirii pentru Campionatul European Indoor, categoria senioare, care va avea loc în perioada 17-24 februarie 2025, în Samsun, Turcia.

Mădălina s-a dovedit a fi o promisiune a sportului românesc, cu o carieră în plină ascensiune, participarea sa la lotul național pentru prima dată la categoria senioare este un moment semnificativ pentru sportivă și pentru toți cei care o susțin.

Mădălina Amăistroaie (CS „U” Cluj), CONVOCATĂ la lotul național de Tir cu Arcul

Mădălina este în plină pregătire fizică și tehnică, și își dorește să își demonstreze abilitățile si în această competiție.

„Sunt fericită să fac parte din lotul național și să reprezint țara la Campionatul European Indoor. Mi-am propus să obțin un rezultat cât mai bun, acest concurs fiind prima competiție internațională de indoor la categoria Senioare la care particip și aștept cu nerăbdare să am parte și de această experiență’’, a spus Mădălina.

Sursa: u-cluj.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum va fi VREMEA în următoarele patru săptămâni. Temperaturi mai COBORÂTE decât cele normale

Publicat

iarna vladeasa cluj (1)

Conform ANM, în primele două săptămâni, temperaturile medii vor fi mai coborâte decât cele normale. Spre finalul lunii, valorile termice vor crește treptat.

Săptămâna 10.02.2025 – 17.02.2025

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în cea mai mare parte a țării, dar mai ales în regiunile extracarpatice.

Cum va fi VREMEA în următoarele patru săptămâni. Temperaturi mai COBORÂTE decât cele normale

Regimul pluviometric va fi deficitar în regiunile vestice, nord-vestice și nord-estice, iar în rest va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval.

Săptămâna 17.02.2025 – 24.02.2025

Temperaturile medii vor fi mai coborâte decât cele normale pentru această perioadă la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile sudice.

Cantitățile de precipitații vor fi deficitare în regiunile vestice, nordice și centrale, iar în rest vor fi apropiate de cele normale.

Săptămâna 24.02.2025 – 03.03.2025

Temperatura medie a aerului va avea valori ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval în regiunile intracarpatice, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi ușor excedentar în regiunile vestice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 03.03.2025 – 10.03.2025

Mediile valorilor termice se vor situa ușor peste cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României.

Cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educației a publicat calendarul înscrierii în învățământul primar 2025-2026. Proiectul e în consultare publică

Publicat

De

Calendar înscriere învățământ primar

Ministerul Educației a lansat, marți, 11 februarie, în consultare publică, calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2025-2026.

Este vorba de înscrierea copiilor în clasa pregătitoare. În județul Cluj, potrivit planului de școlarizare vor fi cu 106 clase pregătitoare mai multe, față de anul școlar în curs.

La Cluj vor fi peste 344 de clase pregătitoare

Calendarul gândit de Ministerul Educației a fost pus, marți, în dezbatere publică, iar propunerile și sugestiile cu privire la proiectul supus consultării pot fi trimise în următoarele 10 zile calendaristice pe adresa de e-mai: gabriela.droc@edu.gov.ro

Potrivit proiectului, la 3 martie 2025 se va face afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar. De asemenea, se va face afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi:

  • posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala,
  • posibilitatea organizării programului ”Școala după școală”,
  • fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare.

Inspectoratul Școlar Cluj a definitivat planul de școlarizare pentru anul școlar viitor, iar în învățământul primar vor fi 1.586 de clase. Dintre acestea, 344,22 clase sunt pregătitoare, cu 106 mai multe față de anul școlar în curs.

Când se afișează programul de evaluare a copiilor

În 5 martie urmează postarea pe site-ul centrelor județene de resurse și asistență educațională a modelului de cerere-tip (anexa nr. 2 la Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 4019/2024) pentru evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2025 inclusiv și care nu au frecventat grădinița din motive legate de boală, lipsa infrastructurii la nivel loca sau domiciliul temporar în străinătate.

Tot atunci se va realiza și afișarea programului de evaluare a copiilor la avizierul și pe site-ul CJRAE/CMBRAE și postarea pe site-ul inspectoratelor școlare, respectiv al unităților de învățământ cu nivel preșcolar/primar a modelului de cerere-tip (anexa nr. 2 la Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar) pentru evaluarea dezvoltării copiilor care au frecventat grădinița și care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2025 inclusiv.

Afișarea criteriilor de departajare

La 6 martie vor fi anunțate, prin afișare la sediul unității de învățământ/pe site- ul acesteia, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliul reprezentativ al părinților – după verificarea existenței unor elemente de discriminare de către consilierul juridic al inspectoratului școlar, și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ.

De asemenea, vafi afișată și lista documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare și a procedurii privind constituirea formațiunilor de elevi.

Evaluarea copiilor

Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2025 și eliberarea recomandării pentru înscrierea în învățământul primar se va face în perioada 7-26 martie.

Pentru copiii care au frecventat grădinița:

  • înregistrarea cererilor transmise/depuse la unitățile de învățământ cu nivel preșcolar pentru obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare;
    eliberarea/transmiterea către părinte de către unitatea de învățământ cu nivel preșcolar a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz;

Pentru copiii care nu au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate:

  • înregistrarea de către CJRAE/CMBRAE a cererilor de evaluare, depuse/transmise de părinți pentru copiii care îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 7 alin. (1) din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar)
  • planificarea de către CJRAE/CMBRAE a organizării evaluării;
  • afișarea și comunicarea programării pentru participarea la evaluare;
  • desfășurarea evaluării copiilor de către CJRAE/CMBRAE;
  • eliberarea/transmiterea către părinte de către CJRAE/CMBRAE a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz;
  • soluționarea de către comisia județeană de înscriere a copiilor în învățământul primar a situațiilor excepționale care necesită amânarea înscrierii în învățământul primar.

În 27 martie urmează transmiterea proceselor-verbale care cuprind listele cu numele copiilor și rezultatele evaluării, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz, de la unitățile de învățământ preșcolar sau CJRAE/CMBRAE, către comisia județeană/a Municipiului București.

Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere

Între 28 martie – 6 mai, va avea loc completarea cererilor-tip de înscriere de către părinți/ tutori legal instituiți/ reprezentanți legali, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor. De asemenea, depunerea sau transmiterea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, inclusiv a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, după caz, respectiv a declarației pe propria răspundere și a documentelor necesare în copie simplă, dar și validarea fișelor de înscriere generate de aplicația informatică.

Notă: Inspectoratele școlare pot decide reconfigurarea circumscripțiilor școlare până la data începerii înscrierilor, astfel încât să asigure optimizarea procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare, în situația în care capacitatea unei unități de învățământ nu permite cuprinderea în clasa pregătitoare a tuturor copiilor din circumscripția școlară stabilită în anul școlar anterior, precum și în alte situații justificate, cum ar fi eliminarea segregării școlare, rezultată din segregarea pe criteriul mediului de rezidență.

Inspectoratele școlare pot decide extinderea activității didactice în situația unităților de învățământ care au un număr mare de solicitări de înscriere în clasa pregătitoare, în alte unități de învățământ care au spații disponibile. Formațiunile de studiu în care sunt cuprinși copii care nu pot fi deplasați sau care necesita tratament continuu, ca urmare a unor afecțiuni medicale vor funcționa în spațiul care să țină cont de susținerea nevoilor de ordin medical.

Prima etapă de înscriere în învățământul primar

Între 6 și 9 mai are loc procesarea de către Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție

Între 12 și 19 mai are loc procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/ tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către Consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază;

De asemenea, are loc marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.

În 20 mai are loc procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție

În 21 mai are loc afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.

A doua etapă de înscriere în învățământul primar

În 22 mai începe de a doua etapă de înscriere prin afișare la unitățile de învățământ și pe site- ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar și informarea Ministerului Educației și Cercetării de către Comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua. Procedurile vor viza modalități de comunicare și transfer de documente on-line, după caz.

Între 23 și 29 mai are loc depunerea sau transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.

Între 30 mai și 5 iunie are loc validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.

Între 6 și 11 iunie are loc procesarea la nivelul unităților de învățământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile și completarea în aplicația informatică a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidații înscriși în această etapă.

Când se afișează lista finală

Potrivit proiectului Ministerului Educației, în 12 iunie se va realiza afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

De asemenea, între 1 și 5 septembrie va avea loc centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/ tutorilor legal instituiți/ reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la o unitate de învățământ. Tot atunci, va avea locsoluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

 

 

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Tranzacțiile imobiliare din Cluj, în scădere la început de an, față de ianuarie 2024

Publicat

Piața imobiliară din Cluj a început anul 2025 cu o scădere a numărului de tranzacții cu unități locative. Potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în ianuarie s-au parafat 431 de tranzacții, mai puține decât în aceeași lună a anului trecut.

Tranzacțiile cu unități individuale la nivel național s-au redus cu 17% în ianuarie 2025 față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), scrie Economica.net.

Piața imobiliară din Cluj a început de asemenea anul 2025 cu o scădere a numărului de tranzacții. Potrivit datelor ANCPI, în ianuarie s-au înregistrat 431 de vânzări de locuințe, mai puține față de aceeași lună a anului trecut, când s-au înregistrat 511 tranzacții.

Deși scăderea este semnificativă față de anul anterior, numărul de tranzacții din ianuarie 2025 este în continuare mai mare decât cel din ianuarie 2023, când s-au înregistrat doar 353 de vânzări. Cu toate acestea, piața este departe de nivelul atins în 2022, când Clujul consemna 654 de tranzacții în prima lună a anului.

Clujul, pe locul cinci la nivel național

În clasamentul național al vânzărilor de locuințe, Clujul ocupă locul cinci, după București (peste 2.500 de tranzacții), Constanța (aproape 600), Ilfov (472) și Suceava (435).

Tendința descendentă se resimte și în alte județe cu piețe imobiliare puternice, precum Iași (-60%), Timiș (-43%) și Brașov. Pe de altă parte, județele Constanța (+20%) și Suceava (+38%) au înregistrat creșteri semnificative față de ianuarie 2024.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate