ADMINISTRAȚIE
Un drum nou va lega Floreștiul de Cluj-Napoca. Va avea benzi dedicate pentru autobuz

Primăria Cluj-Napoca a aprobat, în această săptămână, Planul de Mobilitate Urbană, un document strategic care va avea impact asupra întregii zone metropolitane. Aici figurează și un nou drum de legătură între Florești și municipiu, care urmează oarecum traseul fostei propuneri de centură Sud a Floreștiului.
Lipsește doar legătura între str. Valea Gârbăului și Drumul Sfântul Ioan, care se realizează în prezent printr-un drum pietruit.
Noua legătură s-ar realiza sub forma unui drum de 2 benzi pe sens din care una ar fi dedicată transportului public.
Cele două benzi auto s-ar conecta la DN1 / str. Avram Iancu în zona VIVO, urmând ca legătura cu Drumul Sfântul Ion să fie dedicată exclusiv transportului public.
Pe termen lung, după finalizarea centurii metropolitane se poate avea în vedere inserarea unei benzi dedicate pentru transportul public și pe DN1/str. Avram Iancu, mai adaugă realizatorii studiului.
”La momentul realizării acestui studiu, Centura Metropolitană nu a suferit modificările rezultate după stabilirea certă a traseului metroului. Noi avem prevăzut în buget reactualizarea SF-ului pentru Centura Sud pentru că în acest moment, prin zona prin care ar trebui să treacă, se intersectează cu proiectul metroului. Am spus că e mai bine să fim prevăzători și am cuprins și acest studiu în buget. Momentan Centura Sud o facem să se coreleze cu Centura Metropolitană, care are bandă dedicată de autobuz din zona Spitalului Regional de Urgență și de la noi, care ajunge în zona Sf. Ion și la Colina”, a precizat primarul Bogdan Pivariu pentru Cluj24.
De pe strada Tăuțiului noul drum merge până în spate la VIVO, unde e prevăzută o stație de metrou și accesul Centurii de Sud în Centura Metropolitană.
Documentațiile Centurii metropolitane se vor finaliza în luna martie 2022, iar apoi poate fi actualizat proiectul Centurii de Sud.
”Proiectul prevede un drum nou, dar dorim și îmbunătățirea transportului în comun. Vor fi noi linii de finanțare europeană, inclusiv pentru zona metropolitană, și ne dorim să accesăm aceste fonduri pentru achiziția de autobuze electrice”, a adăugat primarul Bogdan Pivariu.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
Bucuria de a petrece SĂRBĂTORILE pascale alături de cei dragi este PREMIATĂ în Iulius Mall Cluj! PREMII la cumpărături

Familia merită tot timpul tău liber, iar sărbătorile pascale sunt prilejul perfect să le arăți celor dragi cât de mult îi prețuiești. Fie că alegi să petreci timp de calitate alături de ei sau vrei să le oferi un cadou special, în Iulius Mall Cluj găsești tot ce ai nevoie pentru momente de bucurie împărtășite în familie. Vino și pregătește-te de sărbători în Iulius Mall și poți câștiga premii atractive la cumpărături!
Îți este dor de atmosfera prietenoasă de acasă, de cozonacii pufoși și cadrul de sărbătoare plin de amintire și de bucuria revederii? Anul acesta, Iulius Mall Cluj te încurajează să stai cu cei dragi pentru „Paștele se sărbătorește în familie”.
Bucuria de a petrece SĂRBĂTORILE pascale alături de cei dragi este PREMIATĂ în Iulius Mall Cluj! PREMII la cumpărături
Până pe 18 aprilie 2025, Iulius Mall te premiază pentru cumpărături! Cu cât alegi mai multe daruri, cu atât cadoul pentru tine este mai generos. Dacă valoarea cumulată a bonurilor tale (cel puțin două din aceeași zi) este de minimum 600 de lei, poți câștiga pe loc vouchere la locațiile partenere, dar și alte premii.
În fiecare zi vor fi premiate primele 180 de persoane care vin la Centrul de Premiere aflat în zona Massimo Dutti. În total, valoarea premiilor este de peste 20.000 de euro. Mai multe detalii despre campanie, precum și regulamentul, sunt disponibile pe site-ul Iulius Mall Cluj.
EVENIMENT
Șoferii care nu SEMNALIZEAZĂ la timp schimbarea direcției de mers RISCĂ amenzi mai mari din 2025

Șoferii care nu semnalizează la timp sau deloc schimbarea direcției riscă amenzi mai mari din 2025. Aceștia pot provoca accidente grave. Pentru că omit să semnalizeze, manevra îi poate lua prin surprindere pe ceilalți participanți la trafic.
Șoferii care nu semnalizează schimbarea direcției de mers se pot alege cu amenzi usturătoare. Începând de anul acesta, odată cu majorarea salariului minim brut, a crescut și punctul de amendă. Cu alte cuvinte, șoferii vor primi sancțiuni mai mari pentru nerespectarea acestei obligații, scrie Fanatik.
Șoferii care nu SEMNALIZEAZĂ la timp schimbarea direcției de mers RISCĂ amenzi mai mari din 2025
Potrivit legislației rutiere din România, toți participanții la trafic au obligația să semnalizeze ori de câte ori schimbă direcția de mers. Trecerea de pe o bandă de circulație pe alta se face conform anumitor reguli, iar cine nu le respectă, riscă să fie amendat.
Pentru mulți șoferi, schimbarea direcției poate părea o manevră banală, mai ales în zonele unde traficul nu este intens. Totuși, cei care nu semnalizează la timp, pot provoca accidente sau se pot alege cu amenzi usturătoare.
Codul Rutier 2025 definește schimbarea direcției de mers ca fiind orice viraj sau schimbarea de bandă. Șoferii trebuie să semnalizeze atunci când intră sau ies de pe un drum, când virează la dreapta sau la stânga într-o intersecție sau când schimbă banda de circulație.
Această abatere intră în clasa I de sancțiuni. Asta înseamnă că șoferii vor primi între 2 și 3 puncte de amendă. În situația în care s-au produs un accident din cauză că șoferul nu a semnalizat la timp schimbarea direcției, valoarea amenzii se dublează.
Șoferii care nu semnalizează corect schimbarea direcției de mers primesc între 405 și 607,5 lei amendă. Dacă nesemnalizarea a dus la producerea unui accident, amenda crește la 810 sau 1.012,5 lei.

Miercuri, ministrul Mediului, Mircea Fechet, a făcut public în cadrul unei conferințe de presă faptul că Eco tichetul din Programul Rabla 2025 va avea valoarea de 37.000 de lei.
„Am decis majorarea eco-tichetului, de la propunerea de 5.000 de euro la 7.500 de euro”, a spus Mircea Fechet.
Programul RABLA: Eco-tichetul va avea valoarea de 37.000 de lei
Ministrul Fechet a mai spus că statul va finanța cu 10.000 de lei achiziția de mașini noi cu motoare termice, cu 12.000 de lei pentru vehiculele de tipul hibrid și cu 15.000 de lei pentru mașinile plug-in hibrid.
Pentru lansarea Programului Rabla mai sunt necesare câteva avize, a precizat ministrul Mediului.

Furtuna declanșată de administrația de la Casa Albă în comerțul mondial, a afectat marile burse ale lumii, inclusiv cele americane, și a ridicat nivelul aversiunii față de risc.
Piața valutară locală este monitorizată cu atenție de BNR, care este nevoită uneori să vândă euro pentru a stopa tendințele de depreciere. O creștere a cursului înainte de alegerile prezidențiale din mai ar pune în pericol procesul electoral.
Tranzacțiile de miercuri se realizau în culoarul 4,9771 – 4,9777 lei, iar media euro a urcat de la 4,9772 – 4,9775 lei, față de 4,9774 lei la jumătatea săptămânii trecute.
ANALIZĂ. Euro a atins o nouă valoare MAXIMĂ de la începutul anului
Economia românească s-ar putea confrunta cu riscul intrării în recesiune, în condițiile în care bugetul de stat pentru acest an a fost calculat pe o creştere economică de 2,5% şi un deficit bugetar de 7% din PIB.
În comunicatul de presă care a urmat ședinței de politică monetară a BNR se arată că, „cele mai recente date și analize indică o încetinire pronunțată a creșterii în termeni trimestriali a economiei în trimestrul I 2025, implicând o dinamică anuală a PIB relativ similară celei din trimestrul precedent, în condițiile unor evoluții divergente la nivelul componentelor cererii agregate și al sectoarelor majore.”
O scădere a economiei poate fi însoțită de înrăutățirea notelor de țară de către marile agenții de rating, ceea ce ar ridica dobânzile și ar deprecia leul.
„Indicele ROBOR la trei luni (…) a revenit de la 5,90 la 5,89%”
Miercuri, modificările marginale ale indicilor ROBOR s-au menținut, la două zile de la decizia BNR de a nu modifica rata de referință, care stagnează din august trecut la 6,50%.
Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a revenit de la 5,90 la 5,89%. Indicele la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, a stagnat la 5,98%, iar cel la 12 luni a urcat de la 6,06 la 6,07%.
Euro a profitat de reacția piețelor la decizia administrației americane de a impune tarife vamale de 104% la importurile din China, și s-a apreciat până la 1,1090 dolari, maxim al ultimelor patru luni. La această evoluție au contribuit scăderea puternică a acțiunilor pe Wall Street și vânzările pe termen lung de obligațiuni americane, în piață existând temeri de intrare în stagflație a economiei SUA, care au majorat cererea de „monede refugiu”, în special yenul și francul elvețian.
În piața locală, cursul dolarului a scăzut de la 4,5556 la 4,5115 lei.
„Prețul gramului de aur a crescut”
Moneda elvețiană s-a întărit sub pragul de 0,93 franci/euro, iar cursul ei a urcat de la 5,3084 la 5,3594 lei, maxim care nu a mai fost atins de la sfârșitul lui noiembrie trecut. În schimb, s-a menținut tendința de depreciere a lirei sterline, iar media ei a scăzut de la 5,8053 la 5,7821 lei, minim al ultimelor opt luni, în condițiile în care obligațiunile britanice la 30 de ani au atins un maxim al ultimilor 27 de ani.
Prețul gramului de aur a crescut de la 440,1817 lei la 441,8413 lei, față de recordul de 463,3913 lei, atins miercurea trecută. Metalul galben s-a menținut sub recordul de 3.169,60 dolari/uncie, înregistrat în 3 aprilie, și se tranzacționa în culoarul 2.968,40 – 3.072,90 dolari/uncie.
În regiune, media monedei poloneze s-a întărit la 4,2818 zloți/euro. În schimb, cursul celei maghiare s-a depreciat la 408,63 forinți/euro.
Căderea prețul companiilor tehnologice americane a provocat deprecierea bitcoin la 74.617 – 77.892 dolari și a ethereum la 1.390 – 1.494 dolari.
Radu Georgescu
nicoleta
ianuarie 22, 2022 la 1:44 pm
Buna ziua, locuiesc pe str. Razoare la nr 7E. Constructorul Alin&Nicol SRL, a uitat sa mai termine aleea dintre cele 2 blocuri Razoare 7 si 7E si parcarea din spatele blocurilor si intrarea in garajele cele doua blocuri. Ne stricam masinile. Cand ploua, toate pietrele o iau la vale pe strada principala. Cand este iarna, masina de colectare a gunoiului nu urca. Sa mergem in istanta este foarte scump. Ce putem sa facem?