Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Turda ar putea face parte din Zona Metropolitană Cluj. Guvernul a aprobat legea. Câmpia Turzii poate forma propria ZM

Publicat


cluj napoca by sentinel 2, 2020 07 02 (1)

Guvernul a aprobat Legea privind înființarea și funcționarea zonelor metropolitane. Zona Metropolitană Cluj-Napoca există deja, dar acum ar putea include și municipiul Turda, dacă autoritățile locale doresc acest lucru. De asemenea, municipiul Câmpia Turzii poate să înființeze, de unul singur, o zonă metropolitană.

Legea aprobată de Guvern revizuiește și completează definiția zonei metropolitane din Codul Administrativ și introduce conceptul de teritoriu metropolitan.

Acesta este teritoriul din jurul municipiilor în cadrul căruia se creează relații reciproce de influență în domeniul economic, al comunicațiilor, social, cultural și al infrastructurii.

Zona Metropolitană Cluj

Zona Metropolitană Cluj (ZMC) cuprinde acum municipiul Cluj-Napoca și 19 comune din apropiere. Este vorba de Aiton, Apahida, Baciu, Bonțida, Borșa, Căianu, Chinteni, Ciurila, Cojocna, Feleacu, Florești, Gilău, Gârbău, Jucu, Petreștii de Jos, Săvădisla, Sânpaul, Tureni și Vultureni.

Citește și: FOTO. Boc anunță încă 18 autobuze electrice pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană

Suprafața totală a zonei metropolitane era de 1.603 kilometri pătrați, ocupând 24% din teritoriul județului Cluj. Populația celor 20 de localități însumează 418.153 de persoane, dintre care 324.576 locuiesc în Cluj-Napoca.

Turda, care acum se poate alăturat ZMC, are o suprafață de 91.43 de kilometri pătrați și o populație de 54.986 de locuitori. Municipiul Turda va putea alege, însă, să formeze propria zonă metropolitană.

De asemenea, din ZMC pot face parte și Baișoara, Iara și Săndulești.

Și Câmpia Turzii poate forma propira zonă metropolitană, cu comunele Călărași, Luna și Viișoara.

turda zm 2

Ce spune legea

Înființarea ZM se face prin hotărârea unităților administrativ-teritoriale, care își stabilesc și denumirea.

Politica de dezvoltare metropolitană reprezintă ansamblul politicilor elaborate, cu consultarea partenerilor socio-economici interesați, în scopul dezvoltării coerente și durabile a unor arii teritoriale urbane și rurale integrate din proximitatea capitalei României, a municipiilor reședință de județ și a municipiilor, altele decât cele reședință de județ.

Politica de dezvoltare metropolitană se întemeiază pe principiile autonomiei locale, cooperării și parteneriatului.

Obiectivele generale ale politicii de dezvoltare metropolitană în România sunt următoarele:

  • reducerea disparităților economice, sociale și regionale prin consolidarea legăturilor urban-rural
    și centru-periferie;
  • creșterea competitivității economice și capacitatea regiunilor de a prospera într-o economie
    globală;
  • creșterea coerenței actului administrativ și asigurarea unei mai bune guvernări locale;
    asigurarea și îmbunătățirea accesului tuturor cetățenilor la servicii de interes general.

Cum se delimitează teritoriul metropolitan

Pentru municipiile reședință de județ, cum este Cluj-Napoca, zona metropolitană poate cuprinde cel mult primele două coroane urbane. De asemenea, pentru municipii, altele decât cele reședință de județ, ZM poate cuprinde cel mult prima coroană urbană.

Zonele metropolitane se constituie pentru ca unitățile administrativ-teritoriale să se dezvolte

Potrivit articolului 10, aliniatul (2) al legii, Zonele metropolitane se pot constitui pentru următoarele obiective:

  • asigurarea unei planificări teritoriale integrate și durabile
  • dezvoltarea infrastructurilor și a obiectivelor de dezvoltare de interes comun care să asigure mobilitatea în cadrul zonei metropolitane
  • îmbunătățirea, modernizarea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare
  • dezvoltarea infrastructurii educaționale și de sănătate

Citește și: Primarul din Baciu: Nimeni din zona metropolitană nu își poate înscrie copilul la nicio creșă din Cluj

  • modernizarea, dezvoltarea, interconectarea și creșterea eficienței serviciilor publice
  • furnizarea în comun a unor servicii publice de interes local
  • dezvoltarea integrată și durabilă a teritoriului tuturor unităților administrativ-teritoriale care compun zona metropolitană
  • dezvoltarea economică integrată și creșterea competitivității economice
  • dezvoltarea resurselor umane și a capitalului uman, creșterea ratei de ocupare și combaterea excluziunii și a dezechilibrelor sociale pentru toate categoriile sociale
  • gestionarea domeniului locuirii și abordarea integrată a problematicii specifice grupurilor vulnerabile și comunităților marginalizate, inclusiv a așezărilor informale
  • diminuarea dezechilibrelor socio-economice în dezvoltarea teritorială, la nivelul unităților administrativ-teritoriale aferente coroanei 1 și coroanei 2 ale teritoriilor metropolitane
  • alte obiective care se circumscriu obiectivelor generale ale politicii de dezvoltare metropolitană.

Zonele metropolitane nu sunt unități administrativ-teritoriale, dar UAT-urile sunt reprezentate în adunarea generală a zonelor metropolitane de către primari.

Mecanismele de finanțare ale zonelor metropolitane

Potrivit Legii, finanțarea ZM va fi asigurată prin cotizații și contribuții din bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale membre, prin taxe speciale pe care unitățile administrativ-teritoriale membre le pot stabili, în vederea finanțării unor activități ale acesteia, prin tarife stabilite în vederea finanțării serviciilor publice furnizate prin intermediul acestora.

Mecanismul prin care se virează impozitul pe venit al contribuabililor care își au domiciliul pe raza zonei metropolitane:

  • 30% către bugetele locale ale comunelor, ale orașelor și ale municipiilor pe al căror teritoriu
    își au domiciliul angajații;
  • 70% către bugetele locale ale comunelor, ale orașelor și ale municipiilor pe al căror teritoriu
    își desfășoară activitatea angajatorii care au calitatea de plătitori ai impozitului pe venit.

De asemenea, o cotă de 5% din impozitul pe venit se virează de către Ministerul Finanțelor, prin direcțiile generale regionale ale finanțelor publice județene, respectiv a Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice a Municipiului București, către zona metropolitană constituită.

Sumele virate se utilizează de către zona metropolitană exclusiv pentru realizarea unor investiții, după cum urmează:

  • minimum 30% pentru realizarea unor investiții pe teritoriul unităților administrativteritoriale aferente coroanei 1 și coroanei 2, după caz;
  • maximum 70% pentru realizarea unor investiții pe teritoriul unității administrativteritoriale în jurul căreia a fost constituită zona metropolitană.

Aceste mecanisme vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2024 pentru venitul raportat la domiciliu, respectiv 1 ianuarie 2023 pentru cota de 5% și pentru modul de utilizare a sumelor virate, astfel încât, până la aceste date să fie efectuate toate demersurile necesare pentru operaționalizarea propunerilor.

Populația crește în zonele periurbane

Motivele pentru formarea zonelor metropolitane sunt, în principal, demografice. Astfel, dinamicile demografice din zonele urbane ale României reflectă dualitatea declinului demografic din interiorul orașelor și a creșterii populației din zonele periurbane.

Față de anul 2009, în contextul scăderii populației României cu 3,9%, orașele au pierdut 469.369 de locuitori, respectiv 3,2%, în timp ce localitățile din primul inel periurban au atras 1.277.022 de noi locuitori, se arată în morivele de fundamentare a noii legi. Mai mult, ultimele decenii indică prezența fenomenului de expansiune urbană necontrolată, în special în jurul orașelor urbane dinamice.

Între 2006 și 2018, amprenta construită a localităților din România a crescut cu aproximativ 719,1 de kilometri pătrați, conform datelor Corine Land Cover, din care 39% în interiorul orașelor, iar 67% în primul inel periurban al acestora.

Zonele de expansiune identificate prin Corine Land Cover în același interval sunt concentrate în proporție de 83% în reședințele de județ și în primul inel periurban și încă 5% în zonele urbane funcționale ale acestora, dincolo de primul inel periurban.

Foto: Zona metropolitană Cluj-Napoca din satelit/ Copernicus Sentinel-2, ESA / Wikipedia

 

 

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

La ce să fim atenți când cumpărăm carnea de mici? Sfaturi de la Protecția Consumatorilor de 1 Mai

Publicat

„Refuzaţi produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea!”. Protecția Consumatorilor vine cu o serie de sfaturi, în pragul sărbătorii de 1 Mai, scrie Agerpres.

Refuzaţi produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea şi care nu au înscrisă pe etichetă data limită de consum. Sfatul vine de la directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, în pragul zilei 1 Mai, sărbătorită de români cu mici şi bere.

La ce să fim atenți când cumpărăm carnea de mici?

„La cumpărarea produselor din carne tocată acordaţi o atenţie deosebită aspectului produsului, urmăriţi modul de etichetare, nu cumpăraţi produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare, a datei durabilităţii minimale, datei limită de consum şi a ingredientelor alergene.

Refuzaţi produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare şi care nu au înscrisă, pe etichetă, data durabilităţii minimal, data limită de consum sau dacă aceasta este modificată sau depăşită!”, a scris, sâmbătă, Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.

Riscuri pentru sănătate

Consumatorii sunt sfătuiți să nu cumpere produse din carne tocată din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacţia comercială, riscând astfel să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sănătatea.

Aveți grijă la bere!

În ceea ce priveşte berea, directorul general al ANPC recomandă verificarea stării ambalajelor (integritate, etanşeitate), limpiditatea lichidului şi data durabilităţii minimale.

„În cazul în care petreceţi ziua de 1 Mai în zone de agrement, e bine să fiţi atenţi la câteva aspecte: trebuie urmărit, în cazul produselor alimentare, modul de expunere şi comercializare a acestora, pentru a observa unele indicii care pot să conducă la identificarea riscurilor pentru sănătate şi anume: existenţa şi funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele; integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării; etichetarea acestora, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, termenul de valabilitate”, a subliniat directorul general al ANPC pe reţeaua de socializare.

Nu în ultimul rând, consumatorii trebuie să acorde atenţie preţului afişat şi să verifice concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele marcate pe bonurile de casă.

Citește mai departe

Editorial Opinii

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Leul rezistă la presiunile populist-electorale

Publicat

Leul s-a apreciat ușor față de euro

Banca Națională trebuie să facă în continuare eforturi pentru a înlătura o parte din presiunile create asupra pieței valutare și monetare, cât și a economiei românești de politicile populiste ale PSDNL, într-un an super-electoral.

Pentru a-și mulțumi bazinul electoral, alianța pare decisă să ridice pragul deficitului bugetar la 6,9 – 7%, mult peste cei 5% prevăzut la sfârșitul anului trecut.

Evoluție crescătoare a prețului în construcții

În cadrul anchetei de conjunctură din luna aprilie realizată de INS în rândul managerilor, aceștia au estimat o evoluție crescătoare a preţurilor în construcţii şi comerţul cu amănuntul, ceea ce pune sub semnul întrebării o posibilă tăiere de către BNR a dobânzii de referință, care se află din ianuarie trecut la 7%.

Aceasta va influența evoluția indicilor ROBOR care s-au oprit deasupra pragului de 6% care este valoarea dobânzii la facilitatea de depozit oferită de BNR băncilor comerciale.

Luni, indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a stagnat la 6,05%, în timp ce indicele la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, și cel la 12 luni s-au oprit la 6,7%.â

De două săptămâni tranzacțiile din piața valutară se efectuează în culoarul 4,975 – 4,977 lei, evoluție care a făcut ca media euro să fie stabilită lunea aceasta la 4,9758 lei, valoare identică cu cea de la începutul săptămânii trecute.

Curs euro

Analiștii BCR estimează pentru finalul acestui an un curs al euro de „5,05 cu presiuni de depreciere a leului provenite dinspre deficitul de cont curent încă mare, deşi aflat în proces de ajustare”.

Euro se tranzacționa în culoarul 1,0692 – 1,0734 dolari, înainte cu două zile de finalul ședinței de politică monetară a Rezervei Federale, care se va desfășura marți și miercuri, și de publicarea vineri a datelor referitoare la piața muncii din Statele Unite. În piața locală, cursul monedei americane a crescut de la 4,6373 la 4,6438 lei.

Media francului elvețian a urcat la 5,0948 lei iar cea a lirei sterline la 5,82 lei.

Deprecierea metalului galben la 2.326,70 – 2.345,20 dolari/uncie a coborât prețul gramului de aur la 349,8708 lei. În data de 12 aprilie a fost atins maximul istoric, de când BNR afișează un preț pentru gramul de aur, de 359,6861 lei.

Media monedelor din regiune s-a apreciat marginal la 391,99 forinți/euro, respectiv 4,3190 zloți/euro.

Bitcoin se deprecia la începutul acestei săptămâni la 61.969 – 63341 dolari iar ethereum la 3.150 – 3.285 dolari.

Citește mai departe

EVENIMENT

Prognoza meteo la final de primăvară. Luna mai va fi călduroasă și cu puține precipitații

Publicat

Meteorologii anunță că ultima lună de primăvară va aduce vreme frumoasă în România, cu temperaturi ridicate și ploi sporadice.

Administrația Națională de Meteorologie a publicat prognoza meteo pentru perioada 29 aprilie – 27 mai. Luna mai va avea, în general, temperaturi mai mari decât cele specifice perioadei din calendar.

Vreme frumoasă la final de primăvară

În ultima săptămână din aprilie și la început de mai, mai ales în zona de munte, sunt anunțate ploi abundente. În restul intervalului menționat, cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

Săptămâna 29.04.2024 – 06.05.2024

Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României, dar mai ales în regiunile nordice. Cantitățile de precipitații se vor situa în general în jurul celor specifice pentru acest interval, în cea mai mare parte a țării.

Săptămâna 06.05.2024 – 13.05.2024

Temperaturile medii vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile. Regimul pluviometric va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval, în majoritate regiunilor, posibil ușor excedentar în zonele montane.

Săptămâna 13.05.2024 – 20.05.2024

Temperatura medie a aerului va avea valori ușor peste cele normale pentru această perioadă, la nivelul întregii țări. Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru acest interval, în toate regiunile.

Săptămâna 20.05.2024 – 27.05.2024

Mediile valorilor termice se vor situa ușor peste cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României. Regimul pluviometric se va situa în general în jurul celui normal pentru această perioadă, în cea mai mare parte a țării.

Estimările meteorologice pentru patru săptămâni sunt realizate de către ECMWF – Centrul European pentru Prognoze pe Medie Durată. Este estimată media săptămânală a abaterilor temperaturii aerului și a cantităților de precipitații față de media perioadei 2004-2023. Fenomenele extreme cu o durată scurtă de manifestare nu pot fi prognozate cu ajutorul acestui produs.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP: PROGRAMUL de transport urban si metropolitan în Cluj-Napoca pentru 1 mai și Paști

Publicat

Autobuz Cluj Napoca Calea Baciului

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA face cunoscut publicului călător programul de transport urban și metropolitan pentru perioada 01.05 – 06.05.2024.

„In zilele de 1, 5 si 6 mai circulatia se va desfasura intre orele 6:00–23:00, conform programului de transport pentru zilele de duminica.

CTP Cluj: PROGRAMUL de transport urban si metropolitan în Cluj-Napoca pentru perioada 01.05 – 06.05.2024

In zilele de 2 si 3 mai circulatia se va desfasura intre orele 5:10–23:00, conform programelor pentru zilele de sambata cu suplimentari pe liniile de baza.

In ziua de 4 mai circulatia se va desfasura intre orele 5:30–23:00, conform programului pentru zilele de sambata.

Duminica 5 mai 2024 liniile spre VIVO! Cluj-Napoca 28B si 43P vor fi suspendate, iar liniile 24, 24B, 28 si 43B vor avea un program special. Autobuzele pe liniile gratuite pentru clientii CORA nu vor circula in ziua de 5 mai 2024. Programele de circulatie vor putea fi consultate pe site-ul companiei si in aplicatia de mobil Tranzy.

Transportul în Noaptea de Înviere

Acesta se va realiza cu autobuze si troleibuze, prin intermediul liniilor 5N, 25N, 54N, 46S si 39L, dupa urmatorul program :

L 5N : P-ta Garii – P-ta A. Iancu – Str. T.Vuia – P-ta Garii;

Plecari P-ta Garii: 22,50 – 23,20 – 23,50 – 00,20 – 00,50* – 1,15*;

Plecari T. Vuia: 22,50 – 23,20 – 23,50 – 00,20 – 00,50.

 

L 25N : Cart. Mănăştur – P-ta A. Iancu – Cart. Gheorgheni (Unirii) – Cart. Mănăştur ;

Plecari Bucium: 23,00 – 23,15 – 23,30 – 23,45 – 00,00 – 00,30* – 01,45 – 01,55;

Plecari Unirii: 23,00 – 23,15 – 23,30 – 23,40 – 00,00* – 00,15* – 00,30* – 01,35*

 

L 54N : Cart. Zorilor – P-ta A. Iancu – Cl. Motilor – Cart. Grigorescu – Cart. Zorilor;

Plecari Zorilor: 23,00 – 23,30 – 01,00* ;

Plecari Grigorescu: 23,00 – 23,30 – 00,00 – 01,00* – 01,45 .

 

L 46S : Cart. Zorilor – P-ta Cipariu – P-ta A. Iancu – Cart. Zorilor;

Plecari Zorilor: 23,20 – 23,50 – 00,00 – 00,20* ….. 01,30;

Plecari Posada: 23,35 – 00,05 – 00,15 …… 01,15* – 01,45.

 

L 39L: P-ta M. Viteazul – P-ta Gării – V. Chintaului(Cătun);

Plecari P-ta M. Viteazul: 22,55 ….. 01,20;

Plecari Catun: 23,20 ….. 01,45.

 

Pe durata ceremoniei religioase, troleibuzele liniilor 5N si 25N vor stationa in zona Pietei A. Iancu (P-ta Cipariu, respectiv Regionala CFR), iar autobuzele de pe liniile 54N si 46S in stația Posada (plecari mentionate cu *) si vor pleca spre cartiere dupa incheierea slujbei, la interval de 10 – 15 min.

 

Urăm cu aceasta ocazie publicului calator “Sarbatori fericite”, a transmis CTP Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax