EVENIMENT
Tichetul Albastru, doar 128 de clujeni au apelat la discuțiile online cu funcționarii Primăriei Cluj-Napoca în 9 luni
Lansat în 6 octombrie 2020 de Primăria Cluj-Napoca și prezentat ca o soluție inovativă online în perioada pandemiei, ”Tichetul Albastru” a fost accesat de doar 128 de clujeni în ultimele 9 luni.
Reprezentanții Primăriei clujene au declarat pentru Cluj24 că principalele servicii pentru care s-au solicitat lămuriri din partea funcționarilor au fost Urbanismul – certificare de urbanism, avize, autorizații de construire, Poliția Locală și Direcția Tehnică – Siguranța Circulației.
Serviciu de comunicare directă
Primăria Cluj-Napoca anunța în 6 octombrie 2020 că funcționarii publici și personalul de conducere din cadrul instituției vor putea comunica direct, online, cu cetățenii.
”Pentru acest lucru, există 2 proceduri puse la dispoziție de către Primăria municipiului Cluj-Napoca. Pe de o parte există procedura audiențelor, care pot fi acordate și online de către primar, viceprimari, administrator public, secretar general și directori, dar, de asemenea, în cadrul procesului de digitalizare a serviciilor oferite cetățenilor, Primăria Cluj-Napoca introduce Tichetul Albastru – o nouă procedură online având ca scop îmbunătățirea relației dintre cetățeni și funcționari”, au spus, atunci, reprezentanții municipalității clujene.
Tichetul Albastru este un serviciu de comunicare directă, la cerere, prin programare online între fiecare cetățean care are o solicitare înregistrată la Primăria Cluj-Napoca și inspectorul (personalul de execuție) care o are în operare în vederea furnizării unui răspuns și clarificarea unor aspecte privind serviciul administrativ solicitat.
Acest tip de interacțiune cu personalul de execuție din cadrul Primăriei este valabil atât pentru cererile care sunt în operare, cât și pentru cele la care s-a primit un răspuns, dar se doresc anumite clarificări, în maximum 30 de zile de la comunicarea acestuia. Programarea pentru Tichetul Albastru se face cu minim 48 ore înainte.
Tehnologii digitale
„La Primăria Cluj-Napoca, utilizăm tehnologiile digitale pentru a facilita accesul cetățeanului la informațiile care îl interesează, referitoare la propriile cereri.
Tichetul Albastru este o nouă premieră la nivelul administrației publice locale din România, prin care ne dorim să economisim timpul cetățeanului și să-l ajutăm să poată comunica nemijlocit cu inspectorul care are în sarcină rezolvarea cererii sale, prin crearea unui mecanism de programare a unei discuții online cu acesta.
Procedura transparentă și rapidă prevede ca la finalul discuției online, solicitantul să primească pe e-mail Tichetul Albastru – un document care atestă detaliile și concluziile discuției avute. Inspectorii Primăriei au fost deja instruiți cu privire la utilizarea noii proceduri, iar dotările tehnice necesare le-au fost puse la dispoziție, astfel încât să putem asigura calitatea interacțiunilor, în cadrul acestei noi proceduri. Subliniez faptul că Tichetul Albastru vizează în primul rând interacțiunea cetățenilor cu personalul de execuție.
Pentru a intra în legătură cu personalul de conducere, există la dispoziția cetățenilor procedura audiențelor”, a explicat primarul Emil Boc.
Cum se utilizează Tichetul Albastru
Pentru programarea online a unei întrevederi la personalul de execuție din cadrul instituției, solicitantul trebuie să urmeze următorii pași:
- Se accesează www.primariaclujnapoca.ro, secțiunea Administrație/Servicii online/Comunicarea cu publicul/ Solicitare Tichet Albastru.
- Se introduce numărul de înregistrare al dosarului/cererii, numele și prenumele și data depunerii dosarului/cererii despre care dorește să discute.
- Se alege data și ora la care dorește să aibă loc comunicarea directă cu angajatul la care se află/s-a aflat cererea/dosarul în operare.
- Se completează câmpurile cu numărul de telefon și adresa de e-mail.
- Se va primi pe e-mail link-ul întrevederii online, programată conform datelor completate.
- Durata maximă a întâlnirii este de 15 minute și se desfășoară prin platforma WebEx .
La solicitarea cetățeanului, întrevederea poate să se desfășoare și telefonic sau, în ultimă instanță (când condițiile vor permite), fizic, la sediul instituției.
Rolul Tichetului Albastru
Programarea se face la ultimul utilizator din Infocet (sistemul intern de management al documentelor) al solicitării care face obiectul întrevederii, respectiv la angajatul care are în operare documentul sau care a formulat răspunsul, după caz. La data și ora solicitată, cetățeanul și funcționarul Primăriei discută pe subiectul cererii.
Rolul Tichetului Albastru în managementul acestui proces de comunicare cetățean – inspector este de a sincroniza toate informațiile necesare pentru rezolvarea unui act administrativ atât pentru cetățean cât și pentru inspectorul responsabil. Astfel, la finalul discuției, angajatul are obligația să creeze înregistrarea aferentă Tichetului Albastru, care să conțină concluziile întrevederii, apoi, după generarea automată în Infocet, să descarce documentul și să îl trimită prin e-mail cetățeanului.
Dacă, în urma analizei, persoana responsabilă constată că este necesar să fie transmise documente în completare, se procedează în felul următor: în cazul în care este nevoie de documente originale, acestea urmează să fie depuse la registratură, sau direct la angajatul căruia i-a fost repartizată cererea, după caz, în conformitate cu legislația în vigoare; în cazul în care nu este nevoie de documente originale, acestea pot fi trimise prin e-mail.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
FOTO. 200 de kilograme de articole PIROTEHNICE, confiscate de polițiști. Valoarea pe piață e de 25.000 de lei
Nu mai puțin de 200 de kilograme de articole pirotehnice au fost ridicate de polițiștii clujeni în urma a 3 percheziții.
Acestea erau vândute de un tânăr de 25 de ani, din Câmpia Turzii
200 de kilograme de articole PIROTEHNICE, confiscate de polițiști. Valoarea pe piață e de 25.000 de lei
La data de 21 decembrie, în baza planului de acțiune “PIROTEHNIC”, polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase au pus în aplicare 3 percheziții domiciliare, într-o cauză penală privind infracțiunea de orice operaţiuni cu articole pirotehnice efectuate fără drept.
În fapt, din cercetările polițiștilor a reieșit că, un tânăr de 25 de ani, din municipiul Câmpia Turzii, ar fi deținut și comercializat, fără drept, articole pirotehnice din categoriile F1, F2 și F4, prin intermediul unei rețele de socializare.
Polițiștii au confiscat articole din categoriile F1, F2 și F4
În urma perchezițiilor derulate în județul Cluj, polițiștii au identificat și ridicat cantitatea de 200 de kilograme de articole pirotehnice, din categoriile F1, F2 și F4, în valoare totală de 25.000 de lei.
Activitățile au fost sprijinite de polițiștii din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale și Serviciului Criminalistic.
În cauză sunt continuate cercetările sub aspectul săvârșirii infracţiunii de orice operaţiuni cu articole pirotehnice efectuate fără drept, faptă prevăzută şi pedepsită de art.37 lit.a) din Legea nr.126/1995 – privind regimul materiilor explozive, republicată.
Foto: IPJ Cluj
EVENIMENT
Clujean după gratii, după ce a spart geamul unei mașini și a furat un telefon mobil. Sub ochii șoferului
Polițiștii din Cluj-Napoca au dispus măsura reținerii, pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat de 50 de ani, cercetat în cadrul unui dosar penal care are ca obiect infracțiunea de furt calificat.
Bărbatul a spart gemul unei mașini parcate pe Calea Florești.
Clujean după gratii, după ce a spart geamul unei mașini și a furat un telefon mobil. Sub ochii șoferului
Vineri, în jurul orei 02.00, polițiștii din cadrul Secției 4 au fost sesizați de către un tânăr de 23 de ani, de despre faptul că, în timp ce se afla pe strada Calea Florești, din municipiul Cluj-Napoca, după ce și-a parcat autoturismul, la scurt timp, ar fi auzit o bubuitură, observând că o persoană necunoscută i-ar fi spart geamul de la autoturism.
Acesta s-a dus să vadă ce s-a întțmplat și și-a dat seama că hoțul i-a furat telefonul mobil, care se afla pe scaunul din dreapta.
Polițiștii l-au prins rapid pe hoț
Polițiștii Secției 4, aflați aproape de strada unde a avut loc incidentul au intervenit prompt, interceptând persoana necunoscută. În urma legitimării s-a stabilit că este vorba de un bărbat de 50 de ani, din Cluj-Napoca. Acesta a fost condus la sediul poliției în vederea continuării cercetărilor.
În baza probatoriului administrat, polițiștii au dispus măsura rețineri pentru 24 de ore, acesta fiind condus într-un Centru de Reținere și Arestare Preventivă.
În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.
EVENIMENT
FOTO. Cum s-a produs accidentul de pe Splaiul Independenței din Cluj. Doi șoferi au fost răniți și transportați la spital
Două persoane au fost rănite în accidentul care a avut loc sâmbătă dimineața pe strada Splaiul Independenței din Cluj-Napoca.
Potrivit polițiștilor, vinovat de producerea accidentului a fost un șofer care nu a adaptat viteza la condițiile de drum.
Cum s-a produs accidentul de pe Splaiul Independenței din Cluj. Doi șoferi au fost răniți și transportați la spital
Accidentul a avut loc în jurul orei 08.30.
Din activitățile de cercetare efectuate la fața locului, polițiștii au constatat că un autoturism condus dinspre strada Plopilor înspre strada Barițiu, de un bărbat de 59 de ani din Cluj-Napoca, ar fi pătruns pe sensul opus de mers pe fondul neadaptării vitezei la condițiile de drum.
Acesta a intrând în coliziune cu un autoturism, la volanul căruia se afla un bărbat de 54 de ani, tot din Cluj-Napoca.
În urma coliziunii, cei doi bărbați au fost transportați la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale.
În urma testărilor cu aparatul etilotest, rezultatele au reieșit negative.
EVENIMENT
VIDEO. UPDATE. Incendiu la Dej, pe strada Baia Mare. Flăcările de la o anexă gospodărească au cuprins și o casă
Un incendiu a izbucnit sâmbătă la o anexă gospădărească de pe strada Baia Mare din Dej.
Pompierii din cadrul Detașamentului Dej intervin pentru a lichida incendiul.
Incendiu la Dej, pe strada Baia Mare. Flăcările de la o anexă gospodărească au cuprins și o casă
Potrivit ISU Cluj, flăcările s-au extins parțial și la casa de locuit, afectând o suprafață aproximativă de 80 de metri pătrați.
Acționează la fața locului două autospeciale cu apă și spumă. Au fost trimise în sprijin și echipajul de la Punctul de Lucru Gherla, respectiv o ambulanță SMURD.
Până acum, nu sunt persoane care să solicite îngrijiri medicale.
UPDATE
Incendiul a fost lichidat de pompieri, care acum înlătură efectele negative ale acestuia.
Flăcările au izbucnit, cel mai probabil, de la o afumătoare și s-au extins la două magazii, respectiv la casa de locuit.
Într-una dintre magazii erau depozitate diferite utilaje, dar și cauciucuri, ceea ce a favorizat arderea.
În ceea ce privește casa, a fost afectat acoperișul acesteia, precum și trei camere din interior, pe o suprafață totală de aproximativ 150 de metri pătrați.
La fața locului acționează 3 echipaje din cadrul Detașamentului Dej.