Connect with us

ACTUALITATE

Studiu ENSO: 20% dintre companiile clujene generează 80% din piața de servicii de business

Publicat


Companiile din Cluj cheltuiesc, în medie, până la 15-30% din bugetele lor pentru outsourcing de servicii și lucrează, de obicei, cu peste 50 de furnizori anual de la care contractează până la 80 de tipuri diferite de servicii pentru operațiuni de zi cu zi. Datele sunt concluziile unui studiu dezvoltat de ENSO, platforma lansată la sfârșitul anului trecut care își propune să fie un Amazon B2B al serviciilor ce conectează companiile cu furnizorii lor.

„Studiul a fost realizat pe 1.200 de firme din Cluj dintre care 200 reprezintă cei mai mari achizitori care generează 80% volumul total de servicii B2B din Cluj și 1.000 cei mari ofertanți de servicii, după cifră de afaceri și număr de angajați. Cele 200 de companii au o cifra de afaceri anuală de peste 2,5 miliarde de euro, generează un profit cumulat de peste 214 milioane de euro, au peste 40.000 de angajați și ocupă peste 335.000 de metri pătrați de spații de birouri.

„Cei mai mari achizitori din Cluj-Napoca sunt companiile din domeniul ingineriei, IT și servicii”

„Am dezvoltat acest studiu pentru că ne-am dorit o radiografie a pieței serviciilor de business din Cluj-Napoca dar și pentru a veni în sprijinul companiilor care consumă aceste servicii și al furnizorilor care le oferă. Business-urile care folosesc aceste servicii vor avea o perspectivă calitativă și cantitativă asupra ofertei locale, ca sprijin în definirea strategiei de management al furnizorilor proprii. Intenționăm ca până la sfârșitul acestui an să facem astfel de radiografii pentru încă trei orașe mari din România, inclusiv București”, a spus Andrei Pantelimon, CEO @ENSO Business Services.

Cele mai solicitate servicii sunt cele de administrare a afacerilor (contabilitate, juridic, taxe, marketing), HR (recrutare, training, beneficii), infrastructură – spații de birouri (închiriere, mentenanță, logistică) și IT (infrastructură, securitatea datelor). Până la declanșarea pandemiei, serviciile de organizare de evenimente și călătorii erau, de asemenea, foarte solicitate.

Cei mai mari achizitori din Cluj-Napoca sunt companiile din domeniul ingineriei, IT și servicii. Firmele din domeniul ingineriei au împreună o cifră de afaceri de 1.120 de milioane de euro aprope cât au cele de IT (935 milioane de euro) și servicii (368 milioane de euro) împreună. Cel mai mare profit îl generează firmele din IT, de 105 milioane de euro, cât fac împreună cele din inginerie (74 milioane de euro) și servicii (31 milioane de euro)

„Studiul (…) arată și modul în care funcționează economia Clujului”

Cu cât o companie este mai mare cu atât va externaliza mai multe servicii, în timp ce business-urile mici externalizează atunci când construirea expertizelor interne este foarte costisitoare.

Studiul ENSO este cu atât mai valoros încât arată nu doar strategiile de outsourcing de servicii ci și modul în care funcționează economia Clujului, de la industriile mari angajatoare la companiile mici care furnizează servicii specifice.

Studiul a fost realizat folosind date statistice de pe Ministerul de Finanțe și Registrul Comerțului culese, analizate și interpretate de specialiștii ENSO și are la baza și o serie de interviuri calitative cu cele mai importante companii din Cluj și furnizorii lor de servicii. ENSO Business Services este un start-up antreprenorial lansat la sfârșitul anului trecut de șase antreprenori din Cluj”, se arată în comunicatul ENSO.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Răsturnare de situație. Ilie Bolojan, out din cursa pentru funcția premier? Nicușor Dan ar putea propune un tehnocrat

Publicat

Ilie Bolojan și Nicușor Dan

Blocaj total la Cotroceni, din cauza majorării TVA-ului. Negocierile de joi de la Palatul Cotroceni s-au încheiat fără un acord, iar desemnarea viitorului premier intră în impas total.

lie Bolojan nu ar mai fi luat în calcul pentru funcția de premier de către președintele României, potrivit Gândul. În locul său, nu este exclus ca Nicușor Dan să vină cu o propunere de premier tehnocrat, pentru a debloca situația.

Ilie Bolojan, out din cursa pentru funcția premier?

Mărul discordiei dintre Nicușor Dan și Ilie Bolojan îl reprezintă taxa pe valoare adăugată. Potrivit surselor citate, cei doi nu au ajuns la niciun compromis pe tema creșterii TVA.

Nicușor Dan refuză să își încalce promisiunea din campania electorală și anume aceea că TVA nu va crește în mandatul său, și insistă pe o reducere a cheltuielilor bugetare și pe eficientizarea colectării.

În schimb, Ilie Bolojan consideră că este urgentă nevoie de bani la buget și că singura soluție realistă rămâne creșterea TVA de la 19% la 21%.

Tensiunea din jurul consultărilor a dus la convocarea de urgență a Consiliului Politic Național al PSD, care se va reuni joi seara, de la ora 20:00, atât online cât și fizic. În plus, nici UDMR nu este convins să participe în actuala formulă de guvernare, Kelemen Hunor fiind nemulțumit de portofoliile „de decor” atribuite Uniunii, respectiv Cultură și Dezvoltare.

 

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

FOTO. Lansare de carte Alin Tișe pe ritmuri muzicale – ”Cezarul, Dumnezeu, Iubirea”. Autorul, la platane. Mesaj de la Armin

Publicat

De

Tișe

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, și-a lansat, joi, a treia sa carte ”Cezarul, Dumnezeu, Iubirea”, în prezența unor invitați care au vorbit despre volum: mitropolitul Clujului, IPS Andrei, actorul Florin Piersic, universitarul Adrian Papahagi și Mircea Arman, directorul revistei ”Tribuna”. Autorul a mixat la platane și i-a invitat pe cei prezenți la dans.

Autorul, Alin Tișe, a spus că scrierile sale sunt gânduri pe care le oferă celor care cred în ceea ce scrie.

După momentul discursurilor, DJ Tișe a trecut la platane și i-a invitat la dans pe cei prezenți, în timp ce pe ecran eta proiectat un mesaj al lui Armin van Buuren: ”Bună Alin Tișe, Ne vedem curând la Cluj. Mulțumesc”.

La eveniment au mai fost prezenți parlamentari, primari din județul Cluj, consilieri județeni.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Autoturism cuprins de flăcări pe centura Gherlei. Mașina a fost distrusă complet

Publicat

De

O mașină a ars complet pe centură la Gherla

Pompierii din cadrul Punctului de Lucru Gherla au intervenit de urgență, în urmă cu puțin timp, pentru stingerea unui incendiu care a cuprins în totalitate un autoturism aflat pe centura Municipiului Gherla.

Flăcările s-au manifestat generalizat, iar autoturismul a fost distrus complet până la sosirea echipajelor de intervenție.

Autoturism cuprins de flăcări pe centura Gherlei.

Din fericire, nu au fost înregistrate victime, potrivit reprezentanților ISU Cluj. Forțele de intervenție au fost sprijinite de Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) Gherla.

Cauza probabilă a incendiului este o defecțiune electrică, potrivit primelor constatări ale pompierilor.

Foto: ISU Cluj

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Park&ride-ul Primăriei, cea mai rentabilă opțiune dacă pleci în vacanță! Cât plătești comparativ cu parcările din aeroport

Publicat

De

Cine zice că parcarea e scumpă în Cluj-Napoca nu a văzut tarifele de la park&ride! Noile prețuri propuse de Primărie sunt mai mici decât orice parcare de la Aeroportul Cluj.

Primăria Cluj-Napoca propune scăderea tarifelor de parcare la park&ride-ul de lângă aeroport, în încercarea de a crește gradul de utilizare al acestuia. Deși a fost inaugurat la finalul lunii ianuarie 2024, parkingul nu reușește încă să își acopere cheltuielile de funcționare din încasări, motiv pentru care autoritățile locale intenționează să schimbe strategia.

Potrivit proiectului de hotărâre publicat de primărie, încasările totale din parcare au fost de doar 12.780 lei, în timp ce cheltuielile pentru funcționare s-au ridicat la aproape 97.000 lei. De la deschiderea parkingului, în ianuarie, media zilnică a fost de doar 60 de mașini, deși capacitatea este de 889 de locuri.

Tarife mai mici pentru intervale mai lungi

Noile tarife vor fi supuse aprobării în ședința Consiliului Local din luna iulie și sunt gândite special pentru a atrage șoferii care au nevoie să lase mașina pentru perioade mai lungi.

Noile tarife propuse la park&ride-ul Primăriei Cluj-Napoca:

  • 1 zi – 15 lei
  • 2 zile – 35 lei
  • 3 zile – 55 lei
  • 7 zile – 135 lei
  • 30 zile – 365 lei

Se mențin tarifele deja existente pentru perioadele scurte:

  • Gratuit – primele 10 minute
  • 2 lei – maximum 6 ore
  • 5 lei – maximum 12 ore

Inițial gândită ca o parcare de tranzit pentru navetiștii care vin din afara orașului, park&ride-ul pare să fie reorientat acum spre o utilizare mai largă, inclusiv pentru cei care zboară din Cluj. De altfel, distanța de parcurs de la parking până la terminalul aeroportului este de aproximativ 500 de metri – un drum de sub 10 minute de mers pe jos.

Ce „scoruri” au parcările din perimetrul aeroportului?

Parcarea administrată direct de Aeroportul Internațional Cluj (vest) oferă de asemenea 10 minute gratuite, apoi tarifele cresc rapid:

  • Între 3 ore și 1 zi – 50 lei
  • 2 zile – 65 lei
  • 3 zile – 120 lei
  • 7 zile – 200 lei
  • 30 zile – 400 lei

Tarife duble față de cele propuse de Primărie

Parcarea Goto Parking, tot în perimetrul aeroportului (est), practică tarife și mai mari:

  • Primele 5 minute – gratuit
  • 5–10 minute – 1 leu
  • 5–24 ore – 72 lei
  • 24–48 ore – 152 lei
  • 2–7 zile – 265 lei
  • 16–30 zile – 20 lei/zi peste tariful de 513 lei pentru 15 zile

Pe toate intervalele analizate, park&ride-ul oferă cele mai mici prețuri: pentru 1 zi, plătești 15 lei la Park&Ride, comparativ cu 50 lei la parcarea Aeroportului și 72 lei la Goto Parking. Pentru 30 de zile, park&ride-ul costă 365 lei, cu 35 de lei mai ieftin decât parcarea aeroportului (400 lei) și mai puțin de jumătate din tariful de la Goto Parking.

Schimbare radicală de paradigmă

Inițial, park&ride-ul fusese destinat exclusiv celor care vin din afara orașului și își lasă mașina temporar pentru a continua călătoria în oraș cu mijloacele de transport în comun. Viceprimarul Dan Tarcea declara, în septembrie 2024, că „nu vrem un cimitir de mașini” și că parkingul nu este destinat utilizării de lungă durată, nici pentru pasagerii aeroportului, nici pentru studenți sau cei plecați în vacanță.

„Nu dorim să transformăm această parcare într-un cimitir de mașini, unu la mână, nu ne dorim să facem «concurență» aeroportului, pentru că nu acesta este scopul. Scopul este ca cei care au treabă în oraș o zi sau care fac naveta să își lase mașina și să folosească transportul în comun, nu să își lase mașina acolo și să plece în vacanță. De acest lucru trebuie să se ocupe aeroportul și companiile private”, declara atunci Tarcea.

Cu noile tarife însă, Primăria pare să încurajeze utilizarea park&ride-ului pentru perioade mai lungi, fiind o opțiune clar mai rentabilă pentru cei care zboară din Cluj. Tarifele urmează să intre în vigoare din luna iulie, așadar clujenii vor beneficia de această opțiune încă din acest sezon estival.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate