EVENIMENT
Sondaj eJobs: 7 din 10 companii vor oferi beneficii de Crăciun angajaților. Majoritatea dau prime în bani și petreceri

70% dintre companiile participante la cel mai recent sondaj eJobs au declarat că anul acesta vor oferi angajaților beneficii extrasalariale de sărbători.
7,5% au răspuns ferm că nu au bugetat o astfel de acțiune, în timp de 22,5% nu știu încă dacă vor face sau nu ceva în acest sens. 64,3% au ales primele în bani, care reprezintă, de altfel, și stimulentul cel mai dorit de angajați.
43% vor organiza o petrecere de final de an pentru toată echipa, iar 28,6% dintre angajatori vor achiziționa coșuri cu produse specifice de sezon pentru toți angajații. Alte beneficii menționate de participanții la sondaj au fost voucherele și tichetele cadou, zilele libere suplimentare, tichetele de vacanță și tombolele cu premii.
Recompense pentru angajați
„A devenit o tradiție ca finalul de an să fie marcat de angajatori cu astfel de recompense pentru angajați și, chiar dacă valoarea pachetelor oferite a fluctuat de la un an la altul, a rămas un obicei de la care companiile nu au abdicat nici măcar în anii mai dificili din punct de vedere economic.
Ce am observat, de asemenea, este că rămâne relativ constantă predilecția pentru anumite tipuri de stimulente. Spre exemplu, primele în bani sunt cele mai apreciate de angajați și, prin urmare, rămân și cel mai des oferite”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs România.
Aproape o treime dintre respondenți au declarat că valoarea pachetului de sărbători va fi de peste 1.000 de lei pentru fiecare angajat. 25% au alocat, în acest scop, între 400 și 600 de lei, 14,3% între 200 și 400 de lei, 7,1% între 600 și 800 de lei, iar 3,6% între 800 și 1.000 de lei. 21,4%, în schimb, se vor limita la un buget cuprins între 100 și 200 de lei pentru fiecare angajat din companie.
Buget mai mare
Un sfert dintre managerii de HR și managerii de departament care au participat la sondaj spun că bugetul pe care l-au avut anul acesta la dispoziție a fost mai mare decât anul trecut, iar 64,3% declară că au sumele alocate au rămas la fel.
„Companiile măsoară constant nivelul de satisfacție a angajaților, iar unul dintre elementele pe care le urmăresc este legat de cum ar putea să crească motivația inclusiv folosind stimulente extrinseci, precum beneficiile.
De aceea, i-am întrebat și ce ar oferi angajaților, dacă nu ar avea limită de buget, astfel încât să se diferențieze în piață ca un angajator dezirabil în această perioadă. 65% au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toți angajații, iar pe locul al doilea (menționat de 52,5% dintre manageri) se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână”, mai spune Ana Călugăru.
Bona plătită de companie
35% adaugă faptul că angajații ar dori extinderea pachetului de beneficii și către membrii familiei, iar 30% cred că acoperirea cheltuielilor casnice ar fi un beneficiu care le-ar aduce o bilă albă în relația cu angajații și cu candidații. Perioada sabatică, bona ori menajera plătite de companie ar fi alte două beneficii pe care le-ar oferi angajatorii români dacă ar avea un buget considerabil mai mare.
Sondajul a fost realizat în luna octombrie, pe un eșantion de 120 de respondenți – manageri de HR, manageri de departament, team leaderi și antreprenori.
Despre eJobs
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare.
Cu 4,8+ milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Un incendiu a izbucnit, miercuri seara, la trei barăci de lemn de pe str. Pescarilor din Gherla. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.
„Pompierii din cadrul Detașamentului Dej intervin în aceste momente pe strada Pescarilor din Gherla, unde a izbucnit un incendiu care a cuprins mai multe locuințe improvizate. Din primele date, flăcările se manifestă la 3 barăci din lemn, dar din fericire nu există persoane care să solicite îngrijiri medicale.
INCENDIU la trei barăci de lemn, în Gherla. A intervenit ISU Cluj
De asemenea, pompierii au evacuat mai multe butelii, la fața locului acționând 3 autospeciale”, a transmis ISU Cluj.
Foto: Arhivă

Președintele interimar al Senatului, clujeanul Mircea Abrudean, a afirmat miercuri că obiectivul său principal este continuitatea, urmând să preia prioritățile președintelui Ilie Bolojan și să continue reforma instituției Senatului.
„Cu siguranță da, pentru că e o perioadă în care obiectivul meu principal este continuitatea. Asta înseamnă că preiau prioritățile stabilite de președintele Bolojan, continuăm cu reforma instituției Senatului, cu reorganizarea.
Clujeanul Mircea Abrudean: Preiau PRIORITĂȚILE stabilite de președintele Bolojan
Chiar în perioada imediat următoare vom avea niște pași în continuarea procesului demarat deja, așa cum vom continua și cu reorganizarea, restructurarea, posibila comasare a instituțiilor de sub autoritatea, subordinea sau controlul Parlamentului. Vorbim de autoritățile de reglementare și alte instituții, unde este mare nevoie de optimizare”, a spus Abrudean la Antena 3 CNN.

Ioan Ovidiu Sabău, antrenorul Universității Cluj, a împlinit miercuri 57 de ani. Este unul dintre cei mai apreciați fotbaliști români. A jucat la „U” Cluj, Dinamo și Rapid în țară sau Feyenoord, Brescia și Reggiana în străinătate.
Debutul în fotbal a avut loc la 17 ani, la Universitatea Cluj, în 1985, alături de această echipă jucând în premieră în Divizia A un an mai târziu.
Ziua „Moțului”. Ioan Ovidiu Sabău, antrenorul Universității Cluj, a împlinit 57 de ani
Sabău a jucat 49 de meciuri şi a înscris 8 goluri în tricoul alb-roşu. A fost transferat la Dinamo în vara anului 1988 şi timp de 2 sezoane a reuşit să câştige două trofee: Campion al României (1990) și Cupa României (1990). Cu Rapid București cucerește al doilea titlu de campion al României, în 1999.
A adunat 55 de selecții la Echipa națională de fotbal a României, alături de care a participat la Campionatul Mondial de Fotbal din 1990.
Ca antrenor al Universității Cluj, este pe punctul să intre cu echipa pentru prima oară în play-off.
La mulți ani, Moțule!
EVENIMENT
ISU Cluj, aproape 26.000 de misiuni în 2024. În 57 de cazuri a fost nevoie de intervenția echipajelor de descarcerare

25.931 de misiuni au avut angajații Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” al Județului Cluj în anul trecut.
Nu mai puțin de 18.000 dintre acestea au fost pentru acordarea ajutorului medical, au precizat reprezentanții ISU Cluj, care au prezentat miercuri bilanțul activității.
57 de intervenții ale echipajelor de descarcerare la Cluj
Potrivit reprezentanților ISU Cluj, tot anul trecut s-au înregistrat 1.177 de solicitări pentru stingerea incendiilor și 57 de misiuni în care a fost necesară descarcerarea. La rândul lor, pirotehniștii ISU Cluj au luat parte la 116 misiuni.
În ceea ce privește numărul intervențiilor lunare, se constată un vârf în luna iulie, cu o medie de 73 de intervenții pe zi.
SMURD, timp de răspuns de 13.40 minute în orașe
Echipajele de pompieri au înregistrat o medie a timpilor de deplasare în jurul valorii de 13.45 minute pentru intervenții în mediul urban, respectiv 23.56 pentru intervenții în mediul rural. De asemenea, echipajele SMURD au înregistrat în mediul urban un timp de răspuns de 13.40 minute, respectiv 19.17 minute în mediul rural, arată reprezentanții ISU Cluj.
Peste 197.000 de solicitări la ISU Cluj
În 2024, echipajele ISU Cluj au asistat un număr de 18.392 de persoane, cărora li s-a acordat ajutor medical, iar în cadrul dispeceratului integrat ISU-SAJ Cluj s-au primit 197.636 de solicitări, dintre care 33.482 au fost preluate de către dispecerii ISU Cluj.
O altă componentă importantă a activității unității este prevenirea situațiilor de urgență. Aceasta s-a desfășurat prin activități multiple, din care 992 au fost controale de prevenire, în urma cărora au fost aplicate 3.759 de sancțiuni, constând în avertismente și amenzi contravenționale în valoare 5.386.099 de lei.
Pe partea de avizare-autorizare au fost eliberate 608 avize de securitate la incendiu, 112 avize de protecție civilă, 313 autorizații de securitate la incendiu și 28 de acorduri pentru jocuri de artificii.
În 2024, ISU Cluj a deschis un punct de lucru la Jucu
Din punct de vedere al pregătirii pentru intervenție și reziliența comunităților, în anul precedent s-au desfășurat 51 de activități preventive și exerciții în școli, la care au luat parte peste 10.000 de elevi. În plus, au avut loc 15 exerciții cu serviciile private și voluntare pentru situații de urgență.
Un alt aspect care aduce mândrie inspectoratului nostru este reprezentat de munca voluntarilor. Peste 500 de tineri se formează în programele special gândite și sunt capabili să ofere o mână de ajutor în situații limită.
Nu în ultimul rând, pe parcursul anului 2024 a fost inaugurat Punctul de Lucru Jucu, parte integrantă a Detașamentului 1 de Pompieri Cluj-Napoca.
Foto: ISU Cluj