Sit unic de dinozauri redescoperit în Transilvania

O echipă internaţională condusă de paleontologul ungar Gabor Botfalvai a redescoperit un sit unic al dinozaurilor în regiunea Transilvaniei, a anunţat luni Muzeul Naţional de Istorie al Ungariei, relatează agenţia MTI.

Fragmente de oase fosilizate descoperite în partea de vest a Bazinului Haţeg oferă o reprezentare unică a perioadei cretacice târzii care a precedat extincţia bruscă în masă a dinozaurilor, potrivit muzeului ungar.

Situl a fost cartografiat prima dată imediat înaintea Primului Război Mondial de către geologul ungar Ottokar Kadic, care a adunat o colecţie foarte bogată de fosile de dinozauri şi alte reptile, inclusiv Magyarosaurus dacus, prima specie de dinozaur pentru care se face referire la teritoriul ungar.

După război, în urma Tratatului de pace de la Trianon, zona a fost cedată României şi lucrările de explorare au fost sistate, fiind pierdute chiar şi puţinele informaţii despre locaţia exactă a sitului, menţionează muzeul ungar.

Însă recent a fost găsită harta folosită la acea vreme de Ottokar Kadic, ceea ce a permis echipei de cercetători să identifice exact situl. Acolo această echipă a petrecut mai multe săptămâni, colectând peste o sută de fosile de vertebrate, inclusiv coloana vertebrală întreagă a unui dinozaur sauropod şi fragmente de oase de crocodili şi broaşte ţestoase.

O descriere detaliată a descoperirilor unice a fost publicată în revista ştiinţifică Cretaceous Research.AGERPRES

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:

Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro

Poliția Capitalei cercetează decesele de la spitalul Babeș

Direcția Generală de Poliţie a Municipiului București – Serviciul Omoruri, sub coordonarea unității de parchet competente teritorial, a declanșat cercetări cu privire la decesul celor trei pacienți aflați ăn unitatea mobilă de terapie intensivă de la spitalul Babeș.

Cercetările vizează stabilirea cauzelor și condițiilor în care s-a produs decesul. Trupurile neînsuflețite urmează a fi ridicate și transportate la INML în vederea efectuării necropsiei, precizează Poliția Capitalei.

O defecțiune la instalația de oxigen a TIR-ului de Terapie Intensivă de la Spitalul Victor Babeș a dus la decesul a trei pacienți. Alți cinci pacienți au fost transferați.

ESENȚIAL CLUJ24.RO/ Principalele evenimente din ultimele 24 de ore

Cluj24.ro prezintă principalele 5 evenimente locale din ultimele 24 de ore:

Ovidiu Blag, despre numirea în funcție la Universitatea Cluj: Conducătorii lui U vin și pleacă, suporterii niciodată

Amendă de 2000 de lei pentru protestul de la Cluj la care senatorul Diana Șoșoacă nu a purtat mască

Program play-off Liga 1: CFR-FCSB se joacă în ultima etapă

Accident teribil la Iclod. Șoferul a făcut prăpăd, dar a scăpat ca prin urechile acului

FOTO/ Emil Boc s-a vaccinat cu a doua doză de AstraZeneca. ”Totul a evoluat normal”

Vlad Voiculescu transmite condoleanțe familiilor celor decedați la Spitalul „Victor Babeș”

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, transmite condoleanțe familiilor celor decedați la Spitalul Victor Babeș din Capitală. Voiculescu spune că este o anchetă penală în curs și va solicita un control asupra problemelor tehnice care au dus la această tragedie.

Vlad Voiculescu spune că a aflat de tragedia de la Spitalul „Victor Babeș” la ora 18.30.

„Am sunat pentru a mă asigura că pentru pacienții COVID-19 se vor găsi locuri în alte spitale din București. Am mers apoi acolo pentru a vorbi cu medicii și conducerea spitalului. Cinci dintre ei au fost trasferați în siguranță. Trei dintre ei, din păcate, nu au putut fi salvați”, spune Voiculescu, pe pagina de Facebook.

Potrivit ministrului, o anchetă penală este în desfășurare.

Marți, ministrul Sănătății va solicita un control asupra problemelor tehnice care au dus la tragedia de la „Victor Babeș”.

Vlad Voiculescu a transmis condoleanțe pentru familiile îndurerate.

(sursa: Mediafax)

Premierul Cîțu, despre tragedia de la Victor Babeș: Cei vinovați trebuie să plătească

Premierul Florin Cîțu a anunțat că persoanele vinovate de producerea tragediei de la spitalul Victor Babeș vor fi pedepsite. Am cerut o anchetă rapidă și transparentă, a spus prim-ministrul.

Florin Cîțu a susținut o declarație la sediul Guvernului luni seara, după producerea tragediei de la spitalul bucureștean.

„Am cerut ca această anchetă să fie cât mai rapidă și cât mai transparentă pentru că vinovații trebuie să răspundă Suntem înt-un război de un an de zile, presiune pe spitale, pe secțiile ATI este foarte mare. Campania de vaccinare este singura soluție”, a spus premierul Florin Cîțu.

Șeful Guvernului a mai spus că autoritățile trebuie să comunice mai bine cu cetățenii în perioadele de criză.

„Am văzut că administratorii fug de comunicare, cetățenii au nevoie de informații, de aceea l-am adus cu mine pe domnul Raed Arafat”, a precizat Florin Cîțu.

Premierul le-a transmis condoleanțe rudelor celor vinovați