Connect with us

EDUCATIE

Schimbările din legile EDUCAȚIEI. După procesul de AVIZARE și adoptare, urmează votul în Parlament

Publicat


profesor scoala clasa catalog ore e1644100251124

În această săptămână urmează să intre în procedură de avizare interministerială proiectele viitoarelor legi ale educației, aflate în dezbatere publică, scrie Alba24.ro.

Ulterior, cele două acte normative vor ajunge în guvern pentru aprobare și apoi în parlament.

Ministrul Ligia Deca a spus că în jurul datei de 8 martie va începe procesul de avizare interministerială a celor două proiecte, iar după ce vor fi adoptate de guvern vor merge în parlament pentru dezbatere și adoptare.

Noile legi ale educației s-au bazat în primul rând pe proiectul România Educată al președintelui Klaus Iohannis.

Printre obiective se numără reducerea analfabetismului funcțional: 5 din 10 elevi de 15 ani au competențe matematice sub nivelul minim și 4 din 10 elevi citesc un text și nu pot formula o concluzie.

Principalele prevederi ale legilor educației, prezentate de Ligia Deca:

– Liceele pedagogice şi universităţile vor forma profesorii pentru învăţământ primar
– Liceele pedagogice și universitățile vor forma profesorii de învățământ primar
– Profesia didactică necesită studii superioare
– Se va înființa corpul de mentorat
– Masteratul didactic va include 80% practică – cei care se înscriu primesc bursă lunară egală cu salariul brut
– La 5 ani, cadrele didactice vor obține credite de formare
– Se înființează un centru național de formare didactică
– Salarizarea cadrelor didactice va fi progresivă, având la bază salariul mediu brut pe economie
– O propunere interesantă este aceea ca norma didactică să fie redusă pentru cadrele cu o vechime de peste 15 ani.

– Se acordă o primă în cuantum de două salarii de bază cadrelor didactice la data încetării de drept a contractului individual de muncă.

Principalele prevederi ale legilor educației – Bursele se vor mări:

– Bursele de merit vor creşte de la 200 de lei pe lună la 450 de lei pe lună
– Bursele de performanţă, care devin burse de excelenţă olimpică, vor avea valoare pentru cei care au premii la olimpiade naţionale – 700 de lei pe lună, pentru cei care aduc medalii de la olimpiadele naţionale – 1.000 de lei pe lună
– Elevii care câştigă medalii la sporturile olimpice organizate de federaţiile sportive naţionale vor beneficia de burse de merit.

– Elevii și părinții solicită eliminarea examenului de admitere la liceu din Legile Educației. Care sunt problemele semnalate
– Elevii de la liceele tehnnologice și vocaționale se pot înscrie la facultate. Cele trei rute liceale – teoretic, vocaţional, tehnologic – vor conferi şanse egale de acces în învăţământul superior.

– În aceastră situație, bacalaureatul de adaptează cu profilul liceal

Principalele prevederi ale legilor educației – Admiterea la liceu:

Evaluarea naţională rămâne în formula de acum – probe scrise la matematică, limba şi literatura română şi limba maternă.

Se introduce ideea de concurs de admitere la profilurile liceelor unde există concurenţă dovedită în ultimii ani dacă liceele vor să scoată aceste locuri prin concurs.

Ministerul Educației pregătește legea prin care profesorii nu mai pot face meditații cu elevii de la clasă. Ce sancțiuni riscă

Pentru acele profiluri pe care le doresc scoase la concurs liceele pot alege două probe pliate pe profil.

Exemplu: pentru Științele naturii pot alege chimia şi biologia în aşa fel încât să poată selecta dedicat pentru potrivirea cu profilul respectiv

Pentru 60% din locurile de pe profilurile vizate se poate da concurs, 40% din locuri rămânând în repartizare computerizată.

Din aceste 40%, prioritate pe 10% dintre acestea vor avea elevii cu cerinţe educaţionale speciale sau elevii de etnie rromă.

Repartizarea computerizată se va face după Evaluarea Națională și după concursul de admitere la liceu.

Subiectele vor fi standardizate, unice şi elaborate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare.

Se cere eliminarea examenului de admitere

Examenul de admitere este contestat deja. O petiție online pe platforma Declic cere eliminarea lui: ”Nu vrem să revenim la un sistem de admitere în licee care favorizează discriminarea elevilor și lipsa de corectitudine în organizarea examenelor”.

”Sistemul de învățământ public este puternic politizat, directorii sunt numiți politic și ușor de controlat de către cei cu bani și influență.

Astfel, nu avem nicio garanție că examenele organizate de fiecare liceu în parte vor fi corecte și lipsite de corupție”, scrie în textul petiției.

”În lupta acerbă pentru un loc la liceele de elită, elevii care vor face meditații cu profesorii din liceele populare vor fi favorizați.

Ei ar putea primi informații prețioase privind subiectele de examen. Totodată, lucrările lor de admitere ar putea fi verificate de aceiași profesori cu care au făcut meditații, nu de corectori imparțiali, din alte județe, așa cum se întâmplă la Evaluarea Națională” se mai arată în textul petiției.

Principalele prevederi ale legilor educației – Bacalaureat:

Examenul de Bacalaureat se pliază pe fiecare profil: se va organiza Bac-ul tehnologic la liceele de profil.

Vor fi două probe de competenţe lingvistice – limbă străină I, limbă străină II. În plus, va exista o probă complementară pentru competenţe de bază.

Pentru profilul uman, această probă va fi la matematică sau la ştiinţe ale naturii, iar pentru profilul real va fi o probă la alegere din disciplinele socio-umane: istorie, logică, filosofie sau psihologie. Notarea se va face pe sistem admis/ respins.

În sesiunile de vară și de toamnă ale examenului de bacalaureat elevii clasei a XII-a vor avea mai puține discipline de examen, pentru că probele de competențe lingvistice pentru limba 1, limba 2, probele de competențe digitale și proba de competență complementară vor putea fi susținute din timpul anului școlar

Principalele prevederi ale legilor educației – Învățământ universitar: mandate limitate pentru rectori

Mandatele rectorilor sunt limitate, dar legea nu se va aplica retroactiv.

Durata unui mandat de rector este de cinci ani, adică orice rector, chiar dacă a stat în funcție mulți ani până acum, mai poate sta încă 10.

Un mandat poate fi înnoit doar o singură dată, iar o persoană nu poate fi rector în aceaşi universitate mai mult de zece ani de acum încolo, indiferent de întreruperile celor două mandate.

Ce facem cu acuzațiile de plagiat

Nu se mai poate renunţa unilateral la titlul de doctor. Tezele devin documente publice. Înainte de susţinerea lor există 90 de zile în care ele vor sta într-o platformă publică, astfel încât oricine doreşte să le poată consulta şi să poată sesiza eventuale abateri de le etica universitară înainte ca teza să fie susţinută în comisia respectivă.

Universităţile analizează în primă instanţă sesizările de plagiat.

În cazul în care există suspiciuni cu privire la rezoluţia dată de către Comisia de Etică a universităţii, CNATDCU va rezolva contestaţiile

În cazul în care CNATDCU decide că o teză este plagiată, există o direcţionare clară legală pentru ca cei care au emis diploma, adică rectorul să meargă în instanţă şi să ceară anularea titlului sau dacă nu a produs încă efecte juridice, o poate revoca

Se poate retrage acreditarea domeniului din cadrul universităţii ca instituţie organizatoare de doctorat, ceea ce înseamnă retragerea dreptului universităţii de a mai admite noi studenţi la doctorat.

”În cazul în care se constată abateri mai grave sau repetate, se poate merge până la retragerea autorizaţiei de funcţionare a instituţiei de învăţământ superior”, a spus Ligia Deca.

Sunt prevăzute şi sancţiuni pentru conducătorii de doctorat, membrii comisiei de susţinere sau alte persoane implicate în incidente dovedite de fraudare în procesul de emitere a titlurilor de doctor.

Profesorii cercetaţi pentru violenţă împotriva elevilor nu vor mai putea să intre la clasă

Noile legi ale Educaţiei conţin și proceduri clare de semnalare şi intervenţie în situaţiile de violenţă şcolară, inclusiv bullying.

O noutate este faptul că profesorii cercetaţi pentru violenţă împotriva elevilor nu vor mai putea să desfăşoare activităţi didactice cu elevii, dar vor primi drepturile salariale.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

U-BT Cluj, la un pas de finala Ligii Naționale. A învins-o din nou pe FC Argeș Pitești, scor 100-74

Publicat

De

O singură victorie o mai desparte pe U-BT Cluj de finala Ligii Naționale. Echipa a câștigat și al doilea meci cu FC Argeș Pitești, scor 100-74.

U-Banca Transilvania mai are nevoie de o singură victorie pentru a merge în finala Ligii Naționale. „Studenții” au jucat la un nivel ridicat și în al doilea meci cu FC Argeș Pitești, încheiat la scorul de 100-74. Astfel, trupa clujeană conduce seria cu 2-0, ambele partide fiind adjudecate la diferențe confortabile.

U-BT Cluj, la un pas de finala Ligii Naționale

Richard și echipa sa au evoluat din nou cu intensitate, reușind să se distanțeze pe tabela de marcaj încă din primele minute. Astfel, coșul lui Jarell Eddie a făcut ca tabela să indice 16-3 după nici 5 minute de joc. „Alb-negrii” au continuat să exceleze în ofensivă, iar Mokoka a adus ultimele puncte ale actului inaugural, stabilind scorul la 27-13. În sfertul secund, U-Banca Transilvania a rămas la fel de concentrată.

„Studenții” s-au luptat la recuperare și au putut lansa contra-atacuri la care Piteștiul nu a găsit răspuns. Bryce Jones a imprimat viteză jocului, furnizând atât puncte, cât și pase decisive. La rândul său, Jarell Eddie a ridicat publicul în picioare prin triplele sale, astfel că U-Banca Transilvania a beneficiat inclusiv de 33 de puncte avantaj.

Silvășan: „Nu vrem să ne relaxăm”

Mihai Silvășan, antrenorul echipei, s-a declarat mulțumit de rezultatul meciului, arătând că echipa trebuie să trateze, în continuare, fiecare meci cu maximă seriozitate.

„A fost un meci frumos din punctul nostru de vedere, victoria ne bucură. De mâine ne concentrăm pentru următorul meci de la Pitești, nu vrem să ne relaxăm. Trebuie să ne antrenăm cum trebuie și fiecare meci să îl tratăm cu maximă seriozitate”, a declarat Silvășan.

„A fost un meci grozav, pe care l-am început așa cum ne-am dorit. Am respectat planul de joc și am evoluat bine pe ambele faze. Trebuie să ne păstrăm concentrarea, să nu devenim prea comozi. Ne așteptăm să fie dificil acolo, cu publicul lor. Fanii sunt grozavi, apreciez tot ce fac pentru noi. Sunt printre cei mai buni fani pe care i-am văzut vreodată!”, a spus Jarell Eddie, jucător U-Banca Transilvania.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Accident cu patru mașini, la intrarea în Florești. O tânără a ajuns la spital

Publicat

De

Un accident s-a petrecut sâmbătă seară, la intrarea în Florești. Au fost implicate patru mașini, dintre care una s-a răsturnat.

Pompierii din Cluj-Napoca și Florești au intervenit sâmbătă seară la un accident rutier petrecut pe raza localității Florești. La momentul sosirii, ocupanții erau ieșiți din mașini.

Patru mașini au fost implicate, iar una dintre ele s-a răsturnat pe marginea părții carosabile.

O tânără de 20 de ani a fost transportată la spital pentru îngrijiri medicale de specialitate.

„Pompierii din cadrul Punctului de Lucru Florești și a Detașamentului 2 Cluj-Napoca au intervenit, de puține momente, la un accident rutier petrecut pe DN1 E60, la intrarea în localitatea Florești.

La fața locului au ajuns o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj SMURD, unde au găsit patru autoturisme avariate, dintre care unul răsturnat, cu ocupanții ieșiți din acestea.

Nouă persoane au fost consultate la fața locului, dintre care o tânără, în vârstă de aproximativ 20 de ani, este transportată la spital pentru îngrijiri medicale. Conform primelor evaluări aceasta era conștientă și cooperantă”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Ramona Strugariu, copreședinta REPER, și-a lansat candidatura la Primăria Cluj-Napoca

Publicat

Eurodeputata Ramona Strugariu, copreședinta Partidului REPER, și-a lansat sâmbătă candidatura la primăria Cluj-Napoca. La eveniment au participat fostul premier şi comisar european, Dacian Cioloș, eurodeputatul Dragoș Pîslaru și reprezentanți ai societății civile clujene.

Ramona Strugariu a vorbit despre prioritățile sale pentru primăria Cluj-Napoca, precum și despre motivele care stau la baza deciziei ei de a-și asuma această candidatură.

Ea își dorește, printre altele, o administrație deschisă și transparentă, care să asculte cetățenii, interesată în mod real de problemele din cartierele lor, dar și care să încurajeze clujenii să se implice în procesul decizional şi în viața comunității în care trăiesc, după modelul altor orașe europene.

Aplicație pentru clujeni, lansată de REPER

Potrivit acesteia, Partidul REPER a dezvoltat deja o aplicație în acest sens, pe care o va lansa în curând și unde clujenii vor putea semnala punctual problemele lor.

„Îmi doresc o dezvoltare urbană care să țină cont de nevoile oamenilor. De la nevoile acute, din cartiere fără infrastructură școlară, recreațională, cu străzi cu un regim juridic incert sau neconectate, până la proiectele bune, cu investiții masive, care trebuie să se întâmple. Sunt peste 4 miliarde de euro angajați declarativ în proiecte majore de infrastructură, dar ele nu se pot realiza simultan și cel puțin o parte dintre ele trebuiau deja realizate, ca maximă prioritate, mă gândesc în mod special la centura ocolitoare și trenul metropolitan”, a declarat Ramona Strugariu privind dezvoltarea infrastructurii din oraș.

Un oraș mai verde

Totodată, printre prioritățile amintite în timpul lansării de candidatură, se numără și mai multe inițiative pentru un oraș verde, rezilient climatic, cu cât mai puțină poluare pentru locuitorii săi:

„Lansez din prima luna de mandat proiectul «Fiecare clujean cu copacul lui», iar până la final de mandat, pe lângă extinderea spațiilor verzi din oraș, trebuie să mai plantăm împreună o pădure pentru Cluj. Ca să ajungem la standardele OMS și de reziliență climatică, ne trebuie 50 mp de spațiu verde pentru fiecare om din oraș. În Valencia, campioana verde europeană în 2024, 97% dintre locuitori se află la 300m de o arie urbană verde.  Someșul are un potențial foarte mare din perspectiva biodiversității. Trebuie să continuăm îmbunătățirea culoarului verde albastru până când suntem mândri de acest proiect”, a mai arătat copreședinta REPER.

Strugariu: „Îmi doresc un hub pentru tineret la Cluj Napoca”

Ramona Strugariu promite şi un oraş care să încurajeze familiile tinere şi tineretul să rămână în Cluj Napoca.

„Clujul, desi este un spatiu universitar atât de mare, îmbătrânește, de fapt. Indicele de îmbătrânire demografică este aici de 125,6 persoane vârstnice la 100 de tineri, mai mare decat media națională. (121,2 – 100)

Este vital să avem la Cluj Napoca o administrație care să adreseze problema locuirii, a locurilor de muncă pentru tineri, a activităților pentru tineret.

Administrația locală poate fi un facilitator important şi poate negocia cu dezvoltatorii imobiliari pentru ca, etapă cu etapă, să avem un fond consistent de locuințe accesibile pentru tineri la Cluj Napoca.

Creşele, gradinițele – tot ce înseamnă infrastructură pentru educație – fac parte dintr-un program atent la nevoile oamenilor tineri şi activi profesional.

Îmi doresc un hub pentru tineret la Cluj Napoca şi un oraş mai ofertant pentru antreprenorii noilor generații, mai predictibil pentru un mediu de afaceri tânăr care îşi dezvoltă deja proiectele în comunitate şi aşteaptă ca administrația să fie un partener. Vreau pe site-ul primăriei o hartă cu oportunități de finantare europeană pentru tineri, bani europeni pentru IMM-uri, pentru energie verde; sunt ghiduri publicate deja de mine ca europarlamentar, le facem bune practici la Cluj.

Un oraş al tinerilor înseamnă și sprijin pentru cei vulnerabili/uitați/instituționalizați – de la banalele documente de identitate până la un plan pentru viitor la care administrația poate pune umărul, cu programe de orientare pentru cariera profesională sau oportunități de ucenicii.

Îmi doresc să facem noi paşii către tineri şi să propunem programe de stagii în administrație publică locală pentru ei”, a mai precizat Ramona Strugariu.

Banii europeni, folosiți „cu cap și cu viziune”

În încheiere, candidata Partidului REPER la Primăria Cluj-Napoca a declarat ca vrea să folosească cât mai mult banii europeni cu cap şi cu viziune, pentru proiecte în beneficiul direct al clujenilor.

„Cred în investiții eficiente în primul rând, nu grandioase înainte de orice altceva. Cred în oameni care participă la viața oraşului lor. Cred în colaborarea politică şi în dialog pentru obiectivele comunității, cu oricine şi oricât este nevoie, ca să ajungem acolo unde îşi doresc oamenii”, spune Ramona Strugariu.

Cine sunt candidații pentru Consiliul Local Cluj-Napoca?

Odată cu lansarea candidaturii la primărie, Partidul REPER și-a lansat și lista de consilieri locali și județeni, din care fac parte ingineri, specialiști IT, profesori și directori ai unor companii multinaționale de succes. De pe lista Partidului REPER pentru consiliul local, deschisă de Ramona Strugariu, fac parte Iulia Costache, Mihai Bulboacă, Alexandra Holom, Adela Șpaimoc, în timp ce lista pentru consiliul județean e deschisă de Camelia Sălcudean, Marius Popa, Viorica Bold, Mihai Bulboacă și Florina Russu.

Ramona Strugariu este copreședinta Partidului REPER și eurodeputată în mandatul 2019-2024, cu o experiență de aproape 10 ani în politici publice europene. De profesie juristă, a luptat activ în primul mandat în Parlamentul European pentru combaterea corupției, protejarea intereselor financiare ale românilor, consolidarea libertății presei și integrarea Republicii Moldova în Uniunea Europeană.

Totodată, a negociat, în numele întregului Parlament European, Directiva europeană anticorupție și Pachetul legislativ pentru combaterea spălării de bani. Conform organizațiilor independente de analiză a activității parlamentarilor, se află în topul celor mai influenți politicieni din Parlamentul European: top 5 europarlamentari în domeniul justiției, afacerilor interne și migrației, top 15 buget și top 20 afaceri instituționale şi constituționale.

Totodată, în 2020, organizația VoteWatch Europe a plasat-o pe locul doi ca activitate legislativă în Parlamentul European, la numărul de amendamente şi propuneri formulate la diverse rapoarte, iar în 2024 Politico a numit-o drept unul dintre cei mai activi membri ai Parlamentului European pentru numărul de amendamente depuse și consemnate, 10.427.

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Elevii clujeni au dominat podiumul la Olimpiada Națională de Pedagogie și Psihologie

Publicat

Clujul „a făcut legea” la Olimpiada Națională de Pedagogie și Psihologie. Toți elevii participanți au luat premii.

Elevii clujeni au obținut rezultate remarcabile la Etapa națională a Olimpiadei de Pedagogie și Psihologie, desfășurată între 24-27 aprilie la Buzău. Toți elevii clujeni participanți au plecat acasă cu premii.

Rezultatele pe clase și profesori:

Profesor coordonator (proba A, proba B): Lungu Ștefania

  • Chira Iemima – XI A premiul I;
  • Ghițe Antonia – X B – premiul II;
  • Șandru Iulia -XI A – premiul II;
  • Drînda Stefania – XIA – premiu special;

Prof coordonator (proba A, proba B): Nicoleta Meseșan

  • Vatca Alexia – X A – premiul I
  • Dalia Pop – XII B – premiul II
  • Morar Alexia – X A – mențiune.

Felicitări tuturor!

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax