Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Scandal între poliţişti. Un poliţist clujean dă de pământ cu poliţia locală şi cu ministrul Vela. “Nu poţi să-i spui poliţist unui paznic de panseluţe”

Publicat


Un poliţist clujean acuză faptul că un paznic de cimitire şi de panseluţe devine peste noapte poliţist, cu referire la poliţia locală. Poliţistul îi arată obrazul şi ministrului Afacerilor Interne, Marcel Vela.

 

N-are nicio treabă cu munca de poliţie

“Nu doar noi, polițiștii români, ci și întreaga societate românească „urlăm din toți rărunchii”, de ani de zile, că nu este normal ceea ce se întâmplă! Nu poți să-i spui, așa, peste noapte, unui paznic de cimitire și panseluțe, care n-are nicio treabă cu munca de poliție că a devenit… POLITIST! Și nu orice polițist, ci unu’ pur-sânge, BRAV, care face cât 2 polițiști români din M.A.I…cel puțin din punct de vedere al salariului încasat! Bine c-ați realizat și dumneavoastră, domnule ministrul VELA! E un mare pas înainte și gândim că nu este încă totul pierdut”, susţine Marius Bărbulescu, comisar de poliţie la Şcoala de Agenţi de Poliţie din Cluj şi preşedinte al Sindicatului Polițistilor „Mihai Viteazul”.

 

D-le Vela, la jocuri de imagine ne-aţi arătat tuturor că sunteţi expert

Poliţistul clujean îl ironizează pe ministrul Marcel Vela şi sugerează că acesta nu se ţine de cuvânt.

“Sperăm să nu fie doar o simplă vorbă aruncată în vânt, un simplu joc de imagine. Nu de alta, dar până acum, la capitolul acesta, ați plusat din plin și ne-ați arătat tuturor că sunteți expert! Până să stăm la masă, să „facem și desfacem locala”, poate vă amintiți, domnule VELA că ați făcut o promisiune polițiștilor români și vă faceți timp să o și onorați, respectiv să puneți în aplicare Decizia CCJ 51 din 2019! Știți, vorba unui „clasic în viață”, au trecut… DECÂT 6 LUNI! Să vă mai amintim că trăim în România, stat european, de drept (nu bananier!), în care nimeni nu este mai presus de Lege. N-are rost, noi știm că dumneavoastră cunoașteți lucrul acesta…atât de simplu…”, mai arată poliţistul clujean.

Afirmaţiile poliţistului clujean vin în contextul în care Ministrul de Interne, Marcel Vela, a vorbit despre diferenţele dintre Poliţia Locală şi cea naţională, aflată în subordinea M.A.I. Vela spune că este nevoie de o diferenţiere clară, de la uniforme şi maşini până la situaţia salariilor. Un angajat de la Poliţia Locală care păzeşte parcurile din Timişoara câştigă 8-9000 de lei pe lună, iar un poliţist din cadrul M.A.I câştigă jumătate.

(M.Avram)

vezi şi:

FOTODOCUMENT. Războiul panseluţelor la Cluj. Poliţia locală ameninţă Şcoala de poliţie cu judecata

EXCLUSIV. Poliţiştii locali din Cluj-Napoca, în grevă japoneză! Nemulţumiţi de declaraţiile ministrului cu salariile şi că-s făcuţi panseluţe

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Maria Costea

    mai 5, 2020 la 11:36 pm

    Felicitarii pentru tot ce faceti pentru noi@

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Mașină în flăcări pe Centura Apahida-Vâlcele

Publicat

Pompierii din Cluj-Napoca au intervenit, sâmbătă dimineață, pe Centura Apahida-Vâlcele, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un autoturism.

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această dimineață pentru a stinge un incendiu care s-a manifestat la un autoturism aflat pe centura Apahida-Vâlcele.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această dimineață pentru a stinge un incendiu care s-a manifestat preponderent la compartimentul motor al unui autoturism aflat pe centura Apahida-Vâlcele. Solicitarea a venit în jurul orei 06.50, iar incendiul a fost stins în limitele găsite. Din fericire, nu au existat persoane care să solicite îngrijiri medicale, flăcările izbucnind, cel mai probabil, din cauza unei defecțiuni electrice”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Un nou COD GALBEN de vreme rea pentru Cluj. Ploi, vijelii și grindină în zona montană, până duminică

Publicat

De

Vijelii la Cluj

Vremea instabilă persistă la Cluj, în zona de munte.

Sunt așteptate ploi torențiale, vijelii, dar și căderi de grindină.

Un nou COD GALBEN de vreme rea pentru Cluj

Administrația Națională de Meteorologie a emis un nou Cod Galben de instabilitate atmosferică pentru zona montană a Clujului. Avertizarea este în vigoare începând de sâmbătă, 26 aprilie, ora 10.00 și până duminică, 27 aprilie, ora 10.00.

Potrivit meteorologilor, în această perioadă vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată. Aceasta se va manifesta prin averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului (viteze de 50-70 de kilometri pe oră, vijelii și căderi de grindină.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor fi de 20-30 de litri pe metru pătrat și izolat de peste 50 de litri pe metru pătrat.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

STUDIU. Sistem de ESCROCARE la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate din Europa

Publicat

Înșelătorii vânzare mașină rulată

Un sistem de escrocare la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate face ravagii în Europa. Vânzătorii necinstiți au folosit bucăți de țesătură în loc de airbag-uri.

Aproximativ 16.000 de mașini – numărul de vehicule pe care gruparea infracțională le-a adus din Statele Unite și Canada în țările europene începând cu 2020. Evaziunea fiscală se ridică la peste 31 de milioane de euro, iar mașini care au suferit daune atât de importante încât pun în pericol viața șoferilor și a pasagerilor au fost vândute în diferite țări europene.

STUDIU. Sistem de ESCROCARE la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate din Europa

Autoritățile din  Lituania și Germania și-au unit forțele și au identificat o metodă la scară largă de a escroca cumpărătorii de mașini rulate din Europa.

Escrocii operau în multe țări europene

Autoritățile din Lituania aduc la cunoștința publicului că gruparea infracțională activează în mai multe țări europene printre care și Germania, Lituania, Letonia, Estonia, România, Ungaria, Ucraina, Portugalia, Țările de Jos și Belgia.

Potrivit oamenilor legii, a fost declanșată o anchetă preliminară pentru evaziunea fiscală comisă de un grup infracțional. În cadrul anchetei s-a descoperit și că mașinile importate erau reparate foarte slab, resturi de țesături sau îmbrăcăminte fiind „instalate” în locul airbag-urilor. Câteva dintre aceste vehicule au fost deja identificate în Germania și scoase de pe drumuri, dar numărul exact de mașini de acest fel care sunt încă în uz rămâne necunoscut.

Daunele ascunse sunt încă o problemă răspândită în Europa de Est

Informațiile carVertical, companie de date istorice auto, arată că în cadrul tranzacțiilor transfrontaliere cu mașini second hand – reprezentând 1 din 20 de vehicule vândute în Europa – sunt șanse deosebit de mari să se comită fraude. Cercetările anuale ale carVertical pentru calcularea Indicelui de Transparență a Pieței au arătat că țările cele mai puțin transparente sunt Ucraina, Letonia, Lituania, România și Estonia.

O proporție mare de mașini care au kilometrajul dat înapoi și care au suferit daune, un parc de vehicule învechit și rate ridicate de import fac ca aceste piețe să fie considerate extrem de netransparente și riscante.

Consumatorii est-europeni au de obicei o putere de cumpărare mai mică în comparație cu cei din Europa de Vest. Prin urmare, există o cerere ridicată pentru mașini mai ieftine, cele rulate fiind deseori preferate în detrimentul celor noi. Importatorii și dealerii profită de acest tip de cerere aducând vehicule mai vechi sau deteriorate din țările europene mai bogate sau din SUA și vânzându-le la prețuri mai mici.

Datele carVertical evidențiază și faptul că aproximativ 7,2 % dintre mașinile importate în Europa provin din Statele Unite ale Americii. O parte semnificativă dintre acestea sunt vehicule avariate care au fost achiziționate la licitațiile susținute de companiile de asigurări, vehicule care sunt adesea reparate și revândute la prețuri atractive.

„Sunt dese cazurile în care o mașină este deteriorată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta”

Statisticile și numărul cazurilor depistate de fraudă subliniază faptul că este esențial să verificați istoricul oricărei mașini rulate pe care vreți s-o achiziționați deoarece acestea v-ar putea pune viața în pericol din cauza daunelor suferite în trecut.

„Sunt dese cazurile în care o mașină este deteriorată într-o țară, reparată ieftin și apoi vândută în alta. Multe vehicule care au fost implicate în accidente majore în SUA sunt importate în Europa. Un raport care prezintă istoricul mașinii vă permite să aflați ce părți ale vehiculului au fost avariate și la cât au fost estimate costurile reparațiilor. Puteți împărtăși aceste informații cu un mecanic profesionist ca acesta să poată inspecta cu atenție modul în care au fost reparate zonele afectate”, spune Matas Buzelis, expert auto din cadrul carVertical.

Țările din Europa de Vest se confruntă cu pierderi mai mari

Ascunderea daunelor nu este singurul tip de înșelătorie pe care samsarii de mașini o folosesc pentru a profita de pe urma cumpărătorilor de vehicule second hand. În martie 2025 carVertical a estimat că fraudele care implică falsificarea kilometrajului costă țările europene în jur de 5,3 miliarde EUR anual, chiar și într-un scenariu conservator. Impactul real poate fi mai mare având în vedere că multe cazuri rămân nedetectate.

Chiar dacă modificarea odometrului este o problemă serioasă care costă economiile europene miliarde de euro în fiecare an, deciziile luate de guvernele anumitor țări sunt mai favorabile vânzătorilor de mașini necinstiți decât cumpărătorilor de mașini second hand. Acest lucru se datorează implementării fragmentate a GDPR, drepturilor de acces ale persoanelor vizate, dificultăților de schimb transfrontalier de date și altor dificultăți care complică în mod semnificativ accesul cumpărătorilor de mașini rulate la istoricul mașinilor pe care vor să le cumpere.

„Astăzi, informațiile esențiale din istoricul vehiculelor cum ar fi kilometrajul, accidentele, înregistrările de proprietate și numerele VIN rămân captive în bazele de date ale corporațiilor private sau în bazele de date naționale, creând condiții perfecte pentru comiterea de fraude în cadrul tranzacțiilor transfrontaliere”, spune Rokas Medonis, CEO al carVertical.

Cele mai recente cercetări au mai arătat că, deși fraudele care implică modificarea odometrului sunt o problemă larg răspândită, impactul lor financiar este mai mare în Europa de Vest comparativ cu țările din Europa de Est.

Evaluând numărul de mașini verificate de carVertical, valoarea lor medie de piață și rata de fraudă din fiecare țară, studiul estimează că Regatul Unit pierde anual în jur de 1,4 miliarde de euro din cauza manipulării odometrelor, Franța pierde 1,15 miliarde de euro, iar Germania 1,1 miliarde de euro.

Citește mai departe

EVENIMENT

Mașină răsturnată între Băișoara și Iara. Un bărbat transportat la spital

Publicat

SMURD

Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au intervenit, vineri seara, la un accident rutier petrecut între localitățile Băișoara și Iara. În accident a fost implicat un singur autoturism care, din primele date, s-a răsturnat.

”În interior s-a aflat încarcerat un bărbat de aproximativ 28 de ani, pe care echipajul de la Garda Băișoara l-a extras în siguranță.

Acesta a fost în permanență conștient și cooperant, prezentând multiple traumatisme. Victima este transportată în aceste momente la spital. La misiune iau parte o autospecială cu modul de descarcerare, o ambulanță SMURD și un echipaj SAJ.”, arată ISU Cluj

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate