Connect with us

EVENIMENT

Sabin Sărmaș a cheltuit peste 25.000 de euro pe reclame electorale pe Facebook pentru alegerile locale din 9 iunie

Publicat


sabin sărmaș

Candidatul independent la Primăria Cluj-Napoca, Sabin Sărmaș, a cheltuit peste 25.000 de euro pe reclamă electorală pe rețeaua socială Facebook în perioada martie – iunie 2024. O parte din bani i-au fost împrumutați de către tatăl său.

Prezent la podcastul Contraste de pe Cluj24, realizat de jurnalistul Florin Danciu, Sărmaș a făcut precizări referitoare la studiul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universității ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca, din care reieșea că a avut 447 de reclame electorale plătite pentru alegerile locale.

Potrivit unei interogări a platformei Meta, care deține rețeaua Facebook, Sărmaș a cheltuit din 15 aprilie 2019 până în 9 iunie 2024 pe sponsorizări și reclame electorale, peste 220.000 de lei (aproximativ 45.000 de euro), din care peste jumătate, 125.300 de lei (peste 25.000 de euro) în perioada martie – iunie 2024, în precampanie și în campania electorală pentru alegerile locale din 9 iunie.

Bani din economii și din împrumut

”În campania electorală, cei 33.000 de euro pe care a trebuit să îi folosesc, atât poate un independent, am fost foarte riguroși, 125.000 de lei, cred. Asta-i campania cu pre-campania.

În campanie știu că am cheltuit pe Facebook vreo 8.000 de euro, deci asta înseamnă vreo 40.000 de lei. Am mai cheltuit înainte vreo 60.000. Cu tot online-ul, cu ce am mai avut, încă vreo 30.000 înainte.

Ăștia din campanie, banii i-am împrumutat de la tata, mi-a dat împrumut. Înainte de campanie, am economii și am primit sprijin de ici – colo, dar după cum vedeți, sumele sunt derizorii.

TikTok e gratis

Eu când aud poveștile astea cu finanțări, sunt oameni care bat câmpii, cum n-am pomenit în viața mea.

Pentru că ei sunt captivi unor sisteme în care toarnă bani cu găleata, ăsta-i adevărul, în mod ineficient.

TikTok-ul e gratis. E super gratis.

Producția, trebuie să recunosc aici, la producție, echipa cu care am lucrat, a făcut muncă și aproape benevol.

E o prietenie acolo între noi, e o relație de prietenie, au fost primii care au crezut în proiectul meu”, a explicat Sărmaș.

Ca și candidat independent, acesta a avut dreptul, potrivit legii, să cheltuie 165.000 de lei (33.000 de euro), bani pe care îi va recupera după decontarea la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).

Prietenii din echipă

Din echipa sa de campanie au făcut parte, printre alții, Vlad Mercori și Raluca Feher.

Vlad Mercori este specialist în internet marketing, CEO StakeBorg și unul dintre principalii promotori ai tehnologiei blockchain în România.

Raluca Feher este mintea creativă din spatele unor campanii de publicitate  precum „Zânul” Băncii Transilvania, „Fainoșagul” pateului Ardealul, Fulga – „Ce vacă sunt”, dar și a unor reclame virale pentru ING Bank sau Zaraza.

Cu o experiență de peste 20 de ani în media și publicitate, Raluca a debutat în presă la Brașov și a lucrat, printre altele, la ProTV, la ziarul Curentul și revista Capital, după care a intrat în industria publicității.

Urmăriți joi dimineață la ora 8,30 podcastul Contraste de pe Cluj24 cu Sabin Sărmaș unde puteți afla alte detalii despre alegerile locale în care acesta s-a clasat pe locul 2 după Emil Boc în cursa pentru Primăria Cluj-Napoca, obținând 37.017 voturi (29,41%)




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate