EVENIMENT
RIVUS Mall, proiect inspirat din dorințele clujenilor: parc, funcțiuni culturale și de divertisment, Fresh Market, branduri noi
RIVUS, cel mai nou proiect al grupului IULIUS, va deveni unul dintre cele mai complexe proiecte de tip mixed-use de regenerare urbană din țară. Dezvoltat pe fosta platformă industrială Carbochim din Piața 1 Mai, întregul ansamblu a fost conceput în așa fel încât să răspundă la nevoile comunității, exprimate în cadrul a mai multor consultări online sau sub forma unor evenimente publice, dar și prin studii de piață, realizate de IRES.
Astfel, proiectul reunește în același loc funcțiuni pentru întreaga familie, de la un parc ce se întinde pe 5,2 hectare, o grădină japoneză, centru dedicat artelor performative, sală de spectacole, centre interactive de entertainment, până la peste 400 de magazine, unele în premieră pentru regiune, aproximativ 30 de restaurante-concept, zone recreative, piste de biciclete, deschidere la Someș, Fresh Market și spații de birouri premium.
RIVUS este Parte din Cluj. Demers ce reprezintă rezultatul a trei ani investiți de compania IULIUS pentru a transforma o incintă industrială în cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, conceput după aspirațiile și așteptările clujenilor. La 15 minute de centrul orașului, RIVUS valorifică istoria industrială a locului și conexiunea cu Someșul într-un concept sustenabil, orientat spre viitor, integrat ca parte din oraș și deschis pentru oameni.
Parte din Cluj
RIVUS este un proiect INSPIRAT DIN CEEA CE ÎȚI DOREȘTI. Reprezintă viziunea clujenilor transpusă într-un concept unic, cu spații naturale generoase, care să îmbrace zona în verde, cu acces la cultură și la o viață socială vibrantă, cu perspectivele unei dezvoltări armonioase, din care fiecare facem parte.
„Timp de trei ani, am construit, alături de comunitate, specialiști și autorități, conceptul unui proiect care se inspiră din istoria locului, din viziunea pentru viitor a orașului și, cel mai important, din dorințele clujenilor. RIVUS a ajuns acum la forma care îl face Parte din Cluj.
Acest lucru a fost posibil prin implicarea comunității, ce ne-a ghidat prin consultările, sondajele, acțiunile și părerile exprimate activ în a dezvolta conceptul unui proiect care să contribuie real la dezvoltarea orașului și în care fiecare să-și regăsească din așteptările pe care le are, de la prezent și de la viitor.
Suntem recunoscători tuturor celor care au contribuit, sub orice formă, la acest demers, care credem că reprezintă o manieră participativă, responsabilă și sustenabilă de dezvoltare urbană”, a declarat Sorin Guttman, Project Manager RIVUS.
Verde, așa cum îți dorești
92% dintre clujenii intervievați printr-un sondaj IRES despre proiect au spus că grădina urbană este printre cele mai importante funcțiuni pentru ei, așteptare care se materializează prin RIVUS Gardens.
Noul parc se va întinde pe 52.000 mp și va transforma o fostă zonă industrială într-o oază verde, unde natura se îmbină armonios cu arhitectura modernă. Cu alei umbroase, peste 700 de copaci maturi și 100.000 de plante de diferite dimensiuni, dar și cu spații pentru evenimente în aer liber, parcul va deveni un loc de relaxare și de recreere.
În continuarea parcului va fi amenajat și malul Someșului, oferind clujenilor posibilitatea de a se bucura de promenadă pe malul apei, picnic în aer liber sau plimbări cu bicicleta. RIVUS Gardens se va conecta cu Parcul Armătura și Parcul Feroviarilor, reamenajate recent, contribuind la crearea unei zone verzi de peste 130.000 mp în nordul orașului.
Live arts, așa cum îți dorești
RIVUS va fi cea mai captivantă destinație de entertainment din inima Transilvaniei, un loc vibrant, care va oferi experiențe multiple, culturale, de distracție și sociale. Proiectul va include un centru de arte performative și o sală de spectacole, funcțiuni culturale în premieră pentru România, ca parte a unui proiect real estate, reprezentând printre cele mai importante componente pentru 78% dintre clujenii intervievați.
Centrul de arte performative va fi noua destinație a uneia dintre cele două clădiri cu valoare ambientală păstrate și conservate prin intermediul proiectului – hala cu arcade. Funcțiunile culturale vor fi spații de exprimare pentru talentele locale, în forme cât mai variate, de la spectacole la expoziții, de la ateliere la festivaluri.
Cea de-a doua clădire emblematică pentru fosta platformă industrială, clădirea administrativă de cărămidă, se va transforma în coworking și spații de servicii. De altfel, în proiect vor fi 15.000 mp de spații de birouri premium, care vor contribui la consolidarea prezenței locale a unor companii multinaționale, susținând economia competitivă a orașului prin inovare și antreprenoriat.
Experiențe pentru familie, așa cum îți dorești
RIVUS va deveni cel mai amplu lifestyle center din România și un nucleu esențial pentru segmentul de entertainment, oferind experiențe inovatoare și concepte unice pe piață, inspirat de cei 89% dintre clujeni care își doresc noi concepte de petrecere a timpului liber în noua parte din Cluj.
Experiențe interactive pentru întreaga familie vor fi oferite de centrele de family entertainment, unde vor fi accesibile activități care pun adrenalina în mișcare: zone de cățărare, trambuline, circuite cu obstacole, gaming, experiențe imersive și simulatoare.
Noi oportunități de petrecere a timpului liber oferă și multiplexul cinematografic, care va aduce în premieră în regiune experiențele de vizionare high-quality și cele mai noi tehnologii existente în domeniu. În premieră, RIVUS va invita publicul într-un open-air cinema, un concept care transpune poveștile de film într-un cadru natural spectaculos și unic.
Evenimente în aer liber, facilități sportive indoor și outdoor, dar și concepte educaționale vor completa vizita în RIVUS, proiectul ce va oferi cel mai variat mix pentru petrecerea timpului liber, pentru toate vârstele.
Noi branduri, așa cum îți dorești: 68% dintre clujeni își doresc noi magazine, restaurante și cafenele
RIVUS va reuni în același loc peste 400 de branduri, de la cele accesibile tuturor categoriilor de public, până la cele premium, de renume internațional, dar și concepte de anvergură pe segmentul home&deco, jucării, health&sports, spații de servicii, centre de entertainment, librărie și funcțiuni educaționale, sportive, restaurante și cafenele, food court, fresh market, hub medical etc.
RIVUS Mall va integra branduri care se află în topul dorințelor exprimate de clujeni, premiere regionale, atât pe segmentul fashion, cât și concepte specializate.
RIVUS va integra cel mai divers mix de food & beverages din Transilvania, oferind experiențe culinare cu specific internațional atât prin intermediul unui food court amplu, cât și prin cele aproximativ 30 de locații-concept, restaurante și cafenele tematice, cu terase exterioare care vor asigura priveliște spre parc.
Fresh Market, așa cum îți dorești
În premieră pentru regiune, RIVUS propune Fresh Market, un spațiu dedicat producătorilor și antreprenorilor locali, unde aceștia vor expune cele mai proaspete produse, fie gata de preparat în fața publicului, fie perfecte pentru a fi savurate acasă.
Fresh Marketul va răspunde dorinței clujenilor de a accesa produse autentice, cultivate și preparate cu grijă de oamenii locului. Asta pentru că 89% dintre clujeni ne-au spus că vor acest concept în proiect, o platformă de conectare între producătorii locali și comunitate, dar și o exprimare a identității locale.
Accesibilitate, așa cum îți dorești
82% dintre clujeni vor parcări, poduri rutiere și pietonale care să îmbunătățească infrastructura în zonă. RIVUS va fi conectat cu centrul orașului, dar și cu celelalte cartiere, prin soluții de mobilitate urbană, transport public și alternativ, asigurând accesibilitatea zonei și dezvoltând un spațiu prietenos cu pietonii.
Proiectul prevede construirea unui nou pod rutier cu patru benzi peste Someș, două poduri pietonale și piste de biciclete. În plus, vor fi modernizate și extinse străzile principale din zonă, pentru a asigura o mobilitate optimizată și conectivitate sporită. Proiectul va fi deservit de aproximativ 4.800 locuri de parcare și peste 2.500 de spații pentru biciclete.
RIVUS reprezintă o investiție de peste 500 de milioane de euro a companiilor IULIUS și Atterbury Europe, conceptul fiind realizat de arhitecții de la renumitul birou olandez UNStudio.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
POLITICA
Sorin Muncaciu, deputat AUR: Sinistrul pandemiei, Nelu Tătaru, a trecut de la sacii negri de plastic la mitele cu ouă și carne
După scandalul Nordis, care a lovit puternic în PSD, astăzi vedem că unul dintre liderii PNL este prins într-un scandal de corupție.
Sinistrul pandemiei Nelu Tătaru, cel care a condus ministerul sănătății și care a introdus alături de prietenul său Arafat sacii negri de plastic pentru români, care s-a opus protocoalelor ambulatorii de tratament în pandemie cu antivirale și care la comisia de anchetă pentru achizițiile din pandemie a tărăgănat timp de un an să numească membrii PNL, este acuzat de luare de mită.
Sorin Muncaciu, deputat AUR: Sinistrul pandemiei, Nelu Tătaru, a trecut de la sacii negri de plastic la mitele cu ouă și carne
Și nu orice mită: lua șpagă de la pacienți chiar și spăgi mici de 100 lei sau carne și ouă. Deși este fost ministru, deputat, era până azi și cap de listă la alegerile din acest an de la Vaslui, deși are peste 1 milion de lei în conturi, Nelu Tătaru lua șpagă tot de la oamenii care veneau la el să îi trateze.
Acest nou caz de corupție vine după ce același Tătaru a publicat pe contul de Facebook o postare în care vorbește despre faptul că el muncește doar pentru pacienți și nu pentru bani.
Ipocrizia este la ea acasă în cazul reprezentanților PNL. După Iulian Dumitrescu, baronul Lamborghini, iată că încă un reprezentant al coaliției penalilor este luat de procurori.
EVENIMENT
FOTO. Auchan România la aniversarea de 18 ani: peste 440 de magazine, prețuri mici și acțiuni pentru un comerț sustenabil (P)
La 18 ani de la deschiderea primului magazin– Auchan Titan, retailerul a dezvoltat o rețea multi-format având în prezent peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți. Primul retailer care a lansat în România conceptul de discount generalizat, Auchan își menține neclintita promisiune de a oferi românilor prețuri mici zi de zi, cu un accent puternic pe produse și producători locali, alimentație sănătoasă și responsabilitate față de mediul înconjurător.
Dezvoltare multi-format
În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33 de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.
În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.
„Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți.La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil, cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largicare permit o viață mai sănătoasă.
Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat permanent în acești 18 ani, pe toate planurile.Împreună cu toți cei 7000 de colegii și alături de toți partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a permite tuturor românilor să mănânce mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!”a precizat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.
Parteneriate puternice cu producători locali și un sprijin permanent pentru mărcile românești
Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aprox. 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1000 sunt produse în România, cu producători locali.
Mai mult, Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești, respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.
Peste 7.000 de locuri de muncă create și peste 50 de meserii
Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.
Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează la Auchan de 10 ani. Mai mult, peste 340 dintre aceștia fac parte din echipa Auchan încă de la înființarea companiei.
Business sustenabil și impact în comunitățile locale
Integrând grija pentru mediu în valorile sale fundamentale, Auchan investește puternic în proiecte de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț valoric.
În egală măsură, compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.
Cifre cheie sustenabilitate:
- Peste 1,2 mil. de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare
- Peste 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane colectate cu 7 luni înainte de startul SGR
- Peste 20 de milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă
- Peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare
- 16 hipermarketuri dotate cu panouri fotovoltaice
Alte proiecte și inițiative marcante lansate de Auchan:
- (2011) Primele aparate de tip RVM pentru recuperarea PET-urilor
- (2018) Filmul documentar România neîmblânzită, vizionat de 80.000 spectatori, proiectat in peste 55 de tari din lume și premiat cu Delfinul de Aur la Cannes Corporate media & TV Awards
- (2019) Programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar uzat, lansat în premieră la nivel de piață, ajuns în prezent la 1,2 mil. litri colectați și transformați în bicombustibil
- (2019) Semnarea parteneriatului pe termen lung cu Federația Română de Ciclism și susținerea Turului României
- (2020) Clubul Mărcilor Emblematice Românești, un amplu proiect de promovare a mărcilor cu tradiție, înființate pe plan local
- (2021) Programul de fidelitate MyCLUB Auchan, folosit în prezent de peste 1,8 mil. membri
- (2021) În premieră în retail, Auchan lansează shop-in-shop-urile O nouă viață, proiect de responsabilitate socială axat pe economia circulară a hainelor
- (2023) Crearea companiei Auchan Renewable Energy, având ca principal obiect de activitate producția, transportul și distribuția de energie electrică și o misiune-cheie în atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România.
- (2024) Primul magazin 100% automatizat, Auchan GO
- (2024) Auchan Berceni, primul magazin aliniat standardelor internaționale privind accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități
Despre Auchan Romania
Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 3 magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.
De la 1 ianuarie 2025, salariul minim brut pe economie se va majora. Acesta ar putea ajunge la 4.100 de lei, adică un venit net de 2.450 de lei, față de 2.363 de lei cât este în prezent.
Senatul va adopta proiectul de lege privind stabilirea unui salariu minim adecvat, în conformitate cu standardele europene.
De la 1 ianuarie 2025 se MAJOREAZĂ salariul minim pe economie la 4.100 lei brut
Printre modificările aduse se numără și stabilirea anuală a salariului minim, care va fi actualizat periodic și aplicat de la 1 ianuarie, prin hotărâre a Guvernului, după consultarea confederațiilor sindicale și patronale. Acest proces are scopul de a asigura o predictibilitate mai mare în stabilirea salariilor.
Ca o noutate, angajații vor fi plătiți și pe perioada în care se află în grevă. Formula exactă de calcul pentru salariul minim va fi emisă până la data de 12 noiembrie prin Hotărâre de Guvern.
EVENIMENT
Lista definitivă a candidaților la prezidențiale, anunțată de Biroul Electoral Central. Câți s-au înscris în cursă
Biroul Electoral Central (BEC) a anunțat joi că a constatat rămânerea definitivă a candidaturilor pentru alegerile prezidențiale din România, programate pentru 24 noiembrie 2024, primul tur, și al doilea pe 8 decembrie, arată Mediafax.
Lista definitivă a candidaților:
Formațiuni politice:
– George-Nicolae Simion – Alianța pentru Unirea Românilor
– Elena-Valerica Lasconi – Uniunea Salvați România
– Nicolae-Ionel Ciucă – Partidul Național Liberal
– Hunor Kelemen – Uniunea Democrată Maghiară din România
– Cristian-Vasile Terheș – Partidul Național Conservator Român
– Ion-Marcel Ciolacu – Partidul Social Democrat
– Silviu Predoiu – Partidul Liga Acțiunii Naționale
– Ludovic Orban – Forța Dreptei
– Sebastian-Constantin Popescu – Partidul Noua Românie
– Alexandra-Beatrice Bertalan-Păcuraru – Partidul Alternativa pentru Demnitate Națională
Candidați independenți:
– Călin Georgescu
– Mircea-Dan Geoană
– Ana Birchall
– Cristian Diaconescu
Ordinea pe buletinul de vot
De asemenea, Biroul Electoral Central a stabilit, prin tragere la sorţi, ordinea de înscriere în buletinul de vot a candidaţilor la alegerile prezidenţiale.
Potrivit unui comunicat al BEC, ordinea pe buletinul de vot va fi următoarea:
* Poziţia nr. 1 – Elena-Valerica Lasconi – Uniunea Salvaţi România;
* Poziţia nr. 2 – George-Nicolae Simion – Alianţa pentru Unirea Românilor;
* Poziţia nr. 3 – Ion-Marcel Ciolacu – Partidul Social Democrat;
* Poziţia nr. 4 – Nicolae-Ionel Ciucă – Partidul Naţional Liberal;
* Poziţia nr. 5 – Hunor Kelemen – Uniunea Democrată Maghiară din România;
* Poziţia nr. 6 – Mircea-Dan Geoană – candidat independent;
* Poziţia nr. 7 – Ana Birchall – candidat independent;
* Poziţia nr. 8 – Alexandra-Beatrice Bertalan-Păcuraru – Partidul Alternativa pentru Demnitate Naţională;
* Poziţia nr. 9 – Sebastian-Constantin Popescu – Partidul Noua Românie;
* Poziţia nr. 10 – Ludovic Orban – Forţa Dreptei;
* Poziţia nr. 11 – Călin Georgescu – candidat independent;
* Poziţia nr. 12 – Cristian Diaconescu – candidat independent;
* Poziţia nr. 13 – Cristian-Vasile Terheş – Partidul Naţional Conservator Român;
* Poziţia nr. 14 – Silviu Predoiu – Partidul Liga Acţiunii Naţionale.
BEC precizează că tragerea la sorţi a fost efectuată în şedinţa de joi, în prezenţa membrilor acestuia, a reprezentanţilor formaţiunilor politice care nu sunt reprezentate în BEC, dar care au propus câte un candidat, precum şi a reprezentanţilor candidaţilor independenţi.