EVENIMENT
REVOLTĂTOR. Doar control judiciar pentru tinerii care l-au lovit cu sticla în cap pe șoferul de la Bolt. Bărbatul e în spital

Cei trei tineri care l-au lovit cu o sticlă în cap pe un șofer de Bolt care nu i-a lăsat să urce cu alcool în mașină au fost prezentanți, sâmbătă, la Parchet, iar un procuror a decis să fie plasați sub control judiciar pentru 60 de zile, deci au fost lăsați liberi să meargă acasă.
Minorii au fost prezentați procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, iar față de aceștia s-a dispus măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, după ce, inițial, au fost reținuți de polițiști pentru 24 de ore.
Cei trei minori au între 15 și 17 ani și l-au lovit pe șofer în Piața Engels din Cluj-Napoca, incidentul având loc vineri seara.
Ce prevede controlul judiciar
Potrivit Codului de Procedură Penală, pe timpul cât se află sub control judiciar, un inculpat, cum sunt și cei trei minori, trebuie să respecte următoarele obligaţii:
a) să se prezinte la organul de urmărire penală, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanţa de judecată ori de câte ori este chemat;
b) să informeze de îndată organul judiciar care a dispus măsura sau în faţa căruia se află cauza cu privire la schimbarea locuinţei;
c) să se prezinte la organul de poliţie desemnat cu supravegherea sa de către organul judiciar care a dispus măsura, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliţie sau ori de câte ori este chemat.
Mai multe obligații
(2) Organul judiciar care a dispus măsura poate impune inculpatului ca, pe timpul controlului judiciar, să respecte una sau mai multe dintre următoarele obligaţii:
a) să nu depăşească o anumită limită teritorială, fixată de organul judiciar, decât cu încuviinţarea prealabilă a acestuia;
b) să nu se deplaseze în locuri anume stabilite de organul judiciar sau să se deplaseze doar în locurile stabilite de acesta;
c) să poarte permanent un sistem electronic de supraveghere;
d) să nu se apropie de persoana vătămată sau de membrii familiei acesteia, de alţi participanţi la comiterea infracţiunii, de martori ori experţi sau de alte persoane anume desemnate de organul judiciar şi să nu comunice, direct sau indirect, pe orice cale;
e) să nu exercite profesia, meseria sau să nu desfăşoare activitatea în exercitarea căreia a săvârşit fapta;
f) să comunice periodic informaţii relevante despre mijloacele sale de existenţă;
g) să se supună unor măsuri de control, îngrijire sau tratament medical, în special în scopul dezintoxicării;
h) să nu participe la manifestări sportive sau culturale ori la alte adunări publice;
i) să nu conducă vehicule anume stabilite de organul judiciar;
j) să nu deţină, să nu folosească şi să nu poarte arme;
k) să nu emită cecuri.
Se poate înlocui măsura
În cuprinsul actului prin care se dispune luarea măsurii controlului judiciar sunt prevăzute în mod expres obligaţiile pe care inculpatul trebuie să le respecte pe durata acestuia şi i se atrage atenţia că, în caz de încălcare cu rea-credinţă a obligaţiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.
Supravegherea respectării de către inculpat a obligaţiilor care îi revin pe durata controlului judiciar se realizează de către instituţia, organul sau autoritatea anume desemnate de organul judiciar care a dispus măsura, în condiţiile legii.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
VIDEO. La Cluj-Napoca se fumează și în autobuz. Tineri surprinși trăgând dintr-o țigară electronică

În timp ce Primăria vrea să interzică fumatul în stațiile de autobuz, câțiva tineri, care pareau că sunt minori, au fost surprinși trăgând dintr-o țigară în autobuz.
Imaginile au fost surprinse duminică, pe linia 24, de un cititor Cluj24.ro.
Tineri surprinși trăgând dintr-o țigară electronică în autobuz
Cititorul aflat în mijlocul de transport în comun, care a trimis imaginile, a observat cum aceștia își dădeau țigara de la unul la altul, fără nicio jenă, ignorând reglementările care interzic fumatul în mijloacele de transport public. Acesta a anunțat și șoferul autobuzului.

Clujeanul Paul Cornea a obținut o victorie spectaculoasă în Ungaria, cucerind titlul de campion intercontinental în cadrul galei Vendetta Fight Nights.
După un adevărat maraton de forță și determinare în cușcă, tânărul sportiv a reușit să se impună într-un meci intens, dovedind un spirit de luptă de excepție.
Paul Cornea, noul campion intercontinental la kickbox în cușcă
Aflat la o vârstă fragedă, Paul Cornea își consolidează, astfel, tot mai mult poziția pe scena internațională a kickboxului, fiecare apariție a sa transformându-se într-un spectacol memorabil, demn de un main event.
Deplasarea sa în Ungaria a fost susținută de un public numeros din cadrul comunității TenguFamily, care a fost prezentă în forță pentru a-l încuraja la prima sa competiție internațională. Victoria lui Paul Cornea aduce centura acasă, la Cluj, și confirmă ascensiunea unui nou nume important în kickboxul mondial.
ADMINISTRAȚIE
VIDEO. Cum s-a votat bugetul județului Cluj cu unanimitate. Consilierii Georgiana Sima (PNL) și Alexandru Cordoș (PSD) explică

Consilierii județeni Georgiana Sima (PNL) și Alexandru Cordoș (PSD) au explicat cum s-a votat cu unanimitate bugetul județului Cluj pe anul 2025 în cadrul emisiunii ”Transilvania la raport” de pe ClujliveTV, moderată de jurnalistul Vasile Măgrădean, realizată în colaborare cu Cluj24.
Cei doi aleși au analizat proiectele de investiții ale județului Cluj pe anul în curs, dar au făcut și referiri la decizia de amânare a aprobării bugetelor unor regii și societăți din subordinea CJ, deoarece directorii acestora nu s-au prezentat în fața plenului.
Regăsiți în video declarațiile celor doi consilieri județeni.
CLUJ24 TV
VIDEO. Actorul Dragoș Pop, la Clujăreală: Tot ce urmăresc în COMEDIE e să ridic nivelul de ENTUZIASM

Actorul clujean Dragoș Pop, invitat la podcastul „Clujăreala”, realizat de Marius Aciu, emană umor din toate pozițiile. Poziția preferată, însă, e cea din picioare. Fie că e pe scena Naționalului, fie că face stand-up într-o crâșmă, Dragoș Pop este la fel de entuziast și profesionist ca un chelner în așteptarea bacșișului. Absolvent al Departamentului de Teatru al Facultăţii de Litere din cadrul Universității „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca, promoţia 1998, clasa prof. Miriam Cuibus, este angajat al Teatrului Național clujean din 1998.
„Am făcut Liceul de Mate-Fizică 1 în Gheorgheni. A fost, practic, magma de unde mi-am luat eu întreaga forță spre a fi creator adevărat. Adică am fugit cât mai departe de matematică și fizică. Dar am făcut și 2 ani de Politehnică. După care, spiritul meu și faptul că eram extrem de inteligent, eram cel mai inteligent dintre ingineri și probabil cel mai slab inginer dintre actori, am decis să urmez chemarea interioară și m-am dus spre teatru. Și, practic, pot să spun că de la 20-21 de ani, teatrul a fost viața mea și întâlnirea cu oameni fantastici m-a format. Întâlnirea cu profesorii mei, cu Miriam Cuibus, cu Mona Marian, cu Mikloș Bacsi, cu mulți, mulți, cu Ion Vartic, cu Laura Pavel, soții Căpușan, mulți oameni care mi-au creionat oarecumva destinul.
VIDEO. Actorul Dragoș Pop, la Clujăreală: Tot ce urmăresc în COMEDIE e să ridic nivelul de ENTUZIASM
E, am ajuns acum la 50 de ani, ceea ce îmi părea, până de câteva zile, extrem de mult și mi se păreau că oamenii erau aproape morți la 50 de ani, dacă nu foarte bătrâni. Sunt puțin imobil, adevărat, pentru că simt că începe să-mi crească bronzul pe picioare. Și devin statuar, devin statuie și mi-am și rezervat un loc în fața Teatrului Național, mai jos puțin de Eminescu, unde va fi amplasat bustul meu în picioare, peste, evident, 30-40 de ani.
Am fost rodul unei întâmplări și probabil rodul unei mari iubiri, pentru că am fost născut dintr-o mare iubire, dintre o zeitate care este mama mea și un zeu păgân, care este tatăl meu, da, cel coborât direct din Valhalla, despre care am aflat de curând că este tot getică, de fapt.
Dar apropo de ingineri, ce pot să spun despre ei sau despre oamenii care au o gândire sistematică, sistemică mai mult, o gândire analitică, sunt mult mai aplicați spre studiu. Și umorul, ca orice altă formă de artă, umorul și comedia ca formă de artă, se studiază, în primul rând. Adică pleci de la un simțământ, de la un diamant interior care zice aaa, you are funny, ești distractiv, poți să aduci zâmbetul pe buze, bună dispoziție. De ce-mi place mie să fac comedie? Pentru că tot ce urmăresc în comedie e să ridic nivelul de entuziasm, pentru că asta e cel mai important, nu să fii super inteligent, super spiritual, din punctul meu de vedere. Mă interesează ca atunci când ne despărțim să trăim un sentiment de estetică, care se subsumează bunului, frumosului și dreptului.
„Umorul nu se naște din nimic”
Deci dacă ne despărțim cu gândul aaa, a fost bine, a fost frumos, a fost ok, a fost mai bine, pentru mine este suficient. Și acum să revenim la ingineri. Inginerii gândesc, sunt aplicați spre studiu, vor să vadă ce este în interior, în spatele unei glume, cum se face o glumă, ce înseamnă comedia, ce înseamnă umorul, cum e el, cum se dezvoltă el, cum îl construiesc, cum îl proiectez, cum rezonează în mine, sau on and on and on.
Bun, făcând tot acest proces, ajungi la niște răspunsuri și ajungi chiar și la un anumit sistem, să zic, pentru că umorul nu se naște din nimic, el este rodul a ceva și dacă te apuci să studiezi cum fac inginerii, îți dai seama cam cum se construiesc glumele, cum se construiesc poveștile și, în general, dacă te interesează să mergi mai departe, să vorbești despre comedie, cum spunea Aristotel, și sunt perfect de acord, este insolență educată. Dacă nu e educată, e mitocănie și pe mine nu mă atrage zona asta. Există și tipul ăsta de on your face, care este un tip de umor foarte brutal pe care eu nu-l agreez, dar ce-mi place mie la insolența asta educată e că dacă e făcută bine și urmează, are câțiva piloni esențiali și te cațeri pe ei un pic, începi să joci, să te joci cu ei și să-ți dai seama că există, domnule, o rețetă cât de cât prin care te poți apropia de umor, de comedie.
„Involuntar începem să râdem, atunci când cineva alunecă pe o banană”
Spre exemplu, comedia este definită foarte bine în engleză, comedy, prima regulă ar fi comedy is cruelty. Comedia este cruzime, nu? Când mergi pe stradă și tu aluneci și te-ai lovit la deget, e o tragedie. Când altul în fața ta cade într-un canal și moare, poate fi o comedie. Deci este cruzime. Un subiect de comedie, da? Deci comedia este cruzime. Vedem și atunci când involuntar începem să râdem, atunci când cineva alunecă pe o banană sau se lovește cu capul de ceva. Pentru că, și acum să săpăm mai adânc, noi avem aici sistemul limbic sau R-complex sau creierul primitiv, care este răspunzător cu instinctul, da? Și imediat, într-o fracțiune de secundă, reacționăm, pentru că e dezvoltat de acum 50 de milioane de ani, fără ca să vină neocortexul, care e mai nou și are numai 200.000 de ani, să ne dea explicațiile. Deci noi involuntar reacționăm. Deci asta ar fi comedy’s cruelty, prima secvență.
A doua secvență ar fi comedy’s contrast. Adică comedia este contrast. Înalt, mai micuț. Gras, slab. Urât, frumos. Aici suntem. Da? Deci comedia este contrast. Când asociezi, când lucrezi în contrast, și contrastul merge mai departe și se toarnă cumva în exagerare. Deci dacă te apuci să exagerezi, din nou apare comedia, nu? Dacă îi spui iubirii tale, nu înțelegi, te iubesc. Da? Apare exagerarea, iarăși devine… Cazi în extremă. Și este iarăși un suport de comedie.
„Toate aceste tabu-uri poți să le expui într-un mod funny”
Și apoi al treilea pilon important este comedy’s culture. Se referă la stereotipuri, la tabu și, slavă cerului, în societatea noastră românească, care este o societate încă săracă, acum intră în modernitate, de-abia, ai o grămadă de tabuuri, de prejudecăți și așa mai departe. Sondându-le, ai foarte mult material de comedie și acolo. Tabuuri sunt o grămadă. Spre exemplu, cel mai întâlnit și cel mai auzit atât în comedie cât și în stand-up, este sexualitatea. Este tabu. Da? Adică sexul e tabu încă în societatea noastră. Da, deși avem peste tot și acces imediat la sexualitate și ne bazăm pe sexualitate, ea este tabuizată încă, da? Apoi religia este tabu-izată, din nou. Nu neapărat religia în sine, ca dogmă, ci credința. Credința într-o forță divină, în divinitate, este tabuizată. Familia este tabu-izată. Familia este pură, este tradițională, așa, mai departe. Nu poți să intri în dedesubtul ei s-o expui.
Toate aceste tabu-uri poți să le expui într-un mod funny, dacă știi s-o faci. Deci ăsta este iar un zăcământ de comedie. Relațiile interumane de tip, hai să zic, non-heterosexual sunt tabu-izate, da? Și multe alte lucruri. Politica. Dar aici nu intru pentru că nu mă atrage deloc spectrul ăsta pentru comedie, dar iarăși, deși toată lumea vorbește despre politică, este tabu oarecum, pentru că dacă sondezi mai departe, politică suntem toți. Și, practic, toți suntem prostănaci, dar avem vârfurile vizibile”, a spus, printre altele, Dragoș Pop.