Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Revolta primarilor din Cluj. Vor ca biletul la autobuz să coste la fel în inelul I metropolitan

Publicat


Solicitările recente ale Companiei de Transport Public către primăriile din Cluj, unde operează, în vederea subvenționării pierderilor suferite din cauza pandemiei, au generat două atitudini: unii primari au acceptat din prima propunerea, alții au refuzat, iar în acest caz tarifele pentru călători vor fi majorate. Însă discuțiile au iscat o nouă temă: edilii, cel puțin cei care au curaj să vorbească, vor ca cel puțin în inelul I metropolitan prețul biletului să fie la fel ca în municipiu.

Din moment ce dacă de deplasezi din Mănăștur și până în Mărăști faci mai mulți kilometri comparativ cu multe trasee deservite de CTP în comunele din jur, prețul la bilet ar trebui să rămână același.

Floreștiul a acceptat să acopere subvenția cerută de companie pentru anul în curs, adică maxim 1,5 milioane de lei, dar Apahida a refuzat. A refuzat și Chinteniul.

Cei care s-au opus au argumentat că CTP-ul trebuia să îi informeze încă din ianuarie că există aceste pierderi, înainte să-și aprobe bugetele.

”Am înțeles care e punctul lor de vedere, strict majorarea prețului biletului de călătorie. Justificarea ar fi pandemia și obligativitatea de a rămâne un scaun liber lângă fiecare persoană care circulă. Avem și un număr mai restrâns de persoane față de celelalte comunități, de aici apare și creșterea mai mare a prețului la nivelul Chinteniului. Am solicitat și noi un număr suplimentar de autobuze la anumite ore, să se pliem pe programul călătorilor, am solicitat clarificarea prețul biletului în interiorul comunei, pentru că sunt oamenii care călătoresc doar 2 stații până în municipiu, și o verificare mai amplă a celor care călătoresc – pentru că o parte din cei care vin din alte localități ale comunei, nu își cumpără bilet, și până la urmă am acceptat noul preț pentru că erau două variante simple: îl acceptăm sau retrag mijloacele de transport în comun.

Orice societate merge pe profit și am analizat vreme îndelungată în Consiliul Local această problemă, am solicitat documente suplimentare celor de la CTP. Astea sunt vremurile în care trăim – toate prețurile au crescut. Am solicitat și mijloace de transport precum cele din municipiu. Pentru că dacă vii cu pretenții financiare, trebuie să asiguri și condiții. A fost primul punct pe care l-am supus atenției celor de la CTP.”, a declarat primarul Chinteniului, Lucia Suciu, pentru Cluj24.

Mâine va avea loc o nouă întâlnire între reprezentanții Primăriei Chinteni și conducerea CTP Cluj.

Același preț la bilet în localitățile din jurul municipiului

Primarii comunelor din jurul municipiului Cluj-Napoca au avut experiențe neplăcute cu alte companii, care cereau aceleași tarife la bilete, la fel ca CTP-ul, dar aveau mult mai puține autobuze.

Cu toate acestea, ei nu consideră că ar trebui să existe diferențe de tarife, mai ales în primul inel metropolitan.

”Este singurul proiect pe zona metropolitană în care sunt angajate primăriile și consider că singura responsabilitate pentru tarifele la transportul în comun ar reveni zonei metropolitane, noi făcând parte din aeastă asociație. Nu este normal ca municipiul Cluj-Napoca să folosească comunele din zona metropolitană doar în avantajul municipiului. Și mulți primari cred la fel, însă unii au curajul să vorbească, alții o spun doar pe la colțuri”, a spus primarul Lucia Suciu.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Clujenii pot solicita Primăriei să li se transmită online ce taxe și impozite au de plătit

Publicat

În ședința de marți a Consiliului Local Cluj-Napoca a fost aprobată lista actelor administrative fiscale, a actelor de executare și a altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Astfel, printr-o cerere înregistrată la Primărie, personal sau online, la Direcția de taxe și impozite, se poate solicita crearea unui cont special pentru comunicarea la distanță.

Municipalitatea a creat acest serviciu pe platforma e-primariaclujnapoca.ro.

Acest lucru este posibil după ce angajații Primăriei, peste 700 de persoane, au obținut semnături electronice calificate.

Momentan Primăria Cluj-Napoca pune la dispoziția cetățenilor peste 300 de proceduri care se pot efectua online.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Primăria a aprobat modernizarea Complexului Studențesc Observator, al Universității Tehnice

Publicat

Primăria municipiului Cluj-Napoca a aprobat, marți, Planul Urbanistic Zonal dedicat dezvoltării complexului studențesc ”Observator” din cartierul Zorilor.

Proiectul a fost aprobat cu 23 de voturi „pentru”, în ședința Consiliului Local.

Aici se va construi un cămin studențesc nou, de 5 etaje, se vor amenaja noi spații pentru sport, odihnă și recreere, piste de alergare și pentru biciclete.

Proprietatea Politehnicii se întinde pe o suprafață de 3,9 hectare.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Modernizarea circulației pe străzile Calea Mănăștur, Moților, Mărginașă și Uzinei Electrice a fost aprobată

Publicat

De

Cu toate că Emil Boc este în plin război în instanță cu firma Florisal, care și-a retras donația făcută pentru lărgirea străzii de la accesul în Platinia, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat, marți, Planul Urbanistic Zonal pentru modernizarea circulației pe Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Mărginașă – str. Uzinei Electrice.

Se dorește astfel devierea unei părți a fluxului rutier în afara zonei de Centru din oraș.

Primarul Emil Boc a lipsit de la ședința extraordinară de CL desfășurată astăzi.

Proiectul a fost aprobat cu 23 de voturi ”pentru”.

În planul aprobat se propun următoarele intervenții:

Aprobarea acestui plan înseamnă și autorizarea efectuării despăgubirilor propuse, în valoare de 11 milioane de lei.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Șerban Țigănaș: Blocarea construcțiilor în oraș e o soluție imbecilă. Metroul se face pentru Florești, dar nu rezolvă traficul

Publicat

De

Renumitul arhitect Șerban Țigănaș a caracterizat drept imbecilă și puerilă soluția primarului Emil Boc cu privire la zonele Bună Ziua și Borhanci, adică blocarea construcțiilor până la apariția unei soluții ”magice”.

”Arată că este prea complicat să judec situațiile, așa că scap de ele. Este puerilă o astfel de soluție. E o reacție a gestionarului urbei, mă refer la tot aparatul, este o reacție care arată incapacitatea soluționării și abordării problemelor, care au fost menționate deja, pentru că sufocarea traficului a fost anunțată de peste un deceniu. Pentru centura ocolitoare s-au inițiat primele demersuri de peste 10 ani, dar nimeni nu a dat curs inițiativei”, a spus Șerban Țigănaș, secretar general al Uniunii Internaționale a Arhitecților.

Acesta consideră că cea mai mare problemă anunțată în calea construirii – traficul, poate să fie rezolvată doar analizând mai multe piese de mobilitate și prin combinarea lor, nu doar prin promovarea metroului. Șerban Țigănaș nu crede că implementarea metroului, dacă se va face, va fi salvatoare, întrucât nu oferă un cadru de rețea de transport în comun, ci mai degrabă o linie pentru zona de centru, unde nu sunt probleme la acest capitol – problema ar fi tocmai pe linia perpendiculară metroului propus, cu oameni care vor să ajungă la locul de muncă sau la școală în Centru. Cu alte cuvinte, metroul va ajuta doar Floreștiul.

Cu privire la posibilitatea realizării metroului, arhitectul a realizat o comparație cu Salonicul, unde în subteran s-au făcut mai multe descoperiri arheologice care au blocat proiectul vreme de zeci de ani. La fel s-ar putea întâmpla și la Cluj. Grecii au dorit să construiască metrou din anul 1910 și s-au apucat de planificare în 1980. Lucrul efectiv a demarat în 2006 și se așteaptă să mai dureze cel puțin până în 2023.

Politicienii sunt cauza haosului urbanistic din oraș

Șerban Țigănaș a menționat, invitat la Napoca Live, că stabilirea de către politicieni a unui intravilan enorm după 1990 și trasarea primul PUG au deschis Cutia Pandorei în urbanismul din Cluj, iar consecințele se simt și astăzi.

Era un teren construibil de care Clujul nu avea nevoie.

Aducerea în intravilan a unor terenuri agricole, care au fost retrocedate cuiva, a îmbogățit mulți oameni fără să creeze plus valoare. Apoi au început clujenii să construiască pe unde au avut teren, chiar dacă nu era pregătită infrastructura.

La noi întâi s-a construit și apoi s-a încercat modernizarea infrastructurii.

”Asistăm la rezultatul a 20 de ani de gestiune urbană naivă, fără cunoștințe despre cum se construiește un oraș. Când ai dat drumul să se construiască zeci de ani, fiecărui cetățean, unde a avut terenul, și unde a dorit, Cutia Pandorei e larg deschisă și nu se mai poate face nimic. Iar clădirile bine construite durează secole”, a spus Șerban Țigănaș.

Iar de aici au rezultat tot felul de probleme, inclusiv faptul că nu este fezabilă introducerea transportului în comun în anumite zone.

”PUG-ul din 90 a fost făcut de o echipă din București, pe bani foarte puțini, iar acum le datorăm multe consecințe”, a adăugat arhitectul.

La acestea se adaugă și fenomenul construcțiilor ridicate fără autorizație, lucru care ”este îngăduit” de către administrație, în opinia sa. Însă și la această soluție recurg oamenii de cele mai multe ori din cauza birocrației excesive.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate