Connect with us

EVENIMENT

Program de siguranță rutieră pentru liceeni. E.ON România, partener în proiectul „Be Cool. Keep it Safe!” inițiat Bogdan Marișca

Publicat


EON

Proiectul educațional de siguranță rutieră „Be Cool. Keep it safe!”, o inițiativă lansată de Napoca Rally Academy în anul 2011, ajunge anul acesta în județul Mureș, cu sprijinul companiei E.ON România. Scopul principal al programului este educarea tinerilor șoferi din județul Mureș în privința conducerii responsabile. Sunt vizați elevii din clasele a XI-a și a XII-a, care vor primi îndrumare pentru a nu avea un comportament teribilist în trafic și a crește gradul de conștientizare a riscurilor asociate condusului iresponsabil.

La sfârșitul anului 2023, în județul Mureș au fost înregistrate peste 200 de accidente rutiere cu implicarea tinerilor cu vârste între 18 și 22 de ani, mai mult de jumătate fiind provocate de aceștia. În urma acestor evenimente au decedat două persoane și alte 36 au fost grav rănite. Principalele cauze identificate sunt viteza excesivă, neacordarea priorității vehiculelor și pietonilor, neutilizarea centurii de siguranță, precum și consumul de alcool și substanțe interzise.

În decursul următoarelor luni, circa 8.000 de elevi, din cele 33 de licee din județul Mureș, vor avea ocazia să înțeleagă efectele negative ale comportamentului periculos la volan, discutând despre riscurile consumului de alcool și droguri în trafic. Tinerii participanți vor putea testa ochelari speciali care simulează intoxicația cu alcool sau droguri și vor experimenta simulatorul ce demonstrează impactul frontal în absența centurii de siguranță.

Educația, o prioritate

EON

„Educația a fost mereu o prioritate pentru noi și încercăm să ne implicăm în cât mai multe proiecte special create pentru copii și tineri. Faptul că numărul accidentelor rutiere cauzate de tineri crește de la an la an ne doare pe toți și trebuie să înțelegem că este o necesitate să avem cât mai multe inițiative comune, îndreptate spre ei.

De aceea, mă bucur să putem susține acest proiect educațional și sunt convins că vom vedea în curând și rezultate, pentru că tinerii sunt foarte receptivi și orice apropiere de ei prin astfel de acțiuni îi va ajuta să înțeleagă și mai bine riscurile la care se expun în trafic, atunci când regulile rutiere nu sunt respectate”, a declarat Andrei Ștefănescu, director general adjunct al E.ON Energie România.

„Încercăm să le oferim tinerilor niște informații care să îi pună pe gânduri și să îi ajute în viitor în traficul rutier. Nu vom putea elimina riscul total, dar vom putea să îl reducem foarte mult. Tinerii trebuie să înțeleagă care sunt sursele principale de risc în trafic, teribilismul, trebuie să înțeleagă ce impact au substanțele interzise sau lipsa centurii de siguranță”, a declarat Bogdan Marișca de la Napoca Rally Academy, cel mai longeviv pilot din Campionatul Național de Raliuri al României.

Activități interactive

Programul va fi implementat cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean, al Inspectoratului General al Poliției Române, al Agenției Naționale Antidrog și al SMURD. Campania a debutat în 19 noiembrie, la Colegiul Național Alexandru „Papiu Ilarian” din Târgu Mureș și se va desfășura pe tot parcursul anului școlar. Vor fi organizate activități interactive, cu simulări și demonstrații practice, menite să sublinieze importanța respectării regulilor de circulație și să informeze tinerii despre riscurile neglijării acestora.

Prin proiectul „Be Cool. Keep it Safe!”, E.ON România își propune să promoveze un comportament preventiv în trafic, aducând în prim-plan impactul negativ pe care viteza excesivă, consumul de alcool și droguri, precum și lipsa respectării regulilor de circulație îl pot avea asupra siguranței rutiere.

Despre E.ON România

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieței de energie, având în România o prezență consolidată de-a lungul a 19 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid și E.ON Energie România, acestea desfășurând activități de distribuție de energie electrică și gaze naturale pentru 3,6 milioane de clienți, respectiv de furnizare a energiei și a soluțiilor energetice pentru circa 3,5 milioane de clienți.

De la intrarea pe piața din România, E.ON a investit peste 2,3 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat și bugetele locale se ridică la 3,4 miliarde de euro.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate