Connect with us

EVENIMENT

Probleme pe un lot din calea ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Sorin Grindeanu: Ar putea să nu se finalizeze la timp

Publicat


Kucrări cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat, marți, că un lot de pe calea ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, care se află într-un amplu proces de electrificare, este blocat.

Ministrul, care a făcut această declarație într-o conferință de presă, nu a specifcat despre ce lot este vorba.

Probleme pe un lot din calea ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Sorin Grindeanu: Ar putea să nu se finalizeze la timp

Sorin Grindeanu a făcut declarația într-un alt context și anume acela că Ministerul Transporturilor nu se află în situația de a pierde nici ”un euro” din PNRR.

Cu toate acestea, Grindeanu a precizat că pe zona feroviară sunt în lucru 8 loturi de cale ferată, iar unele ar putea să nu fie finalizate până în vara anului viitor, conform contractelor.

„De exemplu, e un lot pe Episcopie – Cluj, care un pic e blocat, fiindcă avem un constructor care ne spune că acolo e o zonă inundabilă. Acum vă dau un exemplu. Cei care au proiectat spun că nu. Avem tot felul de expertize, contra-expertize, deci suntem într-o situație care s-ar putea să ne ducă în acest scenariu, de a nu finaliza până în vara anului viitor”, a declarat Sorin Grindeanu.

Acesta a subliniat, însă, că fondurile necesare finalizării lucrărilor vor fi transferate pe Programul Operațional de Transport.

Proiect de peste 7,66 de miliarde de lei

Electrificarea și modernizarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor este cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord Vest. Proiectul ar urma să asigure călătorilor condiții de transport la standarde europene, iar prin descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă din zona de frontieră Curtici, se va oferi tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest.

CFR Infrastructură a anunțat că valoarea totală a investiției este de 7,66 miliarde de lei, fără TVA, fiind semnate 4 contracte de lucrări pentru tot atâtea loturi.

Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, înclusiv dublarea liniei pe o lungime de cca 14,8 km, este structurată pe următoarele 4 loturi delimitate geografic:

Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș (30,41 km)
Lotul 2 Aghireș – Poieni (36,53 km)
Lotul 3 Poieni – Aleșd (52,74 km)
Lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate