Connect with us

Aberații de România

Primăria SMART se LĂFĂIE în BANII clujenilor. ORAŞUL Primăria Cluj-Napoca. Bibarţ de la Arad poate ce nu e în stare BOC

Publicat


Într-un oraş de 5 stele, informatizat, european, smart – cum se laudă conducătorii administraţiei din Cluj-Napoca -, primăria a devenit un adevărat oraş în oraş din punct de vedere al numărului de angajaţi. Primăria Cluj-Napoca are, după declaraţia de anul trecut a lui Emil Boc, 3.172 de angajaţi!

Oraşul Băile Tuşnad, de exemplu, are doar 1.600 de locuitori, jumătate cât primăria clujeană. Ca să dăm exemplu şi din Cluj, oraşul Huedin are 9.300 de locuitori. Mai puţin de 3 primării clujene. În administraţiile lui Emil Boc, numărul angajaţilor primăriei s-a dublat, în loc să se reducă. Deşi suntem aşa de informaizaţi, smart şi europeni… O structură hiperbirocratizată, o cazemată greu accesibilă şi mulţi, prea mulţi frecători de mentă, care se lăfăie pe salarii grozave, plătite din contribuţiile clujenilor. Potrivit unor calcule, peste 10% din bugetul local, adică zeci de milioane de euro, merg pe … salariile angajaților.

În timp ce administraţia condusă de Emil Boc se tot umflă, într-un alt oraş mare, Arad, primarul Călin Bibarţ a anunţat o reducere a organigramei cu o treime!

Lauda de sine

Într-o declaraţie de exact acum un an, iulie 2020, Emil Boc se bătea cu cărămida de piept, în contextul pandemiei COVID-19.

”Avem 3.172 de angajaţi şi opt cazuri confirmate de COVID. Vă asigur că prima atitudine a fost cea de responsabilitate şi de calm. Nu are nicio vină persoana care are acest virus. Trebuie doar să acţionăm responsabil, conform prevederile legii: se face ancheta epidemiologică, se stabilesc contacţii direcţi, se izolează la domiciliu cei care au simptome. Se face testarea, după care Primăria apelează la dezinfectare, concedii sau munca la domiciliu şi de a respecta masca, distanţarea şi spălatul mâinilor”.

Aceasta este declaraţia lui Emil Boc. 3.172 de angajaţi.

De fapt, după ultima organigramă aprobată, din 2021, strict Primăria Cluj-Napoca are ”doar” 1.099 de angajaţi. Dar la aceştia se adaugă vreo 350 de angajaţi ai Poliţiei locale. Şi ar fi 1.400 de angajaţi. Dar se mai adaugă RADP, RATUC, Regia de Termoficare, Sala Polivalentă şi Cluj Inovation Park. Probabil că, adunaţi toţi, fac o armată de 3.172 de angajaţi. Nu putem să-l contrazicem chiar pe primar.

Aradul poate, Clujul-nu

Primarul municipiului Arad, Călin Bibarţ, a anunţat zilele trecute că primăria pe care o conduce îşi va reduce organigrama cu 360 de posturi până la toamnă. De la 1.150 de posturi, la 790. Posturile de conducere de la Arad vor fi reduse de la 75 la 59. În acest fel, Bibarţ estimează o economie anuală de 10 milioane de lei! Oare ce economie ar putea să facă Emil Boc la Primăria Cluj-Napoca?

Pentru o comparaţie sumară, menţionăm că municipiul Arad, la 170.000 de locuitori (mai mult de jumătatea Clujului), va avea o primărie cu vreo 700 de angajaţi. Cluj-Napoca, cu 324.000 de locuitori, are o primărie cu 3.200 de angajaţi (de 4-5 ori mai mulţi decât Aradul).

Dar Clujul e şi oraş smart, informatizat. Faceţi, clujeni, comparaţia matematică. Şi economică.

Stufoşenia Primăriei Cluj-Napoca

Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca, un fel de guvernare locală din umbră, format din peste 52 de asociaţii civice, a făcut şi el o analiză a „Fenomenului birocratic în Primăria Cluj-Napoca”, în iunie 2020.

Dacă ar fi citit analiza, primarul Emil Boc s-ar fi luat de păr.

„Pentru a avea inca din inceput o imagine a stufoseniei de angajati cu care opereaza primaria noastra, am descarcat de pe site-ul institutiei ultima ORGANIGRAMA facuta publica.

Din continutul ei ar fi de inteles ca la cei 1095 de angajati proprii ar trebui sa adaugam Politia locala cu 321 persoane, astfel ca am ajunge la un total de 1416 persoane. Nu avem insa acces la aceasta clarificare si nu este singura primarie din cele analizate care nu doreste sa elucideze aspectul numeric al angajatilor”, se arată în analiza CCL.

Cluju-i fruncea la risipit bani

În aceeaşi analiză se fac comparaţii şi cu alte oraşe din ţară. Unele, la fel de mari cât Clujul.

„Am analizat date publice curente, luate de pe site-urile catorva primarii cu populatie cuprinsa intre 125.000 si 310.000 locuitori (date statistice dupa recensamantul ultim, din 2011).

Comparativ cu alte orase,municipiul Cluj-Napoca sta in felul urmator:

Municipiul Numarul angajatilor primariei Numarul de

locuitori/2011

Ponderea angajatilor primariei/Total populatie
municipiul Constanta 747 254.693 0,29 %
municipiul Iasi 837 263.410 0,32%
municipiul Timisoara 644 304.467 0,21%
municipiul Craiova 614 243.765 0,25%
municipiul Tg.Mures 873 127.849 0,68%
municipiul Brasov 335 227.961 0.15%
municipiul Oradea 581 183.123 0,32%
municipiul Cluj-Napoca 1.095 309.136 0,35%

Iata si parte dintr-o analiza recenta, pe acelasi subiect, din ziarul Justitiarul, cu numarul din 17 noiembrie 2019, unde apare, in plus numarul politistilor locali si banii cheltuiti din buget:

“Dacă numărul angajaților din primărie și al polițiștilor locali poate fi aflat din organigramă (sau din alte surse oficiale), numărul total al sinecurilor e imposibil de aflat. Din fericire, putem afla bugetul local anual plății angajaților din primării.

Așadar, situația cu angajații din primăriile din Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Oradea, Târgu-Mureș e următoarea:

Cluj-Napoca

Primar: Emil Boc (PNL)

Bugetul orașului (pe an): 326 milioane de euro

Număr angajați primărie: 1095

Polițiști locali: aproximativ 320

Bugetul alocat salariilor: 35.8 milioane de euro

Timișoara

Primar: Nicolae Robu (PNL)

Bugetul orașului (pe an): 316 milioane de euro

Număr angajați primărie: 539

Polițiști locali: aproximativ 370

Bugetul alocat salariilor: 18.8 milioane de euro

Iași

Primar: Mihai Chirica (independent)

Bugetul orașului (pe an): 204 milioane de euro

Număr angajați primărie: 784

Polițiști locali: 361

Bugetul alocat salariilor: 30 milioane de euro

Constanța

Primar: Decebal Făgădău (independent)

Bugetul orașului (pe an): 168 de milioane de euro

Număr angajați primărie: 778

Polițiști locali: 219

Bugetul alocat salariilor: 23 milioane de euro

Oradea

Primar: Ilie Bolojan (PNL)

Bugetul orașului (pe an): 311 de milioane de euro

Număr angajați primărie: 569

Polițiști locali: 71

Bugetul alocat salariilor: 10 milioane de euro

Târgu Mureș

Primar: Dorin Florea (ALDE)

Bugetul orașului (pe an): 71 de milioane de euro

Număr angajați primărie: 873

Polițiști locali: 139

Bugetul alocat salariilor: 16 milioane de euro”, se mai arată în analiza CCL.

Foarte mulţi şefi şi şefuţi în primăria clujeană, salarii pe măsură

Raportul CCL trece în revistă şi o serie de salarii din primăria clujeană. Precizăm că e vorba de nivelul de acum 2-3 ani.

„Revenind la Cluj-Napoca, poate sunteți curioși să aflați ce fac mai exact cei aproape 1100 de angajați.

Concret, avem cam 100 de șefi, șefuleți. Restul sunt „executanți”. Dacă aveți răbdare, dați click și delectați-vă. Cu salarii de 22.000 lei (Emil Boc), sau 4000 de euro pensia eroului local Marcel Bonțidean, sau 4000 lei media pentru un polițist local, cine n-ar dori să lucreze în acest Paradis?“, menţionează raportul.

Concluzii grave

Analiza CCL scoate în evidenţă faptul că, deşi au tot fost angajaţi oameni şi organigrama a tot crescut, calitatea serviciilor primăriei către clujeni nu s-a prea îmbunătăţit.

„Toate elementele de analiza, culese din cele doua surse de date de referent ne spun acelasi lucru:

Cu exceptia municipiului Tg.Mures, unde exista o particularitate de mediu dar si o exagerare fara margini pe subiectul analizat, Cluj-Napoca ocupa un neonorant loc secund. Orice apel public adresat Consiliului Local Cluj-Napoca pentru a supune analizei responsabile acest subiect a fost tratat cu neglijenta. Asa cum am subliniat adeseori in ultimii 3-4 ani cu exceptia momentului votului periodic pentru validarea initiativei Primarului, de aprobare a Organigramei primariei, nu am vazut dorinta pentru analiza pertinenta a activitatii pe fiecare departament. Este adevarat ca s-au inregistrat voturi impotriva ori abtineri la vot, insa acest fapt nu a fost luat in judecata ulterioara.

Am avut parte si de iesiri publice frecvente ale dlui. Primar, prin care ne anunta reusite in informatizarea proceselor de lucru din primarie cat si in relatia cu cetatenii,insa timpul a dovedit ca nevoia de angajari de personal a fost mereu mai mare iar servirea cetatenilor nu s-a imbunatatit substantial.

Este de notorietate

Practic, faptul ca un numar marit de functionari la o populatie relativ stabila, produce birocratie, scade calitatea serviciilor si sporeste nemultumirea cetatenilor. Cel mai elocvent exemplu vine din recenta perioada cu pandemia COVI 19, cand numarul injumatatit de personal din primarie a reusit sa serveasca mai bine cetatenii iar informatizarea a fost suportul care a evoluat rapid si multumitor in relatia cu cetatenii.

Argumente cum ca exista normative la nivel european care ingaduie angajarea unui numar mare de personal in primarii, nu pot fi luate in considerare, atat timp cat ne referim la orase cu putere financiara diferita, la comunitati cu educatie si comportamente diverse, la primari mai mult sau mai putin gospodari, la structuri etnice, religioase,de varsta,de traditii necomparabile.

Municipiul Cluj-Napoca,a devenit un pol de dezvoltare in zona Transilvaniei iar veniturile bugetului local au crescut pe masura, insa pe astfel de evolutii economice prioritatea directionarii surplusului banesc este limpede, spre investitii si nicidecum spre angajari pentru birocratizare.

Asa cum am concluzionat dupa dezbaterile CCL din ultimele doua luni, PANDEMIA a adus cerinta acuta de schimbare in administratia locala. Vremea impartitului de bani in perioade de criza cere abordari profund schimbate. Prioritatile sunt altele iar alegerile locale vor pune in evidenta nevoia de schimbare de strategie”, mai relevă analiza.

(MaAv)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Un autobuz CTP a ajuns în șanț, în comuna Chinteni. Nu sunt victime

Publicat

Un accident cu un autobuz al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca a avut loc vineri seară, în comuna Chinteni. Din fericire, nu au fost persoane rănite.

Un autobuz CTP a ajuns în afara părții carosabile, vineri seară, pe un rum din localitatea Chinteni. Pompierii clujeni au intervenit cu două autospeciale de descarcerare și cu un echipaj SMURD de terapie intensivă.

Nu au fost înregistrate victime

Din fericire, nu au fost victime. Șoferul autobuzului este evaluat de medicii SMURD.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe raza comunei Chinteni. În accident a fost implicat un autobuz al Companiei de Transport Public, care a ieșit în afara părții carosabile. Din fericire, pasagerii nu au necesitat îngrijiri medicale. Un singur bărbat, și anume conducătorul autobuzului, este evaluat de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă. La o primă evaluare, nici acesta nu a suferit răni. La fața locului au fost trimise și două autospeciale cu modul de descarcerare”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum va fi vremea până la Crăciun? Temperaturi scăzute în toată țara, în următoarele săptămâni

Publicat

Prognoza meteo pe următoarele săptămâni arată că temperaturile rămân mai scăzute decât cele normale la începutul iernii, în toată țara. Cum va fi vremea până de Crăciun?

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, valabilă în intervalul 25 noiembrie – 23 decembrie. Potrivit estimărilor făcute de meteorologi, temperaturile vor fi mai scăzute în primele săptămâni, urmând ca mai apoi acestea să aibă, în general, valori normale pentru această perioadă, în toată țara.

Săptămâna 25 noiembrie – 2 decembrie

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile estice, sud-estice și centrale, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi local deficitar în zonele montane, iar în rest se va situa în jurul celui specific pentru acest interval.

Săptămâna 2-9 decembrie 2024

Temperaturile medii se vor situa sub cele specifice pentru această perioadă, la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile centrale și în extremitatea de sud-est a teritoriului.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi deficitare în toate regiunile.

Săptămâna 9-16 decembrie 2024

Temperatura medie a aerului va avea valori în general apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

Regimul pluviometric va fi ușor deficitar, local, în regiunile centrale, sudice și estice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 16-23 decembrie 2024

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele normale pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării. Cantitățile de precipitații vor fi apropate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Estimările meteorologice pentru patru săptămâni sunt realizate de către ECMWF – Centrul European pentru Prognoze pe Medie Durată. Este estimată media săptămânală a abaterilor temperaturii aerului și a cantităților de precipitații față de media perioadei 2004-2023.

Fenomenele extreme cu o durată scurtă de manifestare nu pot fi prognozate cu ajutorul acestui produs.

Citește mai departe

EVENIMENT

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

Publicat

CAS Cluj a plătit anul trecut 218 milioane de lei pentru concedii medicale

Persoanele asigurate pot beneficia gratuit de servicii de prevenţie, de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, a informat, vineri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

Pentru a beneficia de servicii de prevenţie, persoana asigurată trebuie să se programeze şi să se prezinte la o consultaţie la medicul de familie, care va evalua riscul ca pacientul să aibă o boală ascunsă, fără simptome.

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

„În funcţie de evaluare, medicul poate decide să trimită pacientul la analize medicale de prevenţie gratuite şi îi va înmâna acestuia un bilet de trimitere. Medicul de familie va interpreta şi rezultatul analizelor, în cursul unei noi consultaţii de prevenţie, iar pe această bază va decide dacă pacientul trebuie trimis la un medic de specialitate în ambulatoriu sau la spital, pentru diagnosticarea ori confirmarea unei boli grave şi pentru stabilirea tratamentului adecvat”, a precizat sursa citată.

De asemenea, medicul de familie va consilia pacientul în scopul reducerii factorilor cu risc asupra sănătăţii din viaţa acestuia – fumat, consum de alcool, alimentaţie nesănătoasă, stres etc.

Medicul de familie poate trimite pacientul să efectueze analize medicale de depistare a unor boli şi dacă, în cursul unei consultaţii în scop terapeutic, are suspiciunea că, pe lângă afecţiunea pentru care s-a prezentat pacientul la consultaţie, ar mai putea exista şi o astfel de boală ascunsă.

CNAS precizează că, în cazul în care pacientul persoană asigurată a fost diagnosticat cu o boală cronică, acesta beneficiază de consultaţii periodice lunare gratuite la medicul de familie pentru supravegherea evoluţiei bolii, continuitatea terapiei, screeningul complicaţiilor, educaţia privind îngrijirea şi autoîngrijirea.

„Medicul de familie (…) stabileşte conduita terapeutică”

„Dacă medicul de familie, în urma evaluării riscului dezvoltării altor afecţiuni, constată că pacienţii respectivi au anumite simptome sau rezultate ale analizelor în afara valorilor normale, poate acorda în plus şi consultaţii de monitorizare activă (management de caz) pentru bolile cronice cu impact major (risc cardiovascular înalt – hipertensiunea arterială, dislipidemia şi diabetul zaharat tip 2, astmul bronşic, boala pulmonară cronică obstructivă- BPOC şi boala cronică de rinichi)”, a explicat CNAS.

Totodată, în cazul acutizării afecţiunilor cronice sau a prezenţei oricăror simptome a căror provenienţă trebuie clarificată, pacienţii se prezintă la medicul de familie care, în urma evaluării, stabileşte conduita terapeutică.

Conform CNAS, pentru orice afecţiune acută/subacută/acutizare a unei boli cronice casa decontează medicilor de familie încă două consultaţii pentru fiecare episod de boală, în afara consultaţiilor periodice anterior menţionate, iar, în urma efectuării consultaţiilor, medicul de familie poate elibera bilete de trimitere (inclusiv pentru investigaţii medicale paraclinice) sau alte documente.

Dacă la orice consultaţie medicul de familie va avea suspiciunea că pacientul are o formă de cancer (boală oncologică), pentru confirmarea sau infirmarea suspiciunii îl va putea trimite, după caz: să efectueze analize medicale gratuite, radiografii, ecografii, ale căror rezultate vor fi apoi integrate tot de medicul de familie, să fie consultat ambulatoriu de un medic specialist, să fie internat în regim de spitalizare de zi ori continuă.

„Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu”

De asemenea, pe baza biletului de trimitere, medicul specialist din ambulatoriu va putea acorda pacientului persoană asigurată consultaţii pentru depistarea afecţiunilor oncologice (se decontează maximum trei consultaţii pe asigurat, într-un interval de maxim 60 de zile calendaristice de la data acordării primei consultaţii, prezentarea la a doua şi a treia consultaţie consultaţie făcându-se direct, fără alt bilet de trimitere).

După caz, medicul specialist va putea elibera pacientului bilete de trimitere pentru un alt medic specialist, analize de laborator, radiografii, ecografii, investigaţii de înaltă performanţă, spitalizare de zi ori continuă.

„Pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la specialistul din ambulatoriu, în spitalizare de zi se va efectua: diagnosticarea afecţiunii oncologice, evaluarea extensiei tumorale, evaluarea statusului clinico-biologic al pacientului cu afecţiune oncologică. Se recomandă ca aceste servicii să fie efectuate în maximum 28 de zile de la deschiderea primei foi de spitalizare de zi. Tot în spital se pot efectua şi servicii medicale în scop diagnostic-caz pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin şi a cancerului de sân”, a mai transmis CNAS.

După confirmarea diagnosticului de boală oncologică, pacientul asigurat va putea fi inclus în Programul naţional de oncologie.

Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu, tratamente de recuperare atât în ambulatoriu, cât şi în sanatorii, servicii de transport sanitar neasistat, medicamente compensate, dispozitive medicale.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO Eurodeputatul Siegfried Mureșan pentru Cluj24: Lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă ne face mai puțin competitivi

Publicat

Muresan

Eurodeputatul Siegfried Mureșan susține că lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă face România mai puțin competitivă, căci pe investitori îi costă mai mult și le rămân mai puțin bani în firmă pentru salariile oamenilor, pentru inovare, pentru a se extinde, pentru a investi.

Mureșan a declarat într-un interviu pentru Cluj24 realizat la sediul Parlamentului European de la Bruxelles că cu cât țara noastră reușește  să termine mai repede cu infrastructura, devenind mai competitivă, ”cu atât și întreprinderile pot investi mai mult, cu cât le rămân mai mulți bani în firmă”.

Siegfried Mureșan este negociator șef al Parlamentului European pentru buget, vicepreședinte al grupului Partidului Popular European (PPE), care este familia de partide politice de centru-dreapta, din care din România face parte Partidul Național Liberal.

”Ca vicepreședinte al grupului PPE, coordonez munca grupului pe tot ce ține de fonduri europene”, a precizat, printre altele, eurodeputatul liberal.

Florin Danciu

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax