Connect with us

EDUCATIE

Premierul Ludovic Orban, mesaj reconfortant despre deschiderea școlilor: „Suntem pregătiţi să reacţionăm la orice situaţie care apare!”. Câteva dintre neregulile noului an școlar

Publicat


Premierul Ludovic Orban a declarat în cursul zilei de sâmbătă, 12 septembrie, la Râmnicu Vâlcea, că autoritățile sunt pregătite pentru deschiderea noului an școlar, pe fondul pandemiei de coronavirus.

„Se ştie de mult cum începe şcoala. A existat un dialog permanent cu conducerile unităţilor şcolare, cu cadrele didactice, cu sindicatele din educaţie, cu autorităţile locale. Sigur că deschiderea şcolii este un proces care presupune decizii în fiecare unitate şcolară. Există lăsată o anumită autonomie în privinţa deciziilor.

Practic, propunerile legate de modalitatea în care începe şcoala pornesc de la consiliile de administraţie ale şcolilor. Sigur, decizia a fost luată în final de comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă.

De asemenea, am instituit obligaţia managerilor, directorilor de şcoli, de a asigura, prin intermediul diriginţilor, învăţătorului, legătura cu părinţii, astfel încât să se ia toate măsurile şi suntem pregătiţi să reacţionăm la orice situaţie care apare”, a afirmat Orban.

Neregulile începutului de an școlar

În ciuda contradicțiilor și neregulilor numeroase prezente în cadrul învățământului preuniversitar, premierul Ludovic Orban manifestă un optimism debordant. Printre acestea se numără:

  • elevilor și profesorilor nu le sunt asigurate măști de protecție decât în anumite situații, prin implicarea autorităților locale sau în cazuri speciale (copii defavavorizați, de exemplu);
  • personalul medical este insuficient în școli/grădinițe;
  • nu toți elevii au primit din partea guvernului tabletele promise în lunile anterioare;
  • nu toate unitățile de învățământ sunt dotate cu camere web pentru asigurarea sistemului hibrid, unele nefiind conectate la serviciile de Internet;
  • infrastructura școlilor, mai ales din mediul rural, este inadecvată condițiilor actualei pandemii (toalete în curte, pereți scorojiți, mobilier învechit, geamuri sparte etc.);
  • doar o parte dintre profesori au fost instruiți în ceea ce privește predarea online;
  • personalul nedidactic și didactic auxiliar este insuficient;
  • programele școlare sunt stufoase și nu au fost modificate pentru actualele condiții de predare;
  • ghidurile și regulamentele școlare par a fi realizate pentru roboți, nu pentru ființe umane (cei mici nu se pot juca unii cu ceilalți, discută de la distanță, iar profesorii sunt non-stop cu ochii pe ei, asigurând prezența printre copii/elevi permanent, inclusiv în pauze, timp de 5-6 ore, conform normelor didactice și orarului școlar) etc.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate