Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Pe ce se duc banii clujenilor. Primăria Cluj-Napoca, trasă de mânecă. Soluţii pentru depăşirea crizei coronavirusului

Publicat


O administraţie greoaie şi supraîncărcată numeric! O administraţie cu multe nivele birocratice, cu şefi peste şefi, birouri, direcţii, comisii, avize şi fel de fel de formalităţi, în care contribuabilul simplu, clujeanul de rând, este prins ca între plantele acelea acvatice, fără şansă de scăpare. Iar în hăţişul mlăştinos mai stau la pândă şi răpitori nesătui, care s-au specializat să muşte cât mai mult şi din celălalt buzunar al bietului contribuabil.

Într-un oraş care se vrea modern, smart, în pas cu lumea modernă, bazată pe tehnologie, personalul funcţionăresc a crescut de 10 ori de la preluarea primului mandat al primarului Emil Boc, în 2004! Iar cheltuielile pe asistenţa socială au crescut în doar doi ani cu 20.000.000 de lei! Sunt tot mai mulţi neajutoraţi într-un oraş tot mai bogat? Sau –la fel ca în cazul personalului administrativ tot mai numeros- e nevoie de mai multe voturi?

Sunt doar câteva întrebări şi teme de gândire. O analiză mai detaliată, însoţită şi de propuneri constructive pentru depăşirea crizei cauzate de coronavirus, o oferă Consiliul Civic Local (CCL), într-o scrisoare pe care a trimis-o primarului Emil Boc şi Consiliului Local Cluj-Napoca. O redăm integral mai jos, cu intertilurile redacţiei.

Dezbateri discreţionare. Nu vedem concluzii şi nici schimbări

„Domnule primar Emil Boc, Doamnelor/domnilor consilieri ai CL Cluj-Napoca,

Conştienti de efectele profunde induse de pandemia Covid 19 asupra societăţii şi mai ales asupra economiei şi  administraţiei din municipiul Cluj-Napoca, Consiliul Civic Local s-a concentrat în ultimele trei luni din acest an asupra soluţiilor posibile pentru o revenire rapidă la normalitate.

Am apreciat iniţiativa Primăriei Cluj-Napoca de organizare a celor cinci dezbateri publice pe domeniile anunţate: cultura, sănătatea, economia, sportul, starea socială. Deocamdată nu vedem  concluziile desprinse şi nici schimbările la care ne aşteptam. Am încercat să participăm si noi la aceste dezbateri, însă ne-am lovit de aceeaşi birocraţie organizaţională. Dacă sunt dezbateri publice nu pot fi puse restricţii, după lege.

Ca atare, CCL a sintetizat zonele şi direcţiile sensibile la care se cer schimbări imediate şi apreciem că actualul CL şi le poate asuma înainte de predarea mandatului.

Vă redăm aceste concluzii, însoţite de propunerile CCL, cu rugămintea să fie puse în dezbaterea Consiliului Local într-o sesiune dedicată special acestui scop. Sperăm să ajungă pe masa CL toate cele rezultate după cele cinci dezbateri publice organizate discreţionar.

Va multumim, Secretariatul CCL.

Punem la îndoială rigoarea alocărilor de bani. 100 de milioane pentru asistenţa socială

1. Firmele din municipiul Cluj-Napoca au o permanentă nevoie de forţă de muncă, iar o bună parte a ei este atrasă de către administraţia locală, însă bugetarea anuală a Primăriei ne scoate în evidenţă suma de 100.084.000 lei destinată în anul 2020 pentru asistenţa socială.

Fără a pune sub semnul întrebării nevoia de solidaritate socială, punem la îndoială rigoarea alocărilor şi mai ales faptul că în timp de 2 ani nevoia de susţinere socială a crescut cu 20.000.000 lei.

Mai puţină poliţie locală

Ce soluţii vedem posibile în restrângerea sumelor din buget pe partea de cheltuieli, mai ales după efectele de recesiune care ne aşteaptă:

-înlocuirea rapidă a funcţionarilor cu aplicaţii informatice disponibile,

-folosirea pe scară extinsă a serviciilor funcţionaresti de acasă,

-educaţie sporită şi responsabilă în familie, la şcoală, în societate şi mai puţină poliţie locală. Supravegherea centralizată, de la distanţă, este deja o practică uzuală,

-susţinerea de cursuri de pregătire pentru categorii sociale dezavantajate odată cu restrângerea şi înlocuirea ajutoarelor sociale permanente,

-folosirea experienţei şi a disponibilităţii de timp şi de implicare a pensionarilor,

-consultarea permanentă a nevoilor populaţiei în selectarea proiectelor viitoare, fundamentarea sumelor alocate pe fiecare proiect înainte de începerea consultărilor.

Dezvoltarea zonei metropolitane

2. Dezvoltarea zonei metropolitane prin aportul resurselor locale ale UAP-rilor din zona metropolitană și extinderea acesteia prin parteneriate cu zonele metropolitane ale județelor Alba, Sibiu si ale altor zone metropolitane care pot aduce resurse complementare și patrimoniu care definesc Transilvania.

Pe termen lung este potrivit să avem o viziune regională extinsă, care, cultural, economic și politic împărtășesc aceleași valori cu privire la eficiența administrativă, loialitatea parteneriatelor și profesionalismul mediului academic și al sectorului de business (incluzând aici și sectorul agricol și serviciile).

Digitalizarea, servicii publice mai accesibile şi mai ieftine

3. Digitalizarea a devenit un mod de comunicare universal și global. Această tehnologie trebuie adaptată pe nevoi de criză și nevoi specifice (precum cele din domeniul universitar, cele din sănătate, cele de business, cele administrative, etc.) într-un limbaj inteligibil și prietenos.

(Tinerii și vârstnicii pot fi integrați în muncă la domiciliu pentru plata facturilor, documentare, diverse servicii etc., din moment ce majoritatea acestei populații a devenit dependentă de telefon, tabletă, laptop). Serviciile publice ar deveni, astfel, mai accesibile, mai ieftine, mai transparente, și lipsite de pericolul contaminării, cu o colectare mai rapidă, ușor de verificat).

Comunităţi inteligente

4. Stimularea dezvoltării comunităților inteligente. Este propunerea d-lui Decan Călin Hinţea, extrem de oportună și de urgentă.

Investiția în inteligență și inovație deschide calea rapidă spre dezvoltare durabilă. Vezi istoria SUA. Cine deține pachetul majoritar de inovații are puterea mondială în mână, atâta vreme cât deține acest pachet.

Acest model poate fi adaptat și în strategii metropolitane, regionale și naționale.

Autonomie locală

5. Încurajarea autonomiei locale prin exploatarea inteligentă a resurselor locale și prin parteneriate strategice. Anglia, Australia, Noua Zeelandă, Canada și unele state ale SUA dezvoltă politici de sprijinire a autonomiei locale prin valorificarea la maximum a resurselor locale.

Acest model dezvoltă filosofia managementului crizelor apărut în anii 70 – 90, când s-a observat că nici un guvern nu poate depăși, fără costuri majore, o criză, dacă unele nevoi de bază depind de furnizori externi, imprevizibili, neloiali sau resursele lor devin problematice.

Organigrama stufoasă a primăriei, management arhaic şi anactonic

6. Organigrama Primăriei este foarte stufoasă si piramidală, pe 7 trepte ierarhice, în genul celor de acum 30 de ani, ce caracterizează un management arhaic si anacronic, căzut în desuetudine o dată cu progresul rapid al TIC (acesta cere imperativ acum 3-4 nivele de execuţie-decizie, flexibile, de maximum 200 de specialişti, pentru a putea fi implementat un sistem informatic de succes şi eficienţă-eficacitate maximală);

Număr exagerat de angajaţi la primărie. ANTONIA e fake

7. Numărul de personal din Primărie este exagerat de mare şi în dezacord cu mult apreciatele măsuri şi strategii anuntaţe, de exemplu: “primul funcţionar virtual”; ANTONIA (aflată încă în faza de fake); Smart City (gestionat de birocraţi şi poliţişti locali cu “hârtie şi pix” în mâna), etc.;

Clujenii nu vor creşterea birocraţie

8. Cetăţenii contribuabili clujeni au înţeles din mesajele primarului că acesta doreşte sincer să creeze “noi locuri de muncă bine plătite”, dar în activităţile creatoare de valoare adăugată şi NU pentru creşterea birocraţiei de 10 ori de la preluarea postului în 2004;

Aplatizarea piramidei organizaţionale. Desfiinţarea postului de city manager

9. Este imperios necesar ca ACUM să se facă o analiză cu specialişti din universităţi sau firmele de IT (prin concurs de competenţe) pentru aplatizarea “piramidei organizaţionale”, mutarea/detaşarea personalului birocratic/inutil la activităţile şi serviciile creatoare de valoare din unităţile producătoare, desfiinţarea postului de City Manager atâta timp cât se ocupă doar de gunoaie (nici până acum nu a reuşit “colectarea selectivă şi prelucrarea/valorificarea deşeurilor” obligatorie conform legii şi normelor UE ale unui oraş european).

Multe altele legate de optimizarea, descentralizarea, mutarea pe on line a răspunderii la cetăţean pentru orice operaţiune din Primărie şi alte concepte sau softuri de gestionare administrativă modernă – predate de decenii în universităţile clujene (ex. UBB, UT, USAMV)”.

Cine este CCL

Consiliul Civic Local reprezintă vocea societăţii civile clujene, exprimându-se ca o alternativă simbolica, civică şi apolitică a Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, în calitatea acestuia din urmă de autoritate decizională a administraţiei publice locale.

Consiliul Civic Local a fost fondat pe data de 17 iunie 2004 de către Cluburile Lions şi 38 de ONG-uri care au semnat Protocolul de Colaborare. În prezent această iniţiativa este susţinută de peste 45 de ONG-uri.

Scopul CCL este îmbunătăţirea cantitativă şi calitativă a vieţii comunităţii clujene.

(M.A)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Stâlpi strâmbi pe str. Iuliu Maniu Cluj-Napoca. Au fost loviți de mașinile intrate pe pietonală și vor fi înlocuiți

Publicat

stâlpi

Peste 10 stâlpi de iluminat montați pe strada Iuliu Maniu din Cluj-Napoca vor fi înlocuiți după ce au fost loviți de mașinile de utilități care au circulat în zonă și au fost strâmbați.

Un clujean a sesizat pe o rețea de socializare că stâlpii sunt strâmbi și a susținut că e o bătaie de joc față de banii europeni.

Reprezentanții firmei Astor Com, executantul lucrării de modernizare a străzilor Kogălniceanu, Universității și a celor adiacente, printre care și Iuliu Maniu, au declarat pentru Cluj24 că stâlpii au fost montați corect, dar că aceștia au fost strâmbați după ce au fost loviți de diverse mașini care au intrat pe strada respectivă.

Montați drept

stâlpi

”Noi ne respectăm blazonul, nu ne batem joc de meseria de constructor.

Stâlpii de iluminat au fost montați drept, așa cum trebuie. Am constatat și noi că unii sunt strâmbi acum, după ce a fost loviți de mașinile care au intrat pe șantierul străzii care ar fi trebuit să fie pietonală.

Am identificat 12 stâlpi care vor fi înlocuiți pe cheltuiala noastră”, au spus reprezentanții constructorului.

Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca au precizat la rândul lor că stâlpii respectivi nu au fost puși în mod eronat, ci au fost deteriorați de șoferi.

”Până la finalizarea recepției, acești stâlpi sunt responsabilitatea constructorului, urmând să fie înlocuiți pe cheltuiala acestuia”, au spus cei de la Primăria clujeană.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Lucrări de reparații pe drumul Valea Gârboului – Rugășești. Sunt vizați 4,5 kilometri

Publicat

De

Reparații drum Valea Gârboului

Au demarat lucrap de reparații pe pe drumul Valea Gârboului – Rugășești, DJ 182F, anunță Consiliul Județean Cluj.

lucrăriLE de întreținere curentă și periodică pe drumul județean Valea Gârboului – Rugășești vizează un sector în lungime de aproape 4,5 kilometri.

Lucrări de reparații pe drumul Valea Gârboului – Rugășești. Sunt vizați 4,5 kilometri

Lucrările se desfășoară între kilometrul 5+500 și 9+980, iar tronsonul situat între pozițiile kilometrice 5+500 și 6+500 va fi asfaltat.

„Deși acest drum județean înregistrează un trafic rutier destul de scăzut, dorim să asigurăm și în acest areal i infrastructură rutieră îmbunătățită, menită să contribuie la reducerea decalajelor de dezvoltare între mediul urban și cel rural precum și între diferitele zine ale județului.

Nu în ultimul rând, acest drum județean asigură accesul oamenilor din zonă la două drumuri naționale, respectiv DN 18 și DN 18B”, a transmis Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

În această etapă, se află în plină desfășurare operațiuni constând în întreținerea platformei drumului prin tratarea burdușirilor și a tasărilor, precum și lucrări la podețe.

De asemenea, urmează a fi executate:

  • lucrări de întreținere a părții carosabile prin plombarea gropilor cu îmbrăcăminți asfaltice,
  • completarea rosturilor,
  • aducerea la profil a acostamentelor,
  • completarea de acostamente,

  • lucrări de asigurare a scurgerii apelor prin curățarea șanțurilor și a rigolelor,
  • lucrări de asigurare a esteticii rutiere prin tăierea lăstărișului și a vegetației din zona drumului,
  • lucrări de refacere a timpanelor deteriorate, precum și
  • așternere de strat de balast stabilizat și de covor asfaltic.

Foto: CJ Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Accident pe Centura Apahida-Bulevardul Muncii. Patru autoturisme implicate. O persoană a fost dusă la spital

Publicat

De

Accident Centura Apahida - Bulevardul Muncii

Un accident de circulație a avut loc în urmă cu puțin timp pe Centura Apahida-Bulevardul Muncii. O persoană a fost rănită și transportată la spital.

Potrivit IPJ Cluj, în accident au fost implicate un ansamblu de vehicule și alte 3 autoturisme.

Accident pe Centura Apahida-Bulevardul Muncii. Patru autoturisme implicate. O persoană a fost dusă la spital

Accident rutier a avut loc în zona Sub Coasta.

Circulația în zonă este blocată pe ambele sensuri momentan.

Foto. Info Trafic Cluj-Napoca

La fața locului au ajuns două autospeciale din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca și două echipaje SAJ.

Două persoane au fost consultate de către echipajele medicale, la fața locului, iar una a fost transportată la spital.

Imagini: ISU Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Drumarii au ieșit la deszăpezire pe drumurile de munte din Cluj. Au folosit tone de material antiderapant

Publicat

De

Drumarii au scos utilajele de deszăpezire

Drumarii au scos utilajele de deszăpezire pe mai multe drumuri din munte din Cluj. În zonele înalte ale județului ninge începând de marți.

Potrivit Consiliului Județean Cluj, în cursul dimineţii zilei de miercuri, 17 aprilie, în urma căderilor de zăpadă și a temperaturilor negative înregistrate în ultimele 12 ore în zona de munte a județului, pe mai multe sectoare de drum se circulă în condiții de iarnă.

Drumarii au ieșit la deszăpezire pe drumurile de munte din Cluj. Au folosit tone de material antiderapant

Pentru asigurarea unor condiţii optime de circulaţie, s-a acţionat cu utilaje specifice de deszăpezire pe raza Lotului 1, zona Huedin, respectiv pe raza comunei Mărișel.

În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate de 3,7 tone de material antiderapant.

Zăpadă la Băișoara și Buscat

De asemenea, pe raza Lotului 3, zona Turda, respectiv pe drumul județean DJ 107R Băișoara – Muntele Băișorii – pârtia Buscat s-a intervenit prin acțiuni de deszăpezire și de combatare a fenomenului de polei.

În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate de 6 tone de material antiderapant.

Situația va fi monitorizată în continuare

În continuare, se acţionează cu utilaje şi cu materiale antiderapante pentru combaterea fenomenului de polei în zonele unde se impune acest lucru, au anunțat reprezentanții CJ Cluj.

De asemenea, se efectuează revizii pe mai multe drumuri judeţene pentru verificarea stării părţii carosabile, urmând să se acţioneze în caz de necesitate.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax