ADMINISTRAȚIE
Pe ce se duc banii clujenilor. Primăria Cluj-Napoca, trasă de mânecă. Soluţii pentru depăşirea crizei coronavirusului
O administraţie greoaie şi supraîncărcată numeric! O administraţie cu multe nivele birocratice, cu şefi peste şefi, birouri, direcţii, comisii, avize şi fel de fel de formalităţi, în care contribuabilul simplu, clujeanul de rând, este prins ca între plantele acelea acvatice, fără şansă de scăpare. Iar în hăţişul mlăştinos mai stau la pândă şi răpitori nesătui, care s-au specializat să muşte cât mai mult şi din celălalt buzunar al bietului contribuabil.
Într-un oraş care se vrea modern, smart, în pas cu lumea modernă, bazată pe tehnologie, personalul funcţionăresc a crescut de 10 ori de la preluarea primului mandat al primarului Emil Boc, în 2004! Iar cheltuielile pe asistenţa socială au crescut în doar doi ani cu 20.000.000 de lei! Sunt tot mai mulţi neajutoraţi într-un oraş tot mai bogat? Sau –la fel ca în cazul personalului administrativ tot mai numeros- e nevoie de mai multe voturi?
Sunt doar câteva întrebări şi teme de gândire. O analiză mai detaliată, însoţită şi de propuneri constructive pentru depăşirea crizei cauzate de coronavirus, o oferă Consiliul Civic Local (CCL), într-o scrisoare pe care a trimis-o primarului Emil Boc şi Consiliului Local Cluj-Napoca. O redăm integral mai jos, cu intertilurile redacţiei.
Dezbateri discreţionare. Nu vedem concluzii şi nici schimbări
„Domnule primar Emil Boc, Doamnelor/domnilor consilieri ai CL Cluj-Napoca,
Conştienti de efectele profunde induse de pandemia Covid 19 asupra societăţii şi mai ales asupra economiei şi administraţiei din municipiul Cluj-Napoca, Consiliul Civic Local s-a concentrat în ultimele trei luni din acest an asupra soluţiilor posibile pentru o revenire rapidă la normalitate.
Am apreciat iniţiativa Primăriei Cluj-Napoca de organizare a celor cinci dezbateri publice pe domeniile anunţate: cultura, sănătatea, economia, sportul, starea socială. Deocamdată nu vedem concluziile desprinse şi nici schimbările la care ne aşteptam. Am încercat să participăm si noi la aceste dezbateri, însă ne-am lovit de aceeaşi birocraţie organizaţională. Dacă sunt dezbateri publice nu pot fi puse restricţii, după lege.
Ca atare, CCL a sintetizat zonele şi direcţiile sensibile la care se cer schimbări imediate şi apreciem că actualul CL şi le poate asuma înainte de predarea mandatului.
Vă redăm aceste concluzii, însoţite de propunerile CCL, cu rugămintea să fie puse în dezbaterea Consiliului Local într-o sesiune dedicată special acestui scop. Sperăm să ajungă pe masa CL toate cele rezultate după cele cinci dezbateri publice organizate discreţionar.
Va multumim, Secretariatul CCL.
Punem la îndoială rigoarea alocărilor de bani. 100 de milioane pentru asistenţa socială
1. Firmele din municipiul Cluj-Napoca au o permanentă nevoie de forţă de muncă, iar o bună parte a ei este atrasă de către administraţia locală, însă bugetarea anuală a Primăriei ne scoate în evidenţă suma de 100.084.000 lei destinată în anul 2020 pentru asistenţa socială.
Fără a pune sub semnul întrebării nevoia de solidaritate socială, punem la îndoială rigoarea alocărilor şi mai ales faptul că în timp de 2 ani nevoia de susţinere socială a crescut cu 20.000.000 lei.
Mai puţină poliţie locală
Ce soluţii vedem posibile în restrângerea sumelor din buget pe partea de cheltuieli, mai ales după efectele de recesiune care ne aşteaptă:
-înlocuirea rapidă a funcţionarilor cu aplicaţii informatice disponibile,
-folosirea pe scară extinsă a serviciilor funcţionaresti de acasă,
-educaţie sporită şi responsabilă în familie, la şcoală, în societate şi mai puţină poliţie locală. Supravegherea centralizată, de la distanţă, este deja o practică uzuală,
-susţinerea de cursuri de pregătire pentru categorii sociale dezavantajate odată cu restrângerea şi înlocuirea ajutoarelor sociale permanente,
-folosirea experienţei şi a disponibilităţii de timp şi de implicare a pensionarilor,
-consultarea permanentă a nevoilor populaţiei în selectarea proiectelor viitoare, fundamentarea sumelor alocate pe fiecare proiect înainte de începerea consultărilor.
Dezvoltarea zonei metropolitane
2. Dezvoltarea zonei metropolitane prin aportul resurselor locale ale UAP-rilor din zona metropolitană și extinderea acesteia prin parteneriate cu zonele metropolitane ale județelor Alba, Sibiu si ale altor zone metropolitane care pot aduce resurse complementare și patrimoniu care definesc Transilvania.
Pe termen lung este potrivit să avem o viziune regională extinsă, care, cultural, economic și politic împărtășesc aceleași valori cu privire la eficiența administrativă, loialitatea parteneriatelor și profesionalismul mediului academic și al sectorului de business (incluzând aici și sectorul agricol și serviciile).
Digitalizarea, servicii publice mai accesibile şi mai ieftine
3. Digitalizarea a devenit un mod de comunicare universal și global. Această tehnologie trebuie adaptată pe nevoi de criză și nevoi specifice (precum cele din domeniul universitar, cele din sănătate, cele de business, cele administrative, etc.) într-un limbaj inteligibil și prietenos.
(Tinerii și vârstnicii pot fi integrați în muncă la domiciliu pentru plata facturilor, documentare, diverse servicii etc., din moment ce majoritatea acestei populații a devenit dependentă de telefon, tabletă, laptop). Serviciile publice ar deveni, astfel, mai accesibile, mai ieftine, mai transparente, și lipsite de pericolul contaminării, cu o colectare mai rapidă, ușor de verificat).
Comunităţi inteligente
4. Stimularea dezvoltării comunităților inteligente. Este propunerea d-lui Decan Călin Hinţea, extrem de oportună și de urgentă.
Investiția în inteligență și inovație deschide calea rapidă spre dezvoltare durabilă. Vezi istoria SUA. Cine deține pachetul majoritar de inovații are puterea mondială în mână, atâta vreme cât deține acest pachet.
Acest model poate fi adaptat și în strategii metropolitane, regionale și naționale.
Autonomie locală
5. Încurajarea autonomiei locale prin exploatarea inteligentă a resurselor locale și prin parteneriate strategice. Anglia, Australia, Noua Zeelandă, Canada și unele state ale SUA dezvoltă politici de sprijinire a autonomiei locale prin valorificarea la maximum a resurselor locale.
Acest model dezvoltă filosofia managementului crizelor apărut în anii 70 – 90, când s-a observat că nici un guvern nu poate depăși, fără costuri majore, o criză, dacă unele nevoi de bază depind de furnizori externi, imprevizibili, neloiali sau resursele lor devin problematice.
Organigrama stufoasă a primăriei, management arhaic şi anactonic
6. Organigrama Primăriei este foarte stufoasă si piramidală, pe 7 trepte ierarhice, în genul celor de acum 30 de ani, ce caracterizează un management arhaic si anacronic, căzut în desuetudine o dată cu progresul rapid al TIC (acesta cere imperativ acum 3-4 nivele de execuţie-decizie, flexibile, de maximum 200 de specialişti, pentru a putea fi implementat un sistem informatic de succes şi eficienţă-eficacitate maximală);
Număr exagerat de angajaţi la primărie. ANTONIA e fake
7. Numărul de personal din Primărie este exagerat de mare şi în dezacord cu mult apreciatele măsuri şi strategii anuntaţe, de exemplu: “primul funcţionar virtual”; ANTONIA (aflată încă în faza de fake); Smart City (gestionat de birocraţi şi poliţişti locali cu “hârtie şi pix” în mâna), etc.;
Clujenii nu vor creşterea birocraţie
8. Cetăţenii contribuabili clujeni au înţeles din mesajele primarului că acesta doreşte sincer să creeze “noi locuri de muncă bine plătite”, dar în activităţile creatoare de valoare adăugată şi NU pentru creşterea birocraţiei de 10 ori de la preluarea postului în 2004;
Aplatizarea piramidei organizaţionale. Desfiinţarea postului de city manager
9. Este imperios necesar ca ACUM să se facă o analiză cu specialişti din universităţi sau firmele de IT (prin concurs de competenţe) pentru aplatizarea “piramidei organizaţionale”, mutarea/detaşarea personalului birocratic/inutil la activităţile şi serviciile creatoare de valoare din unităţile producătoare, desfiinţarea postului de City Manager atâta timp cât se ocupă doar de gunoaie (nici până acum nu a reuşit “colectarea selectivă şi prelucrarea/valorificarea deşeurilor” obligatorie conform legii şi normelor UE ale unui oraş european).
Multe altele legate de optimizarea, descentralizarea, mutarea pe on line a răspunderii la cetăţean pentru orice operaţiune din Primărie şi alte concepte sau softuri de gestionare administrativă modernă – predate de decenii în universităţile clujene (ex. UBB, UT, USAMV)”.
Cine este CCL
Consiliul Civic Local reprezintă vocea societăţii civile clujene, exprimându-se ca o alternativă simbolica, civică şi apolitică a Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, în calitatea acestuia din urmă de autoritate decizională a administraţiei publice locale.
Consiliul Civic Local a fost fondat pe data de 17 iunie 2004 de către Cluburile Lions şi 38 de ONG-uri care au semnat Protocolul de Colaborare. În prezent această iniţiativa este susţinută de peste 45 de ONG-uri.
Scopul CCL este îmbunătăţirea cantitativă şi calitativă a vieţii comunităţii clujene.
(M.A)
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
ALEGERI PREZIDENȚIALE. 1.000 de polițiști, jandarmi și pompieri mobilizați la Cluj în ziua scrutinului
Duminică, 24 noiembrie, are loc primul tur al alegerilor prezidențiale.
Forțe impesionante vor fi mobilizate în județul Cluj pentru asigurarea desfășurării în condiții de siguranță, legalitate și ordine publică a scrutinului pentru alegerea Președintelui României. Secțiile votare se deschid la ora 7.00 și se închid la ora 21.00.
ALEGERI PREZIDENȚIALE. 1.000 de polițiști, jandarmi și pompieri mobilizați la Cluj în ziua scrutinului
Structurile Ministerului Afacerilor Interne din județ au adoptat măsuri speciale de protecție și intervenție, anunță IPJ Cluj.
Astfel, aproximativ 1.000 de cadre ale MAI – polițiști, jandarmi, pompieri, polițiști de frontieră, de la imigrări și de la alte structuri al ministerului – sunt mobilizate pentru a asigura protecția a celor 674 secții de votare din județul Cluj, a transporturilor cu materiale electorale și a spațiilor de depozitare a buletinelor de vot.
Forțele de ordine vor asigura măsurile de ordine publică în proximitatea secțiilor de votare și vor interveni prompt în cazul sesizărilor privind posibile fapte care încalcă legislația electorală.
Acțiunile de patrulare, infensificate în județ
Reprezentanții IPJ Cluj anunță că au fost intensificate acțiunile de patrulare în zonele aglomerate, pentru a descuraja orice tentativă de tulburare a ordinii publice.
“Orice încălcare a legislației va fi tratată cu maximă seriozitate, iar echipele de intervenție sunt pregătite să răspundă prompt oricăror solicitări.
Totodată, se va asigura fluidizarea traficului rutier în zonele din apropierea secțiilor de votare, pentru a preveni blocajele rutiere”, arată reprezentanții poliției Cluj.
În ceea ce privește prevenirea incendiilor, echipe specializate de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență al Județului Cluj au efectuat verificări prealabile în secțiile de votare pentru a se asigura că acestea respectă normele de siguranță.
Cine poate vota
615.924 de clujeni cu drept de vot, sunt așteptați la urne. De asemenea, pot vota și cei care nu au domiciliul în Cluj, sunt internați în spitale sau execrită o pedeapsă cu închisoarea.
La alegerile prezidențiale, pot vota cetățenii români care au vârsta de 18 ani.
Alegătorii netransportabili din motive de boală sau invaliditate, precum și persoanele aflate în arest la domiciliu, reținute, deținute în baza unui mandat de arestare preventivă sau persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate, dar care nu și-au pierdut drepturile electorale pot vota prin intermediul urnei speciale, dacă au depus cerere în acest sens în termen legal.
Atenție! Amenzi între 1.500 și 4.500 de lei pentru nerespectarea ordinii în zona secțiilor de vot
În ceea ce privește atribuțiile Ministerului Afacerilor Interne cu privire la alegeri, principalele misiuni ale efectivelor M.A.I. mobilizate vizează paza și protecția secțiilor de votare, asigurarea măsurilor de ordine publică, cu accent pe zona localurilor de vot și verificarea tuturor sesizărilor privind posibile contravenții sau infracțiuni electorale.
Președintele biroului electoral al secției de votare ia toate măsurile de ordine în localul de vot și în jurul acestuia.
În această zonă de protecție a secțiilor de votare este interzisă staționarea oricărei persoane mai mult decât timpul necesar pentru a vota.
Excepție fac membrii biroului electoral al secției de votare, operatorii de calculator, persoanele însărcinate cu menținerea ordinii, candidații, persoanele acreditate, dar și altele prevăzute expres de lege.
Persoana care refuză să se conformeze dispoziţiilor preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare cu privire la asigurarea ordinii în localul de vot şi în împrejurimi se pedepsește cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.500 de lei.
Vânzarea consumului de alcool, interzisă în spaţiul de protecţie al secţiei de votare
Cu aceeași amendă se pedepsește comercializarea şi consumul băuturilor alcoolice în spaţiul de protecţie al secţiei de votare, în ziua votării, în intervalul orar 7.00-21.00, precum și continuarea propagandei electorale şi sfătuirea alegătorilor la sediul secţiilor de votare să voteze sau să nu voteze un anumit candidat.
Oferirea sau darea de bani, de bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze un anumit candidat se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani și interzicerea exercitării unor drepturi.
Închisoare de până la 3 ani pentru vot multiplu
Persoanele care votează de două sau de mai multe ori, votează fără a avea acest drept, introduc în urnă mai multe buletine de vot decât au dreptul, utilizează un act de identitate nul ori fals sau un buletin de vot fals riscă o pedeapsă cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani sau amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi.
La aceste alegeri se folosește Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal.
Până la 7 ani de închisoare pentru orice fel de atac asupra secțiilor de votare
Împiedicarea, prin orice mijloace, a liberului exercițiu al dreptului de a alege sau de a fi ales se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani. Atacul, prin orice mijloace, asupra localului secţiei de votare se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
Violarea, prin orice mijloace, a secretului votului se pedepsește cu amendă. Dacă fapta a fost comisă de un membru al biroului electoral al secției de votare, pedeapsa este închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendă și interzicerea exercitării unor drepturi.
Foto: Arhivă
EVENIMENT
FOTO. Cel mai mare glob de zăpadă din România, expus la Cluj-Napoca la Festivalul Lights On
Cea de-a șaptea ediție a festivalului internațional de instalații de lumină Lights On a început sâmbătă Cluj-Napoca.
Tema din acest an a festivalului cu intrare liberă, care durează pțnă în data de 8 decembrie este #TheOtherChristmasMarket.
Cel mai mare glob de zăpadă din România, expus la Cluj-Napoca la Festivalul Lights On
La această ediție vor fi expuse peste 10 opere de artă contemporană, iar întreaga zonă cuprinsă între străzile Mihail Kogălniceanu și Emmanuel de Martonne va fi iluminată cu lucrări semnate de artiști din România și din alte țări europene, printre care Austria, Italia, Norvegia, Marea Britanie și Franța.
Una dintre atracțiile principale ale festivalului va fi instalația “I love you”, realizată de arhitectul-artist Jacques Rival, care va reprezenta cel mai mare glob de zăpadă din România.
Această lucrare, care are un diametru de 6,8 metri se bazează pe statuia “Spectrul” a artistului român Ciprian Mureșan și va aduce o reinterpretare spectaculoasă a unei opere deja existente.
Instalația va include lumini și forme care vor transforma statuia într-un obiect luminos de mari dimensiuni, iar aceasta reprezintă o premieră pentru România.
Instalație cu peste 65.000 de LED-uri
Un alt punct de interes al festivalului va fi instalația “Submergence” creată de studio-ul britanic Squidsoup. Cu peste 65.000 de LED-uri interconectate, suspendată la 4 metri înălțime, aceasta va permite vizitatorilor să pătrundă într-un val imens de lumină.
În plus, în cadrul ediției din acest an vor fi prezentate și lucrări precum “Lumi Seeds” sau “Seeds of Light”, realizate de Circus Lumineszenz, care vor adăuga un element extra peisajului urban prin semințe luminescente care schimbă culorile într-un dans de lumini.
Srtudenți de la UAD expun la festival
Festivalul va include și o lucrare realizată de studenții secției de sculptură a Universității de Artă și Design (UAD) din Cluj-Napoca, Talk Socks. Această lucrare reprezentată printr-o șosetă uriașă, va fi prezentată în premieră în cadrul festivalului Lights On.
Alte instalații notabile vor include Fragments of Reality, semnată de Alessandro Lupi, care va adăuga o iluzie a ninsorii pe strada Emmanuel de Martonne.
Târg de Crăciun
Ediția din 2024 a festivalului va aduce și o serie de noutăți, inclusiv o zonă comercială cu 30 de căsuțe care vor contribui la atmosfera sărbătorilor, transformând zona într-un târg de Crăciun. iInstalațiile vor putea fi văzute și de la înălțime, dintr-o lojă „automatizată” amplasată într-unul dintre weekenduri.
Programul festivalului va fi de luni până vineri între orele 15:00 și 23:00, iar sâmbăta și duminica între orele 11:00 și 23:00.
Accesul este gratuit și toți vizitatorii vor putea explora instalațiile, inclusiv persoanele cu probleme locomotorii, pentru care au fost amenajate facilități speciale de acces.
Daria Mustea
Liderul Superligii, „U” Cluj, a întâlnit Hermannstadt, sâmbătă, în etapa cu numărul 17. „Șepcile roșii” au împlinit 105 ani de existență în această zi, din păcate jocul și mai ales rezultatul nu au fost de sărbătoare. Sibienii au câștigat cu 2-1, goluri marcate de Ianis Stoica (min.3 – pen. și 62), respectiv Miranyan (min.90+3).
Echipele de start:
Hermannstadt: Căbuz – Bejan, Găman, Ionuț Stoica – Antwi, Murgia, Ivanov, Goncalves – Balaure, Chițu, Ianis Stoica
Rezerve: A. Pop, Muțiu, Căpușă, F. Luca, Kujabi, Neguț, Oroian, R. Popescu, D. Iancu, Biceanu, R. Deaconu, S. Buș
Absenți: Selimovic (suspendat), Markovic (accidentat)
Antrenor: Marius Măldărășanu
Hermannstadt – „U” Cluj, 2-1. Crește PRESIUNEA pe lider după un joc sub așteptări
„U” Cluj: Gertmonas – Boboc, Masoero, I. Cristea, Lasure – Codrea, Bic – Oaidă, Nistor, Thiam – Blănuță
Rezerve: Gorcea, D. Moldovan, Oancea, Mitrea, O. Popescu, Rață, Silaghi, Botă, Tchassem, Miranyan, Bettaieb
Absenți: Simion, Chipciu (suspendați)
Antrenor Ioan Ovidiu Sabău
Stadion: Municipal
Arbitru: Coza Ionuţ (Cernica)
A1: Marchidanu Marius Cristian (Brăila)
A2: Vişan Florian Alexandru (Galaţi)
Arbitru VAR: Kovacs Szabolcs (Carei)
Arbitru AVAR: Omuţ Marius (Satu Mare)
Meciul a început la la 1-0, pentru că în min.3 Ianis Stoica înscrie din penalty, dictat după un fault în careu a lui Codrea.
Clujenii acuză șocul și timp de 30 de minute nu au nicio ocazie la poarta lui Căbuz. Adevărat e că și sibienii s-au mulțumit doar să se apere.
Ocaziile apar la poarta lui Hermannstadt în min.33, la șutul din unghi a lui Blănuță, apoi în min.39 la șutul de la 28m a lui Thiam și în minutele de prelungire când, pe rând, Oaidă și același Blănuță, nu reușesc să introducă mingea în poartă.
În repriza a doua, clujenii au avut posesia dar n-au știut s-o folosească. Sibienii au fost mai periculoși pe contraatac și ca dovadă, Ianis Stoica duce scorul la 2-0, în min.62.
„U” nu se descurcă deloc, jocul echipei n-a mers, Blănuță fiind tata ratangiilor. Nici Thiam nu s-a descurcat prea bine. Buș ratează, la rândul lui, o mare ocazie, în min.74, singur cu portarul.
Miranyan reușește să reducă din handicap în min.90+3, însă era prea târziu.
Acest rezultat crește presiunea pe lider, care a fost ca un SMURD pentru sibieni în această seară, resuscitându-i după un șir lung de eșecuri.
Notele Cluj24:
Gertmonas 8, – Boboc 5, Masoero 5, I. Cristea 5, Lasure 5 – Codrea 4, Bic 5 – Oaidă 5, Nistor 6, Thiam 6 – Blănuță 5,
Oancea 5, O. Popescu 5, Rață 5, Miranyan 7
Pompierii din cadrul Detașamentelor Dej, respectiv 1 Cluj-Napoca, intervin în aceste momente pentru a stinge un incendiu care a distrus o casă situată în localitatea Pălatca.
Incendiul s-a manifestat generalizat atât la acoperișul casei, cât și la interior, pe o suprafață de aproximativ 75 de metri pătrați.
Casă distrusă într-un incendiu la Pălatca. Un bărbat de 70 de ani a suferit arsuri
Până la sosirea forțelor ISU Cluj, un bărbat care încerca să stingă incendiul a fost evacuat din interiorul casei de către un vecin.
Acesta are aproximativ 70 de ani și a suferit arsuri la nivelul membrelor superioare și a feței, primind îngrijiri medicale din partea paramedicilor SMURD.
Ulterior, bărbatul evacuat din casă a fost transportat la spital.
Incendiul este lichidat, iar pompierii înlătură efectele negative ale acestuia. La fața locului acționează echipajele de la Punctul de Lucru Mociu, respectiv Punctul de Lucru Jucu, cu două autospeciale cu apă și spumă.
Foto și video: ISU Cluj