Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Pe ce se duc banii clujenilor. Primăria Cluj-Napoca, trasă de mânecă. Soluţii pentru depăşirea crizei coronavirusului

Publicat


O administraţie greoaie şi supraîncărcată numeric! O administraţie cu multe nivele birocratice, cu şefi peste şefi, birouri, direcţii, comisii, avize şi fel de fel de formalităţi, în care contribuabilul simplu, clujeanul de rând, este prins ca între plantele acelea acvatice, fără şansă de scăpare. Iar în hăţişul mlăştinos mai stau la pândă şi răpitori nesătui, care s-au specializat să muşte cât mai mult şi din celălalt buzunar al bietului contribuabil.

Într-un oraş care se vrea modern, smart, în pas cu lumea modernă, bazată pe tehnologie, personalul funcţionăresc a crescut de 10 ori de la preluarea primului mandat al primarului Emil Boc, în 2004! Iar cheltuielile pe asistenţa socială au crescut în doar doi ani cu 20.000.000 de lei! Sunt tot mai mulţi neajutoraţi într-un oraş tot mai bogat? Sau –la fel ca în cazul personalului administrativ tot mai numeros- e nevoie de mai multe voturi?

Sunt doar câteva întrebări şi teme de gândire. O analiză mai detaliată, însoţită şi de propuneri constructive pentru depăşirea crizei cauzate de coronavirus, o oferă Consiliul Civic Local (CCL), într-o scrisoare pe care a trimis-o primarului Emil Boc şi Consiliului Local Cluj-Napoca. O redăm integral mai jos, cu intertilurile redacţiei.

Dezbateri discreţionare. Nu vedem concluzii şi nici schimbări

„Domnule primar Emil Boc, Doamnelor/domnilor consilieri ai CL Cluj-Napoca,

Conştienti de efectele profunde induse de pandemia Covid 19 asupra societăţii şi mai ales asupra economiei şi  administraţiei din municipiul Cluj-Napoca, Consiliul Civic Local s-a concentrat în ultimele trei luni din acest an asupra soluţiilor posibile pentru o revenire rapidă la normalitate.

Am apreciat iniţiativa Primăriei Cluj-Napoca de organizare a celor cinci dezbateri publice pe domeniile anunţate: cultura, sănătatea, economia, sportul, starea socială. Deocamdată nu vedem  concluziile desprinse şi nici schimbările la care ne aşteptam. Am încercat să participăm si noi la aceste dezbateri, însă ne-am lovit de aceeaşi birocraţie organizaţională. Dacă sunt dezbateri publice nu pot fi puse restricţii, după lege.

Ca atare, CCL a sintetizat zonele şi direcţiile sensibile la care se cer schimbări imediate şi apreciem că actualul CL şi le poate asuma înainte de predarea mandatului.

Vă redăm aceste concluzii, însoţite de propunerile CCL, cu rugămintea să fie puse în dezbaterea Consiliului Local într-o sesiune dedicată special acestui scop. Sperăm să ajungă pe masa CL toate cele rezultate după cele cinci dezbateri publice organizate discreţionar.

Va multumim, Secretariatul CCL.

Punem la îndoială rigoarea alocărilor de bani. 100 de milioane pentru asistenţa socială

1. Firmele din municipiul Cluj-Napoca au o permanentă nevoie de forţă de muncă, iar o bună parte a ei este atrasă de către administraţia locală, însă bugetarea anuală a Primăriei ne scoate în evidenţă suma de 100.084.000 lei destinată în anul 2020 pentru asistenţa socială.

Fără a pune sub semnul întrebării nevoia de solidaritate socială, punem la îndoială rigoarea alocărilor şi mai ales faptul că în timp de 2 ani nevoia de susţinere socială a crescut cu 20.000.000 lei.

Mai puţină poliţie locală

Ce soluţii vedem posibile în restrângerea sumelor din buget pe partea de cheltuieli, mai ales după efectele de recesiune care ne aşteaptă:

-înlocuirea rapidă a funcţionarilor cu aplicaţii informatice disponibile,

-folosirea pe scară extinsă a serviciilor funcţionaresti de acasă,

-educaţie sporită şi responsabilă în familie, la şcoală, în societate şi mai puţină poliţie locală. Supravegherea centralizată, de la distanţă, este deja o practică uzuală,

-susţinerea de cursuri de pregătire pentru categorii sociale dezavantajate odată cu restrângerea şi înlocuirea ajutoarelor sociale permanente,

-folosirea experienţei şi a disponibilităţii de timp şi de implicare a pensionarilor,

-consultarea permanentă a nevoilor populaţiei în selectarea proiectelor viitoare, fundamentarea sumelor alocate pe fiecare proiect înainte de începerea consultărilor.

Dezvoltarea zonei metropolitane

2. Dezvoltarea zonei metropolitane prin aportul resurselor locale ale UAP-rilor din zona metropolitană și extinderea acesteia prin parteneriate cu zonele metropolitane ale județelor Alba, Sibiu si ale altor zone metropolitane care pot aduce resurse complementare și patrimoniu care definesc Transilvania.

Pe termen lung este potrivit să avem o viziune regională extinsă, care, cultural, economic și politic împărtășesc aceleași valori cu privire la eficiența administrativă, loialitatea parteneriatelor și profesionalismul mediului academic și al sectorului de business (incluzând aici și sectorul agricol și serviciile).

Digitalizarea, servicii publice mai accesibile şi mai ieftine

3. Digitalizarea a devenit un mod de comunicare universal și global. Această tehnologie trebuie adaptată pe nevoi de criză și nevoi specifice (precum cele din domeniul universitar, cele din sănătate, cele de business, cele administrative, etc.) într-un limbaj inteligibil și prietenos.

(Tinerii și vârstnicii pot fi integrați în muncă la domiciliu pentru plata facturilor, documentare, diverse servicii etc., din moment ce majoritatea acestei populații a devenit dependentă de telefon, tabletă, laptop). Serviciile publice ar deveni, astfel, mai accesibile, mai ieftine, mai transparente, și lipsite de pericolul contaminării, cu o colectare mai rapidă, ușor de verificat).

Comunităţi inteligente

4. Stimularea dezvoltării comunităților inteligente. Este propunerea d-lui Decan Călin Hinţea, extrem de oportună și de urgentă.

Investiția în inteligență și inovație deschide calea rapidă spre dezvoltare durabilă. Vezi istoria SUA. Cine deține pachetul majoritar de inovații are puterea mondială în mână, atâta vreme cât deține acest pachet.

Acest model poate fi adaptat și în strategii metropolitane, regionale și naționale.

Autonomie locală

5. Încurajarea autonomiei locale prin exploatarea inteligentă a resurselor locale și prin parteneriate strategice. Anglia, Australia, Noua Zeelandă, Canada și unele state ale SUA dezvoltă politici de sprijinire a autonomiei locale prin valorificarea la maximum a resurselor locale.

Acest model dezvoltă filosofia managementului crizelor apărut în anii 70 – 90, când s-a observat că nici un guvern nu poate depăși, fără costuri majore, o criză, dacă unele nevoi de bază depind de furnizori externi, imprevizibili, neloiali sau resursele lor devin problematice.

Organigrama stufoasă a primăriei, management arhaic şi anactonic

6. Organigrama Primăriei este foarte stufoasă si piramidală, pe 7 trepte ierarhice, în genul celor de acum 30 de ani, ce caracterizează un management arhaic si anacronic, căzut în desuetudine o dată cu progresul rapid al TIC (acesta cere imperativ acum 3-4 nivele de execuţie-decizie, flexibile, de maximum 200 de specialişti, pentru a putea fi implementat un sistem informatic de succes şi eficienţă-eficacitate maximală);

Număr exagerat de angajaţi la primărie. ANTONIA e fake

7. Numărul de personal din Primărie este exagerat de mare şi în dezacord cu mult apreciatele măsuri şi strategii anuntaţe, de exemplu: “primul funcţionar virtual”; ANTONIA (aflată încă în faza de fake); Smart City (gestionat de birocraţi şi poliţişti locali cu “hârtie şi pix” în mâna), etc.;

Clujenii nu vor creşterea birocraţie

8. Cetăţenii contribuabili clujeni au înţeles din mesajele primarului că acesta doreşte sincer să creeze “noi locuri de muncă bine plătite”, dar în activităţile creatoare de valoare adăugată şi NU pentru creşterea birocraţiei de 10 ori de la preluarea postului în 2004;

Aplatizarea piramidei organizaţionale. Desfiinţarea postului de city manager

9. Este imperios necesar ca ACUM să se facă o analiză cu specialişti din universităţi sau firmele de IT (prin concurs de competenţe) pentru aplatizarea “piramidei organizaţionale”, mutarea/detaşarea personalului birocratic/inutil la activităţile şi serviciile creatoare de valoare din unităţile producătoare, desfiinţarea postului de City Manager atâta timp cât se ocupă doar de gunoaie (nici până acum nu a reuşit “colectarea selectivă şi prelucrarea/valorificarea deşeurilor” obligatorie conform legii şi normelor UE ale unui oraş european).

Multe altele legate de optimizarea, descentralizarea, mutarea pe on line a răspunderii la cetăţean pentru orice operaţiune din Primărie şi alte concepte sau softuri de gestionare administrativă modernă – predate de decenii în universităţile clujene (ex. UBB, UT, USAMV)”.

Cine este CCL

Consiliul Civic Local reprezintă vocea societăţii civile clujene, exprimându-se ca o alternativă simbolica, civică şi apolitică a Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, în calitatea acestuia din urmă de autoritate decizională a administraţiei publice locale.

Consiliul Civic Local a fost fondat pe data de 17 iunie 2004 de către Cluburile Lions şi 38 de ONG-uri care au semnat Protocolul de Colaborare. În prezent această iniţiativa este susţinută de peste 45 de ONG-uri.

Scopul CCL este îmbunătăţirea cantitativă şi calitativă a vieţii comunităţii clujene.

(M.A)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

UBB Cluj-Napoca lansează PLATFORMA de știință cu cetățenii

Publicat

ubb

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) lansează luni, 27 mai 2024, prima platformă de știință cu participarea cetățenilor din România. Evenimentul va avea loc de la ora 14.00, în Sala Club a UBB (str. Emmanuel de Martonne nr. 1).

platforma ubb

„Platforma reunește proiectele de cercetare și activitățile care implică cetățenii în procesul de cercetare și are rolul de a stimula implicarea cetățenilor în proiectele universității și în inițiative proprii, ajutați de cercetători. Platforma poate fi accesată aici.

UBB Cluj-Napoca lansează PLATFORMA de știință cu cetățenii

Evenimentul, moderat de către prof. univ. dr. Adrian Petrușel, Prorectorul UBB responsabil de Cercetare-Dezvoltare-Inovare și Relația cu doctoratele, va fi deschis de către prof. univ. dr. Daniel David, Rectorul UBB, în timp ce prof. univ. dr. Radu Silaghi-Dumitrescu, Președintele Consiliului Științific al UBB, va susține prezentarea proiectelor FDI pentru știință deschisă.

Agenda eveniment

„În contextul actual al provocărilor cu care se confruntă societatea, implicarea cetățenilor în luarea deciziilor și în procesele de planificare și monitorizare a factorilor care ne influențează calitatea vieții devine din ce în ce mai importantă. Cercetarea cu participarea cetățenilor este o modalitate de implicare activă a populației în procesele științifice și de colectare a datelor, permițând o colaborare strânsă între specialiști și comunitate.

Prin implicarea directă a cetățenilor, cercetările devin mai accesibile și mai relevante pentru comunitatea locală, reflectând mai bine nevoile și preocupările acesteia. Această abordare colaborativă poate, de asemenea, să contribuie la dezvoltarea de soluții inovatoare și durabile la nivel local, promovând în același timp educația și conștientizarea comunității”, declară inițiatorii proiectului.

Totodată, evenimentul poate fi urmărit și online pe platforma Microsoft Teams prin accesarea https://shorturl.at/djoPJ / Meeting ID: 397 872 463 467 / Passcode: naUSCc”, a comunicat UBB.

Citește mai departe

EVENIMENT

Chipciu („U” Cluj): M-am ENERVAT că jucătorii cu experiență nu și-au asumat executarea penalty-ului

Publicat

chipciu

Căpitanul Universității Cluj, Alex Chipciu, a răbufnit la finalul barajului pentru preliminariile Conference League, pierdut de „șepcile roșii” la loviturile de departajare (1-1 după 120 de minute, 4-5 la penalty-uri). El i-a criticat pe coechipierii săi mai experimentați pentru că l-au lăsat pe Filip Ilie (21 de ani) să bată a 6-a lovitură de departajare, execuție ratată care a trimis Universitatea Craiova în Conference League.

Chipciu a fost deranjat profund și cu privire la informațiile apărute în presă, conform cărora la „U” Cluj există salarii de 17.000 de euro în rândul jucătorilor. Căpitanul ardelenilor a spus că informațiile reprezintă „mizerii”, chiar dacă a înțeles interesul și indignarea în privința cheltuirii banilor publici, scrie GSP.

Chipciu („U” Cluj): M-am ENERVAT că jucătorii cu experiență nu și-au asumat executarea penalty-ului

„E greu să ai niște concluzii acum. Mai ales că ai și o stare după 120 de minute. Sunt mândru de colegii mei, de echipă. Ăsta este fotbalul, învățăm. Am avut o finală pierdută tot la penalty-uri. Așa este fotbalul, important este să jucăm așa mereu.

M-am enervat pentru că a picat presiunea pe Ilie. M-am enervat că jucătorii cu experiență nu și-au asumat. Poate pe viitor vom lua alte decizii când vor fi penalty-uri.

A fost entuziasmul lor (n.r.- al oltenilor). Cred că am fost net superior lor ca fotbal. Cred că sunt o echipă cu un buget dublu ca al nostru și au terminat pe locul 3. Ideea e că trebuie să fii aproape mereu. Cred că au fost niște performanțe foarte bune finala Cupei și meciul de baraj.

„Vom vedea ce vom face săptămânile viitoare despre mersul la FCSB”

Clubul a plecat din Liga a 4-a, media salarială la Voluntari este mult mai mare și au retrogradat. Salariile de 17.000 de euro din presă sunt mizerii, dar e normal să existe interes pentru că sunt bani publici.

Acum nu pot să mă gândesc decât la meciul ăsta. Vom vedea ce vom face săptămânile viitoare despre mersul la FCSB”, a declarat Alexandru Chipciu, la finalul partidei, la Fotbal Club de pe Digi Sport.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Cluj-Napoca găzduiește conferința Eurocities 2024, la finalul lunii mai. Primari din orașe UE, invitați

Publicat

De

În perioada 29-31 mai 2024, Cluj-Napoca va fi gazda prestigioasei conferințe internaționale Eurocities.

Evenimentul anual, care se va desfășura cu doar o săptămână înaintea alegerilor pentru Parlamentul European, va reuni lideri ai orașelor europene pentru a împărtăși experiențe și a discuta așteptările pentru următorii cinci ani.

YouTube video

„Cluj-Napoca, inima care bate în Europa!”

„Un călduros bun venit în Cluj-Napoca, inima care bate în Europa! Este o mare onoare să vă găzduim în orașul nostru.

Conferința anuală va oferi comunității locale o perspectivă asupra relevanței și importanței colaborării între orașele europene.

De asemenea, va fi o oportunitate minunată pentru noi să prezentăm și să întâmpinăm toți membrii de seamă ai rețelei noastre europene în inima Transilvaniei”, este mesajul transmis de primarul Emil Boc participanților.

Schimb de idei și practici la nivel european

În cadrul conferinței Eurocities 2024 Cluj-Napoca, invitați de pe întregul continent vor vorbi despre modul în care orașele devin mai verzi, mai inovatoare și mai reziliente prin valorificarea ecosistemelor locale și a talentelor.

Participanții sunt invitați să se alăture pentru a inspira alte orașe, a împărtăși soluții și instrumente și a căuta sprijin pentru orașele care se confruntă cu provocări.

În același timp, Zilele Clujului, desfășurate anul acesta între 30 mai și 2 iunie, vor oferi cadrul perfect pentru a aduce oamenii împreună și a crea conexiuni autentice. Participanții sunt încurajați să se alăture pentru a experimenta pe deplin atmosfera vibrantă a orașului.

Invitați de pe întregul continent, la Eurocities 2024

La conferință vor lua parte:

  • Emil Boc, primarul Clujului, gazda conferinței anuale Eurocities 2024
  • Ovidiu Cîmpean, secretar de stat în Ministerul Investițiilor și a Proiectelor Europene
  • Mathias De Clercq, primarul din Ghent (Belgia)
  • Bev Craig, liderul Consiliului Local din Manchester
  • Thomas George, lider global pentru urbanism la UNICEF
  • Burkhard Jung, primarul orașului Leipzig (Germania)
  • Kyriacos Kakouris, vicepreședintele Băncii Europene de Investiții
  • Julia Okatz, director pentru resurse naturale și urbanism la Systemiq
  • Eileen O’Sullivan, vicepreședintele orașului Frankurt am Main (Germania)
  • Ricardo Rio, primarul orașului Braga (Portugalia)
  • Andre Sobczak, secretar general al Eurocities
  • Juhana Vartiainen, primarul orașului Helsinki (Finlanda)
  • Hanna Zdanowska, primarul orașului Łódź (Polonia)
  • Victoria Zinchuk, director pe România al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare

Moderatori: Dan Cărbunaru – director Calea Europeană și manager general la European Media Connections, Giovanna Coi – jurnalist de date la Politico Europe, Aitor Hernández-Morales, senior reporter la Politico, Dorthe Nielsen – director executiv Eurocities și Bilyana Raeva – consilier local al orașului Varna (Bulgaria).

Conferința Eurocities 2024 promite să fie un eveniment de referință, unde orașele europene își vor împărtăși viziunea pentru un viitor mai verde, inovator și rezilient. Cluj-Napoca, cu bogata sa moștenire culturală și academică, se pregătește să ofere o experiență de neuitat participanților, demonstrând încă o dată că Europa începe în inima Transilvaniei.

Citește mai departe

EDUCATIE

Încep înscrierile la creșă și grădiniță 2024. Care e calendarul și de ce documente ai nevoie

Publicat

Luni, 27 mai, încep înscrierile la creșă și grădiniță, în anul școlar 2024-2025. Care e perioada pentru depunerea cererilor și ce acte sunt necesare?

Cererile pentru înscrierea la creșă sau grădiniță, pentru anul școlar 2024-2025, se pot depune începând de luni, 27 mai, scrie Alba24.

Înscrierile în prima etapă pentru un loc la creșă și grădiniță se desfășoară în perioada 27 mai – 14 iunie.

Reînscrierile copiilor care au mai frecventat grădinița sau creșa se fac în perioada au avut loc săptămâna trecută, între 20 și 24 mai.

Înscrieri la grădiniță sau creșă în 2024. Calendarul de depunere a cererilor

Calendarul primei etape de înscrieri la creșă și grădiniță în anul școlar 2024-2025 este următorul:

  • 27-31 mai 2024: colectarea cererilor
  • 3-5 iunie 2024: procesarea cererilor din faza I — prima opțiune
  • 6-10 iunie 2024: procesarea cererilor din faza a II-a — a doua opțiune
  • 11-12 iunie 2024: procesarea cererilor din faza a III-a — a treia opțiune

În 14 iunie vor fi afișate listele cu copiii înscriși și locurile rămase libere. În perioada 17 iunie – 5 iulie se desfășoară etapa a doua de înscrieri, pe locurile rămase libere.

Calendarul etapei a doua a înscrierilor la grădiniță sau creșă în 2024

A doua etapă de înscrieri are loc în următoarea perioadă:

  • 17-21 iunie 2024: colectarea cererilor
  • 24-26 iunie 2024: procesarea cererilor din faza I — prima opțiune
  • 27 iunie -1 iulie 2024: procesarea cererilor din faza a II-a — a doua opțiune
  • 2-4 iulie 2024: procesarea cererilor din faza a III-a — a treia opțiune
  • 5 iulie 2024, ora 14.00: Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri

În perioada 19-29 august este etapa de ajustări. În această perioadă se pot înscrie copiii care nu au primit un loc în primele două etape sau nu au fost înscriși. În 30 august se va afișa listei copiilor înscriși și a numărului de locuri libere după etapa de ajustări.

În grupele de nivel antepreșcolar (creșă) pot fi înscriși copiii cu vârsta de până la 3 ani, în limita locurilor disponibile.

În grupele de nivel preșcolar (grădiniță) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 și 6 ani, în limita locurilor disponibile.

Acte necesare pentru înscrieri

Dosarul de înscriere la creșă/grădiniță/ serviciul de educație timpurie complementar cuprinde următoarele documente:

  • cerere-tip: pe această cerere, părintele/reprezentantul legal al copilului va trece trei opțiuni (trei unități de învățământ) pe care acesta le are în vedere pentru copil
  • copie de pe certificatul de naștere al copilului
  • copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal
  • adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar
  • alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere
  • (după caz) în situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă a cererii-tip, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere
  • (dacă este cazul) dovada modului în care se exercită autoritatea părintească în cazul părinților divorțați și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax