ADMINISTRAȚIE
Pasajul de pe Bulevardul Muncii, aviz pozitiv în Comisia de Urbanism. Emil Boc: Pistele de biciclete vor fi pe un culoar separat
Un nou pasaj rutier la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii a fost aprobat de Comisia de Urbanism a municipiului, dar criticile nu au întârziat să apară.
Pasajul rutier de la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca a primit aviz favorabil în cadrul ședinței de luni, 23 iunie, a Comisiei de Urbanism a municipiului. Proiectul, destinat fluidizării traficului auto în zonă, a stârnit controverse din partea reprezentanților societății civile, care acuză ignorarea nevoilor pietonilor și bicicliștilor.
Pistele de biciclete, pe un culoar separat
Primarul Emil Boc a explicat că, din cauza spațiului redus, nu este posibilă amenajarea unor piste de biciclete prin pasaj. Potrivit acestuia, soluția pentru traficul velo va fi asigurată printr-un traseu paralel, prin interiorul ansamblurilor imobiliare care se construiesc în zonă.
„Dacă ei văd un loc unde s-ar putea face pistă de bicicletă, să ne spună. Pistele de biciclete se fac prin interiorul ansamblurilor imobiliare care se construiesc în zonă. Avem culoar separat pentru pistele de bicicletă, nu prin pasaj, pentru că nu permite, e atât de îngust, încât dacă mai pui și piste de bicicletă, nu are sens să începi să faci nimic. Mergeți să vedeți cum arată situația, e zidul de la Auchan, e deal, nu ai ce să faci în situația aceasta, dar există alternativă pentru pista de bicicletă”, a declarat Emil Boc, la Radio Cluj.
Trotuare și treceri de pietoni mai largi
Pe parcursul discuțiilor din comisie, s-a recomandat lărgirea trotuarelor acolo unde configurația terenului permite, precum și extinderea trecerilor de pietoni, astfel încât acestea să poată fi utilizate și de către bicicliști. Totuși, proiectul nu prevede piste de biciclete prin pasaj, ceea ce a atras critici.
Alexandru Corlea, vicepreședinte al Asociației Pro Infrastructură, a acuzat administrația locală că prioritizează circulația auto în detrimentul celei pietonale și velo.
„Dispariția completă a pistelor velo nici măcar nu e chestiunea principală. Reverența către automobil e desăvârșită: cele patru benzi auto au 3,5 sau 4 metri lățime. Cine-o lasă sub 80 km/h pe directă ia flashuri din spate. În sfârșit se va desfunda intersecția pentru mașini. Pretextul că trebuie sa încapă tirurile dedesubt în curbă vine ca o mănușă.
Pietonii, în schimb, sunt ghimpele din coasta proiectantului, și perdanții la general. «N-ai mașina, stai acasă», pare să fie motto-ul. Altfel cum poti explica gâtuirea trotuarului la 1m pe alocuri, și în general alocat minimum minimorum pentru această categorie de participanți la trafic. Se elimină pistele și tot nu e loc pentru o persoană să treacă pe trotuar împreună cu bagajul său”, a scris acesta într-o postare pe rețelele de socializare.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






