Connect with us

ACTUALITATE

Park and Ride-ul de lângă aeroportul din Cluj va primi 62 milioane de lei de la CJ Cluj

Publicat


Consiliul Județean Cluj a anunțat astăzi că va aloca park and ride-ului de pe Traian Vuia nr. 149-151, din bugetul județului, suma de 62 milioane de lei pentru următorii trei ani. 

Conform proiectului de hotărâre, banii vor fi dați în felul următor:

  • Anul 2020 suma de minim 2 milioane lei;
  • Anul 2021 suma de minim 25 milioane lei;
  • Anul 2022 diferența până la valoarea obiectivului de investiții.

Scopul acestui proiect este cel de a fluidiza traficul din Cluj-Napoca. Șoferii care intră în municipiu sunt încurajați să își lase mașina în park&ride și să folosească autobuzele pentru circulația în oraș.

Ce prevede proiectul

  • Amenajarea accesului din drumul naţional – accesul a fost asigurat din strada Traian Vuia către platforma pentru staționare si către zona de autogară.
  • Accesul în incintă se face printr-o bandă de decelerare cu lungimea de 165 m, în zona poziției km 7+200, ieşirea din incintă se realizează prin două căi de circulaţie distincte, utilizând o bandă de accelerare cu lungimea de 100,00 m.
  • Artera de acces în incinta zonei de staționare are 2 benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,00 m fiecare, plus o bandă de circulaţie exclusiv pentru autobuze, cu lăţimea de 4,00 m.
  • Ieşirea din incinta parcării se realizează prin două artere: una adiacentă terminalului, cu o bandă de circulaţie cu lăţimea de 4,00 m, care preia și traficul din fața terminalului și cea de-a doua cu o lățime de 3,00 m, la o distanță de 60 de metri de prima arteră, pe direcția către Cluj-Napoca, cu 120,00 m înainte de turbo-girație.

„Se vor amenaja spații verzi perimetral și între locurile de parcare”

  • Amenajarea unei platforme pentru zona de parcare – Proiectul propune o platformă cu locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, o stație de bike sharing cu dotările și infrastructura aferentă.
  • Propunerea ține cont de etapizarea execuției obiectivului de investiție, prin modularea pe etape a realizării lucrărilor de execuție. Astfel, într-o primă etapă se va realiza platforma pentru zona de parcare adiacentă străzii Traian Vuia, cu un număr de 365 locuri de parcare (dintre acestea, 37 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități, 30 de locuri de parcare pentru autovehicule electrice şi hibride) şi 8 peroane de autobuze din cele 863 de locuri de parcare totale. În etapa a doua se vor realiza 490 de locuri de parcare pentru autovehicule. Pentru mijloacele de transport se vor organiza staţii echipate cu infrastructura şi dotările necesare desfășurării activităţilor specifice. Se vor amenaja spații verzi perimetral și între locurile de parcare.

„Piațeta se compune din spații plantate de forme organice și geometrice”

  • Amenajarea unui terminal tip autogară:
    – CORP C1 – clădire terminal și copertină clădire terminal – format din clădirea terminalului, de formă rectangulară cu dimensiunile de 21.30m x 27.80m și dintr-o copertină ce o acoperă, de formă poligonală, dimensiuni maxime 57.20 m lungime și 33.50 m lățime. Parterul clădirii nou propuse va asigura spații de așteptare, recepție/Info, cafenea, spații tehnice, grupuri sanitare pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal, iar etajul va adăposti o zonă de servicii publice. Acoperirea zonei de intrare/ieșire în terminal se va face printr-o copertină metalică cu rol de signaletică.
    – CORP C2 – copertină autocare – ce acoperă zona de staționare autocare are o formă rectangulară, având ca dimensiuni 80.00 m lungime și 15.50 m lățime.
    – Piațetă publică – Platforma perimetrală corpului C1 se amenajează sub forma unei piațete publice. Suprafața amenajată este de 3396.70 m2, de formă rectangulară, cu dimensiunile de 92,20 m pe 43.20 m, în centru fiind amplasat corpul C1. Piațeta se compune din spații plantate de forme organice și geometrice în suprafață de 121.00 m² și spații pavate cu texturi diferite destinate circulației pietonale în suprafață de 3275.70 m².

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Clujenii TREBUIE să ŞTIE ce se întâmplă cu METROUL. Dezbatere PUBLICĂ. Cine îşi asumă EŞECURILE Primăriei?

Publicat

Povestea metroului clujean pare să fie cu cântec înainte de a începe. Lucrurile par destul de complicate şi greu de realizat. Sunt multe semen de întrebare. Iar clujenii nu sunt informaţi, deşi legea impune acest lucru. Pentru lămurirea tuturor aspectelor de început privitoare la marele proiect clujean, Consiliul Civic Local, prin reprezentantul său Iosif Pop, a solicitat, în şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, o dezbatere publică pe tema metroului, cu prezenţa primarului Emil Boc. Consiliului Civic Local este o organizaţie care a fost fondată pe 17 iunie 2004, prin semnarea Protocolului de Colaborare de către cele 52 de asociaţii şi fundaţii clujene.

Riscuri şi temeri

Iosif Pop le-a prezentat consilierilor locali şi primarului Emil Boc un punct de vedere al CCL, în care sunt prezentate o serie de problem, care ar trebui să fie lămurite în dezbaterea publică.

“Acum punem multă pasiune politică pe linia de metrou, fără a avea concluzii pe studiul de fezabilitate, fără să stapanim riscurile şi consecinţele lor viitoare şi fără să putem decide asupra momentului optim pentru lansarea proiectului (vezi evoluţia populaţiei, a efectelor pe termen lung a pandemiei, a incertitudinii asigurării surselor de finanţare de început, a şansei de mobilizare de surse de finanţare pentru etapa IIetc). Dealtfel, reconsiderarea din scurt a proiectului de finanţat din surse PNRR este de natură să confirme temerile pentru riscurile prezentate mai sus.

În cazul unui presupus eşec Consiliul Local se poate salva prin apelare la resursele guvernamentale, la împrumuturi bancare ori la majorarea substanţiala a impozitelor şi taxelor locale, transferand situaţiile de faliment către persoanele fizice şi juridice. Daca are şi alte soluţii le poate face publice acum?

Întreprinzatorul realist măsoara de 10 ori riscurile înainte să pornească un proiect mare, pentru că este conştient că în caz de eşec îl lichidează creditorii şi îşi află falimentul. Statul are o scapare în plus, aceea de a arunca datoria în spatele populaţiei şi a firmelor. Dar are acordul lor acum?

Cu certitudine, Cluj-Napoca are nevoie acută de această infrastructură acum şi în următorii 3-4 ani, variantele de lucru sunt multe şi, orice variantă ar fi aleasă, se cere asumată de către clujeni – beneficiarii şi finanţatorii de ultimă instant”, a spus Iosif Pop în faţa consilierilor municipali.

Legea obligă municipalitatea să-i consulte pe clujeni

În prezentarea sa, Iosif Pop a adus şi argumente legislative, care arată că municipalitatea este obligată să-i consulte pe clujeni în problema metroului şi a marilor proiecte.

„Legea nr.52/2003, cu modificarile ulterioare, defineşte scopurile exacte în astfel de situaţii. Dupa cum ştiţi: Legea are drept scop:a) să sporească gradul de responsabilitate a administrației publice față de cetățean, ca beneficiar al deciziei administrative; b) să implice participarea activă a cetățenilor în procesul de luare a deciziilor administrative și în procesul de elaborare a actelor normative; c) să sporească gradul de transparență la nivelul întregii administrații publice.

În acord cu prevederile legale citate, vă adresăm rugamintea să supuneţi acum votului organizarea dezbaterii publice în intervalul de timp cel mai scurt. Consultarea publică executată pe site-ul primăriei nu are nicio relevanţă atât timp cât întrebările şi răspunsurile nu sunt aduse la cunoştinţa întregii populaţii.

Suntem toţi conştienţi că responsabilitatea deciziilor şi hotărârilor vă aparţine, iar aceasta presupune că vă asumaţi individual şi personal consecinţele, în cazul în care o faceţi fără consultarea noastră. Avem întrebările pregătite, avem şi soluţiile alternative, aşteptăm decizia”, a mai spus Iosif Pop.

Eşecuri ale administraţiei clujene

În aceeaşi luare de cuvânt în faţa consilierilor municipali şi a primarului Emil Boc, Iosif Pop a trecut în revistă şi câteva eşecuri ale administraţiei locale, pentru care aceasta n-a dat socoteală clujenilor.

„Comunitatea clujeană se află în faza asumării marilor proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, cerute şi aşteptate de către noi dinspre administraţia locală de aproape 20 de ani.

Presiunea pentru realizarea lor este foarte mare din cauza sporirii blocajelor în mobilitatea urbană, dar şi datorită cerinţelor finanţatorilor ca să fie executate în contratimp,cu asumarea de riscuri dificil de controlat sau chiar imposibil de asumat.

Centura ocolitoare, parcările înafara părţii carosabile, prelungirea liniilor de tramvai către aria metropolitană şi spre cartierele neconectate, presupusul metrou de conexiune longitudinală cu râul Someş etc nu îşi bazează prioritizarea pe studii coerente de trafic şi nici pe concluziile  tehnice şi financiare finale, ale studiilor de fezabilitate comandate.

PUG-ul este ca şi ieşit din perioada de validitate, SIDU îşi aşteaptă consultarea şi acceptarea populaţiei, planul de mobilitate îşi cere actualizarile din timp în timp, iar reţelele sociale îşi consumă energia cu propuneri şi atitudini critice la adresa anunţurilor oportuniste.

Aproape toate proiectele mari din ultimii 17 ani ale administraţiei municipale s-au încheiat fie cu eşecuri (vezi Capitala Culturală Europeană), fie cu depăşiri ale termenelor asumate (vezi ex.Centurii Vâlcele-Sânnicoara), fie cu depăşiri mari ale bugetelor iniţial alocate.  Acest fapt conduce la concluzia ca managementul performant al marilor proiecte nu reprezintă un punct forte pentru Consiliul Local Cluj-Napoca”, a mai spus Iosif Pop.

(MaAv)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Fostul prefect de Cluj a condus reuniunea Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației

Publicat

De

Fostul prefect de Cluj, Mircea Abrudean, secretar adjunct al Guvernului, a condus joi cea de-a doua reuniunea Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației, în prezența reprezentanților celor 27 de instituții care fac parte din această structură.

”Reforma în privința debirocratizării și transformării digitale este încă una greoaie, dar sunt optimist că acest comitet va fi un cadru real și eficient de dezbatere a principalelor inițiative, măsuri și proiecte. Intenționăm ca fiecare agendă a reuniunilor comitetului să cuprindă cel puțin prezentarea unei inițiative de e-guvernare și/sau simplificare din partea membrilor comitetului, deoarece acesta este spațiul propice pentru dezbaterea lor și articularea lor într-un cadru mai larg, alături de alte inițiative similare ale altor instituții”, a spus Abrudean.

Potrivit acestuia, în cadrul comitetului se vor aproba toate proiectele de digitalizare pe următorii 10 ani.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu SAS: 56% dintre români nu vor reveni la obiceiurile de cumpărare anterioare pandemiei

Publicat

Pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al clienților. Astfel, românii s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-și face cumpărăturile, iar 56% dintre aceștia afirmă că nu vor reveni la obiceiurile anterioare.

Potrivit unui studiu recent realizat de SAS, lider în analytics, pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al clienților. Spre exemplu, românii s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-și face cumpărăturile, 56% dintre aceștia afirmând că nu vor reveni la obiceiurile anterioare. Doar 29% declară că se vor întoarce la „vechiul normal”, iar circa 34% spun că vor folosi chiar mai multe aplicații digitale decât utilizează în prezent.

„Clienții sunt acum mai dispuși să furnizeze date cu caracter personal companiilor”

„Pandemia a dat lumea peste cap și una dintre cele mai clare dovezi în acest sens este modul în care prioritățile consumatorilor s-au schimbat. Agilitatea proceselor de business reprezintă o necesitate, cu precădere în cadrul companiilor B2C, unde digitalizarea proceselor face mult mai facilă adaptarea businessului la comportamentul consumatorilor aflat mereu în schimbare. Pentru a aborda acest lucru cu viteza și precizia adecvate, companiile trebuie să ia în considerare implementarea soluțiilor analytics în canalele lor digitale”, a declarat Radoslaw Grabiec, Customer Intelligence Practice Head CEMEA SAS.

Pentru a obține o experiență cât mai personalizată, clienții sunt acum mai dispuși să furnizeze date cu caracter personal companiilor. O treime (33%) dintre aceștia s-au declarat mai deschiși în acest sens, față de 20% care spun că sunt mai puțin dispuși să facă acest lucru.

Cu toate acestea, companiile trebuie să ia în considerare și faptul că, în timpul pandemiei, clienții au devenit mai conștienți de pericolul fraudelor. Aproape 70% sunt fie mai vigileți când vine vorba de fraudă, fie au experimentat-o personal. Dintre aceștia, 16% au observat o creștere a mesajelor de tip fraudă.

„Consumatorii au completat un chestionar online în august 2020”

Potrivit unui comunicat al SAS, prețurile mici și reducerile speciale nu vor fi suficiente pentru a împiedica clienții să schimbe brandul. În timp ce 23% dintre oameni au schimbat furnizorii pentru prețuri mai mici și reduceri mai mari, 20% au trecut la un furnizor care oferă o experiență online mai simplă și mai facilă. De asemenea, 16% și-au schimbat furnizorul pentru a beneficia de opțiuni de livrare mai rapide sau mai convenabile, iar alți 13% din cauza unei experiențe negative cu brandul.

„În timp ce majoritatea (60%) consideră că prețurile mici și reducerile speciale sunt o prioritate, pandemia a demonstrat că nu doar acest element dictează comportamentul clienților. (…) Putem observa o creștere accelerată a interesului clienților pentru alți factori reprezentativi ai segmentului customer experience”, se mai arată în comunicat.

Studiul a fost realizat pentru SAS de agenția 3Gem. Consumatorii au completat un chestionar online în august 2020, participanții aparținând mai multor țări din regiune CEMEA: Cehia, Egipt, Grecia, Ungaria, Polonia, Qatar, România, Rusia, Arabia Saudită, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite. În total, eșantionul a cuprins 6.000 de persoane cu vârsta de peste 18 ani.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu (și) despre viața SEXUALĂ la români: Cuplurile împlinite fac sex de 2-3 ori pe săptămână

Publicat

Cei mai mulți dintre români afirmă că fac sex de 1-3 ori pe săptămână, indiferent de “vârsta” relației în care se află, potrivit studiului “Provocările cuplurilor din România”, realizat de Școala pentru Cuplu, pe un eșantion de 1000 de participanți. Excepție fac cuplurile aflate într-o relație de 10-15 ani, care fac sex de 2-3 ori pe lună. Deși majoritatea participanților la studiu a apreciat viața sexuală în cuplu ca fiind „satisfăcătoare” și „foarte satisfăcătoare”, studiul nostru a relevat faptul că românii care fac sex mai des de trei ori pe săptămănă se simt mai puțin împliniți în relație.

În primul an de relație, aproape 40% dintre românii participanți la studiu au afirmat că fac sex de 2-3 ori pe săptămână, iar, în următorii doi ani, procentul scade ușor, până la 30,1%. Vorbim despre cuplurile aflate în etapa de îndrăgostire, când pasiunea are întâietate, idealizăm partenerul și profităm din plin de această perioadă.

„Sexul poate deveni o formă de consum și evadare sau compensare a unor frustrări personale”

Frecvența sexului scade progresiv în următorii ani: 28,6% dintre cuplurile aflate într-o relație de 3-10 ani fac sex o dată pe săptămână, în timp ce, în relațiile de 10-15 ani, viața sexuală se reduce la 2-3 ori pe lună (26%). Această scădere a apetitului sexual este cauzată de faptul că partenerii traversează etapa luptei pentru putere în cuplu, când intrăm în procesul de blamare al partenerului, îi vedem toate defectele și suntem tentați să punem punct relației.

„Sexul, erotismul înseamnă conexiune emoțională, prezență și vitalitate pentru viața de cuplu. Când scade dorința sexuală, fie este o problemă de gestionare a stresului sau a conversațiilor dificile, fie de înțelegere a sexualitătii și, în consecință, scade semnificativ și satisfacția în relația de cuplu. Pe de altă parte, o viață sexuală satisfăcătoare nu este garanția împlinirii în cuplu fără conexiunea emoțională. Este important ca intimitea sexuală să fie asociată cu cea emoțională pentru a fi satisfăcătoare, altfel, sexul poate deveni o formă de consum și evadare sau compensare a unor frustrări personale”, a spus Domnica Petrovai, psihoterapeut și fondator al Școlii pentru Cuplu.

„Frecvența vieții sexuale nu pare să fie influențată de prezența copiilor”

Surprinzător este că românii care sunt împreună de 15-20 de ani (30,4%) revin la frecvența sexuală de la începutul relației, de 2-3 ori pe săptămână. În acest moment al relației, cele mai multe dintre cuplurile care au depășit tumultul specific etapelor ce urmează etapei îndrăgostirii se bucură de o relație împlinită, iar acest echilibru se reflectă și în frecvența vieții sexuale.

Frecventa vieții sexuale nu pare să fie influențată de prezența copiilor. De exemplu, cele mai multe cupluri care nu au copii, 26% dintre respondeți, fac sex de 2-3 ori pe săptămănă. Această dinamică se păstrează și în rândul cuplurilor care au doi copii (24%) sau un singur copil (23%).

„Datele noastre spun că satisfacția sexuală depinde de câteva aspecte. În primul rând, de conectarea emoțională, apoi, de frecvența vieții sexuale și de absența sentimentelor de singurătate. Pentru că, atunci când te simți singur în cuplu, este unul dintre semnalele care indică faptul că ai nevoie să ceri ajutorul unui specialist, pentru a nu lăsa lucrurile să se agraveze sau să ducă la despărțire”, a mai spus Domnica Petrovai.

Indiferent de vârsta relației, deși procentul scade progresiv de la 7,6% în primul an, la 0,8%, în cazul celor care sunt împreună de 15-20 de ani, există cupluri care fac sex zilnic.

Despre studiu

Studiul a fost realizat de Școala pentru Cuplu, pe un eșantion de 1000 de participanți. Dintre acestea, 186 de persoane (18,6%) sunt bărbați și 814 femei, (81,4%), cu media de vârstă de 35.10 ani (abaterea standard=6.94). Cei mai mulți dintre respondenți sunt căsătoriți (718 de persoane, reprezentând 71,8%), 235 (23,5%) sunt într-o relație, 16 persoane (1,6%) sunt recăsătorite, iar 9 persoane (0,9%) au un istoric de divorț.

Referitor la durata relației actuale, media acesteia este de 10,02 ani (abaterea standard=6,80), iar durata medie a celei mai lungi relații pe care au avut-o respondenții a fost de 11,42 ani (abaterea standard=7,57). Majoritatea respondenților (700, adică 70%) are copii, dintre care cei mai mulți au un copil (342, adică 34,2%).

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate