Connect with us

EDUCATIE

Părinții nu vor școală online: ,,Vom ajunge analfabeți ca americanii”

Publicat


Klaus Iohannis a anunțat miercuri că se va decide la nivel local, în funcție de numărul de cazuri existent dacă elevii vor începe cursurile direct de pe băncile școlii, ori vor susține orele online. Chiar și așa, părinții nu vor să audă de susținerea cursurilor pe internet, indiferent de numărul de cazuri al persoanelor infectate.

După anunțarea de către Președinte a celor trei scenarii (roșu, galben și verde) care vor fi luate în calcul în vederea planului de începere a noului an școlar, lăsând la aprecierea școlilor dacă orele vor fi susținute sau nu online, în funcție de situația epidemiologică existentă în zona din care face parte unitatea de învățământ, lucrurile au rămas confuze, atât în rândul elevilor, cât și al părinților. Deși Klaus Iohannis a menționat că deciziile luate de autorități sunt menite să susțină atât calitatea învățământului, cât și siguranța și sănătatea elevilor, unii părinți nici nu vor să audă de un eventual scenariu în care școala va continua online.

Astfel, Cluj24 a luat legătura cu câțiva părinți și un cadru didactic pentru a vedea care este opinia acestora în legătură cu începerea noului an școlar.

Copiii vor școală online, iar părinții fizic

,,Părinții nu cred în virus și nu îl iau în serios. Vor cu orice preț să înceapă școala normal, chiar dacă i-am informat despre riscuri. Copiii își doresc ore online”, spune un cadru didactic.

Cristina este învățătoare la Școala gimnazială ,,Mihai Eminescu” din localitatea Săliștea de Sus, Maramureș, iar din 14 septembrie urmează să își susțină orele la clasa I, însă momentan nu știe dacă acest lucru se va întâmpla pe internet, ori la școală, cu prezența fizică a elevilor. Aceasta ne-a transmis că, din punctul său de vedere, cursurile ar trebui să fie online, atât pentru siguranța elevilor, cât și a familiilor acestora.

,,Copiii își doresc online, ei ar sta non-stop pe telefon, așa se simt în largul lor. Toți copiii au acces măcar la un telefon. Nu au fost probleme cu conexiunea, totul a funcționat normal, nu am avut probleme”.

Chiar și așa, Cristina a mărturisit că părinții ,,nu dau doi bani pe școala online”, iar în ceea ce privește posibilitatea apariției riscurilor datorate susținerii orelor în școli, învățătoarea a precizat că: ,,Voi face hârtii cu declarații pe propria răspundere a părinților, pentru a nu putea acuza școala, în caz de o eventuală contactare a virusului”.

Pentru a vedea exact care este părerea unui părinte din aceeași localitate, am luat legătura cu mama a doi copii, unul de clasa a 8-a, iar celălalt urmând a intra în clasa 0.

,,Profesorii sunt nepregătiți, nu este semnal”, este de părere mama celor doi elevi

Irina este mama unui băiat care va începe din aceasta toamnă clasa 0 și a unei fetițe de clasa a 8-a. Întrebată cum a funcționat școala online, aceasta s-a declarat total nemulțumită de desfășurarea cursurilor: ,,Doamna are telefon, dar nu știe să îl folosească. A intrat o singură dată, a întrebat despre lecție prin telefon. La altă oră, toți copiii urlau unul peste celălalt. La noi nu funcționează”.

,,Școala adevărată este atunci când profesorul vorbește față în față cu elevii”, este de părere mama unei eleve din Cluj-Napoca

Anita este mama unei eleve din cadrul Colegiului Național ,,Emil Racoviță” Cluj-Napoca. Aceasta a declarat că orele susținute online pe timpul stării de urgență s-au desfășurat normal, elevii descurcându-se astfel. Cu toate acestea, este de părere că școala online nu se compară cu orele susținute la școală: ,,Școala online se acceptă în situația de față, dar nu se compară cu cea normală. Școala adevărată este atunci când profesorul vorbește față în față cu elevii”.

În legătură cu eventualele riscuri la care ar putea fi supuși elevii în cazul prezentării la școală, Irina a declarat:
,,Bineînțeles, sunt de acord să înceapă școala fizic, chiar și în situația de față.”

,,Să meargă la școală, așa e firesc! Copiii trebuie să stea drepți și să tremure în fața profesorilor”, spune părintele unui elev care va începe liceul în toamna aceasta.

,,Nu dau doi bani pe școala online, se copiază!”

Petru urmează să își trimită începând cu toamna aceasta copilul la școală, începând clasa a IX-a în cadrul unui liceu din orașul Baia Mare. Petru ne-a mărturisit că, deși consideră că până acum școala online s-a făcut serios, nu este același lucru să înveți de acasă, fără ca măcar să îți cunoști profesorii, acest lucru fiind valabil mai ales în cazul claselor I, a V-a, ori a IX-a.

,,Nu dau doi bani pe școala online, se copiază! Acum niciun elev nu a mai rămas corigent. Copiii trebuie să stea drepți și să tremure în fața profesorilor”, este de părere părintele elevului.

Petru a mărturisit că este de această părere deoarece cursurile online scad nivelul de învățământ, întrucât elevii nu sunt stimulați să învețe, beneficiind de prea multă libertate și de lipsa de autoritate a profesorilor. ,,Copiii nu vor mai fi capabili nici măcar să scrie cu litere de mână. Dacă continuăm mult cu această școală online vom ajunge analfabeți ca americanii”, a adăugat Petru.

Personalul didactic nu ar mai trebui să fie remunerat în cazul școlii online, ci eventual părinții, care fac și munca dascălilor, este de părere mama unui elev

,,Școala trebuie să fie școală”

Ionela este și ea una dintre părinții care își vor trimite din toamnă copilul la o școală din Baia Mare. Aceasta este de părere că ,,școala trebuie să fie școală”, astfel încât elevii să poată beneficia atât de învățare propriu-zisă, cât și de socializare și interacțiune comună.

,,Nu există școală online, cel putin în România, unde cum prea bine știm, puțini copii în comparație cu alte țări, dispun de tehnologie. Dacă vom continua cu școala online vom avea o viitoare generație de adulți introvertiți”, este de părere Ionela, a cărei copil face parte din învățamântul primar.

Aceasta este de acord cu faptul că e posibil ca mersul la școală să constituie un pericol pentru sănătatea elevilor, însă consideră că școala făcută la distanță nu ne avantajează ca țară.
,,În ceea ce privește personalul didactic, nu aș mai vedea rostul remunerării acestora. Eventual să fim plătiți noi, părinții, pentru că facem și munca dascălilor”, a adăugat Ionela.

,,Nu mi-e frică de virus. E mult mai obositor să stai cu capul în telefon”, spune mama unei eleve

Un alt părinte cu care am luat legătura este Loredana, mama unei eleve care din septembrie va începe clasa a VII-a în cadrul Școlii ,,Constantin Dipșe” din localitatea Șurdești, Maramureș. Loredana a mărturisit că în cadrul școlii online nici măcar nu s-au verificat temele. ,,Nu este același lucru să arați tema profesorului față în față sau online. Unii profesori se implică, însă alții nu”, este de părere aceasta.

În ceea ce privește pericolul expunerii colective a elevilor în școli, mama elevei a declarat: ,,Nu zic că nu există(virusul), dar nu mi-e frică. Deocamdată rămân clar la varianta de a merge fizic la școală”.

Pentru a vedea dacă părerile diferă în funcție de aspectul situării școlilor în mediul rural (din care fac parte atât învățătoarea Cristina, cât și mamele Irina și Loredana), ori urban (din care fac parte părinții Petru, Anița și Ionela), am mai cerut părerea de asemenea și Alinei, mama unui elev în clasa I din municipiul Cluj-Napoca.

,,În loc să progresăm, mergem în regres”, este de părere Alina.

Mama elevului din Cluj-Napoca este fermă atunci când vine vorba de învățământul online: ,,Categoric nu online, nici măcar parțial online”. Aceasta a mărturisit că elevul se confruntă cu lipsă de concentrare atunci când vine vorba de cursurile pe internet, iar conexiunea nu este mereu bună, momente în care informația transmisă de profesori se pierde.

,,Copiii, fiind așa mici nu au învățat să se asculte, vorbesc unii peste alții, iar la teme trebuie să îi ajutăm tot noi, parinții”, a declarat Alina.

Aceasta a mai adăugat că nu crede că virusul este atât de puternic, având multe semne de întrebare privind veridicitatea teoriilor vehiculate despre boală.
,,Numărul (infectărilor) crește că așa vor alții, nu se știe. Eu merg înainte cu școala normală”, a spus mama elevului.

Concluzia este simplă: Părinții sunt de părere că școala ar trebui să înceapă cu prezența fizică

Deși părinții intervievați în cadrul articolului fac parte atât din mediul urban, cât și rural, având copii care fac parte din clase începând de la I și până la liceu, aceștia sunt în procent de 100% de părere că școala ar trebui să înceapă cu prezența fizică a elevilor pe băncile școlii, prezentând semne de neîncredere la adresa variantei de școală online.

Cu toate acestea, Cristina, care este cadru didactic spune că odată cu începerea cursurilor online din timpul perioadei de stare de urgență, a observat o schimbare în rândul elevilor care aparent nu se descurcau bine la școală, atunci când participă la ore pe internet aceștia având rezultate mult mai bune, fiind mai dezinhibați în spatele ecranului și mult mai creativi.

Conform declarațiilor venite din partea Președintelui Klaus Iohannis din ultimele zile, urmează ca în săptămânile următoare fiecare școală să decidă dacă cursurile vor avea loc fizic, online, ori într-un sistem mixt care să cuprindă cele două variante. Decizia va fi luată în funcție de evoluția situației epidemiologice de la nivelul județului, ori localității din care fiecare școală face parte.

Articol realizat de Narcisa BUD



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

FOTO. Mircea Miclea: Cultura pupatului inelului, a supunerii, nu va produce un viitor mai bun pentru universitățile tehnice

Publicat

De

Mircea Miclea

O conferință despre viitorul universităților tehnice, organizată de fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, a avut loc, vineri, la Cluj-Napoca,  la eveniment fiind prezenți doi profesori, unul de la UTCN – Dan Micu și unul de la Universitatea Politehnica Timișoara – Attila Simó.

Miclea a vorbit despre cum vede el viitorul acestor instituții de învățământ superior, dar s-a referit și la presiunile făcute ca un profesor de la București să nu participe la conferință.

Acesta a arătat că viitorul este o construcție și depinde de oameni cum va arăta.

Trebuie schimbări

”Viitorul universităților tehnice poate fi mai bun prin ideile pe care noi le avem. (…) Sunt multe lucruri care trebuie schimbate în cultura universităților tehnice, prima fiind trecerea de la indiferentism academic la o cultură a asumării responsabilității, a implicării.

Acest indiferentism înseamnă retragerea în nișa propriei discipline, astfel încât devenim indiferenți față de ceea ce întâmplă în alte discipline, cu calitatea și procesele din altă parte.

Efectul este că excelența, în loc să fie un mecanism care să scaleze excelența, aceasta rămâne doar rezultatul unor întreprinderi individuale.

Dacă nu am fi indiferenți, am crea la nivel de instituție un mecanism care să replice excelența”, a spus Miclea.

Nevoia de colaborare

Potrivit acestuia, un astfel de mecanism nu există, iar o schimbare la nivel universitar ar trebui să vizeze și acest aspect.

De asemenea, ar trebui să se facă trecerea la o cultură a colaborării în loc de o tribalizare universitară, dar și la colaborarea cu mediul economic, care este extrem de redusă.

Cultura pupatului inelului

La eveniment a mai fost invitat prof. Radu Porumb, de la Universitatea Națională de Științe și Tehnologie Politehnica București, care, însă, nu a mai ajuns la Cluj, se pare că din cauza unor presiuni făcute de actuala conducere a UTCN.

Referindu-se la aceste presiuni asupra profesorului din București să nu participe la eveniment, Mircea Miclea a spus că ar trebui ca în universități să se treacă de la cultura supunerii, la una a curajului.

”Din păcate, competența profesională nu corelează cu verticalitatea etică. Sunt multe situații în care oameni competenți, inteligenți din punct de vedere etic sunt lamentabili.

Cultura curajului

Le e teamă, se supun la tot felul de indicații, oportunisme. Știu și ce s-a întâmplat în legătură cu acest eveniment, apropo de presiunile făcute. Aceasta este o cultură a complianței? De unde această complianță în mediul academic, a supunerii? (…)

Această cultură a pupatului inelului, a supunerii, a oportunismului nu va produce un viitor mai bun pentru universitățile tehnice, dimpotrivă.

Trebuie să trecem la cultura curajului, în care un grup își asumă responsabilitatea de a spune ce e de spus și de a lua deciziile care trebuie luate și care vor produce schimbarea.

(…) Trebuie să apară un grup care să înțeleagă că va fi purtătorul de schimbare și va face schimbarea”, a conchis Mircea Miclea.

Dimensiunea internațională a universității

Mircea Miclea

Prof. dr. ing. Dan Micu de la UTCN, cu o carieră didactică și de cercetare de 25 de ani și care a predat la universități din Europa, SUA și China, a declarat la rândul său că a realizat un document de zeci de pagini despre cum vede el viitorul universităților tehnice.

Acesta a vorbit despre calitatea educației și cercetării, dar și despre diversificarea ofertei educaționale și globalizare, precizând că universitățile nu mai pot rămâne la dimensiunea locală sau regională, ci să treacă la cea internațională.

”Să ne axăm pe calitate nu pe cantitate, pe esență.

Curricula trebuie actualizată și să o facem flexibilă și accesibilă, să existe centrarea pe student, iar mediul economic să fie cu noi, să existe atractivitate”, a spus Micu.

Schimbarea stilului de predare

Acesta a susținut și necesitatea schimbării stilului de predare a profesorilor către studenți, ținând cont de auditoriu și de generația actuală.

”Într-un singur an am predat un semestru în SUA, o jumătate de semestru în China și am venit în România.

Mi-am schimbat cursul de 3 ori pentru că nu era același auditoriu, deși predam aceeași materie”, a precizat Dan Micu.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

ACCIDENT în Turda. Un bărbat a fost LOVIT de o mașină. Este în stare gravă. A intervenit ISU Cluj

Publicat

ambulanta

Un bărbat a fost lovit de o mașină, vineri, în Turda, pe str. Victoriei. A intervenit ISU Cluj, care îi acordă primele îngrijiri.

Din informațiile primite, bărbatul ar fi în stare gravă.

ACCIDENT în Turda. Un bărbat a fost LOVIT de o mașină. Este în stare gravă. A intervenit ISU Cluj

Update:

„Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au intervenit de puține momente pentru a acorda primul ajutor calificat unui tânăr implicat într-un accident rutier, petrecut pe strada Victoriei din municipiul Turda.

La fața locului s-au deplasat o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj SMURD, unde au găsit două autoturisme și o trotinetă avariată, precum și un tânăr care prezenta mai multe traumatisme, în stare de conștiență.

Echipajele operative i-au acordat primul ajutor calificat, ulterior fiind transportat la spital pentru îngrijiri medicale”, a transmis ISU Cluj.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Viorel Băltărețu: Clujul e întârziat în dezvoltare. Cu 15 până la 20 de ani

Publicat

Viorel Băltaretu

“Un Cluj sănătos economic înseamnă că toți locuitorii lui au, datorită locului de muncă sau afacerii proprii, o viață tihnită: o locuință, un salariu decent, economii. Apoi, mai înseamnă ca au parte de servicii publice de calitate, de la infrastructură, salubritate, sănătate și educație, până la mediu și funcționari care îi tratează cu respect. Asta e departe de a fi realitatea Clujului de azi. Orașul nostru a fost lăsat să se dezvolte inegal, fără o direcție clară. Unii o duc bine, alții sunt sufocați de costul vieții”, spune Viorel Băltărețu, deputat de Cluj și candidat în alegerile pentru Primăria Cluj-Napoca din partea Alianței Dreapata Unită.

Prezent la dezbaterea recentă pe tema ”Economia Clujului”, Băltărețu și-a prezentat planul pentru dezvoltarea economică a Clujului: “Creșterea bazei de impozitare, cu păstrarea nivelului de taxare curent și a gradului de colectare a taxelor, prin digitalizarea administrației, pentru a simplifica procesul de plată a taxelor și impozitelor locale – sunt cele două direcții prin care voi aduce mai mulți bani la Primărie.

Vă dau câteva exemple: colectarea automatizată a impozitului pe proprietăți, eficientizarea și transparentizarea sistemului de închiriere și plată a locurilor de parcare și implementarea unui sistem GIS, care să ne arate și dacă toate proprietățile sunt impozitate corect.

Investiții sub 35%

Antreprenor de meserie, deputatul clujean a tras un nou semnal de alarmă în ce privește procentul investițiilor în bugetul orașului, care nu a depășit 35% în ultimii ani.

“Avem nevoie atât de investiții publice, cât și private. Pe de o parte, e nevoie de marile proiecte de infrastructură amânate cu deceniile – centura ocolitoare cu drumurile de legătură, trenul metropolitan și terminalul cargo -, dar și de construcția de noi parcuri industriale și a unui centru de expoziții – conferințe, care vor aduce noi investitori privați”.

Infrastructura rutieră

“În economie, lucrurile trebuie făcute eficient, dar mai ales la timpul lor. Azi, orașul nostru încă se căznește să își facă infrastructură rutieră, infrastructură al cărei timp era acum 15 – 20 de ani, ca să putem profita din plin de avantajele ei economice.

În timp ce orașele europene dezvoltate se concentrează pe aspecte climatice, neutralitate în emisiile gazelor de seră, smart city și inteligență artificială, Clujul bate pasul pe loc în dezvoltarea urbană.

Dacă Primăria continuă strategia “randări și licitații anulate” și nu trece la fapte, vom rămâne în trecut”, a concluzionat Viorel Băltărețu în finalul dezbaterii.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Un căprior s-a întors în sălbăticie cu ajutorul jandarmilor clujeni, după ce a ajuns în curtea unei firme din Mărăști

Publicat

De

Căprior salvat de jandarmii din Cluj

Jandarmii clujeni au eliberat în sălbăticie un căprior găsit în curtea unei societăți comerciale din cartierul Mărăști. Animalul nu a fost rănit.

Prezența căpriorului în curtea unei societăți comerciale din cartierul clujean Mărăști a fost sesizată, vineri, printr-un apel la 112.

Un echipaj de jandarmerie din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj a intervenit la fața locului și a imobilizat animalul pentru a nu-i provoca leziuni.

Ulterior, căpriorul a fost eliberat în mediul natural, în afara zonei locuite, arată reprezentanții IJJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax