Connect with us

EVENIMENT

Părinți pentru COPIII altora, la Cluj. Cum poți deveni asistent MATERNAL. Care sunt avantajele

Publicat


alfa grup asociatiee copii

Cum e să fii părinte pentru copiii altora? Ce implică activitatea unui asistent maternal? Din păcate, există atât de mulți copii abandonați, încât cererea pentru persoane care să practice această meserie a crescut exponențial. Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj a demarat în județ o campanie de recrutare a asistenților maternali profesioniști.

„Am început o nouă campanie de recrutare a asistenților maternali profesioniști. Pe lângă participarea la târguri de joburi, vom fi prezenți în toate orașele, municipiile județului. Vom împărți flyere, vom da informații tuturor celor interesați de această nobilă meserie.

Părinți pentru COPIII altora, la Cluj. Cum poți deveni asistent MATERNAL. Care sunt avantajele

Cauți un job? Vrei să devii o familie temporară pentru un copil abandonat?
Suntem aici pentru tine, la un clic distanță, la un apel și suntem gata să-ți oferim toate informațiile necesare. Serviciul management de caz pentru copii și evaluare complexă copii .
Te așteptăm! Tel 0264/420147 sau 0786375112”, sună anunțul celor de la DGASPC Cluj.

flyer

flyer

Asistentul maternal este persoana fizică, atestată în condițiile Hotărârii Guvernului nr. 679/2003, care asigură prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său creșterea, îngrijirea și educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primește în plasament.

Persoanele interesate să devină asistent maternal (cetățeni UE) depun la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului din județul pe teritoriul căruia își au domiciliul o cerere de evaluare a capacității lor, însoțită de documentele menționate mai jos. Atestatul este eliberat de Comisia pentru Protecția Copilului din județul/sectorul de domiciliu și este valabil 3 ani.

Documente necesare:

Cerere de evaluare a capacității persoanei fizice de a deveni asistent maternal.
Curriculum Vitae – Curriculum vitae al solicitantului, precum și motivele pentru care dorește să devină asistent maternal profesionist.
Prezentare – Scurtă prezentare a persoanelor cu care locuiește solicitantul, în care să se menționeze numele, prenumele și data nașterii acestora, precum și, după caz, gradul lor de rudenie cu solicitantul.
Document justificativ locuință – Un document care să ateste dreptul de folosință al solicitantului asupra locuinței, respectiv copie legalizată de pe titlul de proprietate sau de pe contractul de închiriere, declarație autentificată a titularului dreptului de proprietate sau al contractului de închiriere prin care acesta recunoaște solicitantului un drept de folosință asupra locuinței, cunoscând specificul activității pe care solicitantul urmează să o desfășoare ca asistent maternal profesionist, sau, după caz, copie legalizată de pe contractul de subînchiriere, încheiat în condițiile legii.
Declarație pe propria răspundere – Declarație pe propria răspundere cu privire la faptul că nu se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b), din HG nr. Hotărârea nr. 679/2003 privind condițiile de obținere a atestatului, procedurile de atestare și statutul asistentului maternal profesionist.
Copii acte de stare civilă și studii
Certificat medical – Certificate medicale eliberate de policlinica de care aparțin, care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului și a persoanelor cu care locuiește.
Cazier judiciar – Certificate de cazier judiciar ale solicitantului și ale persoanelor cu care acesta locuiește.

Ce spune DGASPC Cluj

Contactată de Cluj24, Nicoleta Molnar, director DGASPC Cluj, ne-a oferit următoarele informații:

„Plasamentul copiilor cu măsură de protecție specială la asistenții maternali profesioniști se constituie într-o alternativă la instituționalizarea acestora și asigură copiilor creșterea, educarea și stimularea lor într-o familie.

Asistentul maternal profesionist este recrutat, evaluat și pregătit de către profesioniștii  din DGASPC – asistent social și psiholog. După ce toate cele 3 etape au fost parcurse, Comisia pentru Protecția Copilului eliberează un atestat care-i permite asistentului maternal profesionist să fie angajat la DGASPC, angajat cu toate drepturile care derivă (salariu, concediul plătit, vouchere de vacanță, alocație de plasament pentru copii etc.)

Pot fi asistenți maternali persoane care:

– pot asigura condiții materiale (spațiu individualizat pentr copil-pat, dulap, birou, camera, daca sunt frați) și prezintă garanții morale pentru creșterea și educarea unui copil.

– starea de sănătate a asistentului maternal trebuie să fie una bună, să nu prezinte boli psihice sau infecto-contagioase, nici el nici membrii familiei care locuiesc în aceeași casă cu acesta.

– asistentul maternal profesionist și membrii familiei care locuiesc cu acesta, trebuie să fie deschiși să primească copii  în plasament indiferent de vârstă, sex, etnie

– asistentul maternal profesionist și membrii familiei care locuiesc cu acesta, nu trebuie să aibă cazier, antecedente penale

– persoana care este asistent maternal profesionist nu poate fi angajată și în altă parte

– persoana care dorește să fie asistent maternal profesionist trebuie să aibă ca nivel de școlarizare – cel puțin studii medii”.

Ce spun asistenții maternali

Cluj24 a luat legătura și cu Liliana Botogel, asistent maternal: „Am 48 de ani, sunt divorțată și de mai bine de doi ani sunt asistent maternal. Am 3 copii în plasament, două fetițe, una de 8 și alta de 5 ani și un băiețel de 2 ani pe care l-am și adoptat. Iubesc foarte mult copiii și pentru mine este mult mai important ceea ce fac decât beneficiile materiale. Sunt angajată la DGASPC Cluj, dar pe lângă salariul meu, fiecare copil primește o indemnizație.  Nu mă văd făcând altceva.”

 

 

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate