EDUCATIE
Părerea organizațiilor studențești din Cluj-Napoca despre noul an universitar: cel mai bine este fizic, dar condițiile actuale nu ne permit acest lucru
Noul an universitar este pe cale să înceapă, iar studenții sunt încă învăluiți în mister când vine vorba despre modul în care vor avea loc cursurile: fizic sau online. Dacă unele facultăți au votat deja scenariul care se va aplica de la 1 octombrie, altele acum dezbat și se pregătesc să decidă în cadrul consiliului ce se va întâmpla. Pentru a vedea ce cred studenții că este mai bine și mai eficient pentru ei, am luat legătura cu președinții organizațiilor studențești din Cluj-Napoca.
Societatea Studenților Europeniști – SSE
,,Din punctul nostru de vedere ca și organizație, susținem într-o oarecare măsură începerea noului an universitar în varianta online din perspectiva măsurilor de siguranță care trebuie respectate pentru a preveni răspândirea virusului COVID-19. De asemenea, credem că ar fi fost o alternativă mai bună, în ideea prevenirii abandonului școlar, o variantă hibridă în care studenții de anul I să fie angrenați în mediul universitar și ceea ce presupune efectiva activitate didactică. Așa este o posibilitate foarte mare ca, prin participarea la cursuri online, să nu existe o atractivitate atât de mare pentru studenții noi față de informații, cursuri sau seminarii, iar abandonul școlar să crească”, a transmis Apostu Mihaela-Andreea, președintele SSE.
Organizația Studenților Mediciniști din Cluj – OSM
,,Privind retrospectiv ultimul semestru, dobândirea cunoștințelor teoretice nu a fost afectată, impactul pandemiei fiind minim asupra acestui aspect, dar imposibilitatea efectuării activității practice a fost cea mai mare provocare pentru studenți. Medicina este o profesie care se învață lângă pacient, acesta fiind cel mai potrivit mod prin care poți să observi atât cum sunt transpuse în realitate cunoștințele dobândite teoretic cât și ce fel de calități trebui să îți dezvolți pentru o relație medic-pacient eficientă.
În acest context, cea mai adecvată modalitate de începere a anului universitar, adaptată atât nevoilor studenților mediciniști cât și contextului epidemiologic actual este învățământul hibrid, ceea ce ar presupune ore de curs online și ore de stagii practice fie pe secțiile clinice, fie în sălile de lucrări practice ale universității, fiind obligatorie respectarea permanentă a reglementărilor igienico-sanitare în vigoare pentru a preveni atât contaminarea studenților cât și a pacienților”, spune Horea Urs, președinte OSM.
Asociaţia Studenţilor Psihologi din România – ASPR
,,Cu siguranță că fiecare student spera să înceapă facultatea în format fizic pentru că acest lucru face comunicarea dintre profesori și studenți mai eficientă, dar având în vedere contextul pandemiei de COVID-19 ar fi foarte multe riscuri. Înțelegem că nu sunt spații sufieciente să ne împărțim pentru că suntem foarte mulți studenți. Nu sunt destule săli pentru a împărți studenții în grupuri mai mici. Având în vedere situația, cu toate că dorința este de a face fizic, optăm și noi pe varianta online pentru că, până la urmă, este cea mai sigură variantă. Se poate face școală online destul de calitativă, dar contează foarte mult de modul de predare cu toate că interacțiunea față în față se pierde. Pentru o eficiență mai bună, studenții ar trebui să își dea interesul mai mult și să fie implicați în discuții”, este de părere Carina Tămaș, președinte ASPR.
Organizația Studenților Economiști – OSE
,,Ca organizație studențească, interacțiunea umană stă la baza activității noastre, iar trecerea spre online a fost și este în continuare o provocare pentru noi. Nimic nu ne-ar bucura mai tare decât reluarea activității în format tradițional, însă înțelegem că trecem printr-o criză care schimbă extrem de mult riscurile și consecințele pe care trebuie să le avem în vedere și că prioritară este sănătatea studenților, a cadrelor didactice și a personalului auxiliar.
Da, pentru mulți studenți, experiența academică merge dincolo de cursuri și calificări. Elementul social al interacțiunii offline ne ajută să ne extindem experiența de viață și să dezvoltăm abilități precum munca în echipă și gestionarea timpului. Pe de cealaltă parte, suntem conștienți că metodele de e-learning de care dispunem nu se pot compara calitativ cu cele tradiționale. Este esențial ca experiența de învățare să fie bine concepută și nu doar să schimbăm pur și simplu conținutul existent de la un format la altul. Cursurile online de calitate au nevoie de timp și efort pentru a fi create la nivelul așteptărilor. În acest sens, ne așteptăm să vedem în continuare eforturi considerabile pe partea de digitalizare, dar și adaptabilitate atât din partea cadrelor didactice, cât și a studenților.
Legat de reîntoarcerea la facultate, ne dorim ca asta să se întâmple cât mai curând posibil, însă treptat, adoptând întâi modelele hibrid și atunci când contextul va fi suficent de sigur”, a spus Mădălina Pașca, președintele OSE.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger







Belu
septembrie 14, 2020 la 12:10 pm
Trebuie să fii rău de tot dus cu pluta ca să candidezi la primăria Cluj contra lui Emil Boc 🙂