Connect with us

ACTUALITATE

Până la 100% public în CINEMATOGRAFE, cu condiția vaccinării

Publicat


filme romanesti

Hotărârea nr. 130 din 31 mai 2021 privind stabilirea unor măsuri de diminuare a impactului tipului de risc, în aplicarea H.G. nr. 531/10.05.2021 cu modificările și completările ulterioare, pe raza județului Cluj.

În unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului Cluj, prevăzute în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 3 /1000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 1.06.2021 și până la data ieșirii din vigoare a H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, respectiv 11 iunie 2021, următoarele măsuri:

a) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție;

b) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea publicului până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

c) organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

d) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea unui număr mai mare de 1.000 de spectatori, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

e) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanți de maximum 70 de persoane în exterior și de maximum 50 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

f) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

g) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 70 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană;

h) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 70 de persoane în interior și mai mare de 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

i) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană;

j) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 100 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

k) se permit festivitățile organizate în spații deschise, prilejuite de terminarea anului școlar, cu participarea personalului didactic, a elevilor, precum și a însoțitorilor acestora. Participarea însoțitorilor este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

l) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

m) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

n) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

o) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

p) măsurile prevăzute la lit. (l – (o se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

q) operatorii economici prevăzuți la lit. (l și lit.(n vor respecta obligațiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății și al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

r) prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. p), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă;

s) activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

t) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

u) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

v) activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului;

w) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului;

x) activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

În unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului Cluj unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 va depăși pragul de 3/1000 de locuitori, se vor dispune următoarele măsuri:

a) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 9 și pct. 10 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt interzise;

b) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 9 și pct. 11 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea publicului până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

c) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 9 și pct. 12 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in, organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt interzise;

d) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 17 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, sunt interzise;

e) în aplicarea prevederilor art. 1 pct.27 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, se permit festivitățile organizate în spații deschise, prilejuite de terminarea anului școlar, cu participarea personalului didactic, a elevilor, precum și a însoțitorilor acestora. Participarea însoțitorilor este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului educației și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

f) în aplicarea prevederilor art. 6 pct.1 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este interzisă;

g) în aplicarea prevederilor art. 6 pct. 3 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități,

h) în aplicarea art. 6 pct. 5 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, măsurile prevăzute la lit. f) și g) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

i) în aplicarea prevederilor art. 6 pct. 6 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la lit. f) și lit. g) este restricționată sau închisă se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

j) în aplicarea prevederilor art. 6 pct. 8 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit h), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

k) în aplicarea prevederilor art. 10 pct. 2 din Anexa nr.3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică de 4/1.000 de locuitori cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

l) în aplicarea prevederilor art. 10 pct. 5 și pct.9 din Anexa nr.3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

m) în aplicarea prevederilor art. 10 pct. 10 din Anexa nr.3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este interzisă.

Hotărârea nr. 130 o puteți găsi aici: https://cj.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/37/2021/05/HCJSU-nr-130-din-31.05.2021.pdf



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Georgiana Teodorescu (AUR): România a avut comisar european pentru Transporturi timp de 5 ani.Rezultatele? Zero pe toate liniile

Publicat

georgiana teodorescu

Georgiana Teodorescu, candidat AUR pentru Parlamentul European, o acuză pe Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, că nu a făcut aproape nimic în mandatul său de 5 ani la Bruxelles.

„Toți românii știu că suntem în urmă cu infrastructura. Zi de zi de ne confruntăm cu șantiere care ajung în scurt timp să aibă 34 de ani de la inaugurare.

Mortalitatea pe șoselele României este printre cele mai mari din Uniunea Europeană. Acestea sunt doar câteva dintre problemele de zi cu zi ale românilor, unele pentru care mulți au avut speranța că se va găsi o soluție dacă țara noastră va avea comisar european pentru transporturi.

Doar că planurile din 2019 nu s-au concretizat. Adina Vălean a urmărit mai degrabă interesele Ursulei von der Leyen și ale prietenilor ei din PPE.

Cu ce rămânem la finalul mandatului de comisar european al Adinei Vălean?

Probleme rămase

Cu multe probleme, în mare parte aceleași. În raportul său recent, Curtea Europeană de Conturi (CEC) examinează cauzele numărului crescut al deceselor în urma accidentelor în traficul rutier în UE. În acest document, UE arată cu degetul spre țara noastră ca fiind fruntașă la rata mortalității în transportul rutier, cu 86 decese la 1 milion de locuitori, în 2022.

Motivele sunt cunoscute de toți: infrastructura la pământ, lipsa investițiilor în transportul feroviar, rutier sau naval.

Există numeroase exemple legate de cum ar fi putut doamna Vălean să își ajute țara.

Vă dau un exemplu: Canalul Rin-Main-Dunăre care este un coridor vital pentru transportul de mărfuri în Europa și ar fi avut nevoie de o consolidare a rețelei transeuropene pentru a îmbunătăți inter modalitatea și conectivitatea cu alte regiuni, precum Marea Neagră.

Acest canal putea să fie modernizat și declarat operabil, cu ajutorul doamnei Vălean, ceea ce ar fi adus multiple beneficii României.

Modernizarea și extinderea infrastructurii de transport ar fi putut stimula dezvoltarea economică în regiunile din apropierea Dunării și Mării Negre, generând locuri de muncă și creștere economică în zonele rurale și urbane deopotrivă.

De asemenea, modernizarea și funcționarea canalului ar fi dus la îmbunătățirea infrastructurii de transport maritim și fluvial, ceea ce ar facilita accesul la piețele europene și internaționale pentru produsele românești.

Canal în paragină

Nu mai spunem că transportul fluvial ar fi ajutat la decarbonizarea Europei ceea ce ar fi dus la aprecierea doamnei Vălean în grupul ei de prieteni „ecologiști” de la Bruxelles.

Însă, tot transportul românesc, inclusiv canalul cu pricina, a fost lăsat în paragină și dat uitării pentru că doamna Vălean are treburi mai importante – se ocupă de extinderea rețelei TEN-T către Ucraina și Moldova.

România a avut în ultimii 10 ani comisari europeni pentru dezvoltare regională și transport. Cu ce ne-a ajutat deținerea acestor funcții? Cu nimic!

Dimpotrivă, există un decalaj uriaș între regiuni din România și cele din statele vestice din Uniunea Europeană, iar la nivelul infrastructurii de transport suntem, probabil, singura țară europeană care nu are capitala conectată la celelalte capitale europene printr-o autostradă.

Cam aceasta e realitatea cu care ne confruntăm!

Pe 9 iunie avem șansa de a avea europarlamentari patrioți, care să apere cu adevărat interesele românilor și, de ce nu, în sfârșit un comisar european care să se lupte pentru propria țară, nu pentru păpușarii pe care îi are în spate la Bruxelles!”, a declarat Georgiana Teodorescu, candidat AUR pentru Parlamentul European.

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Emil Boc: 4,5 milioane de euro alocați pentru sportul clujean. Cu 25% mai mult decât anul trecut. Ce sumă a primit U Cluj

Publicat

De

Finanțări cluburi sportive Cluj

4,5 miloane de euro, fonduri nerambursabile, au fost alocați, marți, pentru 37 de asociații și structuri care activează în domeniul sportului în Cluj-Napoca.

Finanțările pentru sportul clujean au crescut de 7 ori din 2012 până acum, potrivit primarului Emil Boc.

Emil Boc: 4,5 milioane de euro alocați pentru sportul clujean. Cu 25% mai mult decât anul trecut. Ce sumă a primit U Cluj

Suma din acest an, 21.875.000 lde ei, care reprezintă aproximativ 4,5 milopane de euro, este cea mai mare de până acum pentru susținerea activităților sportive.

„Investițiile în sport sunt prioritare pentru Primăria Cluj-Napoca, iar clujenii au creat de-a lungul timpului o comunitate care iubește și respectă sportul.

Finanțările nerambursabile pentru structuri sportive se adaugă investițiilor pe care municipalitatea le-a făcut în ultimii ani pentru susținerea sportului de masă: bazele sportive cu acces gratuit, zone cu aparate de fitness prin toate cartierele orașului, piste de biciclete, zone cu terenuri de sport în noile proiecte de parcuri, extinderea zonelor verzi etc.

Dacă în 2012, alocările pentru sport au fost în valoare de 600.000 de euro, suma a crescut de 7 ori în 2024, la 4,5 milioane de euro”, a transmis Emil Boc.

Cine a primit cei mai mulți bani

Clubul de Fotbal Universitatea Cluj a primit peste 12,2 milioane de lei, cea mai mare sumă, iar Asociația Club Sportiv U-BT a primit 2,6 milioane de lei.

De asemeena, Clubul Sportiv Universitatea a primit 3,5 milioane de lei, Clubul Sportiv CFR Cluj a primit 110.000 de lei

 

Citește mai departe

EDUCATIE

Cum pot renunța la fumat femeile însărcinate fumătoare. Campanie a UBB Cluj-Napoca

Publicat

fumat

Departamentul de Sănătate Publică al Universității Babeș-Bolyai, în parteneriat cu Michigan State University, University of Michigan și Wake Forest University SUA, implementează în perioada ianuarie 2023 – decembrie 2024 un program gratuit de renunțare la fumat în rândul femeilor însărcinate fumătoare. 

„Cu ajutorul unei aplicații mobile și sesiuni de consiliere specializată pentru renunțarea la fumat, oferă sprijinul necesar pentru ca aceste viitoare mămici să își poată îndeplini obiectivul de a renunța la fumat în timpul sarcinii și postpartum.

UBB Cluj IMPLEMENTEAZĂ într-un parteneriat un program GRATUIT de renunțare la fumat în rândul femeilor însărcinate fumătoare

Aplicația testată în cadrul acestui program este momentan disponibilă doar participanților înscriși și doar în sistem de operare Android. Femeile însărcinate fumătoare pot verifica dacă sunt eligibile și se pot înscrie online completând chestionarul AICI.

De ce este importantă această inițiativă

1. Aproximativ jumătate din cele 30% din femei care fumează înainte de sarcină în România continuă să fumeze în timpul sarcinii. Dintre femeile care renunță în sarcină, majoritatea reiau fumatul după naștere.

2. Impactul pozitiv asupra sănătății: Renunțarea la fumat în timpul sarcinii poate reduce riscurile asociate cu fumatul în rândul mamei și copilului său. Această acțiune poate contribui la o creștere fetală sănătoasă și poate reduce riscul de complicații la naștere.

3. Suport gratuit și accesibil: Programul nostru este complet gratuit pentru participanții și oferă acces la resurse și sesiuni de consiliere specializate, facilitând astfel procesul de renunțare la fumat. În România sunt foarte puține servicii care oferă sprijin gratuit pentru renunțarea la fumat.

4. Sprijinul comunității: Prin colaborarea cu presa locală, putem să creștem gradul de conștientizare în comunitatea noastră și să oferim sprijinul necesar, pentru ca viitoarele mămici să beneficieze de acest program.

Rezultatele acestui proiect și proiectelor anterioare implementate de către UBB susțin continuarea cercetării în domeniul renunțării la fumat în sarcina și să prevină reluarea fumatului după naștere”, se arată în comunicatul UBB Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Camion RĂSTURNAT în Turda. Transporta sare. Șoferul a fost dus la spital

Publicat

De

Camion cu sare răsturnat la Turda

Camion răsturnat în urma unui accident care a avut loc marți la Turda. Sarea transportată în camion a ajuns pe drum.

Șoferul camionului, care a fost rănit, a fost transportat la spital.

FOTO. Camion RĂSTURNAT în Turda. Transporta sare. Șoferul a fost dus la spital

Accidentul rutier a avut loc pe strada A.I. Cuza din municipiul Turda.

La fața locului au ajuns două autospeciale și un echipaj SAJ din Turda, unde au găsit un autocamion răsturnat pe partea laterală, cu șoferul ieșit din cabină.

Bărbatul, în vârstă de aproximativ 50 de ani, a fost consultat de către echipajul SAJ și apoi a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Conform primelor evaluări aceasta era conștient și cooperant.

Pompierii au asigurat măsuri privind prevenirea incendiilor, având în vedere scurgerile de hidrocarburi, și au sprijinit acordarea primului ajutor calificat.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax