ACTUALITATE
Până la 100% public în CINEMATOGRAFE, cu condiția vaccinării
Hotărârea nr. 130 din 31 mai 2021 privind stabilirea unor măsuri de diminuare a impactului tipului de risc, în aplicarea H.G. nr. 531/10.05.2021 cu modificările și completările ulterioare, pe raza județului Cluj.
În unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului Cluj, prevăzute în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 3 /1000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 1.06.2021 și până la data ieșirii din vigoare a H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, respectiv 11 iunie 2021, următoarele măsuri:
a) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție;
b) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea publicului până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
c) organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
d) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea unui număr mai mare de 1.000 de spectatori, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
e) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanți de maximum 70 de persoane în exterior și de maximum 50 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;
f) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
g) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 70 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană;
h) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 70 de persoane în interior și mai mare de 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
i) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană;
j) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 100 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
k) se permit festivitățile organizate în spații deschise, prilejuite de terminarea anului școlar, cu participarea personalului didactic, a elevilor, precum și a însoțitorilor acestora. Participarea însoțitorilor este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;
l) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;
m) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
n) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;
o) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
p) măsurile prevăzute la lit. (l – (o se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
q) operatorii economici prevăzuți la lit. (l și lit.(n vor respecta obligațiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății și al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
r) prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. p), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă;
s) activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
t) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
u) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
v) activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului;
w) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului;
x) activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
În unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului Cluj unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 va depăși pragul de 3/1000 de locuitori, se vor dispune următoarele măsuri:
a) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 9 și pct. 10 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt interzise;
b) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 9 și pct. 11 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea publicului până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
c) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 9 și pct. 12 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in, organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt interzise;
d) în aplicarea prevederilor art. 1 pct. 17 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, sunt interzise;
e) în aplicarea prevederilor art. 1 pct.27 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, se permit festivitățile organizate în spații deschise, prilejuite de terminarea anului școlar, cu participarea personalului didactic, a elevilor, precum și a însoțitorilor acestora. Participarea însoțitorilor este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului educației și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
f) în aplicarea prevederilor art. 6 pct.1 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este interzisă;
g) în aplicarea prevederilor art. 6 pct. 3 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități,
h) în aplicarea art. 6 pct. 5 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, măsurile prevăzute la lit. f) și g) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
i) în aplicarea prevederilor art. 6 pct. 6 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la lit. f) și lit. g) este restricționată sau închisă se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
j) în aplicarea prevederilor art. 6 pct. 8 din Anexa nr. 3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit h), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
k) în aplicarea prevederilor art. 10 pct. 2 din Anexa nr.3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică de 4/1.000 de locuitori cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
l) în aplicarea prevederilor art. 10 pct. 5 și pct.9 din Anexa nr.3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.
m) în aplicarea prevederilor art. 10 pct. 10 din Anexa nr.3 la H.G. nr.531/2021 cu modificările și completările ulterioare, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este interzisă.
Hotărârea nr. 130 o puteți găsi aici: https://cj.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/37/2021/05/HCJSU-nr-130-din-31.05.2021.pdf
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EDUCATIE
FOTO. Cursuri de robotică la Cluj-Napoca pentru copii de la 7 ani. Cererile sunt foarte multe, este listă de așteptare
În era tehnologiei, educația copiilor se extinde dincolo de sălile tradiționale de clasă. Un exemplu este Smart RobotX Cluj-Napoca, un hub dedicat învățării practice prin intermediul roboticii și programării. Dedicat copiilor cu vârste între 7 și 14 ani, hub-ul oferă cursuri de robotică și o gamă largă de experiențe complexe iSTEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică), gândite pentru a dezvolta abilități esențiale în domeniul IT.
Lansat cu scopul de a pune bazele educației tehnice încă la vârste fragede, Smart RobotX a devenit oportunitatea clujenilor interesați de robotică și programare. Andrei Stan, co-fondatorul hub-ului, subliniază că cererea pentru astfel de cursuri este în continuă creștere:
„Și în acest an școlar, cererea este foarte mare. Ne confruntăm, momentan, cu situația în care avem cereri foarte multe și va fi nevoie să ne dezvoltăm business-ul, în contextul în care numărul de locuri alocate momentan a fost rezervat în proporție de 85% deja din iunie, de la finalul anului școlar trecut, pentru anul acesta.
Este vorba de cursanți care au fost alături de noi și în anii anteriori. În acest context, toamna aceasta am mai putut crea doar două grupe de curs noi, am putut prelua doar 15 copii noi. Am ajuns ca, în acest context, să avem copii pe o listă de așteptare.
Tocmai de aceea, în primăvară avem în vedere deschiderea unei noi săli, cu o investiție de aproximativ 80.000 de euro și această nouă locație va fi într-o altă zonă a Clujului față de cea în care ne află acum (momentan suntem pe Calea Turzii), cel mai probabil va fi vorba despre cartierul Grigorescu, încât să fie o zonă accesibilă și pentru copiii din Florești și nu numai”.
Copiii învață aici să proiecteze propriile mecanisme, să le imprime la imprimantele 3D, apoi să le construiască și, ulterior, să le programeze. La roboții creați se atașeaza motoare, senzori astfel încât mecanismul sa funcționeze corepunzător.
300 de copii au trecut pe la cursuri
Experiențele oferite de Smart RobotX sunt structurate astfel încât să combine toate aspectele roboticii. Răzvan Crețu, profesor de robotică în cadrul hub-ului, explică impactul acestor cursuri asupra copiilor: „Sunt profesor în cadrul Smart RobotX de aproape 3 ani de zile. În această perioadă, am lucrat cu peste 300 de copii.
Eu sunt de profesie inginer, dar partea această de robotică mi-a plăcut de când eram mic, pe atunci neexistând cursuri de robotică sau de programare.
Tocmai de aceea, acum îmi place foarte mult să lucrez cu copiii, pentru că văd pe ei cum se dezvoltă de la o oră la alta, văd pe ei cum țin minte efectiv tot ce îi învăț, își dezvoltă foarte bine abilitățile practice și tehnice, în sensul că la noi, vin și învață și cum să potrivească bine un șurub, învață despre cum funcționează un motor, învață despre senzori, despre lumini, învață despre toate componentele folosite în realizarea unui robot”.
Muncă în echipă
Astfel, în schimbul unor sume de bani, mulți părinți aleg să își înscrie copiii la astfel de activități, fiind atât un loc unde de dezvoltare intelectuală, cât și personală.
„Pe lângă aceste abilități tehnice, copiii își dezvoltă și soft skill-uri precum munca în echipă. De obicei, cu grupele mai mari, lucrăm la proiecte mai complexe, care nu se pot face individual și atunci lucrăm în echipă.
Acest lucru îi ajută pe copii foarte mult să se cunoască între ei și îi ajută mai ales să se încadreze cu realizarea proiectului într-un deadline, pentru că noi lucrăm cu ei în cursuri de câte o oră și jumătate și trebuie să învețe să își termine proiectele în limita de timp impusă.”, adaugă Răzvan Crețu.
Orientare în carieră
Recent, Smart RobotX a avut ocazia să participe la Festivalul de Toamnă al Economiei Germane, unde au fost organizate ateliere de robotică pentru copii. Standul a fost plin de energie, iar cei mici s-au bucurat de oportunitatea de a construi și programa roboți. Entuziasmul și curiozitatea copiilor pentru robotică au fost evidente, demonstrând un interes crescut pentru tehnologie și educație.
”Cursurile de la Smart RobotX nu sunt doar o activitate educativă, ci și o oportunitate de orientare în carieră. Copiii descoperă pe parcursul atelierelor dacă sunt pasionați de domenii precum mecanica, programarea, fizica aplicată sau proiectarea. Dacă descoperă că au înclinații pentru acest tip de activitate, vor putea să-și continue studiile și să se pregătească pentru cariere în domenii tehnice.
Hub-ul Smart RobotX Cluj-Napoca este mai mult decât un centru educațional, este un loc unde copiii pot explora tehnologii moderne într-un mediu distractiv și educativ. Punând accent pe dezvoltarea abilităților tehnice și a celor sociale, Smart RobotX pregătește noua generație pentru joburile viitorului, într-un oraș care devine tot mai important pe harta inovației din România”, arată reprezentanții Smart RobotX.
Prețul unui curs este de 90 lei, (90 de minute)/ o dată pe săptămână. Se plătește sub formă de abonament lunar, în funcție de numărul de săptămâni din luna respectivă (360 lei – 4 săptămâni sau 450 lei – 5 săptămâni), iar plata se face până cel târziu în data de 10 a lunii în curs, pe baza facturii emise.
Daria Leontina Mustea
EVENIMENT
VIDEO. Haos la Negreni. Coadă kilometrică a mașinilor spre Cluj. Așteaptă să iasă cele din parcarea târgului
Târgul anual de la Negreni s-a terminat dar brambureala abia a început. Mașinile care pleacă de la târg au prioritate. Poliția a blocat traficul dinspre Oradea spre Cluj pentru ca acestea să poată pleca. Sensul de mers spre Oradea este liber.
Mai mulți clujeni au fost prinși în ambuteiaj într-un microbuz venind de la aeroportul din Budapesta. Aceștia trebuiau să ajungă la Cluj-Napoca la 15,30. Oamenii stau în coloană de mai bine de 4 ore, lucru care le-a stârnit nemulțumirea.
VIDEO. Haos la Negreni. Coadă kilometrică a mașinilor spre Cluj. Așteaptă să iasă cele din parcarea târgului
ADMINISTRAȚIE
VIDEO. „După 20 de ani” cu Emil Boc. Edilul a CĂSĂTORIT o domnișoară pe care a întâlnit-o în PRIMUL său mandat de primar
Surpriză pentru Emil Boc, sâmbătă, când a oficiat căsătoria unei domnișoare pe care a întâlnit-o pe stradă acum 20 de ani, în primul său mandat.
„După 20 de ani! – Moment inedit și emoționant la oficierea căsătoriilor de sâmbătă.
Am avut plăcerea să oficiez căsătoria unei domnișoare pe care am întâlnit-o pe stradă, împreună cu mama ei, acum 20 de ani, în prima zi a mandatului meu primar, în iunie 2004!
VIDEO. „După 20 de ani” cu Emil Boc. Edilul a CĂSĂTORIT o domnișoară pe care a întâlnit-o în PRIMUL său mandat de primar
Domnișoara tocmai aflase în acea zi ca a promovat examenul de intrare în clasa a V-a la Racoviță. Îmi amintesc ca m-a impresionat spontaneitatea ei și mesajul transmis: “să îi facem pe oameni să nu mai arunce gunoaie pe stradă.“!
După 20 de ani ne-am revăzut cu bucurie și lacrimi în ochi!
Casă de piatră, familie minunată”, a scris primarul pe Facebook.
EVENIMENT
Dosar penal pentru vătămare corporală deschis de Poliția Cluj în cazul celor 2 fete arse în urma unui experiment științific
Polițiștii clujeni au deschis un dosar penal pentru vătămare din culpă și fac cercetări în cazul celor două fete, de 7, respectiv 11 ani, care s-au ales, sâmbătă, cu arsuri după ce au participat la un experiment științific la Iulius Parc.
Potrivit unor surse judiciare, cercetarea va viza împrejurările în care a avut loc incidentul, soldat cu internarea în spital a celor două minore, ce fel de substanțe inflamabile s-au folosit, dacă experimentul a fost realizat sub supravegherea unui adult.
Din primele informații, se pare că, în cadrul experimentului științific realizat în aer liber, s-a aprins întâi părul fetelor, care s-au ales apoi cu arsuri pe față, piept și mâini.