Connect with us

EVENIMENT

ONORARIILE AVOCAȚILOR în 2021: Ce tarife se vor aplica pentru contestarea suspendării permisului sau o cerere de divorț

Publicat


Anul trecut, Uniunea Naţională a Barourilor din România (UNBR) a aprobat un Ghid orientativ al onorariilor minimale, care a intră în vigoare din această lună. Potrivit acestuia, onorariile avocaților nu sunt impuse, ci orientative, astfel că fiecare avocat poate stabili și sume mai mici decât cele ale UNBR.

Principala recomandare este ca ora să fie taxată cu 220 de lei, pentru contestarea măsurii suspendării permisului de conducere să fie achitată avocatului cel puțin suma de 1.100 lei, iar pentru o cerere de divorț care implică și copii, 2.200 de lei.

Hotărârea UNBR nr. 82/2020 a fost publicată încă din data de 28 iulie 2020, dar intră în vigoare la începutul anului 2021.

Cele două categorii ale tarifelor sunt onorariul orar și onorariul fix.

Onorariul orar

Acest tip de onorariu este folosit, în general, în activitățile avocațiale în care avocatul nu poate prezice cu exactitate cât timp va utiliza pentru atingerea obiectivului la care s-a angajat. Acesta poate fi calculat în funcție de cheltuielile de funcționare, experiența, reputația avocatului etc.

Nu există o formulă standard în determinarea modului de calcul a tarifului orar a onorariului de avocat, însă, în decursul timpului, s-a impus o regulă care aduce un echilibru în ecuația financiară ce stă la baza desfășurării în bune condiții a profesiei de avocat.

Această regulă stabilește că onorariul avocațial este determinat în cote ideale, raportat la următoarele elemente: cheltuielile necesare funcționarii unui de cabinet de avocat, fondurile de rezervă (rulment) și venitul propriu al avocatului.

Onorariul fix (forfetar)

Acesta se realizează în mod deosebit în situațiile în care avocatul cunoaște din experiență sau din practica altor avocați care este consumul de timp uzual în anumite tipuri de cauze pentru finalizarea activității juridice pentru care a fost angajat.

Asemenea tarife forfetare sunt folosite în general în cauzele având conținut patrimonial și prin folosirea unei cote procentuale din valoarea litigiului.

Onorariul minim orar recomandat de UNBR este de cel puțin 220 de lei pe oră. Conform UNBR, estimarea s-a făcut în baza unor date publice, deoarece nu există altfel de studii care să reflecte cheltuielile avocaților.

Onorariile minimale sunt următoarele:

A. În materie civilă / contencios administrativ și fiscal și necontencios

1. Activități și cereri cu caracter necontencios

1.1. Notificări / adrese / corespondență – onorariu orar, dar nu mai puțin de 330 lei;

1.2. Activități de obținere a apostilării actelor / traduceri legalizate – 330 lei;

1.3. Asistarea sau reprezentarea părții la mediere /conciliere / negociere – onorariu orar sau 440 lei ședința;

1.4. Asistarea/reprezentarea părții în fața instituțiilor publice (altele decât instanțe / parchete / poliție) sau altor persoane de drept privat – 440 lei;

1.5. Cereri de strămutare – 440 lei;

1.6. Cereri de recuzare – 330 lei;

1.7. Consultațiile juridice, redactare de acte juridice tranzacții /contracte civile / acte adiționale / statute și acte constitutive pentru înființarea unor persoane juridice – onorariu orar, dar nu mai puțin de 440 lei ;

1.8. Activitățile de atestare prevăzute la art.3 lit. c, d din Legea 51/1995 – 220 lei;

1.9. Activitățile prevăzute la art.3 lit. g, h din Legea 51/1995 – 1 % din valoare, dar nu mai puțin de 220 lei;

1.10. Activitățile prevăzute la art.3 lit. j) din Legea 51/1995 – 440 lei.

2. Activități contencioase

2.1. Acțiuni/cereri cu caracter special

2.1.1 cererile de valoare redusă, soluționate potrivit procedurii speciale prevăzute de titlul X al cărţii a VI-a din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Cod de procedură civilă – 660 lei;

2.1.2. cererile privind ordonanța de plată, prevăzută de titlul IX al cărții a VI-a din Codul de procedură civilă – 50 % din onorariul prevăzut la pct.2.2, nu mai puțin de 660 lei;

2.1.3. cererile de evacuare din imobilele folosite sau ocupate fără drept, soluționate potrivit procedurii speciale prevăzute de titlul XI al cărții a VI-a din Codul de procedură civilă – 1.540 lei;

2.1.4. cererile formulate pe cale de ordonanță președințială – 1.540 lei;

2.1.5. cereri de reexaminare; cereri de scutire de la plata taxei judiciare de timbru – 440 lei.

2.1.6. cereri posesorii – 1.540 lei

2.2. Acțiuni şi cereri evaluabile în bani:

2.2.1. până la valoarea de 5.000 lei – 660 lei;

2.2.2. între 5.001 lei şi 25.000 lei – 5 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 880 lei;

2.2.3. între 25.001 lei şi 100.000 lei – 4 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 1.800 lei;

2.2.4. între 100.001 lei şi 250.000 lei -3 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 4.000 lei;

2.2.5. peste 250.000 lei – 2 % din valoarea litigiului, însă nu mai puțin de 7.500 lei.

2.2.6. peste 1.000.000 – 1 % din valoarea litigiului, dar nu mai puțin de 20.000 lei.

Sunt acțiuni evaluabile în bani și se vor aplica onorariile stabilite mai sus următoarelor categorii de acțiuni:

a) cereri în constatarea nulității, anularea, rezoluțiunea sau rezilierea unui act juridic civil patrimonial;

b) privind constatarea existenței sau inexistenței unui drept patrimonial;

c) prin care se solicita pronunțarea unei hotărâri judecătorești care ține loc de act autentic de înstrăinare a unor bunuri imobile sau de constituire a unor drepturi reale asupra acestora;

d) acțiunile posesorii;

e) acțiuni petitorii – acțiunile care au ca obiect un dezmembrământ al dreptului de proprietate;

i) acțiuni având ca temei plata nedatorată/îmbogățire fără just temei;

j) acțiuni în declararea simulației unui act juridic;

k) acțiuni potrivit Legii nr. 10/2001 și Legii nr. 290/2003;

l) cereri și acțiuni privind legislația fondului funciar;

m) cereri și acțiuni privind materia exproprierilor;

n) cereri și acțiuni în materia uzucapiunii;

o) cereri și acțiuni privind despăgubiri materiale/morale;

2.3. Acțiunile/cererile cu caracter nepatrimonial:

2.3.1. Cereri pentru constatarea existenței sau inexistenței unui drept nepatrimonial – 1.760 lei;

2.3.2. Cereri în anularea sau în constatarea nulității unui act juridic nepatrimonial – 1.760 lei;

2.3.3. Cereri care privesc dreptul de folosință a bunului închiriat sau arendat, daca acestea nu privesc și plata anumitor sume de bani- 1.760 lei;

2.3.4. Acțiunile în grănițuire – 2.200 lei;

2.3.5. Cereri privind măsuri asiguratorii luate pe cale separată – 1.100 lei;

2.3.6. Cereri de suspendare a executării efectelor hotărârilor judecătorești – 1.100 lei;

2.4. În materia executării silite:

2.4.1. asistență, reprezentare în procedura executării silite executării silite cu caracter patrimonial când obiectul contestației vizează titlul executoriu, altul decât hotărârea judecătorească – se aplică onorariul de la pct.2.2;

2.4.2. asistență, reprezentare în procedura executării silite executării silite cu caracter nepatrimonial sau când titlul executoriu îl reprezintă o hotărâre judecătorească – 1.760 lei;

2.4.5. cereri de suspendare a executării silite, respectiv a executării provizorii – 880 lei;

2.4.6 cererile de întoarcere a executării silite – 2.200 lei.

2.5. Acțiuni și cereri referitoare la raporturile de familie :

2.5.1. pentru cererea de divorț fără minori – 1.760 lei;

2.5.2. pentru cererea de divorț cu minori – 2.200 lei;

2.5.3. pentru cererile care nu sunt accesorii cererii de divorț și care au ca obiect: stabilirea locuinței copilului, exercitarea autorității părintești, stabilirea contribuției părinților la cheltuielile de creștere și educare a copiilor, dreptul părintelui sau al altor persoane decât părinții de a avea legături personale cu copilul, locuința familiei – 1.540 lei;

2.5.4. tutelă, curatelă – 1.540 lei ;

2.5.5. punere sub interdicție – 1.540 lei;

2.5.6. tăgada paternității – 2.200 ;

2.5.7. asistare /reprezentare adopție – 2.640 lei.

2.6. În materia contenciosului administrativ:

2.6.1. redactare plângere prealabilă administrativă – 1.540 lei;

2.6.2. acțiune contencios administrativ – 2.200 lei;

2.6.3. suspendare act administrativ art.14 din Legea 554/2014 – 1.760 lei;

2.6.4. redactare contestație executare act administrativ fiscal – 1.760 lei;

2.6.5. acțiune contestație act administrativ fiscal – 2.640 lei;

2.6.6. suspendare act administrativ fiscal – 2.200 lei;

2.6.7. cereri, contestații privind achizițiile publice in fata CNSC- 2.200 lei;

2.6.8. plângere împotriva deciziilor CNSC – 2.640 lei;

2.6.9 În situația în care există capăt de cerere cu caracter patrimonial – se vor aplica prevederile art.2.2.

2.7 . Acțiunile, cererile, obiecțiunile, contestațiile introduse la instanțele judecătorești în temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare:

2.7.1. cereri de deschidere a procedurii de insolvență – 880 lei;

2.7.2. asistență, reprezentare procedură insolvență fond –220 lei termen;

2.7.3. contestații si cereri în procedura insolvenței – 1.540 lei;

2.7.4. retragere, dizolvare, anulare hotărâre AGA – 2.640 lei.

2.8. În materie contravențională:

2.8.1. plângerea împotriva procesului-verbal de constatare si sancționare a contravenției – 1.100 lei.

2.9. Acțiunile și cererile în materie de carte funciară – 1.540 lei;

2.10 Acțiuni și cereri în materia societăților comerciale privind Legea 31/1990 și alte legi speciale:

a) cereri de intervenție înregistrare acte/mențiuni ONRC – 1.540 lei;

b) plângere împotriva rezoluției Directorului ONRC – 1.540 lei;

c) acțiuni privind excludere, retragere, dizolvare, anulare hotărâre AGA – 2.640 lei.

2.11. Cererile privind litigiile de muncă și drepturi și obligații cu caracter social:

2.11.1. contestații împotriva deciziilor emise cu privire la încheierea, executarea, modificarea și încetarea CIM – 2.200 lei;

2.11.2. stabilirea și plata pensiilor, precum și alte drepturi prevăzute prin sistemele de asigurări sociale – 1.540 lei;

2.11.3. stabilirea și plata ajutorului de șomaj, a ajutorului de integrare profesională și a alocației de sprijin, a ajutorului social, a alocației de stat pentru copii, a drepturilor persoanelor cu dizabilități și a altor forme de protecție socială prevăzute de lege – 1.100 lei.

B. În materie penală

1. Consultații juridice, prestații ocazionale și/sau redactarea unor acte:

1.1. Consultație juridică/studiere dosar în materie penala – onorariu orar;

1.2. Consultație juridică acordată la grefă/vorbitor – onorariu orar majorat cu 50 %;

1.3. Formularea unui act de sesizare, fără a calcula și constituirea de parte civila – 660 lei;

1.4. Formularea constituirii de parte civilă – se vor aplica prevederile pct.1 lit. a 2.2;

1.5. Formularea ocazională a unor sesizări, contestații sau cereri – 660 lei;

1.6. Reprezentare în contestații privind măsurile asiguratorii pentru alți subiecți procesuali – 2% din valoarea bunului indisponibilizat, dar nu mai puțin de 2.100 lei.

2. Urmărirea penală

Onorariile minime pentru activitățile desfășurate în cursul urmăririi penale, înainte de aplicarea principiilor prevăzute în articolele următoare, cu precizarea că în cazul redeschiderii urmăririi penale se percep din nou, sunt următoarele:

2.1. Asistența/reprezentarea juridică generală (care include și acoperă activitățile și onorariile prevăzute în dispozițiile 2.3., 2.4.) în fața organelor de urmărire penală – 2.200 lei/pentru fiecare subiect procesual sau fiecare parte;

2.2. Formularea unei cereri, excepții, plângeri, a unui memoriu sau a oricărui alt act – 440 lei;

2.3. Participarea la efectuarea actelor de urmărire penală – 220 lei per activitate;

2.4. Asistența/reprezentarea juridică a subiecților procesuali/părților în cursul medierii sau împăcării ori in vederea tranzacționării, inclusiv în ceea ce privește plata debitelor fiscale sau cu natură asemănătoare – 660 lei;

2.5. Formularea unei cereri de inițiere a acordului de recunoaștere a vinovăției – 440 lei;

2.6. Asistența/reprezentarea juridică a inculpatului în fața procurorului în cursul acordului de recunoaștere a vinovăției – 660 lei;

2.7. Asistența juridică în fața judecătorului de drepturi si libertăți, per fiecare sesizare – 660 lei;

2.8. Formularea plângerilor împotriva ordonanței de clasare – 660 lei fiecare, în ipoteza în care procurorul ierarhic superior nu admite plângerea cu care a fost sesizat;

2.9. Asistența/reprezentarea juridică în fața judecătorului de cameră preliminară în plângerea împotriva soluției – 660 lei;

2.10. Asistența/reprezentarea juridică în fața judecătorului de cameră preliminară în procedura confirmării la renunțarea la urmărirea penală – 660 lei;

2.11. Asistența/reprezentarea juridică în fața judecătorului de cameră preliminară în alte proceduri (Titlul IV Capitolele V, VII – IX) – 660 lei;

2.12. Formularea contestației privind durata procedurii – 660 lei;

2.13. Asistența/reprezentarea juridică în fața judecătorului de drepturi si libertăți în contestația privind durata procedurii – 660 lei;

2.14. Asistarea/reprezentarea juridică a inculpatului în fața instanței în procedura acordului de recunoaștere a vinovăției – 660 lei.

3. Camera preliminară

Onorariile minime pentru activitățile desfășurate în cursul camerei preliminare, înainte de aplicarea regulilor prevăzute în art. I, sunt următoarele:

3.1. Formularea cererilor și/sau excepțiilor – 660 lei;

3.2. Asistența juridică la verificarea legalității măsurii preventive, per verificare – 660 lei;

3.3. Asistența sau reprezentarea juridică în dezbateri – 660 lei;

3.4. Declararea contestațiilor – 220 lei fiecare;

3.5. Motivarea contestației împotriva soluției date în procedura camerei preliminare – 880 lei;

3.6. Asistența sau reprezentarea juridică în dezbaterile din contestația împotriva soluției date în procedura camerei preliminare – 880 lei.

4. Fondul cauzei

Onorariile minime pentru activitățile desfășurate în cursul fondului, înainte de aplicarea regulilor prevăzute în articolele următoare, sunt următoarele:

4.1. Formularea în scris a unei cereri, excepții, plângeri sau a unui memoriu (altele decat cele vizând aplicarea procedurii simplificate) – 440 lei;

4.2. Declararea contestațiilor – 220 lei fiecare;

4.3. Asistența/reprezentarea juridică a părților în procedura simplificată, fără schimbarea încadrării sau repunerea cauzei pe rol – 660 lei;

4.4. Formularea concluziilor scrise în procedura simplificată, vizând latura penală a cauzei – 660 lei;

4.5. Formularea concluziilor scrise în procedura simplificată, vizând ambele laturi ale cauzei – 660 lei;

4.6. Formularea concluziilor scrise în procedura simplificată, în contextul schimbării încadrării sau al repunerii pe rol – onorariile de mai sus, majorate cu 220 lei;

4.7. Asistența/reprezentarea juridică a părților în procedura simplificată, în contextul schimbării încadrării sau al repunerii cauzei pe rol – 1.000 lei;

4.8. Asistența/reprezentarea juridică a părții în procedura comună, fără constituire de parte civilă – 1.540 lei, dar nu mai puțin de 440 lei per termen;

4.9. Formularea concluziilor scrise în procedura comună, fără constituire de parte civila – 660 lei;

4.10. Asistența/reprezentarea juridică a părții în procedura comună, vizând ambele laturi ale cauzei – 2.200 lei, dar nu mai puțin de 660 lei per termen;

4.11. Formularea concluziilor scrise în procedura comună, vizând ambele laturi ale cauzei – 1.000 lei;

4.12. Prestațiile pentru alți subiecți procesuali – jumătate din onorariul perceput părților.

5. Apel

Onorariile minime pentru activitățile desfășurate în cursul apelului, înainte de aplicarea regulilor prevăzute în art. VII, sunt următoarele:

5.1. Motivarea apelului, incluzând studierea dosarului – egal cu onorariul aferent formulării concluziilor scrise pentru cei care își continuă mandatul sau egal cu suma dintre onorariul aferent formulării concluziilor scrise și onorariul aferent studierii dosarului, dacă nu a fost perceput anterior;

5.2. Formularea în scris a unei cereri, excepții, plângeri sau a unui memoriu (altele decât motivele de apel) – 660 lei;

5.3. Asistența/reprezentarea juridică a părților în procedura simplificată, fără schimbarea încadrării sau repunerea cauzei pe rol – 880 lei;

5.4. Asistența/reprezentarea juridică a parților în procedură simplificată, în contextul schimbării încadrării sau al repunerii cauzei pe rol – 1.540 lei;

5.5. Asistența/reprezentarea juridică a părții în procedura comuna, fără constituire de parte civila – 1.760 lei, dar nu mai puțin de 660 lei per termen;

5.6. Asistența/reprezentarea juridică a părții în procedura comună, vizând ambele laturi ale cauzei – 2.640 lei, dar nu mai puțin de 660 lei per termen;

5.7. Formularea concluziilor scrise – onorariile stabilite pentru fiecare ipoteză a fondului, majorate cu 220 lei fiecare.

6. Căile extraordinare de atac

Onorariile minime pentru activitățile desfășurate în cursul căilor extraordinare de atac, înainte de aplicarea regulilor prevăzute în art. VII, sunt următoarele:

6.1. Motivarea căii extraordinare de atac, incluzând studierea dosarului – egal cu onorariul aferent formulării motivelor de apel pentru cei care îi continuă mandatul sau egal cu suma dintre onorariul aferent formulării motivelor de apel și onorariul aferent studierii dosarului, dacă nu a fost perceput anterior;

6.2. Asistența/reprezentarea juridică a părții – jumătate din onorariul aferent motivării, dar nu mai puțin de 660 lei per termen.

7. Executarea hotărârilor penale și legile speciale de executare

Onorariile minime pentru activitățile desfășurate în cursul executării hotărârilor penale:

7.1. Formularea contestației la executare – 660 lei;

7.2. Asistența/reprezentarea juridică a părții în contestația la executare – 880 lei;

7.3. Formularea cererii de liberare condiționată – 660 lei;

7.4. Asistenta/reprezentarea juridică a părții în cererile de liberare condiționată – 660 lei;

7.5. Formularea cererilor privind regimul de executare, plângerilor împotriva măsurilor și altele asemănătoare – 440 lei;

7.6. Asistența/reprezentarea juridică a părții în cererile privind regimul de executare, plângerile împotriva măsurilor și altele asemănătoare – 660 lei;

7.7. Formularea cererilor privind obligațiile din conținutul supravegherii – 440 lei;

7.8. Asistența/reprezentarea juridică a părții în cererile privind obligațiile din conținutul supravegherii – 660 lei;

7.9. Asistenta/reprezentarea juridică a părții în cererile privind revocarea suspendării sub supraveghere – 660 lei;

7.10. Asistența/reprezentarea juridică a părții în executarea cheltuielilor judiciare sau a altor dispoziții – 440 lei;

7.11. Declararea cailor de atac – 220 lei.

8. Reabilitarea

Onorariile minime pentru activitățile desfășurate în privința reabilitării:

8.1. Formularea cererii de reabilitare – 660 lei;

8.2. Asistența/reprezentarea juridică a părții în cereri de reabilitare – 880 lei;

8.3. Declararea contestației – 220 lei.

9. Asistența judiciară internațională în materie penală

Onorariile minime in privința asistenței judiciare internaționale sunt:

9.1. Consultația juridică – 660 lei;

9.2. Asistența și/sau reprezentarea părților – 1320 lei.

10. În situația în care un client solicită angajarea serviciilor avocațiale pentru o fază procesuală (urmărire penală, cameră preliminara, fond, cai de atac) onorariul minimal ar trebui să fie stabilit la o valoarea nu mai mică de 2.200 de lei.

11. În raport de complexitatea cauzei, numărul de părți implicate onorariul poate fi majorat cu până la 100 %.

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

AUR Cluj: Spitalul de Urgență SRU Cluj, în PERICOL IMINENT din lipsă de fonduri

Publicat

spitalul regional cluj sursa ministerul sanatatii

AUR Cluj-Napoca trage un alt semnal de alarmă: Proiectul Spitalului de Urgență SRU Cluj riscă să fie înghețat și compromis din cauza unei crize acute de finanțare. Să fim sinceri: asta nu este doar o problemă locală, ci un dezastru iminent pentru comunitate!

UN MESAJ DUR la ADRESA BIROCRAȚIEI ȘI INCOMPETENȚEI ADMINISTRATIEI LOCALE

S-a făcut doar un prim pas prin achitarea sumei inițiale prin PNRR, dar acesta trebuie urmat de finanțarea etapelor următoare de către Guvernul României. Un asemenea proiect vital ramane blocat de lipsa de competență la nivel guvernamental!

GATA CU JOCURILE POLITICE!

Cerem administrației locale să înceteze IMEDIAT folosirea acestui spital ca momeală electorală. Nu ne permitem să adăugăm încă un mega proiect pe lista rușinii, lista celor blocate, care includ deja Centura Metropolitană și METRO-ul,
proiecte pompos anunțate dar rămase doar pe hârtie.

Vorbim aici despre o investiție critică pentru oraș și regiune. Este timpul ca administrația locală să își asume si responsabilitatea.

APEL LA UNITATE ȘI ACȚIUNE

AUR Cluj-Napoca nu va tolera ca proiecte esențiale pentru viața și sănătatea clujenilor să fie abandonate din cauza incompetentei și lipsei de perspectivă a guvernului și administrației locale. Lăsați interesul politic deoparte
și acționați acum, pentru binele nostru comun!

Este timpul pentru acțiune! Votați Călin Cozma! Votați AUR!

Citește mai departe

ACTUALITATE

Program prelungit la transportul în comun, de Zilele Clujului. Până la ce oră vor circula autobuzele CTP?

Publicat

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca anunță prelungirea programului de circulație pe mai multe linii, la finalul acestei săptămâni, cu ocazia Zilelor Clujului.

Cu ocazia a celei de a XII-a ediții a Zilelor Clujului, care se desfășoara în municipiul Cluj-Napoca timp de 4 zile, în perioada 30 mai – 2 iunie 2024, CTP Cluj-Napoca SA prelungește programul de transport în comun pe mai multe linii de transport în comun.

Este vorba despre: Linia 3, Linia 5, Linia 6, Linia 9, Linia 21, Lina 24B, Linia 25, Linia 30, Linia 31 si Linia 35. Astfel, la final de săptămână, ultimele plecări vor avea loc în jurul orelor 23:30.

Va fi prelungită și linia de tramvai 102, Bucium–B-dul Muncii. Ultimele plecări pe linia 102 din Bucium vor fi la ora 23:00, 23:20 respectiv din stația George Barițiu spre Bulevardul Muncii la orele 23:15 și 23:35.

Legături între zona centrală și cartierele Clujului

Vor putea fi utilizate mijloacele de transport în comun care deservesc liniile de noapte și care conectează zona centrală cu cartierele Zorilor, Grigorescu, Mănăștur, Mărăști, Gheorgheni, Piața Gării și Aeroport.

  • Ore de plecare din cartierul Zorilor, L54N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din cartierul Grigorescu, L54N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din cartierul Mănăștur, L25N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din cartierul Gheorghieni, L25N: 23:00, 23:30, 00:00, 00:30, 01:00
  • Ore de plecare din Aeroport, L5N: 22:50, 23:20, 23:50, 00:20, 00:50
  • Ore de plecare din Piața Gării, L5N: 22:50, 23:20, 23:50, 00:20, 00:50

Citește mai departe

ECONOMIE

FOTO. UTILBEN a marcat 18 ani de activitate prin voluntariat

Publicat

UTILBEN a marcat 18 ani de activitate prin voluntariat

UTILBEN este o companie înființată în anul 2006, care a ajuns rapid între liderii industriei de utilaje agricole și de construcții din România.

Încă de la început, s-a pus accent pe respectarea unui set de valori etice pentru că UTILBEN se dorește a fi un model antreprenorial demn de urmat, cu un impact pozitiv în societate.

UTILBEN a marcat 18 ani de activitate prin voluntariat

Așadar, aniversarea a 18 ani de istorie a fost dedicată oamenilor care au cu adevărat nevoie de ajutor și susținere.

Pentru a sărbători această zi specială, echipa UTILBEN s-a angajat în mai multe acțiuni de voluntariat. Angajații companiei au făcut bine à la UTILBEN prin mai multe activități de implicare socială, ca mulțumire pentru succesul înregistrat în cei 18 ani de experiență în industria utilajelor.

5 asociații au fost ajutate de echipele UTILBEN

Colectivul UTILBEN de la cele două sedii din Cluj a fost împărțit în 5 grupe, care au ajutat următoarele asociații: Fundația Pas cu Pas, Organizația Arca lui Noe, Organizația Ecouri Verzi, Organizația Homes of Hope și Organizația Teen Challenge.

Pentru echipa UTILBEN, aceste organizații au reprezentat o oportunitate de a le oferi o mână de ajutor oamenilor care încearcă să facă lumea mai bună și, totodată, de a experimenta o zi atipică de lucru. Așa că acest articol vorbește mai puțin despre UTILBEN și mai mult despre cele 5 asociații care au beneficiat de ajutorul companiei clujene.

Ajutor pentru Fundația Pas cu Pas

Fundația Pas cu Pas sprijină copiii instituționalizați, orfani sau aflați în situații defavorizate și îi ajută să își găsească un loc al lor într-o comunitate.

Fundația are sediul într-o clădire construită în natură, în comuna Borșa, județul Cluj.

Principalele activități ale voluntarilor UTILBEN au constat în montarea de suporturi pentru plantația de zmeură, șlefuirea și vopsirea unui foișor, a unor mese, scaune și bănci, amenajarea locului de joacă pentru copii și diverse activități de peisagistică.

Ajutor pentru Organizația Arca lui Noe

Organizația Arca lui Noe se ocupă cu protecția animalelor, realizează programe de sterilizare a acestora, îngrijește câini fără adăpost, intervine în cazuri de urgență și promovează adopția de animale.

În cadrul acestei asociații, principalele activități au fost igienizarea țarcurilor, curățarea recipientelor pentru hrană, perierea câinilor, precum și alte activități specifice îngrijirii animalelor.

Ajutor pentru Organizația Ecouri Verzi

Organizația Ecouri Verzi reprezintă o inițiativă de ecologizare a mediului înconjurător și de protejare a naturii.

Ca urmare, voluntarii UTILBEN s-au implicat în igienizarea potecilor montane din zona Rimetea, județul Alba.

Ajutor pentru Homes of Hope

Homes of Hope este o asociație care schimbă radical destinele oamenilor nevoiași prin faptul că le oferă un acoperiș deasupra capului. Construirea unei case este o inițiativă nobilă care aduce lumină și bucurie pe fața celor mai puțin norocoși dintre noi.

Echipa UTILBEN i-a ajutat pe voluntarii organizației Homes of Hope la izolarea termică a unei case, finisajele interioare și lucrări de amenajare.

Ajutor pentru Teen Challenge

Teen Challenge este o asociație ce se implică în reabilitarea tinerilor care se confruntă cu diverse adicții. Organizația îi ajută pe tinerii aflați în dificultate să ducă o viață liberă și frumoasă, lipsită de dependențe.

Prin urmare, câteva din activitățile pe care UTILBEN le-a realizat în cadrul zilei de voluntariat au fost igienizarea, toaletarea și curățarea terenului unde urmează a fi construit un nou centru al organizației.

18 ani de experiență în domeniul utilajelor agricole și de construcții

Compania UTILBEN are 18 ani de experiență în domeniul utilajelor agricole și de construcții, 4 sedii și 120 de angajați.

Din dorința de a le oferi clienților posibilitatea de a găsi tot ceea ce au nevoie într-un singur loc, UTILBEN a creat un ecosistem unic de produse, servicii și tehnologie.

Astfel, portofoliul de produse și servicii UTILBEN include utilaje noi și second-hand, atașamente și accesorii, piese de schimb, service, închiriere de utilaje și soluții de finanțare.

Pe site-ul UTILBEN, sunt peste 30.000 de produse de la brand-uri de renume internațional.

Citește mai departe

CULTURA

FOTO. Clujul copiilor! Midnight snack, cursă cu rățuște și activități pentru cei mici în toate cartierele orașului, de 1 Iunie

Publicat

De

De Ziua Copilului, fiecare colț al Clujului va deveni un mic paradis al celor mici, cu numeroase spectacole, activități și surprize pregătite special pentru ei. Ce poți face la Zilele Clujului de 1 Iunie?

De ziua lor, copiii se vor putea bucura de zeci de evenimente și activități, în toate colțurile orașului, pregătite de Primărie în cadrul Zilelor Clujului.

Pentru prima dată în istoria sa, festivalul reușește să aducă activități pentru copii în toate cartierele orașului de pe Someș. Parcurile modernizate recent de administrația locală servesc drept decor pentru o gamă largă de jocuri și surprize pentru cei mici, la fel și bazele sportive Gheorgheni și La Terenuri.

Cursă cu rățuște pe râul Someș

De la ora 14, în Parcul Rozelor, va avea loc o cursă de rățuște pe râul Someș. Cursa acvatică, organizată de Rotaract, are scopul strângerii de fonduri necesare pentru reabilitarea salonului de așteptare și mobilarea a 10 saloane de la etajul al treilea al Institutului Oncologic „Dr. Prof. Ion Chiricuță”.

Anul trecut, Rotaract a strâns 15.000 de euro pentru realizarea liftului destinat pacienților Clinicii de Neurologie, secția Neurologie II, din cadrul Spitalului Județean de Urgență Cluj-Napoca. Nicio rățușcă nu a rămas în râu, au precizat organizatorii

Parada Zilelor Clujului

Tradiționala paradă de Zilele Clujului va avea loc tot în 1 iunie, sâmbătă dimineața, începând cu ora 11. Unul dintre cele mai spectaculoase evenimente anuale din oraș, parada Zilelor Clujului este locul unde culoarea, cultura și bucuria se îmbină pentru a crea momente de neuitat.

Parada va pune în valoare diversitatea și bogăția culturală a orașului nostru, fiind un prilej de sărbătoare și mândrie pentru toți clujenii.

Petrecere pe plaja din Grigorescu

Sâmbătă, de la ora 16:30, va avea loc avanpremiera evenimentului „Vamos a la Playa” pe Plaja Grigorescu, cu activități pentru copii și adulți deopotrivă:

  • 17:00-19:00 Atelier creativ pentru copii
  • 13:00-20:00 Picnic Party pe pajiștea de lângă terenurile de sport
  • 17:00-20:00 Deschiderea campionatului de table
  • 19:00-22:00 Beach Party cu DJ și Lounge bar Urbannect

Activități pentru copii în toate cartierele din oraș

Teatrul de Păpuși „Puck” va organiza, în Parcul Feroviarilor și în Parcul Armătura, spectacole de teatru, dansuri și cântece tradiționale, concerte, ateliere creative și multe, multe alte surprize, începând cu ora 10.

În Parcul Central, copiii se pot bucura, pe tot parcursul zilei, de o zonă de aventură cu panou de escaladă, tir cu arcul, teren mini golf, giant jenga și multe altele. Sub umbrela „Promenada cărților”, în parc vor avea loc sâmbătă și o serie de ateliere de artă și creație, jocuri de societate, concursuri și lectură.

Tot în Parcul Central va avea loc Wonder Family Fest, cu diverse ateliere pentru cei mici și nu numai, baloane de săpun, face painting, mascote și momente de magie și acrobație. La Casino va avea loc, pe parcursul întregii zile, maratonul experimentelor științifice.

Teatru de păpuși, mascote și picturi pe față

În Parcul Zorilor, de la ora 11 va avea loc Micul Prinț – spectacol de storytelling și teatru de păpuși. De la 12, vor avea loc activități de pictură pe față și modelaj baloane, demonstrații de dans, spectacole și concerte.

De la ora 11 și până la lăsatul serii, în Parcul 14 Iulie vor avea loc spectacole de teatru de păpuși, pictură pe față, ore demonstrative de dans, balet, karate, teatru, șah, design vestimentar, mascote și concerte.

În Parcul Bibliotecii, începând cu ora 11 va avea loc un „picnic în familie”, cu atelier de povești, teatru de păpuși și muzică. Seara, locutorii din zonă sunt invitați la un Retro Party pentru părinți și copii.

În Parcul CT19 din cartierul Mănăștur, de la ora 12, vor avea loc spectacole de teatru, pictură pe față, modelaj de baloane și mascote.

De la ora 10 și până seara, Ziua Copilului va fi sărbătorită la Centrul pentru Tineret de pe strada Iuliu Maniu prin ateliere de narațiune, de expresie creativă și dialog, destinate diverselor categorii de vârste.

Sportul, promovat în rândul celor mici

În Iulius Parc vor avea loc, de la ora 12, yoga pentru copii, teatru de păpuși și concerte. De la ora 18, pe scenă vor urca Mi’raj, Noblesse Quartet și The Green Hats cover band.

„Fugi în curtea școlii” aduce activități sportive în trei locații din oraș, sâmbătă, de la ora 12. Astfel, în Parcul Zorilor și la bazele sportive La Terenuri și Gheorgheni, copiii vor putea practica sporturi ca atletism, baschet, handbal, fotbal, tenis, volei, precum și jocurile copilăriei: rațele și vânătorii, leapșa sau șotron.

Concerte stradale la înserat și picnic „la miezul nopții”

Începând cu ora 18, vor avea loc concerte în mai multe piețe din oraș. În Piața Unirii, sâmbătă va avea loc seara de muzică clasică. Programul serii este următorul:

  • 19:00 Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”
  • 20:30 RENDEZ-VOUS CLASSIQUE – Orchestra și Corul Filarmonicii de Stat „Transilvania” Cluj-Napoca, Corul Operei Naționale Române Cluj-Napoca, Corul Operei Maghiare de Stat Cluj-Napoca.

Pe strada Mihail Kogălniceanu, vor urca pe scenă:

  • 18:00-18:45 Ministar
  • 19:00-19:45 Școala de Muzică The Beat
  • 20:00-20:45 Radu Fărcane, Luis Butuza și Andrei Crisztea
  • 21:00-22:00 Andy Morrison & His Velvet Sparrows

În Piața Muzeului, artiștii care vor concerta sâmbătă sunt următorii:

  • 18:00-18:45 Boemis
  • 19:00-19:45 Adriana Berezovski și Viu Grai Mărgăritare din popoare: o călătorie muzicală unică de la fado la folclorul românesc
  • 20:00-20:45 ARMONIA MUSIC „Să cântăm românește”
  • 21:00-22:00 Mano & Gregor

În Parcul Central „Simion Bărnuțiu” vor avea loc următoarele concerte:

  • 18:00-18:45 Mate Kozma concert vioară-club
  • 19:00-19:45 Hayex Band
  • 20:00-20:45 Walter Astral Concert prezentat de Institutul Francez din România cu ocazia aniversării a 100 ani
  • 21:00-22:00 MAST

De la ora 19:30, pe strada Iuliu Maniu clujenii pot lua masa împreună, în cadrul unei noi ediții a evenimentului Midnight Snack.

Programul complet poate fi găsit pe zileleclujului.ro.

Ziua Porților Deschise la Aerodromul Traian Dârjan

De 1 Iunie, la Aerodromul Traian Dârjan au loc Zilele Porților Deschise între 10 și 15.

În cadrul evenimentului, vizitatorii vor putea participa la ateliete, demonstrații de zbor, intrarea fiind liberă.

La eveniment vor participa și piloți de la Câmpia Turzii. Ora ideală pentru filmare este ora 11.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax