Connect with us

EDUCATIE

O elevă de la Liceul „Onisifor Ghibu” a obținut media 10 la Bacalaureat, după contestații. Vrea să dea la Medicină la UMFIH Cluj

Publicat


Maria Casiana Luca, absolventă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Cluj-Napoca, a obținut media 10 la Bacalaureat în urma soluționării contestațiilor.

Inițial, Casiana obținuse două note de 10, la Matematică și la Biologie și nota 9,90 la Limba Română.

„Am fost foarte fericită să văd rezultatul înainte de contestații și, având în vedere că am avut două note de 10, am decis că merită să fac contestație pentru a treia notă, deoarece în timpul examenului și s-a părut că am rezolvat destul de bine subiectele încât să am șanse să iau nota 10. La Limba Română am luat 9,90 înainte de contestație. Având în vedere că vreau să dau la Medicină și că media de la bac nu contează la admitere, ci trebuie doar să fie peste 7, am zis că nu am nimic de pierdut să fac contestație, fiind totodată conștientă că pot să obțin nota 10, dar nici scăderea notei nu m-ar fi încurcat”, a declarat Casiana Luca, pentru Cluj24.

„Am avut profesori buni”

Casiana a mărturisit că a învățat bine în toți cei patru ani de liceu, iar profesorii de la clasă s-au implicat foarte mult în pregătirea materiei pentru Bacalaureat. La Biologie, a fost suficientă pregătirea cu profesoara de la clasă, deoarece materia este similară cu cea pentru admiterea la medicină, însă la română și matematică a apelat la ajutor suplimentar.

„Eu m-am pregătit pentru bacalaureat, în primul rând, învățând în cei patru ani de liceu, în care am avut profesori buni, care ne-au explicat foarte bine materiile, mai ales cele de bac. Am dat bacalaureatul la română, matematică și anatomie, deoarece sunt la profil de Științele Naturii. Cam cu o lună înainte de bacalaureat am început să mă pregătesc un pic mai serios, dar și pe parcursul anului am făcut ocazional teste.

Pot să spun că m-au ajutat foarte mult profesorii de la clasă și am făcut meditații la matematică, iar la Română m-am înscris la un curs online, ca să îmi consolidez cunoștințele. La biologie nu a fost nevoie de o pregătire suplimentară în acest sens, am lucrat multe teste la școală, iar doamna profesoară ne-a răspuns la toate întrebările pe care le-am avut, mai ales înainte de bacalaureat, la fel ca și doamna profesoară de matematică. La română și la matematică am simțit nevoia să exersez în plus față de ceea ce făceam la liceu, mai ales înainte de bac”, a mai arătat Casiana.

„Mi-ar plăcea să fiu oftalmolog sau neurochirurg”

Mai departe, Casiana își propune să urmeze cursurile Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, declarându-se fascinată de oftalmologie și neurochirurgie.

Clujul își menține locul I la Bacalaureat și după contestații, cu un procent de promovare de 90,3 % și 4 medii de 10, față de 2, câte erau inițial.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Boc, după semnarea contractului de execuție al centurii metropolitane:Ne apucăm de treabă, cel mai important proiect după metrou

Publicat

De

Boc

Primarul Emil Boc a semnat, luni, la Ministerul Transporturilor, contractul de execuție al centurii metropolitane cu asocierea formată în jurul companiei Dimex 2000 și a spus că acest proiect de infrastructură este cel mai important după ce al metroului. 

”Mă aflu la Ministerul Transporturilor unde, împreună cu directorul Direcției Tehnice, Virgil Poruțiu,  am semnat, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, contractul pentru realizarea centurii metropolitane a Clujului, de peste 1,1 miliarde de euro.

Ne bucurăm că am ajuns la acest moment de finalizare a licitației, de semnare a contractului de execuție. De astăzi, după semnare, ne apucăm de treabă și trecem și la implementarea acestui proiect major de infrastructură, cel mai important după metrou”, a spus Boc.

Test de maturitate pentru Dimex 2000

Potrivit acestuia, a semnat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură a Clujului, care va face diferența în viața clujenilor.

”Cea mai aglomerată rută din România este Cluj-Napoca – Florești, cu peste 70.000 de mașini pe zi. Acest proiect rezolvă această problemă. Proiectul de 1,1 miliarde de euro are 24 de km, încă 20 de km de drumuri de legătură, 20 de noduri de legătură, 5 tuneluri, traversează Făgetul. Avem un proiect temeinic.

Știu că nu va fi ușor, dar am încredere că se va realiza la standardele menționate”, a spus Boc.

Acesta a mulțumit echipelor de la Ministerul Transporturilor și CNAIR pentru implicarea în derularea acestui proiect,

”Vreau să felicit firma Dimex, care are un test acum, să termine la timp, în iulie, conectarea Clujului la autostradă. Testul maturității depline a firmei este proiectul de centură metropolitană a Clujului.

Mulțumesc și UE, pentru că fără sprijinul și implicarea Europei, Clujul ar fi fost vitregit de o grămadă de proiecte de infrastructură. Când cineva întreabă unde este Europa, putem spune că Europa este aici, prin aceste proiecte de infrastructură.

Cum se spune în Ardeal, <<Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă în straiță>>. Fără acești oameni de aici, fără dl. ministru Grindeanu și viziunea domniei sale și fără echipa din preajma sa, aceste lucruri nu ar fi devenit realitate”, a spus Boc.

 Grindeanu: Proiecte provocatoare pentru municipalitate

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a spus că proiectul este unul important pentru Cluj, mai ales pentru traficul dintre Cluj-Napoca și Florești.

”Ca timișorean, m-am simțit puțin invidios față de clujeni, fiindcă au știu tot timpul, și primarul Boc a știut tot timpul, să meargă înainte cu proiecte provocatoare pentru municipalitate. Nu numai pentru Cluj-Napoca și și pentru zona limitrofă și pentru Transilvania.

S-a râs mult în urmă cu câțiva ani și s-a crezut că este SF proiectul de metrou și uite că nu e”, a spus Grindeanu.

Contractul prevede proiectarea centurii metropolitane într-un an și execuția în 3 ani, astfel că proiectul ar trebui finalizat în 2029.

Finanțare din fonduri europene

Tronsonul 2 al Centurii Metropolitane din Cluj, respectiv Gilău – A3 – Cluj- Napoca – Apahida – DX4, este finanțat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, din fonduri alocate prin Programul Transport 2021-2027.

Contractul este semnat de Primăria Cluj-Napoca și Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader), HYDROSTROY AD (Asociat), INTEGRAL INZENJERING A.D. LAKTASI.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

CNAIR: UMB nu suspendă lucrările la Autostrada Transilvania. Se intră în săptămâna de pauză

Publicat

autostrada transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a negat informațiile din presa centrală potrivit cărora constructorul UMB suspendă lucrările la Autostrada Transilvania din lipsă de fonduri. 

”Constructorul UMB nu suspendă nicio lucrare, doar intră în săptămâna normală de pauză. Nu sunt probleme cu finanțările, toate plățile fiind la zi”, a transmis, luni, CNAIR la cererea Cluj24.

Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus, luni, că UMB are peste 7000 de angajați pe șantierele Autostrăzii Transilvania și că lucrările continuă, conform calendarului.

Perioada de pauză va avea loc în perioada 18-23 mai.

Citește mai departe

EVENIMENT

Sabău („U” Cluj), după înfrângerea din meciul cu FCSB: S-a văzut clar DIFERENȚA de valoare, de calitate

Publicat

Neluțu Sabău, antrenor U Cluj

Duminică seara, Universitatea Cluj a suferit o înfrângere în fața FCSB, 0-2. După meci, Ioan Ovidiu Sabău, antrenorul clujenilor, s-a arătat dezamăgit de rezultat și de jocul prestat de echipa lui, vorbind despre o diferență clară de valoare între cele două echipe.

„Ca să pui în dificultate FCSB, ai nevoie să ții mingea. La 4-5 pase consecutive, dai mingea adversarului, te face să alergi. S-a văzut clar diferența de valoare, de calitate. Ca să pui în dificultate FCSB, trebuie să ții de minge. Le-am dat mingea adversarilor, s-a văzut clar diferența de valoare – ani mulți în care s-au investit bani mulți. În timp se construiește o echipă valoroasă.

Sabău („U” Cluj), după înfrângerea din meciul cu FCSB: S-a văzut clar DIFERENȚA de valoare, de calitate

S-a văzut diferența, chiar dacă am încercat să-i punem în dificultate în prima repriză. Jucătorii și-au dorit, au alergat, dar se vede calitatea unui jucător. E o diferență mare. Ce să facem?

(referitor la penalty) Am văzut faza clară, e tras discret în momentul în care se întinde după minge, poziția e mai mult lăsată pe spate. În multe situații se dă, acum cei de la VAR au considerat că nu e suficient. Probabil, dacă era invers, nu știm dacă s-ar fi dat.

Pe mine mă interesează să vedem cum suntem noi, ce vrem să facem în campionatul următor, investițiile pe care trebuie să le facem. Trebuie să fim atenți, implicați. Am făcut lucruri frumoase, dar se vor uita. Important e ce vom face de acum înainte.

Se încearcă să se găsească soluții, să se aloce buget pentru achiziții. Oamenii se străduiesc. O să vedem ce se va întâmplă”, a spus Neluțu Sabău, după meci.

Citește mai departe

EVENIMENT

Atenție, ȘOFERI! Depășiri a la Cluj sau cât de subțire e linia dintre VIAȚĂ și MOARTE

Publicat

depasire

România este situată în vârful unui top european al accidentelor rutiere. Din păcate, din cauza vitezei excesive, a teribilismului și inconștienței la volan, anual mor sute de persoane, multe dintre ele nevinovate.

A devenit o adevărată  aventură să circuli pe drumurile țării, așa cum sunt ele, mai bune sau mai rele. Felul în care unii conducători auto înțeleg să conducă „preventiv” se soldează cu tragedii. Unde este respectul față de partenerul de trafic? Unde este bunul simț? oare toate dispar în momentul în  care ai sub fund o herghelie de cai putere? Se pare că da…

Atenție, ȘOFERI! Depășiri a la Cluj sau cât de subțire e linia dintre VIAȚĂ și MOARTE

Zilnic putem de exemple de astfel de comportamente agresive în trafic. Cel mai recent petrecut în județul Cluj și surprins de o cameră de bord, a fost în dimineața zilei de luni, când, pe drumul dinspre Bonțida spre Cluj-Napoca, unul cu vizibilitate redusă din cauza ceței, șoferul unui VW a efectuat mai multe depășiri periculoase, fiind aproape să producă un accident grav, intrând în coliziune cu o cisternă. Doar reflexul șoferului cisternei, care a  tras de volan spre dreapta, a făcut ca tragedia să fie evitată.

Sigur, vor exista și comentarii de genul „ce căuta cisterna pe drum” sau „de ce n-a frânat mai repede ca să treacă bravul șofer”. Ar trebui ca participanții la trafic de bună credință să renunțe la asemenea acte de susținere și laude la adresa „temerarului” și să manifeste toleranță zero vis-a-vis de astfel de  conduite la volan. Asta pentru că linia dintre viață și moarte este uneori foarte subțire…

Video: Info Trafic jud.Cluj

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate