Connect with us

EVENIMENT

Noi reguli de intervenție a polițiștilor în cazurile de VIOLENȚĂ. Cum se emite ordinul de PROTECȚIE provizoriu

Publicat


Bătaie generala la Iara

Noi reguli de intervenție a polițiștilor în cazurile de violență au intrat în vigoare în data de 31 august 2024.

Potrivit reprezentanților Inspectoratului de Poliție Cluj, a fost reglementată și procedura de emitere a ordinului de protecție provizoriu.

Noi reguli de intervenție a polițiștilor în cazurile de VIOLENȚĂ. Cum se smite ordinul de PROTECȚIE provizoriu

Începând cu 31 august 2024, pentru soluționarea faptelor comise cu violență, polițiștii acționează în baza Ordinului M.A.I. nr. 138 din 22 august 2024 privind stabilirea modalității de gestionare de către polițiști a cazurilor privind actele de violență.

Ordinul, arată reprezentanții IPJ Cluj, reglementează modalitatea de gestionare de către polițiști a actelor de violență, stabilind procedura de intervenție a polițiștilor în cazurile privind actele de violență și de cooperare cu celelalte instituții cu atribuții în prevenirea și combaterea actelor de violență, modelul formularului de evaluare a riscului iminent și metodologia de utilizare a acestuia, procedura de emitere și modelul ordinului de protecție provizoriu, procedura de punere în executare a ordinului de protecție provizoriu, precum și procedura de monitorizare a respectării măsurilor dispuse prin ordinele de protecție provizorii.

Cum intervin polițiștii în cazurile de violență

Intervențiile polițiștilor la cazurile de violență se realizează ca urmare a sesizărilor prin Sistemul național unic pentru apeluri de urgență, formulate în scris sau oral, direct ori telefonic la sediul unităților de poliție de către persoanele implicate în actele de violență, de către persoanele care au asistat la producerea actelor de violență sau de către orice altă persoană care a luat cunoștință de producerea actelor de violență sau din oficiu.

Pe parcursul intervenției, după caz, polițiștii iau măsuri pentru separarea victimei de agresor și realizează orice alte demersuri necesare eliminării riscurilor imediate, observă și adresează întrebări cu privire la starea fizică, emoțională și psihică a persoanelor implicate și, dacă se impune, solicită intervenția echipelor medicale, aduc la cunoștință victimei sau, după caz, tutorelui ori altui reprezentant legal al acesteia dreptul de a solicita un ordin de protecție provizoriu față de agresor și pun la dispoziția acestora formularul de cerere prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr. 26/2024 privind ordinul de protecție.

Ce se întâmplă dacă victima nu solicită ordin de protecție

În situația în care victima nu solicită ordinul de protecție provizoriu, i se aduce la cunoștință posibilitatea formulării unei cereri pentru emiterea unui ordin de protecție, astfel cum acesta este reglementat de dispozițiile legale și i se pune la dispoziție formularul de cerere prevăzut în anexa nr. 2 la Legea nr. 26/2024.

Tot pe parcursul intervenției, după caz, polițiștii informează atât victima, cât și agresorul cu privire la drepturile și obligațiile acestora, măsurile ce vor fi dispuse în urma evaluării situației de fapt, prin ordinul de protecție provizoriu, sesizează structurile specializate ale Poliției Române sau ale altor instituții în situația în care, în urma verificării sesizării, sunt constatate aspecte aflate în competența acestora și procedează la obținerea de probe, potrivit art. 2 alin. (4) din Legea nr. 26/2024 sau prevederilor Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare, după caz.

În timpul intervenției, în vederea stabilirii existenței unui risc iminent ca viaţa, integritatea fizică ori libertatea persoanelor să fie pusă în pericol printr-un act de violenţă, poliţiştii evaluează situaţia de fapt pe baza formularului de evaluare a riscului, dacă victima sau, după caz, tutorele ori reprezentantul legal formulează cerere scrisă pentru emiterea unui ordin de protecţie provizoriu.

Polițiștii au la dispoziție un formular de evaluare

Conform Legii nr. 26/2024 privind ordinul de protecție, poliţiştii constată existenţa riscului iminent pe baza evaluării situaţiei de fapt care rezultă din completarea formularului de evaluare a riscului iminent.

În cazul în care se constată că sunt întrunite condiţiile pentru emiterea ordinului de protecţie provizoriu, poliţiştii emit ordinul de protecție provizoriu.

În cazul în care se constată că nu sunt întrunite condiţiile pentru emiterea ordinului de protecţie provizoriu, poliţiştii au obligaţia de a informa persoanele care susţin că sunt victime ale unui act de violenţă cu privire la posibilitatea formulării unei cereri către judecătoria de pe raza teritorială în care își are domiciliul/reședința victima, pentru emiterea unui ordin de protecţie, prin care pot fi dispuse mai multe obligații sau interdicții față de agresor.

Doar polițiștii pot emite ordinul de protecție provizoriu

În cazul în care la eveniment intervine o patrulă formată exclusiv din alte structuri decât cele ale Poliției Române, membrii acesteia vor lua măsuri pentru separarea victimei de agresor, vor realiza orice alte demersuri necesare eliminării riscurilor imediate și vor observa și adresa întrebări cu privire la starea fizică, emoțională și psihică a persoanelor implicate și, dacă se impune, vor solicita intervenția echipelor medicale, totodată, solicitând, prin dispecerat, prezența polițiștilor competenți să emită ordinul de protecție provizoriu.

Concluziile rezultate în urma întocmirii formularului de evaluare a riscului sunt aduse la cunoștința victimei, care semnează de luare la cunoștință.

În situația în care concluziile rezultate în urma întocmirii formularului de evaluare a riscului indică existența unui risc iminent ca viața, integritatea fizică ori libertatea victimei să fie pusă în pericol, polițistul care a întocmit formularul de evaluare a riscului emite ordinul de protecție provizoriu.

Ce se întâmplă când o persoană nu poate vorbi sau scrie

Ordinul de protecție provizoriu poate fi emis și în situația în care victima sau, după caz, tutorele ori alt reprezentant legal al acesteia, din cauza stării psihice sau fizice sau din alte motive, se află în imposibilitatea de a redacta cererea privind ordinul de protecție provizoriu sau se află în imposibilitatea obiectivă de a furniza informațiile necesare completării formularului de evaluare a riscului, pe baza evaluării criteriilor al formularului de către polițist.

Originalul ordinului de protecție provizoriu se înregistrează, după emiterea acestuia, în evidențele unității/subunității de poliție din care face parte polițistul care l-a emis.

După emiterea ordinului de protecție provizoriu, în situația în care constată necesitatea acordării de servicii sociale, polițiștii solicită intervenția unei echipei mobile, formată din reprezentanți ai Serviciului Public de Asistență Socială, care îndeplinește atribuțiile stabilite de lege.

Atât victima, cât și agresorul trebuie să dea declarații

În urma evaluării gradului de risc premergătoare emiterii ordinului de protecție provizoriu, atât victimei, cât și agresorului li se solicită să dea câte o declarație.

Agresorul, evacuat din locuință

În situația în care a fost dispusă evacuarea temporară a agresorului din locuința comună, iar acesta declară că nu are asigurată cazarea, polițistul care a emis ordinul de protecție provizoriu îl informează de îndată pe agresor cu privire la posibilitatea de a solicita găzduirea în cadrul centrelor rezidențiale pentru persoanele fără adăpost sau al adăposturilor de noapte.

Dacă agresorul nu dorește să beneficieze de cazarea pusă la dispoziție și optează să locuiască la o altă persoană, polițistul care a emis ordinul de protecție provizoriu îi va solicita să dea o declarație privind adresa la care va locui și persoana care îi va asigura cazarea.

Cu ocazia evacuării temporare din locuință, agresorului i se oferă timpul strict necesar pentru ca acesta să își poată lua asupra sa documentele de identitate, bani, medicamentele sau alte bunuri personale de strictă necesitate.

Dispozitiv electronic de supraveghere

În situația în care a fost dispusă reintegrarea victimei și, după caz, a membrilor familiei acesteia în locuința comună, după evacuarea agresorului din locuință, polițistul procedează la reintegrarea victimei și, după caz, a copiilor acesteia în locuință.

În situația în care a fost dispusă obligarea agresorului la păstrarea unei distanțe minime determinate față de victimă, față de membrii familiei acesteia ori față de reședința, locul de muncă sau unitatea de învățământ a persoanei protejate și agresorul este prezent la fața locului alături de victimă, polițistul îl îndrumă pe acesta să se depărteze la distanța minimă prevăzută în ordinul de protecție provizoriu, inclusiv prin conducerea acestuia, după caz, la distanța minimă prevăzută în ordinul de protecție provizoriu.

Obligarea agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere se execută potrivit Legii nr. 146/2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare și execuțional penale, cu modificările și completările ulterioare, și normelor emise în temeiul acesteia. Polițiștii nu dispun această măsură până la utilizarea Sistemului informatic de monitorizare electronică în scopul monitorizării electronice a acesteia.

În situația în care a fost dispusă interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondență sau în orice alt mod, cu victima și agresorul este prezent la fața locului, polițistul procedează la informarea acestuia cu privire la măsura dispusă, agresorul luând cunoștință de aceasta, prin semnătură pe ordinul de protecție provizoriu.

În caz contrar, dacă agresorul nu se află de față la emiterea ordinului de protecție provizoriu sau părăsește locul emiterii acestuia înainte de a-i fi aduse la cunoștință măsurile dispuse, polițiștii îl contactează pe acesta și îl informează despre existența, conținutul ordinului de protecție provizoriu și obligațiile legale ce îi revin potrivit legii, aspecte ce se consemnează într-un proces-verbal.

Ce se întâmplă când agresorul are armă

În situația în care a fost dispusă obligarea agresorului de a preda poliției armele, componentele esențiale și munițiile deținute, documentele în care acestea sunt înscrise, precum și autorizația/autorizațiile de procurare a armelor emisă/emise pe numele acestuia, polițiștii procedează, conform art. 6 alin. (4) din Legea nr. 26/2024, la ridicarea armelor, componentelor esențiale și munițiilor deținute, a documentelor în care acestea sunt înscrise, precum și a autorizației/autorizațiilor de procurare a armelor emise pe numele agresorului, pe bază de proces-verbal, și iau măsurile necesare pentru predarea acestora către structura competentă de arme, explozivi și substanțe periculoase.

În cazul în care armele, componentele esențiale și munițiile deținute, documentele în care acestea sunt înscrise, precum și autorizația/autorizațiile de procurare a armelor emisă/emise pe numele acestuia sunt deținute de agresor în alt loc decât cel în care a fost realizată intervenția, polițistul care a emis ordinul de protecție provizoriu informează, de îndată, structura de arme, explozivi și substanțe periculoase competentă despre măsura de protecție dispusă.

Structura competentă de arme, explozivi și substanțe periculoase adoptă măsurile necesare în vederea ridicării, cu celeritate, a armelor, componentelor esențiale și munițiilor deținute, a documentelor în care acestea sunt înscrise, precum și a autorizației/autorizațiilor de procurare a armelor emise pe numele agresorului.

Armele ridicate, respectiv predate structurii competente de arme, explozivi și substanțe periculoase sunt verificate în vederea îndeplinirii de către agresor a condițiilor prevăzute de Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor și al munițiilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și se depun în camera de corpuri delicte a unității de poliție.

Ordinul de protecție care vizează minori sau persoane cu nevoi speciale

Dacă ordinul de protecție provizoriu vizează minori, persoane cu dizabilități sau persoane cu nevoi speciale, polițiștii pun la dispoziția unei echipe mobile, formată din reprezentanți ai Serviciului Public de Asistență Socială, date necesare pentru punerea în aplicare a unor măsuri de protecție urgente și specifice sau, după caz, pentru sesizarea autorităților și instituțiilor publice competente cu punerea în aplicare a acestor măsuri.

După emiterea ordinului de protecție provizoriu, la nivelul unității de poliție pe raza teritorială unde își are domiciliul/locuiește în fapt victima, se constituie o mapă de supraveghere pentru monitorizarea respectării măsurilor dispuse.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Gheorghe Piperea (AUR): Azi voi susține, la Strasbourg, moțiunea de cenzură împotriva Ursulei von Der Leyen!

Publicat

gheorghe piperea

Luni, 7 iulie, începând cu ora 19:00 (ora României), europarlamentarul AUR Gheorghe Piperea va susține în plenul Parlamentului European moțiunea de cenzură împotriva președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Tot în această seară va avea loc dezbaterea oficială a moțiunii, iar votul final este programat pentru joi, 10 iulie.

”Un sondaj recent arată că în Franța 64% dintre cetățeni sunt pentru o Uniune a națiunilor suverane care fac independent acorduri economice, doar 14% fiind în favoarea unei federații europene, iar 71% dintre cetățeni văd în corupția birocrației europene o problemă spinoasă, 43% exprimând serioase preocupări pentru potențialul abuz de putere și implicarea în acte de corupție a Ursulei von der Leyen.

UE, în regres democratic

Dacă europenii și, în special, românii o duc mai rău decât în 2019 este pentru că ambele comisii von der Leyen au eșuat. Dacă libertatea de opinie este la cote joase, similare totalitarismelor, este pentru că cele două comisii von der Leyen au înghețat-o și încarcerat-o din 2019 încoace.

Dacă UE este în regres democratic, generând lideri care sunt imitatori ai lui Xi Jinping și epigoni ai lui Putin, este din cauza Ursulei von der Leyen.

UE este încă locul din lume și din istorie cu cele mai bune șanse de a trăi liber și în pace, dar a devenit un vehicul care se îndreaptă cu 200 km/oră către un zid. Trebuie urgent schimbată traiectoria și, mai ales, șoferul”, a declarat europarlamentarul AUR, Gheorghe Piperea.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Boc: Drumul Expres de la Tureni scoate din Cluj-Napoca 1.800 de TIR-uri și camioane de peste 7,5 tone

Publicat

drum expres

Primarul Emil Boc a anunțat că Drumul Expres de la Tureni, care va face legătura între DN1 și Autostrada Transilvania (A3) și care va fi inaugurat, cel mai probabil, joi, va scoate traficul greu din Cluj-Napoca, fiind vorba despre 1.800 de TIR-uri și camioane de peste 7,5 tone, care nu vor mai avea voie să intre în oraș dacă sunt în scop de tranzit.   

Emil Boc a declarat, luni, înaintea ședinței Consiliului Local că, în prezent, traficul greu dinspre Oradea spre Bistrița, sau de la Zalău spre Cluj-Napoca sau de la Bistrița spre Oradea sau Baia Mare se desfășoară pe două rute care intrau în Cluj-Napoca, iar impactul va fi major întrucât acesta va fi scos din oraș.

”Pregătim o decizie o dată cu conectarea Clujului la autostradă, după ce Drumul Expres de la Tureni, care va fi inaugurat cel mai probabil joi, fiind vorba despre o lucrare de peste 100 de milioane de euro. A fost o lucrare posibilă cu implicarea majoră a Primăriei și a partenerilor de coaliție UDMR, cu sprijinul PSD, USR. Impactul va fi unul pozitiv și major pentru Cluj-Napoca și Turda”, a spus Boc.

Acesta a precizat că lucrările mai au nevoie de Comisia de avizare de la Comisia Rutieră de București care va avea loc miercuri, astfel că, de joi, 10 iulie, Drumul Expres va fi deschis traficului.

Traficul greu, interzis din 15 iulie la Cluj-Napoca

”Cel puțin 1.800 de TIR-uri și camioane de peste 7,5 tone nu vor mai traversa municipiul Cluj-Napoca. Vom propune trasee alternative, iar lunea viitoare vom avea o nouă ședință a Consiliului Local pentru a materializa, de marți, 15 iulie, interzicerea traficului greu în oraș”, a explicat primarul Clujului.

Acesta a precizat că străzile din Cluj-Napoca afectate în prezent de traficul greu sunt Calea Baciului, Corneliu Coposu, Giordano Bruno, Maramureșului, Fabricii de Chibrituri, Gării, Bulevardul Muncii.

Potrivit edilului, traficul greu care vine de la Oradea și merge spre Bistrița nu avea altă cale decât să treacă prin Cluj-Napoca, lucru care se va schimba.

Astfel, șoferii de TIR care veneau de la Oradea ajungeau la Căpușu, traversau Gilăul după care se urcau pe Autostrada Transilvania și mergeau până la Nădășelu, după care urma traseul Calea Baciului – B-dul Muncii – ieșirea din Cluj-Napoca sau de la Căpușu Mare o luau pe DN1 J pentru a ajunge direct la Nădășelu, după care tranzitau Cluj-Napoca până la ieșire.

Unul dintre trasee, Căpușu Mare- Nădășelu – Cluj-Napoca până la ieșirea are o lungime de 42 de km și este parcurs în 118 minute.

Celălalt traseu, care vine până în Gilău-Nădășel și apoi Bulevardul Muncii până la ieșirea de la OMW, are 49 de km și este parcurs în 121 de minute.

Traseu mai lung. timp mai scurt

”Ce se întâmplă după ce deschidem conectarea Clujului la Autostrada Transilvania?

Pentru că DN1 J de la Căpușu a fost modernizat, niciun TIR nu va mai veni prin Gilău, iar în mod obligatoriu vin pe tronsonul Nădășelu, merg pe Autostrada Transilvania și își continuă drumul spre București.

TIR-rile care vin de la Oradea și au intrat pe la Căpușu, la Nădășelu nu își mai urmează drumul prin Cluj-Napoca și nu mai intră pe Calea Baciului, ci merg pe autostradă și ajung la Tureni și merg pe centura de ocolire de la Vâlcele – Apahida și merg spre Bistrița.

Traseul are o distanță de 91 de km, care va fi parcurs, însă, într-un timp de doar 69 de minute. Este mai lung, dar este aproape la jumătate ca durată de timp pentru că nu mai stai în traficul infernal la semafoare în Baciu și Cluj-Napoca.

La fel, traficul greu care vine de la Bistrița și merge la Oradea nu va mai intra în Cluj-Napoca.

Marele câștig este că traficul greu nu mai intră în Cluj-Napoca. Aceasta înseamnă diminuarea traficului greu, reducerea poluării, aduce dezvoltare economică și va avea efecte benefice asupra municipiului Cluj-Napoca”, a mai explicat Emil Boc.

Drum de 5 km

Drumul Expres de la Tureni are o lungime de 4,96 km, contractul pentru acest proiect fiind semnat în iulie 2023, cu asocierea Dimex 2000 și Con-A.

Ordinul de începere a fost emis pe 21 august 2023, iar valoarea contractului este de 562,6 milioane de lei (fără TVA), cu finanțare prin Programul Transport.

Drumul trebuia deschis circulației în luna februarie, fiind înregistrată o întârziere de 5 luni.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

E.ON și MOL devin parteneri pentru e-mobilitate: 592 de puncte de încărcare MOL Plugee, integrate în aplicația E.ON Drive

Publicat

E.ON

E.ON Energie România și Grupul MOL prin MOL România au încheiat un parteneriat pentru a sprijini tranziția către mobilitatea electrică în România. În cadrul parteneriatului, 592 de puncte de încărcare din rețeaua MOL Plugee din toate cele șase țări în care activează au fost integrate în aplicația E.ON Drive, oferind astfel utilizatorilor acces extins și facil la infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.

Colaborarea dintre cele două companii vine ca răspuns la cererea tot mai mare de soluții sustenabile de transport, la nevoile exprimate de clienți și subliniază angajamentul acestora în direcția decarbonizării sectorului de mobilitate.

Integrarea stațiilor MOL Plugee în aplicația E.ON Drive permite utilizatorilor să localizeze, să acceseze și să plătească direct pentru serviciile de încărcare, totul dintr-o singură platformă digitală.

336 de puncte de încărcare electrică

„E.ON este printre companiile lider în dezvoltarea infrastructurii europene de e-mobility cu peste 7.200 de puncte de încărcare publice din care 336 în România.

Parteneriatul cu MOL România reflectă tendințele de inter-operabilitate și partajare a infrastructurii, esențiale pentru extinderea utilizării vehiculelor electrice și reprezintă încă un pas important în direcția unui viitor mai verde, cu mai puțină poluare și emisii de CO2”, a declarat Claudia Griech, director general al E.ON Energie România.

Soluții de mobilitate

„Grupul MOL investește în dezvoltarea unor soluții de mobilitate orientate spre viitor și și-a asumat angajamentul ca mașinile electrice să devină o alternativă accesibilă și atractivă pentru viața de zi. Recent, am redus prețurile pentru încărcarea vehiculelor electrice în stațiile MOL Plugee, iar prin parteneriatul cu E.ON sprijinim mai mult dezvoltarea e-mobilității, conectând utilizatorii de vehicule electrice cu stațiile de încărcare pe care se pot baza în călătoriile lor.

În anul în care sărbătorim 30 de ani de activitate în România, ne bucurăm că deschidem noi drumuri și că putem oferi o perspectivă și mai largă pentru călătoriile cu mașinile electrice,” a declarat Gábor Mozga, CEO al MOL România.

Stațiile de încărcare MOL România sunt amplasate în 41 de locații, majoritatea pe autostrăzile A1, A2 și pe alte drumuri naționale importante, locațiile lor exacte fiind disponibile aici: locații stații MOL Romania.

Pe aceeași pagină pot fi vizualizate și locațiile stațiilor de reîncărcare din Ungaria, Cehia, Slovenia, Slovacia și Croația.

Puncte de încărcare MOL

Numărul total de puncte de încărcare puse la dispoziție prin infrastructura de încărcare MOL Plugee pentru fiecare țară:

–       România: 137

–       Ungaria: 254

–       Croația: 35

–       Cehia: 89

–       Slovenia: 32

–       Slovacia: 45

Prin integrarea stațiilor de încărcare MOL, aplicația mobilă E.ON Drive ajunge astfel să depășească 2.000 de puncte de încărcare la care au acces posesorii de vehicule electrice din România, iar la nivel european aplicația integrează peste 500.000 de stații.

Anul trecut, au fost înregistrate în aplicație peste 32.000 de sesiuni de încărcare, fiind încărcați peste 670.800 de kWh, în medie aprox. 55.900 kWh pe lună.

Disponibilă pe www.eon.ro, aplicația E.ON Drive aduce prețuri mai mici față de plățile unice, acces la harta stațiilor și statusul acestora, stații favorite, emitere card RFID pentru start-stop încărcare și plată direct din aplicația mobilă.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice, având un portofoliu variat format din circa 3,5 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi.

Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 20 de ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,4 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,8 miliarde de euro.

Despre MOL România

MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România. MOL România este prezentă pe piața locală de 30 de ani și oferă un portofoliu comprehensiv de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum. În prezent, compania deține un număr de 236 de stații de servicii la nivel național, două depozite de carburanți la Giurgiu și Tileagd și un terminal GPL la Tileagd.

În ultimul deceniu, de când MOL a introdus în România conceptul Fresh Corner, vizitele în stațiile de servicii sunt mai savuroase, deoarece clienții au la dispoziție o gamă variată de cafele și produse alimentare proaspăt preparate, precum hot-dog sau sandviciuri.

MOL România are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de afaceri la București, un birou administrativ la Arad și un număr de 259 de angajați proprii. În 2005, MOL România a fost prima companie petrolieră care a implementat un program de loialitate, urmat, anul trecut, de lansarea platformei MOL MOVE, care oferă o experiență digitalizată de ultimă generație și beneficii exclusive.

De cinci ani, compania a investit în dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru posesorii de vehicule electrice, instalând puncte MOL Plugee în 41 dintre stații, care în prezent pot deservi simultan 96 de vehicule electrice.

MOL România este un membru activ al comunităților din care face parte și investește în programe de responsabilitate socială care vizează domenii precum: educația, sportul, sănătatea sau mediul. Unul dintre cele mai vechi programe de responsabilitate socială este Spații Verzi, care sărbătorește 20 de ani de existență în 2025.

De-a lungul timpului, prin programul Spații Verzi au fost implicați peste 250.000 de oameni în activități create cu scopul de a-i ajuta să înțeleagă cum se pot implica în protejarea naturii.

 

 

Citește mai departe

EDUCATIE

VIDEO. Vuvuzele de la Cluj la Parlament. Sindicaliștii din educație au protestat la București

Publicat

protest

Zeci de sindicaliști din Cluj din cadrul Sindicatului Liber din Învățământul Preuniversitar Clujean (SLIPC) au protestat, luni, în București, la Palatul Parlamentului față de măsurile fiscale Guvernului de reducere a deficitului bugetar care afectează personalul din educație.

Sindicaliștii au plecat duminică, spre București, cu un autocar, pentru a se alătura colegilor din întreaga țară.

Aceștia sunt nemulțumiți de măsurile preconizate și susțin că ar putea fi afectată deschiderea anului școlar din 8 septembrie.

”Măsura creșterii normei didactice este iresponsabilă, este cinică și va bulversa un întreg sistem pe o miză financiară nesemnificativă”, a explicat un sindicalist.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate