ECONOMIE
Model NOU la facturile la curent. REGULI de furnizare a energiei electrice, propuse de ANRE. DOCUMENTE
ANRE pregătește noi modificări care vizează contractul-cadru de furnizare a energiei electrice, modelul de factură pentru clienții casnici și condițiile generale de furnizare, conform Alba24.ro.
Modificările sunt propuse după schimbările aplicate Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali.
Facturile emise pentru consumul de energie electrică înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023 pentru toţi clienţii casnici vor respecta un nou model, potrivit unui proiect de ordin pus în consultare publică, anunță ANRE.
De asemenea, prețul din oferta de serviciu universal se aplică pe o perioadă de minimum 3 luni.
Factura la curent: model din 1 aprilie
Factura va conține informațiile prevăzute în regulament, respectiv:
– numărul şi data emiterii facturii
– datele de identificare şi de contact ale furnizorului, inclusiv o linie telefonică de asistenţă pentru clienţi, adresă de e-mail şi un formular electronic online care să permită înregistrarea automată a solicitării
– datele de identificare ale clientului, adresa locului de consum şi adresa de corespondenţă, în cazul în care aceasta este diferită de adresa locului de consum, perioada de facturare
– modalitatea de transmitere a indexului autocitit – (linia telefonică dedicată şi gratuită, care înregistrează atât data transmiterii indexului autocitit, cât şi conţinutul mesajului; suplimentar, se pot pune la dispoziţia clientului şi alte mijloace de transmitere a indexului, ca, de exemplu, dar fără a se limita la acestea, mijloace electronice)
– intervalul de timp în care clientul poate transmite indexul autocitit, care nu poate fi mai mic de 5 zile
– numărul de telefon pus la dispoziţie de către OD (Operator de distributie) la care este racordat locul de consum la care clientul poate sesiza direct OD întreruperile în alimentarea cu energie electrică, precum şi alte probleme în alimentarea cu energie electrică
– data de încetare a contractului, dacă contractul este încheiat pe perioadă determinată
– perioada de facturare
– cantitatea de energie electrică facturată
– preţul final facturat exprimat în lei/kWh sau lei/MWh
– data scadentă a plăţii
– obligaţii de plată neachitate, dacă este cazul
– valoarea totală de plată, inclusiv TVA
– datele de contact ale punctului unic de contact/punctelor de informare general ale furnizorului
– intervalul de citire (în cazul clienţilor casnici se va specifica „maximum 3 luni“
Vezi Model factură de energie electrică proiect ANRE feb 2023
Anexa la factură de la 1 aprilie
Modelul de factură prevede în anexă următoarele informații:
– denumirea produsului contractat
– codul de identificare a locului de consum
– POD-ul şi seria contorului
– dobânzi penalizatoare pentru întârziere la plata facturii, conform contractului
– dacă este cazul
– unităţile de măsură şi preţurile aplicate pentru fiecare mărime de facturat
– preţul energiei electrice active şi reactive, după caz
– componentele incluse în preţul final de facturat, cu precizarea celor care sunt reglementate, şi o referinţă cu privire la locul unde poate fi găsită o descriere detaliată a acestora
– valoarea unitară a certificatelor verzi, contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, TVA, acciza şi alte taxe prevăzute de legislaţia în vigoare
– valoarea de plată pentru fiecare produs/serviciu facturat
– intervalul de timp pentru citirea indexului contorului de către OD
– indexul grupului de măsurare folosit la începutul şi sfârşitul perioadei de facturare pentru determinarea cantităţii de energie electrică şi modul prin care a fost determinat indexul, respectiv: citire de către OD, citire de către client, estimare conform convenţiei de consum
– modalităţile de plată a facturii
– un link sau o trimitere la aplicaţia „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice“
– informaţii referitoare la temeiul legal privind schimbarea furnizorului
– comparaţii între consumul actual de energie electrică al clientului şi consumul clientului pentru aceeaşi perioadă a anului anterior, sub formă grafică, în cazul în care facturile au la bază consumul real sau o citire de la distanţă de către OD
– informaţii de contact ale organizaţiilor consumatorilor, ale agenţiilor pentru energie sau ale organismelor similare, inclusiv adrese de site-uri internet, de unde se pot obţine informaţii cu privire la măsurile disponibile de îmbunătăţire a eficienţei energetice pentru echipamentele care utilizează energie, în cazul în care facturile au la bază consumul real sau o citire de la distanţă de către OD
– comparaţii cu un client mediu de energie normalizat sau etalonat, din aceeaşi categorie de consum, în cazul în care facturile au la bază consumul real sau o citire de la distanţă de către OD
– date cumulative cel puţin pentru ultimii trei ani sau pentru perioada calculată de la începutul contractului de furnizare a energiei electrice, dacă aceasta din urmă este mai mică, în cazul în care clientul final dispune de un contor care permite citirea de la distanţă de către OD. Datele trebuie să corespundă intervalelor pentru care au fost emise informaţiile de facturare frecvente
– date detaliate în funcţie de ora utilizării, pentru orice zi, săptămână, lună şi an, care se pun la dispoziţie clienţilor finali neîntârziat, prin internet sau prin interfaţa contorului, cel puţin pentru ultimele 24 de luni sau pentru perioada calculată de la începutul contractului de furnizare a energiei electrice, dacă această perioadă este mai mică, în cazul în care clientul final dispune de un contor care permite citirea de la distanţă de către OD
– informaţii privind drepturile clientului în ceea ce priveşte soluţionarea alternativă a disputelor, inclusiv datele de contact ale entităţii responsabile
– contribuţia fiecărei surse de energie la mixul de energie al furnizorului în anul precedent, în mod inteligibil şi uşor de comparat
– informaţii despre impactul asupra mediului, cel puţin în ceea ce priveşte emisiile de CO_2 şi deşeurile radioactive rezultate din producerea de energie electrică pe baza mixului de energie global al furnizorului din anul precedent.
Vezi Model Anexa factura energie 2023 proiect ANRE
Modificări la contractul-cadru de furnizare a energiei electrice
Principalele clauze ce au fost introduse în contractul – cadru sunt:
1. explicitarea componentelor prețului de serviciu universal, respectiv componenta de achiziţie a energiei electrice, ce include componenta de injectie în reţea a tarifului de transport Tg şi componenta de furnizare
2. perioada de facturare este de 1 lună
3. comunicarea prin intermediul facturii a modalităţilor de plată
4. intervalul de citire a indexului grupului de măsurare este de cel mult 3 luni
5. regularizarea consumului de energie electrică se face la maximum 3 luni și este inclusă în prima factură emisă după citirea indexului de către operatorul de distribuție (OD)
6. comunicarea prin intermediul facturii a intervalului de timp pentru citirea indexului grupului de măsurare de către reprezentantul OD
7. facturarea pe baza datelor stabilite prin convenţia de consum energie electrică pentru perioadele de facturare în care nu se citeşte indexul grupului de măsurare şi clientul casnic nu transmite indexul autocitit
8. transmiterea de către furnizorul de energie electrică a facturii și a documentelor anexate acesteia în mod gratuit şi cu cel puţin 5 zile înainte de data scadenţei
9. modalitatea de returnare de către furnizor a sumelor datorate clientului
10. modul de determinare a cantității de energie electrică facturată
11. compensațiile și dobânzile penalizatoare pe care clientul casnic are dreptul să la primească pentru nerespectarea de către furnizor a obligaţiilor prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și pentru nerespectarea de către operatorul de distribuţie a indicatorilor de performanță prevăzuți în Standardul de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, în vigoare.
12. facturarea consumului la alt preț stabilit prin dispoziții legale incidente pe perioada de aplicare a contractului;
13. posibilitatea furnzorilor de a factura alte servicii executate de terți dacă există acordul clienților.
Vezi Model contract cadru furnizare energie electrică ANRE 2023_proiect feb 2023
Contractul include clauze negociabile între părţi conform înţelegerii părţilor şi reglementărilor în vigoare, care pot suferi periodic modificări pe parcursul derulării contractului, potrivit ANRE.
Anexe obligatorii la contract
Majoritatea clauzelor care nu permit/necesită intervenţia părţilor sunt cuprinse în condiţiile generale pentru furnizarea energiei electrice în regim de serviciul universal la clienții casnici (CG-SU) care fac parte integrantă din contract.
Se propun anexe la contract următoarele documente:
1. Convenţia de consum încheiată de părţi
2. Datele din anexele la contractul pentru prestarea serviciului de distribuție încheiat de furnizor cu operatorul reţelei electrice corespunzătoare locurilor de consum care fac obiectul contractului
3. Condiţiile generale de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal
4. Oferta pentru serviciul universal
5. Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
6. Alte anexe agreate de părţi care nu contravin prevederilor reglementărilor în vigoare
Modificări ale condițiilor generale de furnizare a energiei electrice
Noile prevederi ale Condiţiilor generale pentru furnizarea energiei electrice în regim de serviciul universal la clienții casnici au fost coroborate cu prevederile Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali (Regulament) și se referă în principal la:
– modul de comunicare a notificărilor/solicitărilor/comunicărilor din partea furnizorului către clientul casnic
– prețul de serviciu universal, facturare și condiții de plată
– răspunderea contractuală
– situațiile de încetare a contractului-cadru
– sistarea temporară a furnizării energiei electrice
– aplicarea taxelor și impozitelor
– drepturile și obligațiile clientului casnic și ale furnizorului
– situațiile de întrerupere a alimentării cu energie electrică și etapele care se parcurg în acest sens
– modul de constituire a garanțiilor financiare
– în cazul consumatorilor vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi
– obligația furnizorului să eşaloneze la plată sumele datorate de client, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.
Vezi Model Conditii generale furnizare energie 2023 proiect feb ANRE
Vezi integral Proiect modificări ANRE_Referat_aprobare feb 2023
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Fostul deputat USR de Cluj, Viorel Băltărețu: Vom putea circula pe Drumul Expres Cluj-Dej în 6-7 ani
Fostul deputat USR de Cluj, Viorel Băltărețu, a estimat în cât timp se va putea circula pe Drumul Expres Cluj-Dej al cărui contract pentru studiul de fezabilitate a fost semnat de CNAIR după după 20 de ani de promisiuni.
”Este un pas important, dar procesul este abia la început. Fiecare etapă va trebui monitorizată cu maximă atenție!
În cel mai optimist scenariu, vom putea circula pe acest drum în 6-7 ani:
– 18 luni pentru studiul de fezabilitate (dacă avizele și aprobările se vor da urgent – oare crede cineva?),
– 1 an pentru licitație și proiectare,
– 3-4 ani pentru execuție”, a spus Băltârețu.
Potrivit acestuia, Drumul Expres Cluj-Dej nu înseamnă doar timp câștigat între orașe ci este și despre siguranță rutieră – drumuri mai sigure pentru toți, dezvoltare economică – atragerea de investiții și crearea de locuri de muncă bine plătite, reducerea poluării și a timpului pierdut în trafic.
Va monitoriza proiectul
”Deși nu mai sunt deputat, voi continua să mă implic activ pentru ca acest proiect, alături de altele importante pentru Cluj, să devină realitate. Voi monitoriza fiecare etapă, voi comunica transparent despre stadiul lor și voi semnala blocajele când apar.
Județul Cluj are nevoie urgentă și de alte investiții:
Centura metropolitană a Clujului – soluția la traficul sufocant.
Trenul metropolitan –de făcut și apoi extins către Gherla, Dej, Câmpia Turzii și Huedin.
Finalizarea Autostrăzii A3 și conexiunea A3-Tureni.
Parcuri industriale, tehnologice si de inovare – bine conectate la infrastructura publică, rutieră și feroviară – pentru locuri de muncă și prosperitate”, a explicat Viorel Băltărețu.
EVENIMENT
Un clujean declară război opririi ”un minut” a mașinilor în dreptul școlilor. Cere amenzi usturătoare. Traficul este bulversat
Un clujean susține că fluidizarea traficului din Cluj-Napoca s-ar putea îmbunătăți și prin eliminarea opririle voluntare in unele zone cu trafic intens, după așa-numitul principiu ”durează doar un minut”. El cere aplicarea unor amenzi usturătoare.
”Nu o data, pe str. Horea in dreptul școlii, banda 1 este blocata de parintii care își asteapta copii, la fel pe str. Coșbuc, Alexandru Vlahuță sau pe Calea Dorobanților, în general in zona școlilor. Sunt multi care opresc pentru efectiv 1 minut sa debarce sau sa îmbarce pe cineva. Taximetriștii, de asemenea, opresc unde vor mușchii lor.
Ori, in orele de vârf, orice oprire poate bulversa traficul. Consider ca singura masura eficienta ar fi aplicarea unor amenzi usturătoare. Aplicarea acestor amenzi, este deocamdată dificila: de multe ori, politia locala, ca să evite injurii, insulte din partea unor smecheri, inchide ochii.
Amendă prin poștă
Am fi foarte simplu, ca in zonele unde se stie ca se petrec asemenea evenimente, sa se monteze camere de supraveghere cu regim special: acestea sa fie descărcate instantaneu și trimisa amenda prin posta.
De acolo-ncolo, făptașii nu au decât sa depună contestații. Și, acest lucru ar trebui sa fie valabil pentru toate categoriile de autovehicule, indiferent de tip, destinație (excepție salvare, politie, pompieri, fără scuze pentru handicapați sau persoane cu copii, s.a.m.d)”, consideră Andrei.
EVENIMENT
Peste 60% dintre români consideră proastă decizia CCR de a anula turul întâi al alegerilor prezidențiale – sondaj o consideră
Un sondaj al IRES dat, sâmbătă, publicității, la finalul anului 2024, arată că politicienii rămân pe ultimul loc în topul categoriilor profesionale în care românii au încredere, iar 35% cred că decizia CCR de anulare a primului tur al alegerilor prezidențiale a fost bună.
Decizia Curții Constituționale a României de a anula turul întâi al alegerilor prezidentiale este considerat de cei mai mulți dintre respondenți (28%) drept evenimentul anului în România, în timp ce intrarea completă a României în Schengen de la 1 ianuarie 2025 și clasarea lui Călin Georgescu pe locul întâi în turul întâi al alegerilor prezidențiale sunt, la egalitate, indicate de câte 18% dintre participanții la sondaj.
De asemenea, decizia CCR este considerată bună de puțin peste o treime (35%) dintre participanții la sondaj, în timp ce peste șase din zece români consideră că a fost o decizie proastă, adică 62%.
Votanții AUR și POT, decizia a fost proastă
Vârstnicii, respondenții cu studii superioare, cei care locuiesc în mediul urban sau în Moldova, persoanele care au o perspectivă optimistă asupra direcției în care merge România, dar și votanții PSD, PNL, USR sau cei care ar fi votat cu Elena Lasconi în turul al doilea al prezidențialelor sunt în proporții mai ridicate favorabili deciziei CCR.
În schimb, respondenții cu vârste de cel mult 50 de ani, persoanele cu educație scăzută sau cel mult medie, votanții AUR și cei ai POT, dar și intervievați care l-ar fi votat pe Călin Georgescu în turul doi consideră proastă decizia CCR, în proporții mai ridicate decât media.
Atunci când sunt întrebați despre sentimentul pe care l-au resimțit în urma deciziei CCR de anulare a turului întâi al alegerilor, aproape un sfert dintre respondenți au menționat „ușurare”, în timp ce 17% au indicat „furie”, 16% „revoltă”,15% „regret”, iar 15% „teamă”. 5% spun că au simțit „fericire”, 3% „dezamăgire”, 1% „indiferență” și 1% „nesiguranță/îngrijorare”.
Georgescu ar fi câștigat alegerile
Întrebați care ar fi fost opțiunea lor de vot pentru turul al doilea alegerilor prezidențiale, în cazul în care turul întâi nu ar fiost anulat de CCR, 7% dintre cei chestionați spun că nu s-ar fi prezentat la urne, 5% declară că ar fi anulat votul sau ar fi votat în alb, iar unul din 10 respondenți nu știu ce ar fi făcut sau nu răspund. Alți 29% ar fi votat cu Elena Laconi, candidatul USR, în timp ce 48% i-ar fi dat votul candidatului independent Călin Georgescu.
Votanții Elenei Lasconi sunt preponderent persoane cu studii superioare, care locuiesc în orașe, în Moldova, care au o percepție pozitivă cu privire la direcția României, și care,la alegerile parlamentare, votează cu USR, PNL și PSD.
Lui Călin Georgescu i-ar fi acordat votul, în proporții mai ridicate decât media, tinerii și cei cu vârste de cel mult 50 de ani, persoanele cu educație scăzută, cei care locuiesc în mediul rural, respondenții care au o percepție negativă cu privire la direcția actuală a României, dar și cei care votează AUR și POT.
Sondajul IRES a fost realizat pe un eșantion de 964 respondenți în perioada 17 – 20 decembrie 2024.
Eroarea maximă tolerată este de ± 3,2%.
Datele au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Hoț reținut de polițiștii clujeni după ce a furat saci cu haine de 20.000 de euro din Florești
Polițiștii Secției 6 Poliție Rurală Florești, împreună cu polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare, au desfășurat, sâmbătă, o percheziție domiciliară în municipiul Satu Mare în cadrul unui dosar penal privind săvârșirea infracțiunii de furt calificat. A fost vorba despre un hoț de haine.
În urma percheziției efectuate la locuința unui bărbat de 47 de ani, bănuit de complicitate la comiterea faptelor, au fost identificate și ridicate bunurile sustrase, constând în mai mulți saci cu haine în valoare de aproximativ 20.000 de euro.
Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca pentru dispunerea altor măsuri preventive.
Furt de noapte
”Cercetările în acest dosar au fost inițiate la data de 20 decembrie 2024, când polițiștii Secției 6 Poliție Rurală Florești au fost sesizați de către un reprezentant al unei societăți comerciale din comuna Florești, sat Luna de Sus.
Acesta a reclamat faptul că, în perioada 26 noiembrie – 11 decembrie a.c., pe timpul nopții, un angajat al societății, un bărbat de 30 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, ar fi comis patru acte materiale de furt calificat, sustrăgând bunurile din depozitul firmei și transportându-le cu mai multe autoutilitare.
În urma investigațiilor desfășurate, la aceeași dată, bărbatul a fost identificat și condus la sediul poliției, unde s-a dispus reținerea acestuia pentru 24 de ore”, arată UIPJ Cluj.
Activitățile desfășurate în acest caz au permis documentarea întregii stări de fapt și identificarea tuturor persoanelor implicate, contribuind astfel la soluționarea dosarului și la recuperarea prejudiciului.