Connect with us

ECONOMIE

Model NOU la facturile la curent. REGULI de furnizare a energiei electrice, propuse de ANRE. DOCUMENTE

Publicat


ANRE pregătește noi modificări care vizează contractul-cadru de furnizare a energiei electrice, modelul de factură pentru clienții casnici și condițiile generale de furnizare, conform Alba24.ro.

Modificările sunt propuse după schimbările aplicate Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali.

Facturile emise pentru consumul de energie electrică înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023 pentru toţi clienţii casnici vor respecta un nou model, potrivit unui proiect de ordin pus în consultare publică, anunță ANRE.

De asemenea, prețul din oferta de serviciu universal se aplică pe o perioadă de minimum 3 luni.

Factura la curent: model din 1 aprilie

Factura va conține informațiile prevăzute în regulament, respectiv:

– numărul şi data emiterii facturii
– datele de identificare şi de contact ale furnizorului, inclusiv o linie telefonică de asistenţă pentru clienţi, adresă de e-mail şi un formular electronic online care să permită înregistrarea automată a solicitării
– datele de identificare ale clientului, adresa locului de consum şi adresa de corespondenţă, în cazul în care aceasta este diferită de adresa locului de consum, perioada de facturare
– modalitatea de transmitere a indexului autocitit – (linia telefonică dedicată şi gratuită, care înregistrează atât data transmiterii indexului autocitit, cât şi conţinutul mesajului; suplimentar, se pot pune la dispoziţia clientului şi alte mijloace de transmitere a indexului, ca, de exemplu, dar fără a se limita la acestea, mijloace electronice)
– intervalul de timp în care clientul poate transmite indexul autocitit, care nu poate fi mai mic de 5 zile
– numărul de telefon pus la dispoziţie de către OD (Operator de distributie) la care este racordat locul de consum la care clientul poate sesiza direct OD întreruperile în alimentarea cu energie electrică, precum şi alte probleme în alimentarea cu energie electrică
– data de încetare a contractului, dacă contractul este încheiat pe perioadă determinată
– perioada de facturare
– cantitatea de energie electrică facturată
– preţul final facturat exprimat în lei/kWh sau lei/MWh
– data scadentă a plăţii
– obligaţii de plată neachitate, dacă este cazul
– valoarea totală de plată, inclusiv TVA
– datele de contact ale punctului unic de contact/punctelor de informare general ale furnizorului
– intervalul de citire (în cazul clienţilor casnici se va specifica „maximum 3 luni“

model factura curent anre 1 apr 2023

Vezi Model factură de energie electrică proiect ANRE feb 2023

Anexa la factură de la 1 aprilie

Modelul de factură prevede în anexă următoarele informații:

– denumirea produsului contractat
– codul de identificare a locului de consum
– POD-ul şi seria contorului
– dobânzi penalizatoare pentru întârziere la plata facturii, conform contractului
– dacă este cazul
– unităţile de măsură şi preţurile aplicate pentru fiecare mărime de facturat
– preţul energiei electrice active şi reactive, după caz
– componentele incluse în preţul final de facturat, cu precizarea celor care sunt reglementate, şi o referinţă cu privire la locul unde poate fi găsită o descriere detaliată a acestora
– valoarea unitară a certificatelor verzi, contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, TVA, acciza şi alte taxe prevăzute de legislaţia în vigoare
– valoarea de plată pentru fiecare produs/serviciu facturat
– intervalul de timp pentru citirea indexului contorului de către OD
– indexul grupului de măsurare folosit la începutul şi sfârşitul perioadei de facturare pentru determinarea cantităţii de energie electrică şi modul prin care a fost determinat indexul, respectiv: citire de către OD, citire de către client, estimare conform convenţiei de consum
– modalităţile de plată a facturii
– un link sau o trimitere la aplicaţia „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice“
– informaţii referitoare la temeiul legal privind schimbarea furnizorului
– comparaţii între consumul actual de energie electrică al clientului şi consumul clientului pentru aceeaşi perioadă a anului anterior, sub formă grafică, în cazul în care facturile au la bază consumul real sau o citire de la distanţă de către OD
– informaţii de contact ale organizaţiilor consumatorilor, ale agenţiilor pentru energie sau ale organismelor similare, inclusiv adrese de site-uri internet, de unde se pot obţine informaţii cu privire la măsurile disponibile de îmbunătăţire a eficienţei energetice pentru echipamentele care utilizează energie, în cazul în care facturile au la bază consumul real sau o citire de la distanţă de către OD
– comparaţii cu un client mediu de energie normalizat sau etalonat, din aceeaşi categorie de consum, în cazul în care facturile au la bază consumul real sau o citire de la distanţă de către OD
– date cumulative cel puţin pentru ultimii trei ani sau pentru perioada calculată de la începutul contractului de furnizare a energiei electrice, dacă aceasta din urmă este mai mică, în cazul în care clientul final dispune de un contor care permite citirea de la distanţă de către OD. Datele trebuie să corespundă intervalelor pentru care au fost emise informaţiile de facturare frecvente
– date detaliate în funcţie de ora utilizării, pentru orice zi, săptămână, lună şi an, care se pun la dispoziţie clienţilor finali neîntârziat, prin internet sau prin interfaţa contorului, cel puţin pentru ultimele 24 de luni sau pentru perioada calculată de la începutul contractului de furnizare a energiei electrice, dacă această perioadă este mai mică, în cazul în care clientul final dispune de un contor care permite citirea de la distanţă de către OD
– informaţii privind drepturile clientului în ceea ce priveşte soluţionarea alternativă a disputelor, inclusiv datele de contact ale entităţii responsabile
– contribuţia fiecărei surse de energie la mixul de energie al furnizorului în anul precedent, în mod inteligibil şi uşor de comparat
– informaţii despre impactul asupra mediului, cel puţin în ceea ce priveşte emisiile de CO_2 şi deşeurile radioactive rezultate din producerea de energie electrică pe baza mixului de energie global al furnizorului din anul precedent.

Vezi Model Anexa factura energie 2023 proiect ANRE

Modificări la contractul-cadru de furnizare a energiei electrice

Principalele clauze ce au fost introduse în contractul – cadru sunt:

1. explicitarea componentelor prețului de serviciu universal, respectiv componenta de achiziţie a energiei electrice, ce include componenta de injectie în reţea a tarifului de transport Tg şi componenta de furnizare
2. perioada de facturare este de 1 lună
3. comunicarea prin intermediul facturii a modalităţilor de plată
4. intervalul de citire a indexului grupului de măsurare este de cel mult 3 luni
5. regularizarea consumului de energie electrică se face la maximum 3 luni și este inclusă în prima factură emisă după citirea indexului de către operatorul de distribuție (OD)
6. comunicarea prin intermediul facturii a intervalului de timp pentru citirea indexului grupului de măsurare de către reprezentantul OD
7. facturarea pe baza datelor stabilite prin convenţia de consum energie electrică pentru perioadele de facturare în care nu se citeşte indexul grupului de măsurare şi clientul casnic nu transmite indexul autocitit
8. transmiterea de către furnizorul de energie electrică a facturii și a documentelor anexate acesteia în mod gratuit şi cu cel puţin 5 zile înainte de data scadenţei
9. modalitatea de returnare de către furnizor a sumelor datorate clientului
10. modul de determinare a cantității de energie electrică facturată
11. compensațiile și dobânzile penalizatoare pe care clientul casnic are dreptul să la primească pentru nerespectarea de către furnizor a obligaţiilor prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și pentru nerespectarea de către operatorul de distribuţie a indicatorilor de performanță prevăzuți în Standardul de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, în vigoare.
12. facturarea consumului la alt preț stabilit prin dispoziții legale incidente pe perioada de aplicare a contractului;
13. posibilitatea furnzorilor de a factura alte servicii executate de terți dacă există acordul clienților.

Vezi Model contract cadru furnizare energie electrică ANRE 2023_proiect feb 2023

Contractul include clauze negociabile între părţi conform înţelegerii părţilor şi reglementărilor în vigoare, care pot suferi periodic modificări pe parcursul derulării contractului, potrivit ANRE.

Anexe obligatorii la contract

Majoritatea clauzelor care nu permit/necesită intervenţia părţilor sunt cuprinse în condiţiile generale pentru furnizarea energiei electrice în regim de serviciul universal la clienții casnici (CG-SU) care fac parte integrantă din contract.

Se propun anexe la contract următoarele documente:

1. Convenţia de consum încheiată de părţi
2. Datele din anexele la contractul pentru prestarea serviciului de distribuție încheiat de furnizor cu operatorul reţelei electrice corespunzătoare locurilor de consum care fac obiectul contractului
3. Condiţiile generale de furnizare a energiei electrice în regim de serviciu universal
4. Oferta pentru serviciul universal
5. Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
6. Alte anexe agreate de părţi care nu contravin prevederilor reglementărilor în vigoare

Modificări ale condițiilor generale de furnizare a energiei electrice

Noile prevederi ale Condiţiilor generale pentru furnizarea energiei electrice în regim de serviciul universal la clienții casnici au fost coroborate cu prevederile Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali (Regulament) și se referă în principal la:

– modul de comunicare a notificărilor/solicitărilor/comunicărilor din partea furnizorului către clientul casnic
– prețul de serviciu universal, facturare și condiții de plată
– răspunderea contractuală
– situațiile de încetare a contractului-cadru
– sistarea temporară a furnizării energiei electrice
– aplicarea taxelor și impozitelor
– drepturile și obligațiile clientului casnic și ale furnizorului
– situațiile de întrerupere a alimentării cu energie electrică și etapele care se parcurg în acest sens
– modul de constituire a garanțiilor financiare
– în cazul consumatorilor vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi
– obligația furnizorului să eşaloneze la plată sumele datorate de client, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.

Vezi Model Conditii generale furnizare energie 2023 proiect feb ANRE

Vezi integral Proiect modificări ANRE_Referat_aprobare feb 2023



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

O nouă anulare a licitației pentru centura ocolitoare: Băltărețu îl acuză pe Boc de secretomanie și ineficiență

Publicat

baltaretu licitatie

Prezent, luni, în ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de după anunțul oficial al anulării celei de-a doua licitații pentru centura ocolitoare a municipiului, deputatul Viorel Băltărețu a acuzat administrația locală de secretomanie și lipsă de reacție.

“Primăria se face vinovată de lipsă de transparență și un management ineficient al proiectului. Pe de o parte, anunțul oficial al anulării licitației a ajuns azi doar la câteva ziare clujene, fără nicio explicație despre motivele anulării.

Apoi, i-au trebuit Primăriei mai mult de 5 luni să analizeze unica ofertă prezentă în licitație, pentru a decide anularea ei, fără să prezinte și motivele”.

6 ofertanți la centura Bihariei

Candidat la Primăria Cluj-Napoca, deputatul clujean a arătat că centura Bihariei a atras la licitație 6 ofertanți, iar inelul metropolitan al Oradei, 9 ofertanți.

El a argumentat că documentația proastă pregătită de echipa din primărie e cauza principală a lipsei interesului constructorilor pentru centura Clujului.

“În studiul de fezabilitate era inclusă toată centura, de la Căpuș la Apahida – 1.4 miliarde de euro.

Nu ați reușit să gasiți o soluție de finanțare. V-am propus mai multe variante, pentru cei 400 milioane de euro care lipseau, ca să scoatem toată centura la licitație o singură dată.

Ați tăiat proiectul cu regula de trei simplă și l-ați împărțit în bucățele, ne-am trezit la sfârșit că nu vin constructorii. Nu sunteți în stare să puneți prețurile și condițiile corecte”, a arătat Băltărețu.

Timp pierdut

“Am pierdut foarte mult timp, eu nu mai am încredere că puteți duce acest proiect la finalizare”, a concluzionat deputatul.

El a adresat primarului o nouă invitație de a participa la dezbaterile ce au loc în această perioadă între candidații la primărie, la care, în mod tradițional, Emil Boc nu ia parte.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Ziua VETERANILOR de război, celebrată la Cluj-Napoca. MESAJUL premierului

Publicat

veterani

Ziua Veteranilor de Război a fost celebrată astăzi, în cadrul ceremoniei publice militar-religioase organizată de către Divizia 4 Infanterie „Gemina” în cooperare cu filiala Cluj a Asociației Veteranilor de Război, având sprijinul Instituției Prefectului – Județul Cluj și al Primăriei Municipiului Cluj-Napoca.

veterani

În cadrul evenimentului desfășurat cu participarea subprefectului județului Cluj, domnul Florentin Burz, a Înaltpreasfinției Sale Andrei Andreicuț, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului și Mitropolitul Clujului, Maramureșului și Sălajului, Preasfinția Sa Claudiu, Episcopul greco-catolic de Cluj-Gherla, a domnului viceprimar Dan Tarcea, alături de oficialități civile și Militare, domnul subprefect a dat citire mesajului primului-ministru al României, domnul Marcel Ciolacu:

veterani

Mesajul premierului Marcel Ciolacu de Ziua veteranilor de război – 29 aprilie 2024

„România onorează astăzi veteranii de război care au scris drumul spre independență și libertate al țării noastre. Avem un loc pe care să-l numim acasă grație celor care, prin sacrificiu, au apărat tot ce ne aparține și tot ce iubim.

veterani

Veteranilor aflați la vârstă venerabilă, pe care avem privilegiul să îi avem între noi, le doresc sănătate și viață lungă, în mijlocul unor familii și comunități care să le poarte recunoștință.

Ziua de 29 aprilie statul român o dedică tuturor veteranilor care, din 1877, au luptat pentru independența, suveranitatea și integritatea teritorială a României.

veterani

FOTO. Ziua VETERANILOR de război, celebrată la Cluj-Napoca. MESAJUL premierului

Datoria morală pe care o avem este să păstrăm vie memoria acestor luptători cu dragoste de patrie.

Felicit Ministerul Apărării Naționale pentru că a fost mereu vârf de lance în tot ceea ce ține de cinstirea și exprimarea recunoștinței pentru veterani, felicit Asociația Națională a Veteranilor de Război pentru implicarea deosebită și îi felicit pe toți cei care au pus umărul pentru veterani, inclusiv prefecturile și cetățenii care vor participa astăzi la manifestări, cu gândul la cei cărora le închinăm această zi.

veterani

Memorie eternă veteranilor pe care îi onorăm, multă sănătate puținilor veterani supraviețuitori ai celui de-al Doilea Război Mondial”, se arată în mesajul premierului.

veterani

veterani

Citește mai departe

EVENIMENT

Vieți salvate la Cluj-Napoca. Maraton de șase transplanturi renale de Florii în ”podul” ICUTR

Publicat

transplant icutr facebook
Reprezentanții Institutului Clinic de Urologie și Transplant Renall (ICUTR) Cluj-Napoca anunță că în „podul” instituției de pe strada Clinicilor, in duminica Floriilor, au fost făcute încă 6 transplanturi renale în 48 de ore însumând 33 transplanturi renale în 2024 și 2506 transplanturi de la înființarea Centrului de Transplant din Cluj-Napoca.
”Maratonul de transplanturi renale a fost posibil datorită echipelor de transplant: echipa operatorie coordonata de Conf. Dr. Elec Florin; As.Univ. Dr. Suciu Mihai, Dr. Pop Dan, Dr. Dan Enache, echipele de prelavare: Dr. Moisoiu Tudor, Dr. Corb Doria, Dr. Tomuță Andrei, echipa de terapie intensivă: coordonată de Dr. Șimon Robert, echipa de nefrologie: Dr. Elec Alina, Dr. Muntean Adriana Dr. Georgeta Horgiac și echipa de laborator de imunologie: Dr. Loga Luminița, Dr. Timoce Raluca, Dr. Chiorean Alin, împreuna cu asistentele blocului operator, terapie intensivă, laborator imunologie, infirmierele si brancardierii.

Donatori adulți

Au fost trei donatori adulti, cu vârste intre 36 si 54 de ani din centrele de la Bistrita, Cluj-Napoca și Sibiu.
Echipa de transplant a ICUTR mulțumește aparținătorilor donatorilor pentru puterea de a trece peste suferința pricinuită de moartea celor dragi și de a accepta donarea ca un gest profund umanitar.
Datorită gestului lor au primit o nouă șansa la viață șase pacienți din toată țara: Bihor, Suceava, Caras-Severin, Arad și Brasov, cu vârsta între 36 și 54 de ani, care făceau dializa de 1-7 ani”, a arătat ICUTR.

Condiții dificile

Reprezentanții institutului au menționat că toate aceste eforturi se fac în condiții cu totul dificile dată fiind situația clădirii în care funcționează ICUTR.
”Deși ICUTR ramane liderul national in transplantul renal, obiectivul de investiție ”Centrul Integrat de Transplant Cluj-Napoca” rămâne o investiție potențială pe o listă de așteptare, situație care sperăm că se va schimba cât de curând.
Sperăm ca după investiția de 500 milioane de euro pentru un nou Institut Fundeni, Ministerul Sănătății să găsească o sursă de finanțare și pentru investiția in Centrul Integrat de Transplant, pentru ca așa cum recunoștea Ministerul Sănătății ICUTR este o unitate medicala strategică”, precizează sursa citată.

Citește mai departe

ECONOMIE

Cât vor CHELTUI românii pentru masa de Paşte? Consumatorii se așteaptă la prețuri cu 30% mai mari decât anul trecut

Publicat

Cât vor cheltui românii pe masa de Paște?

Românii își plănuiesc să cheltuiască, în medie, între 400 și 1.000 de lei pentru masa de Paște anul acesta, potrivit unui studiu citat de Agerpres. O treime dintre români se așteptă la prețuri cu 30% mai mari decât anul trecut.

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru masa de Paşte sume cuprinse între 400 de lei şi 1.000 de lei. 77% au spus că nu au economisit pentru a realiza achiziţiile de Paşte.

La întrebarea privind aşteptarea unor posibile reduceri, doar puţin peste jumătate au răspuns pozitiv (51%).

Cât vor cheltui românii pentru masa de Paşte?

În ceea ce priveşte sursa de achiziţii preferată, majoritatea optează pentru cumpărături într-o combinaţie de magazine online şi fizic (41%). Aproape o treime din total au bifat varianta „în principal online” (29%).

Respondenţii studiului au indicat, în proporţie de 77%, şi faptul că nu au economisit pentru a realiza achiziţiile de Paşte.

Cheltuielile pentru masa de Paşte vor fi superioare celor pentru cadouri. Aproape jumătate dintre respondenţi au spus că vor cheltui de la 400 până la 1.000 de lei (49%).

25% dintre respondenți spun că vor cheltui între 1.000 şi 1.500 lei şi peste acest prag.

La polul opus, 27% dintre respondenți spun că vor cheltui sume mai mici de 400 lei.

O treime dintre români se așteptă la prețuri cu 30% mai mari decât anul trecut

La întrebarea „Cum apreciaţi valoarea cumpărăturilor de Paşte de anul acesta, faţă de anul anterior, în contextul inflaţiei actuale?”, o treime dintre respondenţi au apreciat că aceasta va fi mai mare cu 30%.

În ceea ce priveşte impactul financiar al contextului actual (criză geopolitică, economică, creşterea inflaţiei) asupra situaţiei personale, cei mai mulţi respondenţi nu au indicat o scădere a veniturilor, pierderi financiare sau adăugarea altor locuri de muncă prin care să suplimenteze veniturile.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax