ACTUALITATE
Minor reținut pentru comiterea de infracțiuni rutiere

Polițiștii din cadrul Secției 8 Poliție Rurală Huedin au dispus măsura reținerii pentru 12 ore a unui tânăr în vârstă de 14 ani, pentru comiterea de infracțiuni rutiere. La data de 10 martie a.c, în jurul orei 18:00, polițiștii din cadrul Postului de Poliție Sâncraiu au efectuat semnal de oprire față de conducătorul unui autovehicul care se deplasa pe raza comunei Sâncraiu, pe DC 126, dinspre Sâncraiu spre Morlaca. Întrucât după semnalul de oprire conducătorul auto a schimbat brusc direcția de mers, s-a pornit în urmărirea acestuia, iar pe raza localității Morlaca a fost oprit și i s-a stabilit identitatea, fiind vorba despre un minor în vârstă de 14 ani din Huedin. Totodată, în urma cercetărilor, s-a stabilit că minorul ar fi mai fi condus autovehiculul pe drumurile publice și cu o zi înaintea depistării. De asemenea, din verificările efectuate a rezultat că ar fi autorul unei infracțiuni comise la data de 9 februarie 2020. La data menționată, cel în cauză ar fi condus un autovehicul pe raza orașului Huedin, nu ar fi oprit la semnalul efectuat de polițiști, și-ar fi continuat deplasarea, iar ulterior a abandonat autovehiculul, fugind. Autoturismul condus avea aplicate plăcuțe de înmatriculare ce erau atribuite unui alt vehicul. În cauză se continuă cercetările față de tânăr pentru comiterea infracțiunilor de conducerea unui vehicul fără permis de conducere în formă continuată și conducerea unui vehicul fără permis de conducere și punerea în circulație sau conducerea unui vehicul cu număr fals de înmatriculare, fapte prevăzute de Codul penal.
În luna septembrie 2019, cel în cauză, împreună cu alți doi minori, ar fi sustras un autovehicul din curtea unui imobil din Huedin și ar fi circulat cu acesta pe drumurile publice. Și la acea dată polițiștii i-au identificat și urmărit în trafic fiind întocmit dosar penal pentru furt în scop de folosință și conducerea unui vehicul fără permis de conducere.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


În data de 15 mai a.c., în jurul orei 13.00, Poliția municipiului Dej a fost sesizată despre faptul că Mureșan Marius, în vârstă de 37 de ani, ar fi plecat în Germania în cursul anului 2024, iar din luna ianuarie a anului 2025, familia nu ar mai fi reușit să stabilească legătura cu acesta.
SEMNALMENTE : Înălțime aproximativă – 1,83 m, greutate de circa 100 de kg, ochi căprui, păr șaten închis, tuns scurt, barbă tip cioc.
Bărbat de 37 de ani din Dej, DISPĂRUT în Germania. Dacă l-ați văzut, sunați la 112
Nu se cunosc detalii privind vestimentația acestuia.
Persoanele care pot furniza orice informaţii despre persoana plecată voluntar, sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!
EDUCATIE
VIDEO FOTO. Mașina solară a studenților UTCN, gata de start. Prinde peste 100 km/h. Va participa la un concurs în Australia

Solis, mașina electrică, alimentată cu energie solară, construită de studenții UTCN, va participa, în luna august, la concursul Bridgestone World Solar Challenge în Australia. Vehiculul a fost prezentat, joi, la UTCN HUB, în fața conducerii universității și a sponsorilor.
Mașina studenților clujeni va străbate peste 3000 de km prin deșertul australian, startul urmând să fie dat în 24 august în orașul Darwin, din nord, iar linia de finish va fi în orașul Adelaide, situat în sudul continentului.
”Vom conduce zilnic între orele 8-17”
Studentul Raymond Nemeth, unul dintre piloții echipei, a declarat că noul model al mașinii solare a fost construită având la bază principiul eficienței absolute.
”Am refăcut caroseria complet, am completat suprafața de panouri solare. Vom conduce zilnic între orele 8-17, vom campa în deșert, în corturi.
Bugetul echipei pentru participarea la această competiție este de peste 250.000 de euro, acoperit de sponsori, dar mai avem nevoie de bani.
Este nu doar un test de inginerie ci și unui de disciplină și spirit de echipă”, a spus Nemeth.
Conducerea UTCN sprijină în fiecare an acest proiect
Prof. Ștefan Breban, unul dintre coordonatorii echipei, a spus că este a 5-a variantă a vehiculului cu care se va merge în Australia.
”Un astfel de proiect permite creșterea nivelului de încredere și de prestigiu al școlii românești”, a spus acesta.
Prorectorul UTCN, Daniela Popescu, a declarat la rândul său că echipa trebuie să viseze că va fi câștigătoare în Australia, să nu se limiteze doar la a participa.
”Conducerea UTCN sprijină în fiecare an acest proiect și vom continua și anul viitor. Noi suntem în rivalitate cu autovehicule solare unde se investesc de zece ori mai muți bani decât suntem noi capabili în Cluj, România în 2025 să investim”, a subliniat Popescu.
Viteză de peste 100 de km/h
Eric Lefter, team-manager-ul echipei, a declarat pentru Cluj24 că mașina solară are trei roți și funcționează cu o baterie de 3 Kw/h.
”Vehiculul are o lungime de 5,3 m, o lățime de 1,4 m și poate prinde o viteză de 100-110 km/ h. Suprafața acoperită de panourile fotovoltaice este de 5,8 mp”, a precizat Lefter.
În perioada următoare, Solis va fi scoasă în teren și testată pe un circuit de karting, iar în luna iulie va fi trimisă în Australia.

Cea mai mare flotă de Bolt și Uber din Cluj-Napoca a fost închisă, joi, de ANAF. Mai mult, aceasta e cu conturile blocate până la terminarea inspecției Serviciului de Investigare a Criminalității Economice de la IPJ Bihor și ITM Cluj.
Pe surse, Cluj24 a aflat că 468 de șoferi ride-sharing au, de astăzi, aplicațiile blocate până la finalizarea anchetei.
Cea mai mare flotă de Bolt și Uber din Cluj-Napoca a fost ÎNCHISĂ, joi, de ANAF
Șoferii de pe platformele Uber și Bolt din Cluj-Napoca au anunțat un protest de amploare pentru zilele de 1 și 2 iunie 2025. Aceștia intenționau să își suspende activitatea timp de 48 de ore, în semn de nemulțumire față de condițiile actuale de lucru și politicile companiilor de ride-sharing.
„Fraților și surorilor, până când mai acceptăm bătaia asta de joc?
Suntem tratați ca niște simpli executanți de comenzi. Ni se cere să livrăm servicii premium la preț de nimic. Uber și Bolt își cresc profiturile pe spatele nostru, în timp ce nouă ne rămân firimiturile.
Tarifele scad. Comisioanele cresc. Costurile explodează.
Noi punem mașina, timpul, nervii, combustibilul, și la final suntem tot noi cei care ieșim în pierdere.
Asta nu mai e colaborare.
E exploatare.
Dar adevărul e simplu: fără noi, aplicațiile nu au valoare.
Fără noi, pasagerii nu se mișcă din loc.
Noi suntem motorul.
E momentul să ne trezim.
Să nu mai fim duși cu zăhărelul, să nu mai acceptăm tarife de mizerie. Să arătăm că suntem uniți și conștienți de valoarea noastră.
—
1 și 2 IUNIE
Toți șoferii OFFLINE timp de 48 de ore.
Fără curse. Fără profit pentru ei. Fără compromisuri.
—
Nu mai porni motorul pentru 1 leu/km real.
Nu mai alimenta o platformă care te stoarce și te lasă gol.
Stăm pe loc – ca să putem merge mai bine mai departe”, propunea un șofer, preluat de Clujenii.
EVENIMENT
Oncos construiește un centru de vârstnici la Leghia. Proiectul, lăudat de membrii Comisiei de Urbanism a județului

Un centru rezidențial modern pentru vârstnici va fi construit în satul Leghia, comuna Aghireșu, în apropierea fostei tabere școlare. Proiectul a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) a județului Cluj, în ședința de joi.
Proiectul a fost lăudat atât de arhitectul-șef al județului, Claudiu Salanță, cât și de președintele CJ Cluj, Alin Tișe, care a subliniat intenția instituției de a investi în reabilitarea Taberei Școlare Leghia, aflată în imediata vecinătate a noului proiect.
Proiect în mijlocul naturii, cu servicii moderne
Beneficiarul proiectului este ONCOS Transilvania SRL, companie clujeană cu activitate în domeniul avicol, iar proiectarea este realizată de Planwerk Arhitectură și Urbanism SRL.
Amplasamentul vizat are o suprafață de 11.992 mp, fiind situat în intravilanul satului Leghia. Terenul se află într-un cadru natural pitoresc, fiind înconjurat de pădure pe trei laturi, cu acces direct din DJ 108 C, dinspre sud.
Se demolează construcții vechi, se păstrează doar ce e funcțional
Pe teren există în prezent mai multe construcții, dintre care doar o locuință cu anexe gospodărești este funcțională și va fi păstrată și reabilitată. Celelalte clădiri – fosta pensiune, sala de evenimente, anexele de lângă piscina fostei tabere, împreună cu terenul de sport și resturile unor structuri de beton – vor fi demolate, pentru a face loc noii investiții.
Clădirea centrului pentru vârstnici va fi construită pe o amprentă care nu depășește volumul construcțiilor existente și va respecta o retragere de minimum 25 de metri față de liziera pădurii, conform normelor de mediu și urbanism. Regimul de înălțime propus este P+E+R, iar construcția va fi adaptată topografiei terenului, cu o așezare în trepte.
Cămin modern, cu cazare tip hotelier și tip locuință
Centrul va avea o capacitate de 60–80 de persoane și va funcționa sub forma unui cămine de bătrâni, oferind multiple funcțiuni:
- Primire și recepție
- Spații de cazare, în regim mixt (tip hotelier și tip locuință)
- Asistență medicală
- Spații pentru ergoterapie și activități social-culturale
- Zone administrative și servicii comune
- Spații pentru personal, vizitatori și gospodărire internă
- Servicii tehnico-edilitare