EDUCATIE
MATRIX a la Cluj. O companie a vândut un mall către o universitate din Mureș. VALOAREA tranzacției, aproximativ 10 milioane euro
Matrix Investments, o companie clujeană, a finalizat recent vânzarea unui mall către Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” (UMFST) din Târgu Mureș. Este vorba de Mureș Mall, unul dintre cele mai cunoscute centre comerciale din oraș.
Mureș Mall, cu o suprafață totală de 8.317 metri pătrați, a fost inaugurat în 2007. Investițiile se ridică la aproximativ 15 milioane de euro. Construcția a fost realizată de Matrix Investments SRL din Cluj-Napoca.
MATRIX reloaded. O companie clujeană a vândut un mall către o universitate. VALOAREA tranzacției, aproximativ 10 milioane euro
Firma a fost înființată în 2002. Acționari sunt Ghite Sorin-Voicu, care deține 50%, Nicola Felicia Victoria cu 28,31%, Nicola Patricia Lavinia cu 13,2% și Tomoiagă-Nicola Raluca Andreea cu 8,49%.
Ghite a făcut parte, printre altele, din acționariatul BT sucursala Arad, TV Cablu și Storm TV.
Compania are ca obiect de activitate închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate și un număr de 8 angajați. În 2023 a avut o cifră de afaceri de 3.487.033 lei și un profit de 25.750.780, o creștere de peste 500% față de anul precedent.
Mall-ul are 5 niveluri:
– Demisol: 1.593,15 mp
– Parter: 1.721,07 mp
– Etaj 1: 1.890,71 mp
– Etaj 2: 1.862,02 mp
– Etaj 3: 1.286,08 mp
Pe lângă acestea, există și o parcare cu peste 150 de locuri.
UMFST Târgu Mureș nu se află la prima tranzacție imobiliară importantă. Instituția a realizat și alte achiziții notabile pe piața locală, consolidându-și astfel prezența și impactul în zonă.
Achiziţia mallului, evaluată la aproximativ 10 milioane de euro, face parte dintr-o strategie mai largă de extindere a infrastructurii universitare.
Clădirea va găzdui Facultatea de Economie şi Drept, precum şi Facultatea de Ştiinţe şi Litere.
„Cererea pentru educaţie de calitate este în creştere, iar pentru a menţine standardele şi a oferi condiţii adecvate studenţilor, a fost necesară această extindere a infrastructurii,“ a spus prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, rectorul universităţii.
„Mall-ul oferea spaţii deja compartimentate şi potrivite pentru a răspunde cerinţelor noastre de extindere, iar achiziţia a fost justificată economic,“ a subliniat el, conform Ziarului Financiar.
Sursă informații: Termene.ro
Foto: Centrul Turistic
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






