Connect with us

EVENIMENT

Măsuri de prevenție a răspândirii COVID-19 la Curtea de Apel Cluj

Publicat


Curtea de Apel Cluj a emis o serie de măsuri menite să împiedice răspândirea Covid-19, în actuala situație a creșterii ratei de infectare.

„Având în vedere dispoziţiile Hotărârii de Guvern nr. 932 din data de 9 septembrie 2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, începând cu data de 10 septembrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor ce se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei COVID-19;

Având în vedere prevederile Ordinului nr. 874/81/2020 emis de către Ministerul Sănătății și Ministerul Afacerilor Interne privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-Cov-2 pe durata stării de alertă, precum și Ordinul nr.v 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, în perioada stării de alertă;

având în vedere situaţia complexă generată de evoluţia şi de creşterea zilnică progresivă a numărului de persoane infectate, atât la nivel naţional, cât şi la nivel local, respectiv în raza administrativ-teritorială a judeţului Cluj, la nivelul municipiului Cluj-Napoca rata de incidenţă cumulată a cazurilor de Covid 19 depăşind pragul de 5,18/1000 de locuitori;

în scopul asigurării sănătăţii şi securităţii în muncă şi reducerea riscului de îmbolnăvire a personalului fiecărei instanţe judecătoreşti şi, în egală măsură, a tuturor participanţilor la înfăptuirea actului de justiţie, precum şi pentru stabilirea şi unificarea procedurilor de lucru, la nivelul Curţii de Apel Cluj.

în exercitarea atribuţiilor stabilite prin dispoziţiile art.46 alin.1 din Legea nr.304/2004 şi cele ale art.7 alin.7 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hot. CSM nr. 1375/17.12.2015,

Preşedintele Curţii de Apel Cluj

D E C I D E

Art. I. Începând cu data emiterii prezentei decizii, se stabilesc următoarele măsuri de prevenție și combatere a efectelor pandemiei de COVID-19:

Art. 1. (1) Accesul în sediul Palatului de Justiţie din Cluj, este permis cu respectarea condiţiilor obligatorii de acces, referitoare la: respectarea limitei maxime admise a temperaturii corporale; dezinfectarea mâinilor, la uşa de accces în sediul instanţei, precum şi în sălile de judecată, purtarea unei măşti de protecţie; respectarea unei distanţe sociale de minimum 1,5 m.

(2) Accesul persoanelor citate în cauzele pe rolul instanţelor şi al parchetelor care îşi au sediul în Palat, inclusiv aparţinătorii, este permis în sediul instanţei numai în ziua şi pentru ora menţionate în citaţie, cu 15 minute înainte de ora stabilită şi se va face prin prezentarea citaţiei şi a unui act de identitate.

(3) În scopul punerii în aplicare a prevederilor alin.(2), grefierii-şefi de secţii/instanţe, vor pune la dispoziţia persoanelor din cadrul detaşamentului care asigură paza la cele două intrări principale ale Palatului de Justiţie listele zilnice de şedinţă, cu cel puţin de 24 ore înainte de ziua şedinţei.

(4) Se interzice accesul în sediul Curţii de Apel Cluj tuturor persoanelor, inclusiv a celor care au calitatea de angajaţi ai instanţei, aflate în una sau mai multe din următoarele situaţii:

– au călătorit, în ultimele 14 zile, într-una dintre zonele de risc;

– au intrat în contact în ultimele 14 zile cu o persoană diagnosticată/monitorizată pentru posibilă infecţie cauzată de SARS-CoV-2 ;

– prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome: febră, tuse, dificultăţi de respiraţie.

Persoanele citate într-un proces aflat pe rolul Curţii de Apel Cluj sau acela al instanţelor arondate, aflate în una dintre aceste ipoteze, vor fi îndrumate să se adreseze de îndată medicului de familie şi direcţiei de sănătate publică de la domiciliu/locuinţa efectivă – pentru asigurarea de asistenţă medicală şi luarea măsurilor de carantină sau de autoizolare prevăzute de lege. Totodată, au obligaţia de a înştiinţa completul de judecată despre această situaţie, prin poşta electronică.

Angajații Curții de Apel Cluj vor informa conducerea instanței și vor solicita un test rapid de identificare a virsului Sars-Cov 2.

Art.2. Condiții de acces. (1) Se interzice accesul în Palatul de Justiție din Cluj persoanelor a căror temperatură corporală depășește 37,3C.

(2) La intrarea în sediul instanței și în sala de judecată, sunt obligatorii următoarele măsuri:

– dezinfectarea mâinilor;

– utilizarea unei măști de protecție, în condițiile prescrise prin lege.

(3) Pe coridoare, în sălile de judecată şi în birouri, este obligatorie respectarea unei distanțe sociale de minimum 1.5 m și evitarea unor contacte directe care nu respectă distanța socială recomandată, pentru o perioadă mai mare de 15 minute.

(4) Pe toată durata prezenței în Palatul de Justiție din Cluj, este obligatorie respectarea măsurilor de igienă şi de protecţie recomandate de autorităţile naţionale competente pentru prevenirea infecţiei cu SARS-CoV-2, virusul gripal sau alte infecţii respiratorii transmisibile.

Art.3. (1) Staționarea în sediul Palatului de Justiţie este permisă numai până la finalizarea dosarului sau a procedurii pentru care a fost permis accesul.

(2) Se interzice staționarea publicului în Palatul de Justiție, după ora 14, cu excepţia participanţilor la procedurile judiciare (justiţiabili, avocaţi, consilieri, experţi etc.) programate în ziua respectivă, a căror derulare excede limitei de timp anterior menţionată.

(3) Se recomandă ca în situaţiile în care justiţiabilii sau ceilalţi participanţi la proces nu au posibilitatea transmiterii cererilor, căilor de atac şi altor înscrisuri la instanţe prin fax ori prin e-mail şi nici aceea a consultării dosarelor şi a informaţiilor necesare în format electronic să se prezinte pentru depunerea de înscrisuri ori pentru studiul cauzelor aflate pe rol. În aceste situații, se va permite accesul către arhivele şi registraturile instanţelor, cu păstrarea distanţei sociale minime de 1,5 m, pentru cel mult trei persoane simultan către fiecare arhivă/registratură, având prioritate avocaţii, consilierii juridici, consilierii de probaţiune şi experţii. Timpul de staţionare în aceste spaţii nu va depăşi timpul necesar pentru depunerea de documente, respectiv pentru studiul dosarelor.

(4) Cererile privind solicitarea de informaţii de interes public, conform Legii nr. 544/2001, vor fi transmise prin e-mail, fax ori telefonic, datele de contact fiind disponibile şi numai în situaţii excepţionale, temeinic justificate, prin prezentarea la Biroul de informaţii şi relaţii publice, cu păstrarea distanţei sociale minime de 1.5 m. Timpul de staţionare în aceste spaţii nu va depăşi durata necesară pentru depunerea cererilor sau pentru furnizarea pe loc a informaţiilor solicitate. Dacă răspunsul nu poate fi transmis în aceste interval de timp, va fi avută în vedere formularea ulterioară a răspunsului, în scris, cu respectarea termenelor legale.

Art. 4. Managerul economic va identifica resursele bugetare şi va iniţia, de îndată, procedurile de achiziţie, în scopul:

– asigurării echipamentelor de protecţie (măşti de protecţie) pentru personalul angajat al instanţei şi procurorii de şedinţă, în mod continuu;

– asigurării produselor de igienă şi dezinfecţie (70% alcool), la porţile de acces în clădire, în birouri, în sălile de judecată, în zona arestului preventiv;

– dezinfecția sălilor de judecată, a registraturilor şi arhivelor, prin nebulizare, o dată pe săptămână, până la încetarea stării de alertă;

Art.5. Prim-grefierul Curții asigură coordonarea şi controlul măsurilor necesare pentru efectuarea de către personalul cu atribuții de curățenie a unei maxime igiene la locul de muncă, în birouri, săli de judecată, holuri de acces, punctele sanitare, prin spălarea zilnică a suprafețelor de contact cu detergent, urmată de utilizarea unui dezinfectant( concentrație 70% alcool), prin ștergerea repetată a tuturor obiectelor de uz comun cu dezinfectant, a meselor de lucru, inclusiv în sălile de judecată, prin aerisirea spațiilor închise, în mod repetat.

(2) Personalul cu atribuții de curățenie va proceda zilnic la igienizare, urmată de aplicarea unui agent pentru dezinfecția spațiilor comune, birouri, săli de ședință, registratură, arhivă, holuri de acces din sediul Curții de Apel Cluj.

(3) Dezinfectarea clanțelor, a meselor și a tuturor obiectelor supuse atingerilor repetate, la porțile de acces în clădire, în birouri și în sălile de judecată, se va asigura minim o dată pe zi și suplimentar ori de câte ori este necesar, la solicitarea completului de judecată. De asemenea, va fi

dezinfectat spațiul dedicat cazării persoanelor lipsite de libertate, la finalul programului de lucru, în zilele în care acest spațiu este utilizat.

(4) Spaţiile în care are acces publicul (săli de şedinţă, registraturi, arhive, BIRP), precum şi birourile vor fi aerisite câte 10 minute, la fiecare oră.

(5) Prim-grefierul va lua măsurile necesare pentru a asigura permanent recipiente cu soluţie dezinfectantă, pentru dezinfecţia mâinilor, la porţile de acces, în birouri, în sălile de judecată pe masa judecătorilor, a grefierilor şi la uşa de acces, precum şi echipament zilnic de protecţie pentru judecători şi personalul angajat al instanţei (mască de protecţie).

Art. 6. (1) Distanţa socială minimă pentru asigurarea protecției este de 1.5 metri.

(2) Se interzice prezenţa simultană, în același birou, a mai mult de trei persoane, la o distanță mai mică de 1,5 m între participanţi, cu excepția situațiilor în care atribuțiile de serviciu nu pot fi îndeplinite altfel.

(3) Șefii de secții/compartimente vor lua măsuri în sensul respectării dispozițiilor alin.2, prin stabilirea decalată a programului de lucru și flexibilizarea acestuia. Va fi avută în vedere, pe parcursul unei zile, prezența esențială în instanță, iar complementar, munca de la domiciliu.

(4) Aceste măsuri nu sunt aplicabile persoanelor vaccinate împotriva virusului Sars-Cov-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul Sars-Cov-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul Sars-Cov-2.

(5) În timpul desfăşurării şedinţei de judecată, preşedintele completului va asigura măsurile de distanţare socială în rândul publicului, solicitând o distanţă de cel puţin 1,5 m între participanţi, Se va permite accesul în sala de judecată numai cu respectarea acestei condiţii.

(6) Publicul care aşteaptă intrarea în sala de judecată, va respecta, de asemenea, distanţa de minimum 1,5 m între participanţi, cu sprijinul efectivelor de jandarmi.

Art.7. (1)Asigurarea suportului tehnic. (1) Compartimentul IT de la nivelul Curţii /tribunalului asigură suportul tehnic pentru măsurile dispuse prin prezenta decizie. În acest scop, şi fără a se limita la acestea, compartimentul IT asigură: utilizarea şi dezvoltarea în condiţii de maximă securitate a sistemelor tehnice de videoconferinţă; accesul judecătorilor şi personalului auxiliar de specialitate, de la domiciliu, la adresele de e-mail de serviciu, la dosarul electronic, accesul în aplicatia ECRIS, în condiţii de maximă securitate.

(2) Ia măsuri pentru accesul la forma scanată a unor documente de serviciu, cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi a securităţi informaţiilor.

(3) Compartimentul IT de la nivelul Curţii ia măsuri pentru implementarea, în timp util, a unor soluţii optime şi în condiţii de maximă securitate, la nivelul Curţii de Apel Cluj şi acela al instanţelor arondate, în scopul realizării procedurilor de comunicare a citaţiilor, hotărârilor judecătoreşti şi a tuturor actelor de procedură, în format electronic.

(4) Compartimentul IT de la nivelul Curţii /tribunalului asigură publicitatea recomandărilor făcute justiţiabililor pentru transmiterea actelor preponderent în formă electronică, evitarea prezenţei neesenţiale în sediul Curţii de Apel Cluj, examinarea posibilităţii de a solicita soluţionarea cauzei şi în lipsă la dezbateri, atunci când prezenţa nu este obligatorie, reprezentare în faţa instanţei prin intermediul unui avocat.

Art.8. (1) Preşedinţii de secţie, conducătorii birourilor şi compartimentelor vor întocmi, în cel mai scurt timp posibil, un program de lucru săptămânal, care să asigure desfăşurarea activităţii specifice în condiţii optime şi în acelaşi timp să reducă numărul celor prezenţi concomitent la locul de muncă, la cel mult trei persoane în acelaşi birou, prin asigurarea unei distanţe sociale de cel puţin 1.5 m şi evitarea unor contacte directe mai mult de 15 minute.

(2) Până la noi dispoziţii, la nivelul tuturor secţiilor, departamentelor, compartimentelor şi birourilor Curţii de Apel Cluj, activitatea se va desfășura și în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, asigurându-se acces direct şi securizat la sistemul ECRIS, ori de câte ori prezenţa efectivã în instanţă nu este obligatorie sau necesară şi exercitarea atribuţiilor de serviciu este tehnic posibilă la distanţă, cu posibilitate de verificare.

(3) Personalul care prestează munca la domiciliu se află la dispoziţia instanţei, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 8:00 – 16:00, având obligaţia de a se prezenta de îndată la sediul instanţei, la solicitarea expresă a preşedintelui de secţie/preşedintelui instanţei, respectiv a conducătorului compartimentului din care face parte.

(4) Aceste măsuri nu sunt aplicabile persoanelor vaccinate împotriva virusului Sars-Cov-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul Sars-Cov-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul Sars-Cov-2.

Art. 9. (1) Se recomandă completelor de judecată ca în perioada următoare, numărul de dosare alocat fiecărei ședințe, să nu depășească 25-30 de cauze în materiile non penale și 20-25 de cauze în materie penală, cu citarea părților, în funcție de grad de jurisdicție și specificul fiecărei instanțe/secții, astfel încât să poată fi evitată supraaglomerarea sălii de ședință și a sediului instanței. Poate fi avut în vedere un număr mai redus de dosare, în zilele în care, în aceeași sală, sunt programate, la ore diferite, mai multe ședințe de judecată.

(2) Stabilirea listelor de ședință și prioritizarea cauzelor sunt în responsabilitatea fiecărui complet, urmând a se aprecia în raport cu principiul celerității, al soluționării cauzei într-un termen rezonabil, a soluționării de urgență și cu precădere a tuturor cauzelor calificate ca atare de legiuitor.

Art.10. (1) Pentru a evita aglomerarea sălilor de judecată, fiecare complet de judecată, printr-un management juridic şi judiciar de calitate, va lua măsurile necesare şi utile pentru:

– stabilirea de ore diferenţiate, în scopul soluţionării cauzelor, ore alocate unui anumit număr

de dosare, în funcţie de întinderea listei de şedinţă şi domeniului specific de activitate, numărul părţilor, acela al participanţilor, complexitatea probatoriului etc.;

– limitarea accesului publicului în sala de judecată, în aşa fel încât să poată fi respectate regulile de distanţare socială.

– adoptarea oricăror alte măsuri, complementare stabilirii de ore diferenţiate, menite să asigure accesul etapizat al părţilor în sălile de şedinţă, cu respectarea dispoziţiilor legale privind publicitatea şedinţei de judecată.

Art.11. (1) Grefierii de şedinţă întocmi listele de şedinţă cu cel puţin 48 de ore înaintea desfăşurării şedinţelor de judecată, cu excepţia cauzelor care se înregistrează în această perioadă şi primesc termen de judecată mai scurt de două zile, un exemplar al listei de şedinţă urmând a fi pus de îndată la dispoziţia specialiştilor IT.

(2) Listele de şedinţă se vor afişa, cu cel puţin 48 ore înaintea termenului de judecată, pe pagina principală a Curţii de Apel Cluj, wwww.curteadeapelcluj.ro,respectiv pe prima pagină a portalului instanţelor arondate Curţii, prin grija grefierilor şefi de secţii şi a Compartimentului de informatică juridică. După terminarea şedinţei, listele vor fi şterse de pe portalul instanţei.

Art.12. (1) În sala de judecată, preşedintele completului va veghea ca distanța socială de protecție să fie asigurată în rândul paricipanților la proces. Totodată, va fi asigurată aerisirea sălii de judecată, cu respectarea dispozițiilor art. 5 alin. 4 din prezenta decizie.

Art.13. (1) Toate citaţiile şi actele de procedură emise de Curtea de Apel Cluj şi de instanţele arondate vor purta, în loc vizibil, următoarea menţiune, cu caractere Times New Roman 14 bold:

„În vederea reducerii riscului de infectare cu coronavirus – SARS-CoV-2 sau alte infecţii respiratorii, vă rugăm, să luaţi în considerare, următoarele posibilităţi:

– transmiterea corespondenţei adresate Curţii de Apel Cluj de regulă în format electronic, prin e-mail, prin telefax sau alte mijloace similare, nu pe suport de hârtie;

-indicarea unei adrese de e-mail la care să primească actele de procedură;

– studiul dosarului la domiciliu, prin utilizarea parolei de acces la filele dosarului electronic, parolă transmisă odată cu citaţia;

– evitarea prezenţei în sediul Curţii de Apel Cluj, ori de câte ori ea nu este obligatorie, prin solicitarea judecării cauzei şi în lipsă, mai cu seamă în cauzele non-penale;

– posibilitatea de a fi reprezentaţi în instanţă prin intermediul unui avocat ales..”

(2) Prevederile se aplică prin grija prim-grefierului Curţii de Apel Cluj/grefierilor şefi de instanţe şi se vor afişa, în loc vizibil, la toate intrările în sediul instanţei, la registratura instanţei, arhivei şi grefei. Totodată, ele vor fi făcute cunoscute publicului prin afişare pe pagina de internet a Curţii de Apel Cluj şi instanţelor arondate.

Art.14. (1)Este obligatorie utilizarea măştilor de protecţie, în birourile ocupate de cel puţin două persoane, în sala de judecată şi pe holurile de acces, respectarea distanţei sociale recomandate şi evitarea unor contacte directe, mai mult de 15 minute.

(2) În sediul instanţei, devine obligatorie respectarea măsurilor de igienă recomandate de autorități.

Art.15. (1) La compartimentele Arhivă şi Registratură, programul de lucru cu publicul se va desfășura în fiecare zi lucrătoare, în intervalul cuprins între orele 9.00 şi 11.00.

(2) Activitatea Biroului de informare şi relaţii publice se desfăşoară în fiecare zi lucrătoare, în intervalul cuprins între orele 8.00 şi 13.00.

Art.16. (1) Decizia se comunică de îndată, în format electronic, judecătorilor şi întregului personal angajat al Curţii de Apel Cluj, corpului de jandarmi care asigură protecţia şi paza sediului Curţii de Apel Cluj, Inspectoratului de Jandarmi judeţean „Alexandru Vaida Voievod” Cluj.

(2)Prezentul ordin de serviciu va fi făcut public prin afişare pe pagina de internet a Curţii de Apel Cluj, în directorul „Informaţii utile”, în formă scrisă la avizierul instanţei, la registratura instanţei şi la arhive”, se arată în Decizia Curții de Apel Cluj.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate