Connect with us

ACTUALITATE

Blocul de 10 etaje din Parcul Rozelor a prins contur. Cum vor mai avea acces clujenii la parc?

Publicat


Dacă a trecut ceva timp de când nu ai mai fost în Parcul Rozelor, noul bloc care se ridică aici te va tulbura. A prins contur și e într-adevăr uriaș.

Parcul Rozelor a fost reabilitat pe vremea primarului Sorin Apostu, însă imediat după aceea dezvoltatorii imobiliari au pus ochiul pe spațiile disponibile. Și pentru ce profit… un apartament de trei camere în blocul arcuit, care există deja în parc, se vinde la 245.000 de euro.

Respins de mai multe ori în Comisia de Urbanism a Primăriei, proiectul vecin, realizat în 2018, a fost acceptat într-o variantă cu un singur corp de clădire, însă de 10 etaje. Inițial au fost propuse mai multe volume, dar de înălțime mai mică. Zona este reglementată în Planul Urbanistic General drept una cu posibilitate de construire a maxim 4 etaje, dar aici s-a oferit o derogare pe motiv că peste drum mai există o construcție uriașă.

Beneficiarul inițial din proiectul desenat de Arhimar a fost General Construct SRL, dar pe panourile de pe șantier figurează acum Someșul Cald Producție, aparținând dezvoltatorului imobiliar local Vasile Salanță.

În documente se arată că zona pe care s-a ridicat scheletul noului bloc era una ”nesigură”, iar pe drumul aflat pe parcela studiată se realizează parcarea ”inadecvată și ilegală” a autovehiculelor care aparțin utilizatorilor parcurilor din imediata apropiere.

Însă dacă până acuma găseai cu greu un loc de parcare atunci când era vreme bună, ce se va întâmpla după ocuparea spațiului de către investitorul privat? Clujenii constată că în general accesul la parc este o problemă tot mai mare. Societatea civilă s-a luptat din greu să convingă Primăria să dărâme poarta metalică a ansamblului imobiliar Central Park, care bloca circulația spre spațiul public.

Vor fi locuri de parcare pentru publicul general, dar sunt cu etichetă de ”vizitatori” ai blocului

În proiectul noului bloc se propune o viitoare stradă cu profil de 14 metri, cu două trotuare, câte unul pe fiecare parte, pistă de biciclete și un rând de parcaje cu latime de 2,50 m, pe latura vestică. Se observă deja că nu se va mai parca pe ambele părți ale drumului, cum se face acum, pe drumul din pământ.

De asemenea se propune modernizarea și lățirea podului de acces la 10 m, astfel încât să dispună de doua sensuri de circulație cu câte o bandă pe sens și două trotuare de cate 1.50 m.

Imobilul va dispune de un număr total de 174 de locuri de parcare, din care 38 la sol și 136 în parcajul subteran.

Locurile de parcare pentru vizitatorii blocului vor fi considerate cele realizate în componența drumului, care va fi trecut în administrare publică dupa finalizarea lucrărilor.

Dezvoltatorii se laudă că ”odată modernizat drumul, va rezolva circulația defectuoasă în zonă și lipsa locurilor de parcare”.

Autoritățile locale susțin că trebuie să ne schimbăm mentalitatea

Viceprimarul Dan Tarcea consideră că este necesară o schimbare de mentalitate pentru cetățenii care vor să meargă cu mașina până în parc: ”Noi mergem la sala de forță de la etajul întâi cu scările rulante”.

După cum la Copenhaga a durat mult să fie schimbată mentalitatea privitoare la utilizarea mijloacelor de transport în comun, și la voi va mai dura, consideră viceprimarul.

Dan Tarcea a explicat pentru Cluj24 că municipalitatea s-a luptat pentru ca aici să existe un spațiu suplimentar verde, raportat la primele propuneri venite din partea proiectanților.

”Blocul respectiv așa a primit aviz, cu condiția să fie locuri de parcare suficiente și știu că mai sunt făcute locuri de parcare pentru vizitatori. Beneficiarul are obligația să asfalteze strada, să o modernizeze, și doar așa va avea recepționată clădirea”, a mai spus viceprimarul Dan Tarcea.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate