Connect with us

ACTUALITATE

Judecătorii clujeni au respins încercarea lui Horia Șulea de a scăpa de condamnarea penală

Publicat


Judecătorii clujeani au respins ca inadmisibilă contestaţia în anulare formulată de fostul primar al Floreștiului, Horia Șulea, împotriva deciziei penale din aprilie 2021 a Curţii de Apel Cluj, prin care îi era respins apelul la condamnare.

Aceasta este o cale extraordinară de atac folosită asupra hotărârilor definitive, când pot apărea erori de procedură sau de competență în componența instanței.

”În temeiul art. 132 din Legea nr. 78/2000 raportat la art. 248 C.pen. 1968 cu aplicarea art. 5 C.pen., precum şi art. 396 alin. 2 C.proc.pen condamnă pe inculpatul Ş H P, la pedeapsa de 3 ani închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice asimilată infracţiunilor de corupţie.

În temeiul art. 132 din Legea nr. 78/2000 raportat la art. 248 C.pen. 1968 cu aplicarea art. 5 C.pen., precum şi art. 396 alin. 2 C.proc.pen., condamnă pe inculpatul Ş H P la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice asimilată infracţiunilor de corupţie.

În temeiul art. 132 din Legea nr. 78/2000 raportat la art. 248 C.pen. 1968 cu aplicarea art. 5 C.pen., precum şi art. 396 alin. 2 C.proc.pen., condamnă pe inculpatul Ş H P la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice asimilată infracţiunilor de corupţie.

În temeiul art. 33 lit. a şi art. 34 lit. b C.pen. 1968 contopește cele 3 pedepse aplicate inculpatului şi aplică astfel acestuia pedeapsa cea mai grea, de 3 ani închisoare. În temeiul art. 861 alin. 2 C.pen., dispune suspendarea executării pedepsei aplicate inculpatului sub supraveghere, pe durata unui termen de încercare de 5 ani şi 6 luni, stabilit potrivit dispoziţiilor art. 862 alin. 1 C.pen. 1968.

Încredinţează supravegherea inculpatului Serviciului de Probaţiune Cluj. În temeiul art. 863 alin. 1 C.pen. 1968, pe durata termenului de încercare, obligă inculpatul să se supună următoarelor măsuri de supraveghere: – să se prezinte, la datele fixate, la Serviciul de Probaţiune Cluj; – să anunţe, în prealabil, orice schimbare de domiciliu, reşedinţă sau locuinţă şi orice deplasare care depăşeşte 8 zile, precum şi întoarcerea; – să comunice şi să justifice schimbarea locului de muncă; – să comunice informaţii de natură a putea fi controlate mijloacele sale de existenţă. În temeiul art. 71 alin. 1 C.pen. 1968 interzice inculpatului Ş H P drepturile prevăzute de art. 64 alin. 1 lit. a teza a II-a şi lit. b C.pen. 1968 de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri şi până la executarea sau considerarea ca executată a pedepsei închisorii aplicate prin aceasta, iar în temeiul art. 71 alin. 5 C.pen. 1968, pe durata suspendării sub supraveghere a executării pedepsei închisorii suspendă şi executarea pedepselor accesorii.

Atrage atenţia inculpatului asupra prevederilor art. 864 C.pen. 1968 privind cazurile de revocare a beneficiului suspendării executării pedepsei sub supraveghere în cazul săvârşirii de noi infracţiuni sau al neîndeplinirii cu rea-credinţă a măsurilor de supraveghere prevăzute de lege şi stabilite de instanţă”, era decizia Judecătoriei Cluj-Napoca.

Edilul a fost acuzat că a plătit nelegal servicii de deszăpezire şi salubrizare, însă primarul susținea că este pus în fața unui dosar politic, mai ales având în vedere că bugetul comunei nu ar fi fost prejudiciat.

Plata serviciilor de salubrizare s-a realizat în baza facturilor emise, situațiilor de lucrări și proceselor verbale de recepție, înscrisuri justificative care certificau exactitatea sumelor, recepția și executarea serviciilor.

Înainte de aprobarea efectuării plăților pentru serviciile de salubrizare, documentele justificative erau verificate de către compartimentele de specialitate din cadrul Primăriei Comunei Florești, respectiv achiziții publice și contabilitate, fiind aplicată viza de control financiar preventiv care atestă îndeplinirea condițiilor legale, a regularității și încadrării în limitele creditelor bugetare.

De ce s-a considerat că nu era nevoie de licitație publică

Horia Șulea a fost ales primar al comunei Florești în iulie 2012, iar înainte de preluarea funcției de primar, serviciile de deszăpezire și curățenie stradală erau realizate de către societatea VASERV G SRL. După preluarea mandatului de primar, Horia Șulea a respectat acest contract, aprobând plata serviciilor de salubrizare realizate.

Achiziționarea serviciilor s-a realizat tot în baza art. 19 din OUG 34/2006, astfel cum se practicase până la acel moment de către fosta conducere a Primăriei Florești, prin aparatele de specialitate.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate